Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Hamestra, En er avhengig av raidene og disse gir en ikke slipp på, istedet for å gi slipp på dem begynner en å kjøpe gull for det er eneste utveien de har for å kunne fortsette med raidene.

Mye av problemet er at de avhengige omgås med likesinnede og dermed får et skjevt bilde av hva som er normalt og ikke.

 

Kafan, Basert på mine erfaringer er du i risikosonen for å bli hacket bare du har internettilkobling. Når jeg ble hacket var det ikke en keylogger men noe som fanget opp informasjonen som gikk mellom serveren og min wow-klient som fanget opp passordet mitt. Bare vent så kanskje blir du også hacket en dag, ikke tro et sekund at Symantec eller noen andre programmer kan gi deg total beskyttelse mot spill-trojanere. De prioriterer det de ser på som virkelige problemer, ikke plageånder i et dataspill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hamestra, En er avhengig av raidene og disse gir en ikke slipp på, istedet for å gi slipp på dem begynner en å kjøpe gull for det er eneste utveien de har for å kunne fortsette med raidene.

Mye av problemet er at de avhengige omgås med likesinnede og dermed får et skjevt bilde av hva som er normalt og ikke.

 

Hva med de som synes disse raidene er gøyalt og har det som hobby å raide sammen med venner og kjente? Ja, guildet jeg var i hadde faktisk sammmenkomster fra tid til annen. Grillfester og lignende. Men som også velger å prioritere familie i tillegg til raidingen? Da har man ikke tid til å farme 10 timer hver uke hvor å kunne gjøre hobbyen sin. Blir som å si at om du liker å male så kan du ikke kjøpe maling på butikken, du må ut i skogen og samle alle råvarene til malingen og lage den selv.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan også jeg bli hacket som alle andre, men jeg, i motsetning til en del andre, er ikke innom sider som utgjør en åpenbar trussel.

Ikke fordi jeg er paranoid, mere fordi setter pris på at PC-en fungerer som jeg ønsker, hele tiden.

 

Bottere tilfører spillet gull som ellers ikke ville vært der. De okkuperer også mobs som dropper items det er rift om. Ja, det kan nok gi en lavere pris på akkurat disse itemene, men det betyr ikke at det generelle prisnivået er lavere enn det ellers ville vært.

Tenk deg wow uten bottere. Tenk deg at du flyr til nagrand for å farme motes som alle trenger litt av før eller siden. Du kommer dit og det er få eller ingen spillere der. Du kan holde på i fred og det er enkelt å skaffe det du trenger uten at det tar en evighet. Du behøver pga dette ikke tenke på at du skulle hatt mere gull slik at du kunne stått på ah og kjøpt dette.

Situasjonen i dag er ikke slik. Du kan ta turen når som helst på døgnet og du vil sjelden være alene, ofte vil du finne flere spillere enn mobs. Det er fint lite morro. Og det er ikke slik at alle du ser der er folk som aktivt spiller karakteren. Det er også bottere der. De påvirker definitivt spilleopplevelsen. Forsvarer man gullkjøp forsvarer man også at andre får en negativ spilleopplevelse pga bl.a. dette.

 

Uansett, folk må selvsagt bare gjøre som de selv vil, jeg kan på ingen måte hindre noen i det. Jeg bare skjønner ikke at man forsøker å si at noe galt er rett. Det hjelper ikke å skylde på blizz heller. "Det er så utrolig kjedelig i AV" "Jeg orker ikke farme opp gear og gull til min xx char på egenhånd" "Selvsagt må jeg ha epic mount på alle mine charer"

Det hadde stått mere respekt av om folk bare innrømte at det de gjorde er feil istedet for å hevde at det hele er uproblematisk og egentlig blizz sin feil.

Jaja, lei tråden alt, godnatt :)

Lenke til kommentar

Smeagoldfish, Ikke noen god sammenligning, vi betaler en viss sum vi som ikke kjøper gull også. Vi går "til butikken" og kjøper "maling", mens dere "elite-malere" kjøper ekstrautstyr i tillegg til den vanlige malingen dere også trenger.

At dere har sammenkomster endrer ingenting, det har narkotikamisbrukere også.

 

 

Er helt enig Kafan :) Folk må bare kjøpe gull til det tyter ut av lommene til karakterene deres for min del, men jeg vil aldri syntes det er smart, fornuftig, tidsbesparendes eller noe slikt. Det er hakket bedre enn å faktisk bruke 10 timer dagen på å farme, det skal de nå ha, så dersom det er det eneste alternativet for deg så...

Lenke til kommentar
Ser ut som de fleste ikke skjøneer poenget. Folk kjøper ikke gull for å få ting som tustyr for å eie andre eller for å få ting ikke alle andr har. De gjør det for å spare tid. alt det der kan man jo få uansett bare man bruker litt tid på det. Så alt i alt er det Tid versus penger der mange faktisk har mer penger enn de har tid og velger penger isteden for tid.

 

Ser ut som du ikke helt har oppfattet det jeg sier nei. Du jukser akkurat for samme grunn som folk i CS hacker serveren, de tror de eier og er skikkelig råkul med at de eier alle rundt seg. Når de egentlig bare er irriterende.

 

Som jeg ved flere anledninger har sagt og som jeg repeterer meg selv med litt for mange ganger, om du setter WoW så høyt at du må jukse for å bli bedre (fordi du nesten har et mindreverds kompleks) så setter du spillet alt for høyt.

 

Jeg vet ikke hvilken tidsgrense du setter på WoW men WoW er ikke akkurat noe som blir å stoppe innen 2 timer. Dermed faller mye av Tid versus penger prinsippet ditt vekk, du har tid til å farme gull så lenge du tar deg tid og bruker tiden til hjelp. Om du bruker 2 uker på å hente deg opp nok gull ved å spille 1 time om dag (fordi du ikke har tid til mer) så har du likevel bare brukt 14 timer på WoW i løpet av 2 uker noe som ikke er mye.

 

Men angående dette med "jeg har ikke tid", hva skjer når du får topp utstyret? Da bruker du enda mer tid på å vise deg frem og vise hvor kul du er i ditt nyinnjuksete utstyrs sett.

 

Juksing i onlinespill, om det er WoW og gullkjøp eller CS og serverhack så er det en alen av samme ulla, SP juksing er ikke noe problem for meg men når du jukser i Multiplayer da er du ikke mye verd i mine øyne.

Lenke til kommentar
Ser ut som de fleste ikke skjøneer poenget. Folk kjøper ikke gull for å få ting som tustyr for å eie andre eller for å få ting ikke alle andr har. De gjør det for å spare tid. alt det der kan man jo få uansett bare man bruker litt tid på det. Så alt i alt er det Tid versus penger der mange faktisk har mer penger enn de har tid og velger penger isteden for tid.

 

Ser ut som du ikke helt har oppfattet det jeg sier nei. Du jukser akkurat for samme grunn som folk i CS hacker serveren, de tror de eier og er skikkelig råkul med at de eier alle rundt seg. Når de egentlig bare er irriterende.

 

Som jeg ved flere anledninger har sagt og som jeg repeterer meg selv med litt for mange ganger, om du setter WoW så høyt at du må jukse for å bli bedre (fordi du nesten har et mindreverds kompleks) så setter du spillet alt for høyt.

 

Jeg vet ikke hvilken tidsgrense du setter på WoW men WoW er ikke akkurat noe som blir å stoppe innen 2 timer. Dermed faller mye av Tid versus penger prinsippet ditt vekk, du har tid til å farme gull så lenge du tar deg tid og bruker tiden til hjelp. Om du bruker 2 uker på å hente deg opp nok gull ved å spille 1 time om dag (fordi du ikke har tid til mer) så har du likevel bare brukt 14 timer på WoW i løpet av 2 uker noe som ikke er mye.

 

Men angående dette med "jeg har ikke tid", hva skjer når du får topp utstyret? Da bruker du enda mer tid på å vise deg frem og vise hvor kul du er i ditt nyinnjuksete utstyrs sett.

 

Juksing i onlinespill, om det er WoW og gullkjøp eller CS og serverhack så er det en alen av samme ulla, SP juksing er ikke noe problem for meg men når du jukser i Multiplayer da er du ikke mye verd i mine øyne.

Godt mulig jeg tar feil, men vil tippe du ikke har en char i 70 og ikke har kommet langt i End-gane. Dette fordi du tror man kan bli bedre og eie alle andre bare av å kjøpe gull. Det er feil og jeg har aldri sagt at man kan bli det, heller tvert imot. Sa selv tidligere i tråden at man kan ikke kjøpe skills bare tid og tro det eller ei, men for å få det beste ststyret må man ha "skills". Ta arena. Skal du få høy rating i arena holder det ikke med 100k gull, du må vite ha du gjør. Samme med end game. Det er mulig å komme seg igjennom karazhan med idioter som ikke vet hva de gjør, men ettersom det blir vanskeligere og man kommer mot SSC og TK må mn vite hva man gjør og kunne samarbeide. alt dette er noe man ikke kan kjøpe, man må lære det. Så nei man kan ikke kjøpe gull for å bli bedre enn andre.

 

Men angående dette med "jeg har ikke tid", hva skjer når du får topp utstyret? Da bruker du enda mer tid på å vise deg frem og vise hvor kul du er i ditt nyinnjuksete utstyrs sett.

Nei poenget med å greie alt i end game er fordi man ofte vil se alt og prøve alle bossfights. Dette er det jeg syns gjør spillet spennende nemlig progress gjennom flere og flere og vanskeligere bosser utover i spillet. Da er det et bra mål å ha tatt ned siste bossen og fått alt det gearet du har sett på så lenge. Og det er ikke gearet du har kjøpt fra gullselgerne det er tiden du bruker for å betale repairs.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Til de som mener at det er avhengighetsskapende og alt det der når man kjøper gulle, mye vil ha mer, og man må gjøre det for å være med i raids.. kjøpe første gang 1000g for å få mount og litt bedre utstyr til og ferdes med i outland. lvla den char opp til 70 spilte ikke mer på den. og tror jeg vet litt om farming og, måtte få tilsammen 20 primal shadow og like mange primal mana. kjøpte en del, men mesteparten fikk jeg av drops. om man vet litt av dropraten på de som tar den god del timer å få tak i 200 av hver mote..

kjøpte gamecard for vel en uke siden, og da hadde jeg ikke spilt siden september, tror du det var deilig å se at man hadde 2000g til disposisjon for å ha det litt gøy?

de eneste som taper på at folk kjøp kjøper gull er vel de som farmer da golvendors evt tar droppene deres. jo flere som kjøper gull = jo flere goldvendors = jo flere kontoer. in the end, mere penger til blizz.

og når man kjøper gull av andre er ikke det det samme som å hacke en server, da [uendrer[/u] man på innstillinger, forhåndsbestemte verdier osv.

Lenke til kommentar
Godt mulig jeg tar feil, men vil tippe du ikke har en char i 70 og ikke har kommet langt i End-gane. Dette fordi du tror man kan bli bedre og eie alle andre bare av å kjøpe gull. Det er feil og jeg har aldri sagt at man kan bli det, heller tvert imot. Sa selv tidligere i tråden at man kan ikke kjøpe skills bare tid og tro det eller ei, men for å få det beste ststyret må man ha "skills". Ta arena. Skal du få høy rating i arena holder det ikke med 100k gull, du må vite ha du gjør. Samme med end game. Det er mulig å komme seg igjennom karazhan med idioter som ikke vet hva de gjør, men ettersom det blir vanskeligere og man kommer mot SSC og TK må mn vite hva man gjør og kunne samarbeide. alt dette er noe man ikke kan kjøpe, man må lære det. Så nei man kan ikke kjøpe gull for å bli bedre enn andre.

 

Nei poenget med å greie alt i end game er fordi man ofte vil se alt og prøve alle bossfights. Dette er det jeg syns gjør spillet spennende nemlig progress gjennom flere og flere og vanskeligere bosser utover i spillet. Da er det et bra mål å ha tatt ned siste bossen og fått alt det gearet du har sett på så lenge. Og det er ikke gearet du har kjøpt fra gullselgerne det er tiden du bruker for å betale repairs.

 

Så har man det gående med det forbandete svadaet om level 70 chars og hele pakken, drit nå i det for pokker og diskuter sakens kjerne, om jeg har en level 70 char eller ikke er ikke av relevanse for tråden. Og nei det er faktisk ikke påkrevd at du har en uber elite level 70 char i WoW for å diskutere hva som er juks eller ikke i spillet.

 

Er klar over at det ikke er alt man kan kjøpe for gull i spillet men det er mye man kan kjøpe for det gullet uansett level. Om du så bare får kjøpt det nest beste står du likevell mye bedre stilt for å få de poengene du trenger for å kjøpe det beste. Selv om du under normale anstendigheter ikke skulle had råd til dette utstyret har det blitt jukset frem slik at du får dette.

 

Kjøp av gull er kjøp av fordeler og fordeler man under normale omstendigheter ikke skulle hadt der og da klassifiserer jeg som juks.

Lenke til kommentar
Godt mulig jeg tar feil, men vil tippe du ikke har en char i 70 og ikke har kommet langt i End-gane. Dette fordi du tror man kan bli bedre og eie alle andre bare av å kjøpe gull. Det er feil og jeg har aldri sagt at man kan bli det, heller tvert imot. Sa selv tidligere i tråden at man kan ikke kjøpe skills bare tid og tro det eller ei, men for å få det beste ststyret må man ha "skills". Ta arena. Skal du få høy rating i arena holder det ikke med 100k gull, du må vite ha du gjør. Samme med end game. Det er mulig å komme seg igjennom karazhan med idioter som ikke vet hva de gjør, men ettersom det blir vanskeligere og man kommer mot SSC og TK må mn vite hva man gjør og kunne samarbeide. alt dette er noe man ikke kan kjøpe, man må lære det. Så nei man kan ikke kjøpe gull for å bli bedre enn andre.

 

Nei poenget med å greie alt i end game er fordi man ofte vil se alt og prøve alle bossfights. Dette er det jeg syns gjør spillet spennende nemlig progress gjennom flere og flere og vanskeligere bosser utover i spillet. Da er det et bra mål å ha tatt ned siste bossen og fått alt det gearet du har sett på så lenge. Og det er ikke gearet du har kjøpt fra gullselgerne det er tiden du bruker for å betale repairs.

 

Så har man det gående med det forbandete svadaet om level 70 chars og hele pakken, drit nå i det for pokker og diskuter sakens kjerne, om jeg har en level 70 char eller ikke er ikke av relevanse for tråden. Og nei det er faktisk ikke påkrevd at du har en uber elite level 70 char i WoW for å diskutere hva som er juks eller ikke i spillet.

 

Er klar over at det ikke er alt man kan kjøpe for gull i spillet men det er mye man kan kjøpe for det gullet uansett level. Om du så bare får kjøpt det nest beste står du likevell mye bedre stilt for å få de poengene du trenger for å kjøpe det beste. Selv om du under normale anstendigheter ikke skulle had råd til dette utstyret har det blitt jukset frem slik at du får dette.

 

Kjøp av gull er kjøp av fordeler og fordeler man under normale omstendigheter ikke skulle hadt der og da klassifiserer jeg som juks.

Er strengt tatt ikke kjøp av fordeler man ellers ikke kunne hatt fordi du kunne hatt alt bare man hadde tid eller hadde giddet å grinde. Mens jeg lvla hadde jeg mer enn nok penger til å kjøpe alt jeg ville ha av mounts og itesm og det helt uten gullkjøping. Det er helt mulig å skaffe alt gullet man vil ha uansett level bare ma har tid. Så jeg står fast med at man kjøper tid og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Så bare fordi det er dyrt og vanskelig på level 70 skal det være lov å jukse? Ja jommen sa jeg smør, hvor er logikken i det?

Det er ikke det som er poenget. Ja det er dyrt i level 70 og derfor må man grinde, men det tar tid som ikke alle har. Hvis man da vil fortsette å spille et spill amn syns er kjempegøy og frotsatt henge med venner eller kanskje være litt med familien virker jo dette som en kjempebra læsning for dem. de spiller bare dem morsomme dlen av spillet.

Lenke til kommentar

Og da har jeg sagt og jeg sier det igjen, om man sier man ikke har tid til å skaffe seg pengene på ærlig vis setter man spillet høyere enn hva en vil innrømme.

 

Ja om man fortsatt vil være med venner og den pakken der så er det ingen som tvinger deg å spille WoW. Jeg klarer utmerket å balansere WoW spilling med det sosiale livet, og fremdeles har jeg penger nok å ta av uten å ha jukset. Vil du vite hemmeligheten min?

 

Jeg tar tiden til hjelp.

 

Tar det om så 4 uker å få det gullet så tar det 4 uker, tar det 8 uker så tar det 8 uker. Det får ta den tid som trenges.

 

Tid har du nok av om du da ikke MÅ ha utstyret der og da, for da synes du spillet er mer viktig enn du gir utrykk for.

 

Spiller forøvrig kun den morsomme delen av spillet jeg og men på den stien ramler det inn noen stykker gull her og der som jeg rasker med meg. Grinder jeg for en quest 20 lions eller hva enn det heter og den dropper 20 random junk som selges til vendor for 5-10s stykk så har jeg raskt noen gullstykker der. Kombiner dette med at jeg gjør flere quests samtidig i tillegg til quest reward og eventuelle greene som måtte droppes som sendes på AH så har jeg nok penger å ta av. Kalkisen min sier jeg tjener rundt 450g i timen og da gjør jeg ikke mye nevneverdige tinge annet enn å gjøre quester og plukker opp all junk som selger brukbart til vendor. Dette på en level 46 paladin.

 

Nei folk tar dette spillet for høyverdig og sakens kjerne ligger på at folk vil ha godt gear men vil ikke ta seg den tiden det tar å få det og gjør dermed hva de kunne for å få tak i det gullet de trenger. Jeg anser det fremdeles som juks. si du har 20g og har innmari lyst på et våpen som koster 500g. Dette våpenet er mye mye bedre enn det du har. Du kjøper deg 1000 gull og har dermed og kjøpt deg et våpen du under normale omstendigheter ikke hadde råd til, ergo er det juks.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Gullfarming er da ikke noe stress, skal ikke store anstrengelsen til for å dinge 200G / timen på motes. Men AH farming er nok det beste i forhold til tid brukt, hadde 3500G i lvl 50 på min første char, hadde ikke peiling på wow i det hele tatt, utenom AH =P

Lenke til kommentar
450g i level 46 og enda paladin, jeg loled.

 

Edit. På en time, ROFL!!

 

Kan hende jeg begynner å bli litt for voksen for småtishumor men:

 

1. Hva er så morsomt

2. Hva har det av relevanse?

 

En liten forklaring hadde vært på sin plass.

 

La meg se, Ok, om du grinder så klarer du aldri 450g timen med paladin, og hvor i helsike har du slike grindespots?

Actionshus er kanskje mulighet, men på timen blir litt overdrevet å si, for AH søking og selging tar lengre tid enn det.

 

Hadde du vært level 70 og i outland så hadde jeg faktisk trodd deg, om det står på grinding og ikke AH.

 

Småtishumor, javel... begynner å bli lei av lowbies som tror de er så fette god og kan alt, Ja, kanskje du har kompiser som gjør ting, men du selv bør oppleve mer før du uttaler ting du ikke har opplevd enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...