Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet? Jeg sa at de fleste ikek kjøper gull for å få råd til mount etc ting som gir dem overtak noe det som regel ikke gjør. Tror faktisk det at du ikke er level 70 faktisk har noe å si i denne debatten for det virker ikke som du skjønner hva jeg mener når jeg sier at folk ikke kjøper gull for å få bra utstyr eller items noe de ikke får fordi de kan abre få bedre ved å gjøre instancene og raidsa de allerede gjør og gull kjøpinga gir dem rett og slett bare litt tid tilbake de kan bruke med venner etc. Det virker som om du rett og slett tror alt i level 70 kan kjøpes for penger, men det kan det ikke.

 

Når du sier at jeg ikke skal dra inn eksempler som å kjøpe andre spill ser jeg virkelig ikke no grunn til å ikke gjøre det. Er nesten det samme. Du bruke rpenger for å ha det gøy med ett spill. hva så omd et er et helt nytt spill eller noe nytt til et spill du allerede har?

 

Har du overhode lest hva jeg skriver? Og igjen, KUTT ut det forbandete level 70 svadaet som IKKE har noe relevanse for tråden her. Er det vanskelig å skjønne???

 

Les gjennom mitt innlegg, svar på det jeg stiller spørsmål rundt for det er hengt opp i "du er ikke elite level 70 haha for en noob du er" i denne tråden.

Har allerede svart på spørsmålet mange ganger og det er ikke for å få fordeler, men fordi man sparer tid og kan bruke den tiden til mer fornuftige ting.

 

Når det kommer til det med level 70 så har det faktisk noe å si. Det synes på postene dine og hvordan du tror spillet er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldr kjøpt gull, har eller ikke tenkt å gjøre det. Allikevel gjør det ikke meg personlig noe om andre gjør det, men syntes det er litt "feigt" må innrømme det.

 

Er snakk om at de som kjøper gull tar spillet for seriøst, er vel heller motsatt. De syntes det er gøy å spille, men liker ikke å grinde motes eller whatever, så de kjøper seg gull. Om de har penger til det og heller vil bruke tiden sin på det de syntes er morsomme in-game (eller tiden de sparer på å ikke farme, RL ting), og ikke ser på det som et æresdrap av sin karakter. Siden de ikke syntes det er noen big deal.

 

Så er faktisk enig med Hamaestra. Du kjøper deg tid. Som jeg skrev ovenfor plager det ikke meg spesielt, men syntes det er en litt "lettvint" løsning. Må bare si at pengebruken forandrer seg litt ved lv 70 (60 pre tbc) så det har relevanse for tråden.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Jeg har aldr kjøpt gull, har eller ikke tenkt å gjøre det. Allikev gjør det ikke meg personlig noe om andre gjør det, syntes det er litt "feigt" må inrømme det.

 

Er snakk om at de som kjøper gull tar spillet for seriøst, er vel heller motsatt. De syntes det er gøy å spille, men liker ikke å grinde motes eller whatever, så de kjøper seg gull. Om de har penger til det og heller vil bruke tiden sin på det de syntes er morsomme in-game (eller tiden de sparer på å ikke farme, RL ting), og ikke ser på det som et æresdrap av sin karakter. Siden de ikke syntes det er noen big deal.

 

Så er faktisk enig med Hamaestra. Du kjøper deg tid. Som jeg skrev ovenfor plager det ikke meg spesielt, men syntes det er en litt "lettvint" løsning.

Der er jeg helt enig. Selv syns jeg også det er en ganske "lettvint" løsning så jeg skaffer alt gullet selv både fordi jeg syns det er gæy å tenke på at man faktisk har jobba for å få alt gullet og epic mount hvis jeg eventuelt får det en gang.

Lenke til kommentar
Har allerede svart på spørsmålet mange ganger og det er ikke for å få fordeler, men fordi man sparer tid og kan bruke den tiden til mer fornuftige ting.

 

Når det kommer til det med level 70 så har det faktisk noe å si. Det synes på postene dine og hvordan du tror spillet er.

 

Ja og det og spare tid er og i seg selv en fordel. Du får den fordelen at du slipper å bruke tid på selv å få tak i gullet. Tidsbesparing er nettopp en fordel og i denne sammenhengen en ulovelig fordel.

 

Hvordan jeg tror spillet er? Den må du utdype litt bedre.

Lenke til kommentar
Har allerede svart på spørsmålet mange ganger og det er ikke for å få fordeler, men fordi man sparer tid og kan bruke den tiden til mer fornuftige ting.

 

Når det kommer til det med level 70 så har det faktisk noe å si. Det synes på postene dine og hvordan du tror spillet er.

 

Ja og det og spare tid er og i seg selv en fordel. Du får den fordelen at du slipper å bruke tid på selv å få tak i gullet. Tidsbesparing er nettopp en fordel og i denne sammenhengen en ulovelig fordel.

 

Hvordan jeg tror spillet er? Den må du utdype litt bedre.

Som tidligere sagt er det meste av gullkjøpet i level 70 og der kan som regel ikke gullet gi deg noen frodel. Dette er også en grunn til at det vises at du ikke ahr vært 70 nemlig at du tror man kan kjøpe fordeler noe man som fotest ikke kan. Greit nok i lav level kan man kjøpe noen blue items for gullet og ha litt bedre gear, men man kan tjene gullet lett og det er ikke noen stor forskjell på gearet siden det endrer seg kjapt ettersom man lvler. Så alt i alt vil jeg si at gull ikke kan gi deg store fordeler.

Lenke til kommentar

Du sparer ingen tid ved å kjøpe gull, du bruker virkelige penger for å spille enda mer. Hadde dere ikke hatt det ekstra gullet ville dere ikke ha hatt anledning til å raide og dermed ha trappet ned.

 

Unntaket er for de som vet at dersom de ikke kjøper gullet vil de farme alt selv på bekostning av ting som teller i livet - fortsatt er det meningsløst å kjøpe gull men det er i alle fall bedre enn det alternativet disse har.

 

 

 

 

Hamaestra, Gull gir deg store fordeler, har du mye gull kan du dra til vanskeligere raid-instancer og finne bedre våpen (de som krever at du har med en mengde med potions og buffs). Du kan kjøpe de dyreste enchantene, samle inn reputation med de ulike factions kjappere. For ikke å snakk om fordelen du kan få i alle battlegroundene for de lavere leveler (10-19 og de andre).

 

Fordelen er ikke at du "slipper å farme", fordelen er at du ved å jukse ikke lenger har gull som noe hinder for noe som helst. Gull er ment som en restriksjon, denne hopper dere elegant over og absolutt alt blir lettvint.

 

Men jeg har ingenting imot at dere kjøper det, jeg liker at dere kjøper gull for det øker inflasjonen og det passer meg veldig godt. En vare er ikke lenger verd 10 gull eller 100 gull, varen er verdt et visst antall timers arbeid - for de som kjøper gull kan dette være riktig mye. Jeg utnytter meg godt av situasjonen, men tenk på at det er kjøper og ikke selger som bestemmer prisen - jeg selger bare til den prisen som kjøpere er villige til å betale for.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Som tidligere sagt er det meste av gullkjøpet i level 70 og der kan som regel ikke gullet gi deg noen frodel. Dette er også en grunn til at det vises at du ikke ahr vært 70 nemlig at du tror man kan kjøpe fordeler noe man som fotest ikke kan. Greit nok i lav level kan man kjøpe noen blue items for gullet og ha litt bedre gear, men man kan tjene gullet lett og det er ikke noen stor forskjell på gearet siden det endrer seg kjapt ettersom man lvler. Så alt i alt vil jeg si at gull ikke kan gi deg store fordeler.

 

Du har sagt selv og sier selv fordelen ved å kjøpe gull, tid. Du kjøper deg tid. Det er gjennomgående i hele diskusjonen, du kjøper deg tid til å gjøre andre ting fordi du slipper å grinde gull. Det er jo blitt sagt hele tiden at du sparer tid.

 

Det bringer og frem da at du bruker mindre tid på å få de tingene du vil ha for å gjennomføre end-game tingene du foretrekker. Men jeg mener at hvis du ikke har tid til å bruke den lille ekstra tiden på å få penger til det du trenger ja så tar du spillet for seriøst og vil komme til et spesielt nivå på kortest mulig tid.

 

Jeg kan skjønne at folk vil spare tid, men jeg anser det likefult som juks og jeg forakter juks i onlinespill og synes det er forkastelig.

Lenke til kommentar

Bear^, Jepp, det er bare til å ikke la seg lure, selv om de klarer å lure seg selv.

 

Mandag 19:00-21:00 - Raid

Onsdag 19:00-21:00 - Samle gull

 

eventuelt,

Mandag 19:00-20:00 - Raid

Mandag 20:00-21:00 - Samle gull

 

neeei, en gullkjøper tenker ikke slik. En raider har nesten alltid tid til å være med på raidet samme hvor lenge det tar, men har aldri tid til overs for å samle gull. Han være tilstede i raidet til spesifiserte tider som gjerne andre bestemmer, dette er ikke noe han kan bestemme eller ha kontroll på selv.

Etterhvert begynner han å lure seg selv til å tro at "raid er det eneste som er gøy, alt annet er kjedelig".

 

Dere kjøper dere ingen tid, den tiden dere "sparer" bruker dere på andre aktiviteter inne i spillet - som gjerne tar mer tid enn noe som ikke koster gull i bøtter og spann.

 

Og at dere ikke liker å "grinde" er jo synd, hva om jeg ikke likte pvp, battlegrounds eller instancer og derfor kjøpte meg ferdig tier-6 og honor-rewards for penger? Neei det er ikke juks jeg hadde jo fått det til slutt uansett?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Tre innlegg som går på person er fjernet. Minner om retningslinjene, og ved gjentatte brudd vil man risikere advarselsøkning og/eller utestengelse.

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Moderering skal ikke kommenteres i tråden. Dette skal tas på PM.

Lenke til kommentar
Bear^, Jepp, det er bare til å ikke la seg lure, selv om de klarer å lure seg selv.

 

Mandag 19:00-21:00 - Raid

Onsdag 19:00-21:00 - Samle gull

 

eventuelt,

Mandag 19:00-20:00 - Raid

Mandag 20:00-21:00 - Samle gull

 

neeei, en gullkjøper tenker ikke slik. En raider har nesten alltid tid til å være med på raidet samme hvor lenge det tar, men har aldri tid til overs for å samle gull. Han være tilstede i raidet til spesifiserte tider som gjerne andre bestemmer, dette er ikke noe han kan bestemme eller ha kontroll på selv.

Etterhvert begynner han å lure seg selv til å tro at "raid er det eneste som er gøy, alt annet er kjedelig".

 

Dere kjøper dere ingen tid, den tiden dere "sparer" bruker dere på andre aktiviteter inne i spillet - som gjerne tar mer tid enn noe som ikke koster gull i bøtter og spann.

 

Og at dere ikke liker å "grinde" er jo synd, hva om jeg ikke likte pvp, battlegrounds eller instancer og derfor kjøpte meg ferdig tier-6 og honor-rewards for penger? Neei det er ikke juks jeg hadde jo fått det til slutt uansett?

Latterlig. Raiding har faste tider og det er gøy. Hele poenget. Det er gøy. Noe grinding ikke er. Og hva spiller man for? Spiller man for å få gull og lignedne ellr for å ha det gøy? Du har sagt det samme idiotiske meningsløse våset hundre ganger nå om at man spiller mer hvis man kjøper gull og det er bare idioti spør du meg.

 

Og du kan ikke kjøpe tier 6 og det er heller ikke det man gjør. Virker som dere har det veldig vanskelig for å forstå at man faktisk ikke kan kjøpe noen fordeler eller utstyr. Alt man faktisk kjøper er tiden man ville brukt på å kjede seg. For å få tier 6 må man jobbe og raide og du må vite hva du gjør. Uansett hvor yme penger du har får du ikke kjøpt skills.

 

Og at dere ikke liker å "grinde" er jo synd, hva om jeg ikke likte pvp, battlegrounds eller instancer og derfor kjøpte meg ferdig tier-6 og honor-rewards for penger? Neei det er ikke juks jeg hadde jo fått

hvis du syns det er gøy å få alt med en gang uten å jobbe for det eller gjøre noe for det så by all means kjøp det hvis du kan.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar
Dere kjøper dere ingen tid, den tiden dere "sparer" bruker dere på andre aktiviteter inne i spillet - som gjerne tar mer tid enn noe som ikke koster gull i bøtter og spann.

Bare tenk litt over det du skrev. De sparer ingen tid? jo det gjør de, de bruker den på noe de heller vil bruke tiden på, som de sannsynligvis hadde gjort uansett. Så jo de sparer tid, du kan ikke vri på det.

Lenke til kommentar

Men den tiden du "sparer" sløser du like fult vekk på å raide, noe det legges opp til hele tiden, at du skal spare tid for å gjøre det du synes er morsom. Men da ender du opp i et paradoks for du sparer tid ved å jukse til deg gull men den tiden du sparer bruker du likevell på andre ting.

 

Gull er en del av spillets mekanikk og begrensninger. Det er relativt lett å få gull om man jobber litt for det, og det gullet kan man bruke til å kjøpe seg fordeler med (Pycno beskrev dette relativt godt i en annen del av tråden). Men ved å kjøpe gull unngår du denne barieren.

 

Om man ikke er interesert i å ta spillet som det er uten å måtte trikse og jukse så er vel ikke WoW noe for dere heller da.

Lenke til kommentar
Vel problemet har jeg vel sagt ørt og ført fjøstid ganger, prinsippet. Jeg er, tror jeg har sagt det noen ganger nå, sterkt imot envær form for juksing i onlinespill. Synes det er feigt helt og ærlig oppriktig.

Jeg ville ikke kalt det juks fordi det gir deg ingen fordeler og du kjøper bare tid. Dette har jeg sagt hundre ganger nå, men skal forklare for deg siden du visstnok har vansker for å forstå.

 

La oss si at du raider 4 timer. (Rent tilfeldig eksempel tallene kan være helt på jordet) og du grinder i 2 timer for å tjene gullet du trenger.

4+2=6. Hvis du da fjerner tiden du ville brukt på å grinde får du 6-2=4. Med grinding = 6 timer uten grinding = 4 timer. Man bruker med andre ord mindre tid :)

 

Ingen taper noe på det, mens gullkjøperen får tid til å gjøre andre plikter eller ting han liker å gjøre. Det kalles vinn vinn situasjon.

 

Det skader ikke for noen andre det øker bare spillgleden for han som kjøper gull og det gir han i tillegg mer tid til å gjøre andre plikter eller ting han liker å drive med. Japsene får penger gullkjøperen får tid. Det kalles vinn vinn situasjon.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar
La oss si at du raider 4 timer. (Rent tilfeldig eksempel tallene kan være helt på jordet) og du grinder i 2 timer for å tjene gullet du trenger.

4+2=6. Hvis du da fjerner tiden du ville brukt på å grinde får du 6-2=4. Med grinding = 6 timer uten grinding = 4 timer. Man bruker med andre ord mindre tid :)

 

Nei, nei og atter nei. Dette er slik personene som handler på Europris tenker, "se på alle pengene jeg sparte!"

 

Du har fortsatt brukt 4 timer på raidet, og du kunne gjøre dette fordi du kjøpte gull. Dermed har du brukt 4 timer når du kjøper gullet. At du ville brukt 2 timer mer hvis du ikke hadde kjøpt gull er en tankegang som er helt ute på jordet - men for de som er sterkt avhengige så er dette faktisk sant, da har jeg sagt tidligere at det er bedre for den personen å bare kjøpe gullet. For alle andre som klarer å trappe ned spillingen er det selvsagt bedre å la være å kjøpe gull istedenfor å "enten grinde eller kjøpe gull".

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
La oss si at du raider 4 timer. (Rent tilfeldig eksempel tallene kan være helt på jordet) og du grinder i 2 timer for å tjene gullet du trenger.

4+2=6. Hvis du da fjerner tiden du ville brukt på å grinde får du 6-2=4. Med grinding = 6 timer uten grinding = 4 timer. Man bruker med andre ord mindre tid :)

 

Nei, nei og atter nei. Dette er slik personene som handler på Europris tenker, "se på alle pengene jeg sparte!"

 

Du har fortsatt brukt 4 timer på raidet, og du kunne gjøre dette fordi du kjøpte gull. Dermed har du brukt 4 timer når du kjøper gullet. At du ville brukt 2 timer mer hvis du ikke hadde kjøpt gull er en tankegang som er helt ute på jordet - men for de som er sterkt avhengige så er dette faktisk sant, da har jeg sagt tidligere at det er bedre for den personen å bare kjøpe gullet. For alle andre som klarer å trappe ned spillingen er det selvsagt bedre å la være å kjøpe gull.

Så det du sier er at man skal drite i å ha det gøy og heller gjøre noe kjedelig i noen timer isteden for å ha det gøy i noen timer selv om man fint har tid til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...