Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det å skjønne at det ikke er snakk om at vi får 4 timer ekstra til å raide? Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

 

Men hvorfor bringe da inn at man ikke har tid til WoW grunnet det sosiale livet, om du bruker 4 timer på raiding eller 4 time på gold farmin er jo egentlig akkurat det samme om du bruker det argumentet. Dere bruker jo likevell tiden på spillet så hvorfor gjøre et så innbitt forsøk på å forsvare juksing ved å si at du får mer sosial tid tilgjengelig, når du likevell bruker den oppsparte tiden i spillet.

 

Vinningen går opp i spinningen.

 

Alt koker ned på at spillet blir tatt så uber seriøst at man føler en trang og et MUST til å jukse fordi man er lei av å være fattig og "dårlig". Du føler deg og bedre ved at du kan si du har mye penger og kan kjøpe hva du måtte ønske. Om det er mats til enchanting, utstyr som er bedre enn det du har og vil være bedre når du skal kjøre det raidet frem til du får deg det utstyret du vil ha, potions etc. Du kjøper deg fordeler i raid instansen uansett hvordan du snur og vender på det, du kjøper ting som gjør deg bedre rustet til å takle det som kommer og det du har kjøpt har du kjøpt for ulovelig gull.

 

Igjen spør jeg, tror dere at Blizzard setter inn de reglene bare for å være hestkuker mot dere? Det er en grunn til at real world trading er ulovelig og jeg synes det er totalt respektløst at det ikke skal respekteres. Derfor håper jeg samtlige gullkjøpere blir bannet til kingdome come.

 

Du ignorerer jo totalt alt vi prøver å forklare så nå takker jeg for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du ignorerer jo totalt alt vi prøver å forklare så nå takker jeg for meg.

 

Man kan lure på hvorfor noen blir så forbitret av at andre skaffer seg fordeler.

 

I stedet for å være stolte av deres egne bragder av å gjøre alt "riktig", velger de å regere med sinne. Merkelig? Ja.

 

På den lyse siden; det er snart sommer så da kan folk få seg en sommerjobb og bruke pengene de tjener på gull :p

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å skjønne at det ikke er snakk om at vi får 4 timer ekstra til å raide? Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

 

Men hvorfor bringe da inn at man ikke har tid til WoW grunnet det sosiale livet, om du bruker 4 timer på raiding eller 4 time på gold farmin er jo egentlig akkurat det samme om du bruker det argumentet. Dere bruker jo likevell tiden på spillet så hvorfor gjøre et så innbitt forsøk på å forsvare juksing ved å si at du får mer sosial tid tilgjengelig, når du likevell bruker den oppsparte tiden i spillet.

 

Du leser ikke det vi skriver du? virker som du bare ignorerer det å skriver det du mener. Hvor vanskelig er det å forstå at det ikke er det samme. De syntes raiding er gøy derfor VIL de bruke timer på det, men de syntes IKKE farming er gøy og vil ikke bruke tid på det. Så det er ikke det samme selv om begge tingene er online.

 

De må også må bruke MER tid online om de må farme alt gullet de trenger.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Nei snart er det sommer og da er det tid for Age of Conan :-)

Men juksing i WoW ja .. jeg bruker selv glider, og det er herlig! Nå bruker jeg ikke programmet så mye heller da, det var mer før. Bruker det kanskje 1 gang i uken for å farme penger til enchants, sockets, proffesion items osv.

Lenke til kommentar
Er enig I Lycan at regler er regler noe som er grunnen til at jeg ikke kjøper gull, men jeg sier bare min mening om hvorfor gullkjøping ikke er juks. det er vel det tråden er om? Ikke om hva som er lov og ikke.

 

Når det kommer til Botting.. Botting er fyfy og det ødelegger for andre.

Nja, BG-botting ødelegger for andre, men botting for og lvle ødelegger vel ikke så mye. Det er skjeldent at vanlige folk som bruker bot botter questmobs. Siden det øker risikoen for ban. Så hvis det er en som botter quest mobs, så er det vel strengt tatt bare å reporte vedkommende, så trenger det ikke og ta så alt for lang tid til han/hun er bannet.

Eneste grunnen til at jeg botter AV til tider er at så å si alle andre botter. Jada, jeg vet at det ikke gjør saken noe bedre at jeg også velger å botte, men så er det en effektiv måte å få marks på.

 

Men som sagt, en person som er "flink" til å botte vil ikke ødelegge mye for andre.

Lenke til kommentar

Når man snakker om ignorering, et lite svar på slutten av tråden min har jeg etter over 50 sider diskusjon ENDA ikke fått svar på, jeg spør igjen:

 

Tror dere Blizzard setter de reglene og restriksjonene mot Real life trading som gullkjøp ulovelig bare for å være hestkuker med dere? Det er en grunn til at det er ulovelig, om det ikke gir en fordel og et overtag så hadde det heller ikke vært ulovelig. Men nå er det det.

 

Jeg har skjønt foresten Chris hva du definerer som gøy eller ikke, men jeg setter spørsmåstegnet på nettopp det at det ble brukt som argument at man ikke hadde tid til å grinde gull samtidig som man skulle raide og ha det morro, derfor jukset man. De hadde andre ting å gjøre enn å spille WoW hele tiden. Men så kommer det og frem at man heller vil bruke 4 timer raiding enn 4 timer gull farmin, dvs at man likevell bruker 4 timer på spillet og hele argumentet med at man ikke har tid til spillet er bortkastet.

 

Jeg skjønner at folk vil ha det gøy i spillet og det er ikke noe problem for meg hva folk setter som gøy, men jeg tror ikke dere helt har lest, eller skjønt, argumentene mot gullkjøp. Og det er, som sagt, en grunn til at Blizzard har satt følgende regel:

 

7. Buying or selling for "real" money or exchange, gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft platform;

 

Eller er den satt der kun for å være hestkuk mot folk som bare vil "ha det gøy"?

 

Edit: sitatet finnes i sin helhet her

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Blizzard mener alvor med den regelen. De har blitt flinkere til å banne folk som kjøper gull, men det er litt vanskelig siden så mange gjør det + at de som selger gull som regel trader det ingame som igjen gjør det vanskelig for blizzard og "overvåke". Blir et stort beløp sendt i mail derimot kan man fort bli slått med bansticken.

 

Men den regelen er ikke lagd for de som vil "ha det gøy". Den er lagd for de som tjener IRL penger på WoW.

Endret av Overguard
Lenke til kommentar
Når man snakker om ignorering, et lite svar på slutten av tråden min har jeg etter over 50 sider diskusjon ENDA ikke fått svar på, jeg spør igjen:

 

Tror dere Blizzard setter de reglene og restriksjonene mot Real life trading som gullkjøp ulovelig bare for å være hestkuker med dere? Det er en grunn til at det er ulovelig, om det ikke gir en fordel og et overtag så hadde det heller ikke vært ulovelig. Men nå er det det.

 

Jeg har skjønt foresten Chris hva du definerer som gøy eller ikke, men jeg setter spørsmåstegnet på nettopp det at det ble brukt som argument at man ikke hadde tid til å grinde gull samtidig som man skulle raide og ha det morro, derfor jukset man. De hadde andre ting å gjøre enn å spille WoW hele tiden. Men så kommer det og frem at man heller vil bruke 4 timer raiding enn 4 timer gull farmin, dvs at man likevell bruker 4 timer på spillet og hele argumentet med at man ikke har tid til spillet er bortkastet.

 

Jeg skjønner at folk vil ha det gøy i spillet og det er ikke noe problem for meg hva folk setter som gøy, men jeg tror ikke dere helt har lest, eller skjønt, argumentene mot gullkjøp. Og det er, som sagt, en grunn til at Blizzard har satt følgende regel:

 

7. Buying or selling for "real" money or exchange, gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft platform;

 

Eller er den satt der kun for å være hestkuk mot folk som bare vil "ha det gøy"?

 

Edit: sitatet finnes i sin helhet her

Igjen ignorerer du rett og slett bare poenget. Du sier man har tid til å raide, men ikke tid til å raide. Delvis rett i noen tilfeller, men grunnen til at man ikke har tid til å grinde etc er fordi man prioriterer raidinga foran noe som er kjedelig. Det er ikke det at man tar spillet for seriøst det er rett og slett at man velger å spille bare den morsomme delen isteden for den kjedelige. er dette virkelig så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Når man snakker om ignorering så har jeg fremdeles et par spørsmål du ignorerer ;)

Jeg har faktisk allerede sagt hvorfor jeg tror Blizzard har regler mot goldbuying.

 

Mange spill selger selv gull og tjener penger på det. Blizzard gjør ikke det og en av grunnene til at jeg tror at blizzard ikke gjør nettopp dette er at aldersgrensa på wow er 12 år og et barn på 12 år er ikke gammel nok til å skjønne at det kan være dumt for han å kjøpe gull. Når man blir eldre får man bedre forståelse for penger og man har også mer penger.
Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Tror de fleste er klar over at de bryter regler, men å bli tatt av goldkjøping er LAV, så derfor driter vi i regler som blizzard har lagt opp. (vi og vi men folk som kjøper gold)

 

Jeg begynner også bli drita lei av farming/grinding på skettis mobs (eksempel), og har raid jeg må være med fordi ingen andre kan spille (healer i dette tilfellet) og jeg har jo ikke så mye med cash til å kjøpe pots, repairs (dør ofte) og da kunne jo gold buying være mulighet så jeg slipper å hoppe over middagen min :)

Lenke til kommentar
Tror de fleste er klar over at de bryter regler, men å bli tatt av goldkjøping er LAV, så derfor driter vi i regler som blizzard har lagt opp. (vi og vi men folk som kjøper gold)

 

Jeg begynner også bli drita lei av farming/grinding på skettis mobs (eksempel), og har raid jeg må være med fordi ingen andre kan spille (healer i dette tilfellet) og jeg har jo ikke så mye med cash til å kjøpe pots, repairs (dør ofte) og da kunne jo gold buying være mulighet så jeg slipper å hoppe over middagen min :)

 

Eller du kunne gjøre det riktige å innse at du faktisk ikke har tid til å spille spillet, og da ei heller ikke mulighet til å bli med på raidet. Dog gjør du sikkert som de fleste her i diskusjonen og gir en lang blanke i andre enn deg selv og dermed kjøper gullet. Kos deg uansett.

Lenke til kommentar

I couldn't care less.. Ingen blir bedre av å kjøpe gull uansett. Og i det store og hele kan ikke bra gear kjøpes for penger, - og dersom en eller annen er så noobish at han ikke har penger for mount eller whatever.. så viser det bare en liten forståelse for spillet, og han/hun kommer ikke til å nå særlig langt uansett.

 

Dersom man er healer, eller har vanskelig for å gjøre dailies så vil en god guild både hjelpe dem, og gi ut gratis pots/flasks. Ellers så er det mange quests som ikke trenger noe særlig killling (ogri'la bombing, Simon Says, skettis bombing, cooking daily etc)Det er 40g uten mange kills.

 

Men årsaken til at det ikke er lov er som nevnt her: Aldersgrense 12 år (har ikke lov til å handle på nett) og kjøp/salg av Blizzards eiendom utenfor deres kontroll.

 

LrN2play :p

 

Oh ja.. Free gems i Nagrand, og la noen DE alle greens i stedet for vendr/ah, så har man enchanting mats også. Man tjener mest gull ved ikke å selge ting

Endret av Aachel
Lenke til kommentar
Tror de fleste er klar over at de bryter regler, men å bli tatt av goldkjøping er LAV, så derfor driter vi i regler som blizzard har lagt opp. (vi og vi men folk som kjøper gold)

 

Jeg begynner også bli drita lei av farming/grinding på skettis mobs (eksempel), og har raid jeg må være med fordi ingen andre kan spille (healer i dette tilfellet) og jeg har jo ikke så mye med cash til å kjøpe pots, repairs (dør ofte) og da kunne jo gold buying være mulighet så jeg slipper å hoppe over middagen min :)

 

Eller du kunne gjøre det riktige å innse at du faktisk ikke har tid til å spille spillet, og da ei heller ikke mulighet til å bli med på raidet. Dog gjør du sikkert som de fleste her i diskusjonen og gir en lang blanke i andre enn deg selv og dermed kjøper gullet. Kos deg uansett.

Hvis man har lyst til å raide, har penger og er villig til å ta risken om at man kan bli banned så ser jeg ikke hvorfor noen andre skulle ha noe problem med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...