Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

For å svare enkelt og greit på første spørsmål;

 

Nei jeg har ikke jukset på noen av de punktene, men har vurdert å kjøpe gull.

Exploring derimot har jeg drevet med (og driver enda med), men det er vel ikke like stort lovbrudd som det å kjøpe gull og powerlevling.

 

Hadde vel gjort seg med en ja/nei-poll også, for å kartlegge litt bedre.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

 

For dere som ikke kan la være å raide er det bedre å kjøpe gull enn å farme det selv, da kaster dere bort litt mindre tid enn dere ville gjort hvis dere ikke klarer å få kjøpt gullet.

 

For de som ikke er like hekta er det mye bedre å trappe ned litt på spilletiden.

 

 

 

Tenk over det, hvis jeg ser det er tilbud på 6-pakning med cola og jeg kjøper det - har jeg da spart eller brukt penger? Dere som kjøper gull og får gull på "tilbud" (1 time jobb istedenfor noen timer i spillet) - har dere brukt eller spart tid? Det riktige svaret er at hvis dette er noe vi er så avhengig av at vi må ha det uansett - da sparer vi. Hvis vi overlever uten er det unødvendig penge- eller tidsbruk.

 

Og da er vi tilbake til at gullkjøp er en dårlig løsning på et problem du ikke burde ha.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Jeg har bevisst ikke ville jukset.

Det har endt opp med over 340dager /played zzz

 

Å herre.....340 dager??? :ohmy:

 

Kjøpe gull i WoW er som å betale noen for å komme en gang i uken for å vaske gulv og tørke støv...betale seg unna drittjobb ;)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Kjøpe gull i WoW er som å betale noen for å komme en gang i uken for å vaske gulv og tørke støv...betale seg unna drittjobb ;)

 

Noen tar spillet altfor høytidelig, du leser om dem noen måneder etter at de har slettet sin character og takker høyere makter for at de kom seg ut.

 

Det er ikke mulig å raide uten å spille mye, selv om du kjøper gull. Så får de som spiller mye og ikke klarer å trappe ned er det ikke så dumt å kjøpe gull - alternativet til å spille enda mer er neppe noe særlig bedre i alle fall.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å raide uten å spille mye, selv om du kjøper gull.

Kommer vel an på hva man definerer som mye... går fint å spille en 10-12 timer i uken som inkluderer raiding (2 kvelder). Men de fleste som holder på med raiding spiller nok en god del mer. Men de som kjøper gull gjør det vel primært for å slippe å grinde.. ikke nødvendigvis for å spille mindre.

Lenke til kommentar
Synes det er morsomt at først var det slik at det måtte kjøpes gull for ikke alle hadde tid til å spille WoW så mye grunnet det sosiale. Nå er det plutselig at man får 4 timer ekstra (eller mer) til å raide. Hva med det sosiale livet?

 

Hvor vanskelig er det å skjønne at det ikke er snakk om at vi får 4 timer ekstra til å raide? Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

nettopp det som er poenget, disse 4 timene i raidet hadde de mest sannsynlig gjort uansett. Det er ikke snakk om at de kun har de fire timene i uka å spille, men de vil heller bruke de timene de spiller på ting de syntes er gøy, om det er pvp eller raiding. Ingen kan nekte på at farming tar lang tid og er ekstremt kjedelig for mange, derfor velger de å skippe de timenene farmingen tar. Slik kan de bruke alle timene de har online til ting de heller vil gjøre.

 

Så sammenligning med modellbyggning ovenfor. drev med warhammer før. Veldig mange syntes det å male figurene er noe av det beste, andre syntes spillingen er det klart beste. Derfor er det mange som ikke maler eller får andre til å male figurene for seg, slik at de får mere tid til å spille. Siden malingen tar lang tid.

Lenke til kommentar

Christeven, Hvis en hadde spilt de 4 timene i raid uansett så er det helt klart bedre å kjøpe gull enn å sløse ytterligere flere timer på farming. Men å si du sparer tid blir å lure seg selv, det er akkurat som å kjøpe noe du ikke trenger som er på tilbud og så tro at du har spart like mange kroner som varen var nedsatt i pris med.

 

For de som klarer det er det en bedre løsning til å trappe ned på spillingen slik at de ikke behøve og farme eller kjøpe gull.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
For de som klarer det er det en bedre løsning til å trappe ned på spillingen slik at de ikke behøve og farme eller kjøpe gull.

skjønner ikke helt hvorfor du gjentar dette hele tiden. De vil spille, men de vil ikke bruke tid de syntes er ekstremt kjedelig i et spill for å komme til det de syntes er gøy. Det er ikke de som tar spillet for seriøst, for de vil bare spille og ha det gøy. Det er de som farmere og grinder (de som synter det er forferdelig) i timesvis som muligens tar det litt for seriøst. Jeg har aldri kjøpt gull eller kommer til å gjøre det. Allikevel gidder jeg ikke å sitte time etter time å gjøre noe jeg syntes er helt forferdelig. derfor jeg bare levler alter atm..

Lenke til kommentar
Christeven, Hvis en hadde spilt de 4 timene i raid uansett så er det helt klart bedre å kjøpe gull enn å sløse ytterligere flere timer på farming. Men å si du sparer tid blir å lure seg selv, det er akkurat som å kjøpe noe du ikke trenger som er på tilbud og så tro at du har spart like mange kroner som varen var nedsatt i pris med.

 

For de som klarer det er det en bedre løsning til å trappe ned på spillingen slik at de ikke behøve og farme eller kjøpe gull.

 

Du ser på det feil.

 

Om du drar på butikken fordu du uansett skal kjøpe øl. og en sixpack koster 80kr. Så ser du den koster 60kr i stedet, da har du spart 20kr siden du uansett hadde tenkt å kjøpe øllen.

 

Vi raider uansett siden vi synes det er moro. Akkurat som han som bygger modelljernbane i kjelleren synes det er moro.

 

Det er en hobby, og de fleste av oss raider ikke siden vi er avhengige, men rett og slett siden vi synes det er gøyalt og vil ha det som hobbyen vår.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Har jeg forstått Pycnopodia rett så er alle som spiller WoW avhengige, og de som kjøper gull er ekstra avhengige? Blir litt forvirra siden han sier det samme i stort sett alle innleggene sine bare med forskjellige ord :S

 

La de som kjøper gull kjøpe gull. Enkelte oppfører seg som super Paranoide-mødre på steroider. Kan dra sammenligninger imellom "haterne" og Sheila Broflovski for å være helt ærlig.

 

Ja, jeg både kjøper gull og botter. Har bare kjøpt 3k gull iløpet av de snart 3-årene jeg har spilt WoW. Nå nylig kjøpte jeg meg en glider key og må si at det er den beste WoW investeringen jeg har gjort. Dog så botter jeg ikke på main accounten. Spilletiden min har gått ned noe drastisk siden jeg skaffa glider. Kunne godt ligge på en 75 timer i uka, nå ligger jeg på rundt 10 timer i uka siden jeg bare spiller PvP. Kjekt å ha en bot som farmer gull og honor for deg. :) Før jeg skaffa meg bot så har jeg lvla 2 chars til 70, full pvp equip, blitt Gladiator med begge characterene, samt at jeg har farmet så å si alt av honor gear til en lvl 65 warlock. Så nå som jeg har rerolla ville jeg helst hoppe over den endeløse honor farminga. Det som er morsomst av alt dog, er at boten min av og til dreper ekte spillere i AV. Den har også sånn medium med damage done og en del KB's til tider.

 

Så ja, jeg er en stor jukser. Har også store planer om å begynne å glide chars til 70 å selge accounter. Er faktisk store RL penger å hente i WoW.

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å skjønne at det ikke er snakk om at vi får 4 timer ekstra til å raide? Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

 

Men hvorfor bringe da inn at man ikke har tid til WoW grunnet det sosiale livet, om du bruker 4 timer på raiding eller 4 time på gold farmin er jo egentlig akkurat det samme om du bruker det argumentet. Dere bruker jo likevell tiden på spillet så hvorfor gjøre et så innbitt forsøk på å forsvare juksing ved å si at du får mer sosial tid tilgjengelig, når du likevell bruker den oppsparte tiden i spillet.

 

Vinningen går opp i spinningen.

 

Alt koker ned på at spillet blir tatt så uber seriøst at man føler en trang og et MUST til å jukse fordi man er lei av å være fattig og "dårlig". Du føler deg og bedre ved at du kan si du har mye penger og kan kjøpe hva du måtte ønske. Om det er mats til enchanting, utstyr som er bedre enn det du har og vil være bedre når du skal kjøre det raidet frem til du får deg det utstyret du vil ha, potions etc. Du kjøper deg fordeler i raid instansen uansett hvordan du snur og vender på det, du kjøper ting som gjør deg bedre rustet til å takle det som kommer og det du har kjøpt har du kjøpt for ulovelig gull.

 

Igjen spør jeg, tror dere at Blizzard setter inn de reglene bare for å være hestkuker mot dere? Det er en grunn til at real world trading er ulovelig og jeg synes det er totalt respektløst at det ikke skal respekteres. Derfor håper jeg samtlige gullkjøpere blir bannet til kingdome come.

Lenke til kommentar
Kunne godt ligge på en 75 timer i uka

 

Er faktisk store RL penger å hente i WoW.

 

10 timer om dagen :o

 

Er ikke rart i du synes det ligger "store" penger i å selge WOW kontoer aka regner med at du stemmer et parti som er for å ØKE trygdeutbetalinger :thumbup:

Haha ja, angrip meg personlig du. Nei jeg stemmer ikke på et parti som er for å øke trygdeutbetalinger siden jeg ikke går på trygd og har ingen planer om å begynne med det heller. Går skole atm, og ja jeg står i alle fag. 75-timer i uken var vel mest i ferier o.l.

 

Så vidt jeg vet var det en som posta her i tråden om at han hadde 345 days played? Hakk på han istedet du, det er mye mere enn det jeg har.

 

Edit: Jeg har 200 days played tilsammens på alle chars. Hvorav 40 av de er etter release av TBC. Av de 40 er minst 5 dager brukt på idling i IF/Dun Morogh. Så do tell, hvorfor sier du at jeg går på trygd? Jeg ser seriøst på det som at du "mobber" meg fordi at jeg liker/likte å spille WoW. Tviler på at jeg i det hele tatt spiller WoW til neste år på denne tiden. En annen grunn til at jeg har litt mye tid ingame i enkelte uker er vel at jeg ikke sover så veldig mye. Av og til sover jeg bare 4 timer pr. døgn.

Men faen, skjønner ikke hvorfor jeg gidder å forsvare meg imot deg uansett, lurer dog på hva jeg har gjort for at du kan si at jeg går på trygd.

Endret av Overguard
Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å skjønne at det ikke er snakk om at vi får 4 timer ekstra til å raide? Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

 

Men hvorfor bringe da inn at man ikke har tid til WoW grunnet det sosiale livet, om du bruker 4 timer på raiding eller 4 time på gold farmin er jo egentlig akkurat det samme om du bruker det argumentet. Dere bruker jo likevell tiden på spillet så hvorfor gjøre et så innbitt forsøk på å forsvare juksing ved å si at du får mer sosial tid tilgjengelig, når du likevell bruker den oppsparte tiden i spillet.

 

Vinningen går opp i spinningen.

 

Alt koker ned på at spillet blir tatt så uber seriøst at man føler en trang og et MUST til å jukse fordi man er lei av å være fattig og "dårlig". Du føler deg og bedre ved at du kan si du har mye penger og kan kjøpe hva du måtte ønske. Om det er mats til enchanting, utstyr som er bedre enn det du har og vil være bedre når du skal kjøre det raidet frem til du får deg det utstyret du vil ha, potions etc. Du kjøper deg fordeler i raid instansen uansett hvordan du snur og vender på det, du kjøper ting som gjør deg bedre rustet til å takle det som kommer og det du har kjøpt har du kjøpt for ulovelig gull.

 

Igjen spør jeg, tror dere at Blizzard setter inn de reglene bare for å være hestkuker mot dere? Det er en grunn til at real world trading er ulovelig og jeg synes det er totalt respektløst at det ikke skal respekteres. Derfor håper jeg samtlige gullkjøpere blir bannet til kingdome come.

Der har vi de igjen. Hvor mange ganger mp jeg si at du ikke kan bli bedre av å kjøpe gull? Du kan i lav lvl få råd til noe bedre utstyr som alle kan få råd til, men i level 70 kan ikke gullkjøping skaffe deg noen fordeler ved gullkjpping annet enn at du slipper å farme fordi de ebste enchantsene etc er noe du ha i de fleste seriøse guildene uansett så alle har det. Og når det kommer til et dere sier om at man burde trappe ned hvis man kjøper gull go heller bruke noen av de fire timene til grinding. Hva er det for no tull? Det er ett spill og det er meningen at man skal ha det gøy. la oss si at jeg har fire -fem timer de fleste kveldene i uka til å f.eks. spille wow hvor jeg ikke har noe annet bedre å ta me gtil. Hva tror du virker som den beste løsningen? "Trappe ned" og velge en dårligere guild og progresse tregere o.l. og bruke noen av de kveldene på gullfarming. eller jeg kan bruke en liten del av de pengene jeg har IRL og velge en bedre guild noe som øker spillkavliteten og drite i farminga.

 

Det skader ingen andre, men det øker spillgleden til gullkjøperen.♠

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...