Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

La oss si at du raider 4 timer. (Rent tilfeldig eksempel tallene kan være helt på jordet) og du grinder i 2 timer for å tjene gullet du trenger.

4+2=6. Hvis du da fjerner tiden du ville brukt på å grinde får du 6-2=4. Med grinding = 6 timer uten grinding = 4 timer. Man bruker med andre ord mindre tid :)

 

Nei, nei og atter nei. Dette er slik personene som handler på Europris tenker, "se på alle pengene jeg sparte!"

 

Du har fortsatt brukt 4 timer på raidet, og du kunne gjøre dette fordi du kjøpte gull. Dermed har du brukt 4 timer når du kjøper gullet. At du ville brukt 2 timer mer hvis du ikke hadde kjøpt gull er en tankegang som er helt ute på jordet - men for de som er sterkt avhengige så er dette faktisk sant, da har jeg sagt tidligere at det er bedre for den personen å bare kjøpe gullet. For alle andre som klarer å trappe ned spillingen er det selvsagt bedre å la være å kjøpe gull istedenfor å "enten grinde eller kjøpe gull".

selvfølgelig har du spart tid, ser du virkelig ikke det? de timene han ikke brukte på grinding er spart, da han ville ha brukt de 4 timene i raidet uansett. ser virkelig ikke problemet med å forstå det..

 

Hva mener du med det jeg uthevet? han brukte jo ikke 4 timer på det, da han ville brukt dem i raidet uansett.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså Pycnopodia.. Det du ikke skjønner er at vi som synes raidet er gøy vil bruke de 4 timene raidet tar.

 

Problemet er at gullet kommer i tillegg. Så om det tar 2timer å farme det gullet så må du farme det utenfor raidet.

 

4 ( raid ) + 2 ( farming ) = 6 timer ( spilling ). Veldig enkel matte.

 

Om du kjøper gullet du trenger sparer du de to timene det tar.

 

4 ( raid ) + 0 ( farming ) = 4 timer ( spilling ).

 

Er dette virkelig vanskelig å forstå?

 

Som du skrev, vi har fortsatt brukt 4 timer på raidet. Men skjønner virkelig ikke hva du vil frem til. Så du mener at vi heller skulle kutta ned på spilletiden? Med andre ord farme 2 timer og droppe raidet? Da sitter du kun igjen med wow som en 2timer lang jobb i uken og ingen moro samt masse wow-gull du ikke trenger.

 

Du prater bare bullshit.

Lenke til kommentar
Blizzard sier det er ulovlig og dermed er det juks. :)

Mange spill selger selv gull og tjener penger på det. Blizzard gjør ikke det og en av grunnene tila t ejg torr at blizzard ikke gjør nettopp dette er at aldersgrensa på wow er 12 år og et barn på 12 år er ikke gammel nok til å skjønne at det kan være dumt for han å kjøpe gull. Når man blir eldre får man bedre forståelse for penger og man har også mer penger.

Lenke til kommentar

Det er patetisk å jukse i et MMORPG spill, kjøpe gull, boting, leeche BG, scamming - kan ikke forsvares. Det er juks, når man ikke følger spillereglene! Man skaffer seg fordeler ved å jukse, ingen kan påstå noe annet. Det er jo nettopp derfor man gjør det. Begynn med single-player spill, hvis dere ikke kan la være å jukse! Har man ikke tid eller mulighet til å spille som etter spillereglene, får man vel bare finne på en annen fritidssyssel?

 

Noen her sier at det ikke går ut over andre, så derfor kan det forsvares... Feil, feil, FEIL! Hvor tror dere gullet dere kjøper kommer fra? Det er dere som driver markedet som forårsaker feks scammed accounts og tømte guildbanker.

 

Play by the book, or I'll fart in your general direction!

Lenke til kommentar
Det er patetisk å jukse i et MMORPG spill, kjøpe gull, boting, leeche BG, scamming - kan ikke forsvares. Det er juks, når man ikke følger spillereglene! Man skaffer seg fordeler ved å jukse, ingen kan påstå noe annet. Det er jo nettopp derfor man gjør det. Begynn med single-player spill, hvis dere ikke kan la være å jukse! Har man ikke tid eller mulighet til å spille som etter spillereglene, får man vel bare finne på en annen fritidssyssel?

 

Noen her sier at det ikke går ut over andre, så derfor kan det forsvares... Feil, feil, FEIL! Hvor tror dere gullet dere kjøper kommer fra? Det er dere som driver markedet som forårsaker feks scammed accounts og tømte guildbanker.

 

Play by the book, or I'll fart in your general direction!

Kjøping av gull er noe helt annet enn botting leeching og scamming. Og nei gullkjøpinga ødelegger ikke spillet for noen. Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld. Et annet argument noen har brukt er at goldfarmerne farmer i Nagrand eller hvor pokker hele tiden så man ikke kan farme selv. Hvis det ikke fantes goldfarmers. Hadde det da vært helt tomt? Tror ikke det nei, for da hadde alle de som ellers hadde kjøpt gull farma de og. Så gullkjøping ødelegger ikke for noen. Det er ikke Juks.

Lenke til kommentar
Det er patetisk å jukse i et MMORPG spill, kjøpe gull, boting, leeche BG, scamming - kan ikke forsvares. Det er juks, når man ikke følger spillereglene! Man skaffer seg fordeler ved å jukse, ingen kan påstå noe annet. Det er jo nettopp derfor man gjør det. Begynn med single-player spill, hvis dere ikke kan la være å jukse! Har man ikke tid eller mulighet til å spille som etter spillereglene, får man vel bare finne på en annen fritidssyssel?

 

Noen her sier at det ikke går ut over andre, så derfor kan det forsvares... Feil, feil, FEIL! Hvor tror dere gullet dere kjøper kommer fra? Det er dere som driver markedet som forårsaker feks scammed accounts og tømte guildbanker.

 

Play by the book, or I'll fart in your general direction!

Kjøping av gull er noe helt annet enn botting leeching og scamming. Og nei gullkjøpinga ødelegger ikke spillet for noen. Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld. Et annet argument noen har brukt er at goldfarmerne farmer i Nagrand eller hvor pokker hele tiden så man ikke kan farme selv. Hvis det ikke fantes goldfarmers. Hadde det da vært helt tomt? Tror ikke det nei, for da hadde alle de som ellers hadde kjøpt gull farma de og. Så gullkjøping ødelegger ikke for noen. Det er ikke Juks.

 

Så du mener at de aller fleste som hacker accounts, ikke selger gold eller andre wow-tjenester? Og hvordan kan du unngå å innse at det er juksing, når man skaffer seg fordeler (ved å bryte Blizzards regelverk) ovenfor andre (som forholder seg til spillereglene)? Det kan ærlig talt kun en som prøver å legitimere sine egne handlinger påstå...

 

"det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld"

 

Dersom man fjerner markedet for salg av wow-gold, fjerner man grunnlaget for å bedrive slik virksomhet! Når man kjøper gull, bidrar man samtidig til å holde liv i markedet (uansett om det kommer fra account scamming eller på "lovlig vis")...

Endret av FunkyMonk
Lenke til kommentar
Det er patetisk å jukse i et MMORPG spill, kjøpe gull, boting, leeche BG, scamming - kan ikke forsvares. Det er juks, når man ikke følger spillereglene! Man skaffer seg fordeler ved å jukse, ingen kan påstå noe annet. Det er jo nettopp derfor man gjør det. Begynn med single-player spill, hvis dere ikke kan la være å jukse! Har man ikke tid eller mulighet til å spille som etter spillereglene, får man vel bare finne på en annen fritidssyssel?

 

Noen her sier at det ikke går ut over andre, så derfor kan det forsvares... Feil, feil, FEIL! Hvor tror dere gullet dere kjøper kommer fra? Det er dere som driver markedet som forårsaker feks scammed accounts og tømte guildbanker.

 

Play by the book, or I'll fart in your general direction!

Kjøping av gull er noe helt annet enn botting leeching og scamming. Og nei gullkjøpinga ødelegger ikke spillet for noen. Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld. Et annet argument noen har brukt er at goldfarmerne farmer i Nagrand eller hvor pokker hele tiden så man ikke kan farme selv. Hvis det ikke fantes goldfarmers. Hadde det da vært helt tomt? Tror ikke det nei, for da hadde alle de som ellers hadde kjøpt gull farma de og. Så gullkjøping ødelegger ikke for noen. Det er ikke Juks.

 

Så du mener at de aller fleste som hacker accounts, ikke selger gold eller andre wow-tjenester? Og hvordan kan du unngå å innse at det er juksing, når man skaffer seg fordeler (ved å bryte Blizzards regelverk) ovenfor andre (som forholder seg til spillereglene)? Det kan ærlig talt kun en som prøver å legitimere sine egne handlinger påstå...

Har aldri selv kjøpt gull, jeg sier bare min mening.

Som sagt tidligere er det ikke store fordeler man får med å kjøpe gull og når det kommer til folk som hacker. Jo de fleste av de som hacker er goldsellers, men det var ikke det jeg sa imot. Det jeg sa var at det ikke er alle goldsellingfriamer som hacker accounter. LEs innlegget ordentlig før du poster ;)

Lenke til kommentar
Det er patetisk å jukse i et MMORPG spill, kjøpe gull, boting, leeche BG, scamming - kan ikke forsvares. Det er juks, når man ikke følger spillereglene! Man skaffer seg fordeler ved å jukse, ingen kan påstå noe annet. Det er jo nettopp derfor man gjør det. Begynn med single-player spill, hvis dere ikke kan la være å jukse! Har man ikke tid eller mulighet til å spille som etter spillereglene, får man vel bare finne på en annen fritidssyssel?

 

Noen her sier at det ikke går ut over andre, så derfor kan det forsvares... Feil, feil, FEIL! Hvor tror dere gullet dere kjøper kommer fra? Det er dere som driver markedet som forårsaker feks scammed accounts og tømte guildbanker.

 

Play by the book, or I'll fart in your general direction!

Kjøping av gull er noe helt annet enn botting leeching og scamming. Og nei gullkjøpinga ødelegger ikke spillet for noen. Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld. Et annet argument noen har brukt er at goldfarmerne farmer i Nagrand eller hvor pokker hele tiden så man ikke kan farme selv. Hvis det ikke fantes goldfarmers. Hadde det da vært helt tomt? Tror ikke det nei, for da hadde alle de som ellers hadde kjøpt gull farma de og. Så gullkjøping ødelegger ikke for noen. Det er ikke Juks.

 

Så du mener at de aller fleste som hacker accounts, ikke selger gold eller andre wow-tjenester? Og hvordan kan du unngå å innse at det er juksing, når man skaffer seg fordeler (ved å bryte Blizzards regelverk) ovenfor andre (som forholder seg til spillereglene)? Det kan ærlig talt kun en som prøver å legitimere sine egne handlinger påstå...

Har aldri selv kjøpt gull, jeg sier bare min mening.

Som sagt tidligere er det ikke store fordeler man får med å kjøpe gull og når det kommer til folk som hacker. Jo de fleste av de som hacker er goldsellers, men det var ikke det jeg sa imot. Det jeg sa var at det ikke er alle goldsellingfriamer som hacker accounter. LEs innlegget ordentlig før du poster ;)

 

Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld.

 

Syntes bare denne setningen tydet ganske klart på at du kjøper gull... :)

 

Jo, jeg leste skikkelig før jeg postet, og det du implisitt sier er at jeg overdriver sammenhengen mellom hackede accounts og goldsellers, ikke sant? Da påstår jeg at det spiller ingen rolle om det er 10% eller 90% av goldsellers skaffer sitt gold vha. hacking, det er fortsatt markedet som gjør at de holder på. Og da spiller det ingen rolle om man kjøper av en "snill" eller "ond" goldseller, man bidrar uansett til å holde liv i dette markedet (som i beste fall er i gråsonen hva angår lovlighet i forhold til Blizzards EULA)...

Lenke til kommentar
Det er patetisk å jukse i et MMORPG spill, kjøpe gull, boting, leeche BG, scamming - kan ikke forsvares. Det er juks, når man ikke følger spillereglene! Man skaffer seg fordeler ved å jukse, ingen kan påstå noe annet. Det er jo nettopp derfor man gjør det. Begynn med single-player spill, hvis dere ikke kan la være å jukse! Har man ikke tid eller mulighet til å spille som etter spillereglene, får man vel bare finne på en annen fritidssyssel?

 

Noen her sier at det ikke går ut over andre, så derfor kan det forsvares... Feil, feil, FEIL! Hvor tror dere gullet dere kjøper kommer fra? Det er dere som driver markedet som forårsaker feks scammed accounts og tømte guildbanker.

 

Play by the book, or I'll fart in your general direction!

Kjøping av gull er noe helt annet enn botting leeching og scamming. Og nei gullkjøpinga ødelegger ikke spillet for noen. Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld. Et annet argument noen har brukt er at goldfarmerne farmer i Nagrand eller hvor pokker hele tiden så man ikke kan farme selv. Hvis det ikke fantes goldfarmers. Hadde det da vært helt tomt? Tror ikke det nei, for da hadde alle de som ellers hadde kjøpt gull farma de og. Så gullkjøping ødelegger ikke for noen. Det er ikke Juks.

 

Så du mener at de aller fleste som hacker accounts, ikke selger gold eller andre wow-tjenester? Og hvordan kan du unngå å innse at det er juksing, når man skaffer seg fordeler (ved å bryte Blizzards regelverk) ovenfor andre (som forholder seg til spillereglene)? Det kan ærlig talt kun en som prøver å legitimere sine egne handlinger påstå...

Har aldri selv kjøpt gull, jeg sier bare min mening.

Som sagt tidligere er det ikke store fordeler man får med å kjøpe gull og når det kommer til folk som hacker. Jo de fleste av de som hacker er goldsellers, men det var ikke det jeg sa imot. Det jeg sa var at det ikke er alle goldsellingfriamer som hacker accounter. LEs innlegget ordentlig før du poster ;)

 

Ikke alle gullselgerfirmaer scammer kontoer heller så det er ikke gullkjøperne som ødelegger der det er noen idiotier som hacker folks accounter det er ikke vår skyld.

 

Syntes bare denne setningen tydet ganske klart på at du kjøper gull... :)

 

Jo, jeg leste skikkelig før jeg postet, og det du implisitt sier er at jeg overdriver sammenhengen mellom hackede accounts og goldsellers, ikke sant? Da påstår jeg at det spiller ingen rolle om det er 10% eller 90% av goldsellers skaffer sitt gold vha. hacking, det er fortsatt markedet som gjør at de holder på. Og da spiller det ingen rolle om man kjøper av en "snill" eller "ond" goldseller, man bidrar uansett til å holde liv i dette markedet (som i beste fall er i gråsonen hva angår lovlighet i forhold til Blizzards EULA)...

Må ha tenkt litt feil der. Kjøper selv ikke gull selv om ejg er enig i at den setningen tyder på at jeg gjør det, men har bare tenkt litt feil. De som er dumme nok til å bli hacka fortjener det ofte også. hvis man vet hva man gjør og ikke laster ned pron hele tiden så slipper du sånt ;)

Lenke til kommentar
Altså Pycnopodia.. Det du ikke skjønner er at vi som synes raidet er gøy vil bruke de 4 timene raidet tar.

 

Problemet er at gullet kommer i tillegg. Så om det tar 2timer å farme det gullet så må du farme det utenfor raidet.

 

4 ( raid ) + 2 ( farming ) = 6 timer ( spilling ). Veldig enkel matte.

 

Om du kjøper gullet du trenger sparer du de to timene det tar.

 

4 ( raid ) + 0 ( farming ) = 4 timer ( spilling ).

 

Er dette virkelig vanskelig å forstå?

 

Som du skrev, vi har fortsatt brukt 4 timer på raidet. Men skjønner virkelig ikke hva du vil frem til. Så du mener at vi heller skulle kutta ned på spilletiden? Med andre ord farme 2 timer og droppe raidet? Da sitter du kun igjen med wow som en 2timer lang jobb i uken og ingen moro samt masse wow-gull du ikke trenger.

 

Du prater bare bullshit.

 

Det er akkurat det jeg sier, dersom du er avhengig og ikke klarer å trappe ned med raid og må opprettholde timeplanen i forhold til raidene uansett bekostning så er det bedre å kjøpe gull enn å farme i timevis hver dag. Da har du helt rett i at du sparer tid.

 

Men for normale mennesker som ikke er tvunget til å enten kjøpe gull eller farme daglig i timer er det mer fornuftig å trappe ned spillinga istedenfor å kjøpe mer gull.

 

 

Ellers, å bli hacket blir du ikke immun for, de som selger sikkerhetsprogramvare til PC-en prioriterer ikke plageånder i dataspill. Og det er ikke utelukkende snuskete websider som inneholder tvilsom programvare.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

syntest det er skummelt hvordan holding mange folk her på forumet har forhold til gull kjøping. Mange som forsvarer det, all respekt for dette spillet er jo ødelagt.

 

Vist man går en stund tilbake i tid ble folk som kjøpte gull sett ned på over alt. Hvordan det er i dag sier litt om hvordan holdinga i spillet har forandret seg.

 

WoW begynner berre mer og mer å minne om Diablo 2. Der den som jukser mest har det beste.

Lenke til kommentar

For noen står det mellom å kjøpe gull eller spille vekk enda større andeler av livet sitt. Da må spillet bare komme i siste rekke og bli ødelagt, det kommer tross alt nye spill.

Disse tilhører et mindretall, selv om det kanskje ikke alltid virker slik. En Black-temple farm guild har ikke et balansert utvalg av spillere, de har de mest "entusiastiske". Ikke helt det samme men noe i samme gaten er det med det forum, de som henger på nettforum for spill er gjerne litt mer engasjert i dataspill enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Synes det er morsomt at først var det slik at det måtte kjøpes gull for ikke alle hadde tid til å spille WoW så mye grunnet det sosiale. Nå er det plutselig at man får 4 timer ekstra (eller mer) til å raide. Hva med det sosiale livet?

 

Hvor vanskelig er det å skjønne at det ikke er snakk om at vi får 4 timer ekstra til å raide? Vi vil raide uansett siden vi liker det, akkurat som en som bygger modelljernbane eller modellfly. Vi får dermed på den andre siden noen timer ekstra til å gjøre noe sosialt i stedet for å sitte hjernedødt hjemme å farme gull de samme timene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...