Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

Man ser på prisene på det itemene du selle hva som er normalt, så legge du alltids litt billigere (bruker jeg da):p

6454508[/snapback]

Du bør ikkje legge ting billigare. Einaste fordelen er at du får selt ting tidlegare.

Legg prisen litt over. Sei at for ein stack rugged leather er det biligaste 3g. Då må du ikkje legge ut for 2.5g. Gå gjerne opp ein plass rundt 4g fordi du får 90% av gangene seldt det.

6455125[/snapback]

Heh. Endelig noen andre med den filosofien.

Virker ikke som folk skjønner at de skyter seg selv i foten nå de legger ting ut billigere enn gjennomsnittet. Ting blir jo bare billigere og billigere, og det er til slutt ikke verdt å legge det ut på AH ...

Å skaffe 100g til lvl 40 er ikke noe problem, selv ikke på den første char'en. Hvis man jobber og bruker litt tid med yrkene sine tjener man OK med penger. Og selvfølgelig ikke kjøpe for mye tull på AH.

Angående å kjøpe gull til epic mounts og sånt.

Noen sier man må arbeide litt for ting... Det blir ikke så veldig mye grinding for de heldige jævlene som får Krol Blade både en og to ganger. Jeg for min del har bare fått en random BoE- epic. En crappy dagger som jeg solgte for 75g :( Krol går vel for minst 400 på de fleste servere.

Har forresten ingenting imot folk som kjøper gull. Grinding er en skikkelig dårlig side ved dette spillet. Om folk sparer seg for 10 timers grinding ved å jobbe overtid i 2 timer er det helt fett for meg.

Men jeg corpsecamper alle farmere jeg ser, da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faan å dekk syt! :thumbdown:

At noen kjøper gull har da vel ikke en døyt å si? Tanken på at jeg kan kjøpe 1000g for under 400 spenn frister jo. Det tar meg minimum 20 timer ren farming å skaffe 1000g, men det tar meg 3 arbeidstimer å skaffe de pengene IRL.

Det er hva man liker å bruke tiden sin til, fordi tid=penger. Enkelt og greit. Og ikke kom å si at det går utover akkurat deg, for det gjør det ikke. Da hadde ingen av oss sittet her og surva online.

Har selv ikke egenskaper nok forran en pc til å cheate, bot'e osv så har ikke jukset på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

bandreas:

Så det har ikke gått utover meg?

Så jeg har ikke tapt gold inntekter pga goldfarmere, jeg har ikke måtte gå ut av 3-4 forskjellige "channels" pga spam, jeg har ikke måtte /ignore 30-40 goldfarmere/trial accounts som spammer meg i whisper, jeg har ikke sittet i endgame encounters og fokusert på en fight for så å plutselig bli spammet med "reklame" for gold farmning sites i whispers.

Du er mer ignorant enn hva sunt er, håper du har helt andre standarder irl !

WoW er bygd opp med en økonomi og så snart det kommer element inn der som ikke hører hjemme, bots, exploits som goldfarmers kynisk bruker så blir det til slutt ødelagt økonomi i spillet.

En trade koster tid å penger å levle, alchemy er et fint eksempel, når en gold farmer begynner å spamme AH med 200 pots om gangen og dette holder på i 2-3mnd så vil dette kutte inntekta til Alchemisten, som kanskje allerede tjener lite på sin trade, dette gjør det værre å tjene gold som han/hun trenger til repair costs etc, dette fører igjen til flere kunder for goldfarmere og tilslutt er det _kun_ goldfarmere igjen ute i Azeroth, resten sitter å spekulerer og kjeder seg i de store byene. Hva pokker skal man med mobs når man kan kjøpe seg gull?

Alt har en konsekvens, når _du_ kjøper gold så øker du etterspørselen og da øker farming aktiviteten, når den øker så øker også etterspurselen etter BOTs og lignende som kan effektivisere inntektene til farmerene, som igjen fører til BOTs og cheats som kommer ut til den "vanlige" mann og da er det gjort... wow = ødelagt.

Jeg syns at om du ikke kan spille spillet som det er ment å bli spilt så har du ingenting der å gjøre, dette er et mmorpg, det er snakk om et spill med et samfunn med characters som "lever" sitt eget liv, det er ikke snakk om et simpelt singleplayer spill eller CSS der du kan bytte server når det blir for ille og fortsatt beholde dine egenskaper.

Edit:Må igjen påpeke at når jeg sier "du" mener jeg dem som handler gull/cheater generelt og ikke deg spesifikt.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Jeg er voksen, har  familie og var arbeidsledig. Hadde mer tid til spillet enn de fleste men det er ikke et poeng, da jeg har levla characters på andre realms enn den min main er på og spilt "casual" på de characterene og alikevel hatt mer enn nok gull. Har kamerater i massevis så der sliter du med argumentasjonen din, selv om du er "ungdom" og prioriterer å henge rundt med venner på "byen" så er den tiden over for min del, mine kamerater er voksne og har egne liv så vi sees når det er festivitas eller andre situasjoner som tilsier at vi møtes.

Nå vet jeg ikke hva det vil si når du sier at dere bare sees når det er festivitas osv.

Om det betyr en gang i uka eller om det er måneden..?

Men uansett for meg, så legger jeg venner,familie og det å kunne være sissial ganske høyt. Det vil igjen bety at jeg ikke vil kunne ha så mye tid til å kunne spille WoW døgnet rundt. For å klare å få tak i greit nok gear, pots, repair osv. For _alt_ tar _tid_! Herregud å det spillet tar tid!

Det at Blizzard har klart å lage end-game content så feil i dette spillet er for meg helt utrolig. Det eneste som er gøy i det spillet er levlinga opp til lvl 60. Etter det så driver Blizz å drar ut penger rett fra din egen lomme.

Spillet er for _alle_ det er bare fjortiser uten tålmodighet som må ty til ulovlige metoder for at de skal få "status" blant venner og andre på serveren.

Da lurer jeg på hva "tolmodighet" betyr for deg?

Hos meg så har det hvertfall rent over for lenge siden. Jeg verdsetter ting IRL forran ett spill. ( Det gjelder kanskje ikke hos andre?)

Jeg syns det er synd at ting i ett så flott spill skal ødelegge så mye at folk slutter å spille det av den grunn. Jeg sluttet pga att det rett og slett tar for mye tid. Da jeg vurderte om jeg skulle "cheate" og kjøpe meg gold.. Så fant jeg ut at jeg har brukt for mye penger på dette spillet fra før og sluttet.

gold i endgame er kun nyttig for 2 ting

1: Repair cost

2: Pots

Hmm, det vil si etter att man har brukt gold på epic mount quest?

Og den nye instancen krever også noen penger? Eller tar jeg feil her? Har ikke helt fulgt med i det siste.

Og _nei_ ,man må kjøpe end game epic "stuff" på AH. Og da trengs det Gold, som det tar allt for lang tid å grinde seg til. Hvis ikke kan man velge å grinde instances for de samme itemsa, som jo også tar alt for lang tid med denne måten Blizz har laget det.

Skal du ha ett Tier 2 set, så vil det si att du må grinde det samme om og om igjen 20-50 ganger. Og det som er trist, er at det samme skjer hver bidige gang, noe som da gjør det til en "Grind".

Jeg har spilt med folk som har gått i full jobb, som faktisk og har greid å komme seg til endgame.

Jeg kan jo dra det andre veien...

Jeg har spilt med folk som har mistet kjæreste, venner og jobb pga man er _nødt_ til å bruke for mye tid i det spillet.

Hva folk prioriterer fri tiden sin til _skal_du_drite_en_lang_en_i_!_

6455447[/snapback]

Jeg har ikke sakt noe annet. Jeg kom med forskjellige spørsmål.

Men jeg syns det blir feil når ett spill er laget slik at en "vanlig" person som ikke har til rådighet å spille mer enn 10-20 timer i uka, aldri vil kunne oppleve "end-game" slik som "hard-core" folka kan gjøre.. Bare pga de ikke har for mye fri tid.

Lenke til kommentar
Tror majoriteten av forumbrukerene her er såpass oppegående at de ikke ville jukset.

Tvert imot. På et gamingchattested på internett finner du ikke et tilfeldig utvalg av spillere, du finner stort sett den gruppen som tar spillene aller mest seriøst, de største nerdene. De som gjerne bryr seg mere om "utseende" på internett enn der det faktisk har noe å si, i det virkelige liv.

Uansett, jeg kom tilfeldigvis over denne.

Gullkjøper: "Satan, den tingen koster 800gull, og jeg har ikke råd, hva i himmelens navn skal jeg gjøre da?  :no:"

PersonA: "Tja, hva med å spille og spare litt gull iblant, så får du råd til tingen du ønsker deg etterhvert  :thumbup: "

Gullkjøper: "Hva?! Sier du jeg skal spille i 50timer i strekk og bare drepe monstre i et lite område for å tjene nok gull?!"

PersonA: "Nei, bare spill slik du pleier.. Gjør det du liker å gjøre på, så får du rikelig med gull etterhvert."

Gullkjøper: "Men jeg vil denne tingen NÅÅ! Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg har lyst på en ting jeg ikke har råd til! Faktisk, jeg har så lyst på den at jeg ikke klarer meg uten den tingen, jeg MÅ ha den!"

PersonA: "Du har problemer, det er sikkert, jeg vet om en god psykolog."

Gullkjøper: "Neida, det går fint du, jeg har funnet en løsning! Hver gang jeg har lyst på noe så kan jeg bare jobbe og tjene virkelige penger som jeg kan kjøpe gull for, problemet mitt er løst!"

PersonA: "Vil du ha nummeret hans eller?"

Gullkjøper: "Hva? Meg? Jeg har det fint, jeg er mye friskere enn de som arbeider inne i spillet for å få tak i nok gull til den tingen jeg nettopp kjøpte - Jeg fikk fatt i den samme tingen på en brøkdel av tiden!"

PersonA: "De arbeider ikke, de spiller og hygger seg. Uansett, jeg tror han tar imot akuttilfeller også.."

Gullkjøper: "Hva? Insinuerer du at det er sært å kjøpe gull?"

PersonA: "Vel, egentlig ikke, men du viser frem, med stolthet, hvor langt du er villig til å gå for å få tak i en virtuell gjenstand. Det er litt bekymrende, det finnes ingen tvil om at du ikke spiller fordi du liker det, du spiller fordi du må, og på et punkt ble det ikke nok å spille lenger. Du må i tillegg kjøpe gull, du klarer ikke å la være.."

Gullkjøper: "Og så da? Vet du at det finnes andre som spiller myyye mere?"

PersonA: "Prøvd å finne en kjæreste?"

Gullkjøper: "Gidder ikke stresse med kjæreste, det er bare pengesluk likevel."

PersonA: "Jøss, det har du faktisk rett i."

Lenke til kommentar

Uansett.

Person 1:

* Kjøper IKKE gull.

* Bryr seg ikke med å samle gull, "grinde", "farme" - det er tross alt bortkastet tid og lite morsomt.

* HAR faktisk det sosiale liv som personen hevder å ha.

Person 2:

* Kjøper IKKE gull.

* Samler alt gull på egenhånd og TRIVES med det.

* Sosialt liv? Varierende fra person til person.

Person 3:

* KJØPER gull.

* Samler ikke gull for egen maskin, "det tar jo tross alt så lang tid".

* Sosialt liv? Gullkjøperen spiller ofte flere timer per dag enn Person 2, og dette er gjerne årsaken til at Person 3 ikke har tid til å samle gullet selv. Person 3 vil mene at siden han ikke samler gull på egen hånd kvalifiserer dette til høyere sosial status enn dem som samler gull selv - til tross for at Person 3 og Person 2 har nøyaktig samme behov men forskjellig måte å stimulere disse på.

Videre..

Person 1, 2 og 3 blir etterhvert level 40 med sine figurer:

Person 1: Oi, jeg kan bruke hest, artig, men hva skal jeg egentlig med den?

Person 2: *Har allerede nok gull til å kjøpe hesten, eller anskaffer sparegris og kjøper hesten sin etterhvert når han får råd.*

Person 3: Level 40 og hest, den MÅ jeg ha! Med EN ENESTE GANG! *Person 3 kjøper gull umiddelbart* - noe Person 1 og Person 2 har vanskelig for å se årsaken til.. "Han kan jo bare vente litt så har han råd til hesten, han har klart seg fint i førti leveler uten hest så hvorfor ikke klare seg uten en liten stund til?"

Uansett, dette er en morsom diskusjon. Hadde jeg selv kjøpt virtuelle penger hadde jeg vært dritflau, ville ikke ha sagt det til noen, hehe.

Lenke til kommentar

o(O)phus:

Det er mange som frustrerer seg over de tingene du skriver om, at de ikke har tid til å få tak i det aller beste utstyret.

Men, det er her WoW er så genialt. Det er flere forskjellige sett med utstyr du kan velge å få tak i, du velger selv hvor du vil sette lista - lurest av alt er det egentlig å la være å samle på utstyr, men, hvis du ønsker å bygge videre på din figur og ditt utstyr så er det alltid mange alternative å velge mellom - det er noe som passer for alle. Ikke bare den som spiller en gang eller to i uken, men også dem som spiller 13-14timer daglig. Det er noe for enhver smak, kan en si.

"Dungeon" settene er greie å få tak i.

"Jeg kan skaffe meg hele denne rustningen, da kan jeg spille et par ganger i uken eller måneden, omtrent en time av gangen, så får jeg tak i alt sammen."

Eller, hva med en "Tier 1/2/3 Raid rustning"?

"Jeg skal ha hele denne rustningen... Jeg skal spille ilag med mine internettvenner, hver kveld i uken, opptil 5 timer av gangen, kanskje flere økter på samme dag, og samtidig skal jeg kjøpe gull for å gjøre prosessen litt lettere. Det vil likevel ta måneder å skaffe hele rustningen. Who needs a social life?"

eller, hva med å oppnå høyeste rang innenfor militæret?

"Jeg skal spille mest av alle på serveren, hver dag, i noen måneder, dette er eneste måten å oppnå Grand Marshal tittel på". Who needs a social life?"

Lenke til kommentar

Har selv aldrig kjøpt gull / powerlevling eller annet idioti.

Altså om folk åpner sine øyner litt og bruker litt hodet samt litt kunnskaper om marketing så kan dem lett tjene seg rike på AH. Brukte et par time sist helg på leke litt på AH, kjøpte ut diverse Recipe'r: Flask of Supreme power f.eks til 175g, og en time etterpå var den ute for 300g. Kjøpte også alle reagents till Titanic Leggins utenom Flask of the Titans (lagde dem selv) for omkring 250g-300g, solgte buksene dagen derpå for 750g... Det er utrolig lett tjene penger i WoW, og tyrs hand farming suger :-) Forøvrig kjøpte jeg mellom 170-200 Living Essence til 2-3g BO per stykke før 1.11, etter patch solgte jeg dem for 7-9g per stykk... (Alle er ute nå)

Så folkens kutt ut Tyrs Hand og annet fanteri om dere skal "farme penger" Auction House er tingen :>

Lenke til kommentar
Så folkens kutt ut Tyrs Hand og annet fanteri om dere skal "farme penger" Auction House er tingen :>

6458340[/snapback]

Må si meg hjertens enig der :yes: Har ikke hatt behov for å grinde på evigheter etter at jeg satt meg ned og brukte litt tid på AH.

Lenke til kommentar
o(O)phus:

Eller, hva med en "Tier 1/2/3 Raid rustning"?

"Jeg skal ha hele denne rustningen... Jeg skal spille ilag med mine internettvenner, hver kveld i uken, opptil 5 timer av gangen, kanskje flere økter på samme dag, og samtidig skal jeg kjøpe gull for å gjøre prosessen litt lettere. Det vil likevel ta måneder å skaffe hele rustningen. Who needs a social life?"

6458130[/snapback]

Det kommer litt an på guilden, hvor mye de krever. online selv på ca 2 raids i uken, hvor hver tar kanskje 4-5timer.

10 timer i uken er ikke mye.

Men har du en guild som absolutt skal være med i NAxx når det slippes og farme AQ40 da blir såklart anderledes.

Men Tier 1 er ikke big deal å få tak i MC engang i uken en lengre periode og du har det.

Edit: og hvordan kan du si hver kveld? MC/BWL resets ikke hver 4 dag (eller?)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Det er 2 typer spillere i wow:

Den som ikke vil bruke så mye tid på å fks. få tak i en item, og kjøper gull eller cheater.

Den som har brukt mye tid på å få denne tingen uten å jukse, og blir forbanna når han ser andre folk blir like bra som han på 1 time, noe han brukte 100 timer på å få til.

Person 1 er smart. Person 2 er ikke smart, men kan trøste seg med at han gjør det slik som "det egentlig skal gjøres".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...