Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du hopper elegant over hele poenget. Å si at det ikke "direkte" påvirker andre, blir som han som sa at ingen blir fysisk skadet. At man indirekte påvirker spillet ved botting og gullkjøp er det ikke tvil om. Heller ikke om at påvirkningen er negativ. Ergo er det IKKE det samme som å jukse i singelplayer spill. Dette blir som å snylte på skatten, ingen blir fysisk skadet, men at det er negative følger er utvilsomt.

9227108[/snapback]

 

Spiller jeg BF2, så ønsker jeg selvsagt å komme høyest opp på listen med mest kills på en ærlig måte, da jeg finner dette tilfredsstillene. (iallefall da jeg spilte bf).

Samme gjelder med andre spill, der man spiller manoAmano. Jeg ser derimot ikke likheten om noen en kjøper gull, da mengde gull man har i WoW, har fint lite med hvor god man er i spillet, men har ALT med å gjøre hvor mange timer en gidder å spille! Vi er alle enige om at man kan få masse gull ved å grinde og gjøre quest, men saken er den at mange ikke gidder å bruke tiden på dette, derfor kjøper de heller gull av en eller annen som faktisk gadd å farme/grinde. Like greit. Det at priser osv blir bananas på AH er vel strengt tatt ikke å direkte påvirke noen andre enn i den grad at, det de ville ha er dyrere eller de ikke får så mye for sitt item som de ville.

 

Om ikke det fantes gullselgere, måtte jo alle skaffet gullet selv, slik at mengden gull i omløp på en realm hadde nok uansett blitt noe lik dagens inflasjon.

Lenke til kommentar

Ressurser og ressurser.

Altså nå har de ansatt et helt personal som tar av seg dette.

Botting og juksing i MMORPG's vil alltid være der.

Og jeg er ikke typen som ødelegger AH økonomien eller noe slikt.

Jeg bruker rett og slett bot for å levle opp alts i de stedene jeg har runnet 10 ganger før :)

 

Og angående banning av spesifikke personer, det går nok ikke :)

Man kan lure systemet vet å bytte ip-adresse, skrive en annen adresse, skrive et annet navn og legge inn et annet bank-kort.

 

Er ikke værre en det altså.

Lenke til kommentar
Du hopper elegant over hele poenget. Å si at det ikke "direkte" påvirker andre, blir som han som sa at ingen blir fysisk skadet. At man indirekte påvirker spillet ved botting og gullkjøp er det ikke tvil om. Heller ikke om at påvirkningen er negativ. Ergo er det IKKE det samme som å jukse i singelplayer spill. Dette blir som å snylte på skatten, ingen blir fysisk skadet, men at det er negative følger er utvilsomt.

9227108[/snapback]

 

Det at priser osv blir bananas på AH er vel strengt tatt ikke å direkte påvirke noen andre enn i den grad at, det de ville ha er dyrere eller de ikke får så mye for sitt item som de ville.

 

Om ikke det fantes gullselgere, måtte jo alle skaffet gullet selv, slik at mengden gull i omløp på en realm hadde nok uansett blitt noe lik dagens inflasjon.

9227189[/snapback]

Det meste er selvfølgeligheter, så jeg siterte det som er interessant. Jeg sa jo heller ikke at påvirkningen var direkte. Hele poenget var at det var indirekte. Det er jo ingen fysiske skader på folk heller, uten at det faktum har et fnugg av relevans eller frikjenner noen... At det skjer noe med priser på AH er utvilsomt. At botter er forstyrrende for andre spillere, er fakta. Mengden gull i omløp hadde aldeles ikke vært det samme uten juks. Veldig mange av de som kjøper gull er de som er for late til å gjøre det som skal til. Flere har jo innrømt det i denne tråden. Så vi ender opp med mer gull i omløp, og en åpenbar påvirkning på økonomien.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Ressurser og ressurser.

Altså nå har de ansatt et helt personal som tar av seg dette.

Botting og juksing i MMORPG's vil alltid være der.

Med andre ord så bekrefter du bare det jeg sa. Det er ihvertfall ingen argumenter her.

 

Er ikke værre en det altså.

9227195[/snapback]

Jaha.

9227223[/snapback]

 

Jeg bekrefter ikke det du sa i det hele tatt, jeg gir deg et svar på hvorfor de bruker ressurser.

Dette 'teamet' har de hatt fra starten av, som sagt så er juksing i MMORPG's en kjent plage.

Så de ressursene må de alltid bruke.

Lenke til kommentar
Så de ressursene må de alltid bruke.

 

Wow. :roll:

 

Hva skal man si til sånt? Her er det mye sviktende logikk.

 

1. Du jukser.

2. Blizzard må bruke ressurser folk som jukser.

 

Og fra dette slutter du at du ikke bidrar til problemet.

 

Wow. Dette trenger vel egentlig ikke noen kommentar... men det er ganske utrolig.

 

Hva er tankerekken din? Jeg er fryktelig nysgjerrig nå. "Det er så mange som gjør det"?

 

Skal man liksom si at "jeg likte han ikke, så jeg drepte han. Og det koster ikke samfunnet noe, fordi det uansett er drapsetterforskere ansatt hos politiet." NB: hvis noen tror at jeg sammenlikner juks med drap, så les en gang til.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Veldig mange av de som kjøper gull er de som er for late til å gjøre det som skal til

 

Gjøre det som skal til? Ok. Noen finner det tilfredstillende å tjene gull på et "ærlig" vis, og de med det! Noen andre ser på dette som tidsfordriv og at gull må man ha for å få tak i enkelte ting som man føler gir mer underholding den tiden man bruker på dette tidsfordrivet. Ser ingenting i veien med det.

 

Om en ønsker å bruke et mangfold med timer i WoW for å få, for eksempel rep til en faction, så man gjerne gjøre det. Noen vil derimot bruke en bot for å få dette rep, og slippe å bruke alle disse timene på noe de finner kjedelig. Så lenge den enkelt spiller har det gøy med sitt, så er det vel et fett?

Lenke til kommentar
Så de ressursene må de alltid bruke.

 

Wow. :roll:

 

Hva skal man si til sånt? Her er det mye sviktende logikk.

 

1. Du jukser.

2. Blizzard må bruke ressurser folk som jukser.

 

Og fra dette slutter du at du ikke bidrar til problemet.

 

Wow. Dette trenger vel egentlig ikke noen kommentar... men det er ganske utrolig.

 

Hva er tankerekken din? Jeg er fryktelig nysgjerrig nå. "Det er så mange som gjør det"?

 

Skal man liksom si at "jeg likte han ikke, så jeg drepte han. Og det koster ikke samfunnet noe, fordi det uansett er drapsetterforskere ansatt hos politiet." NB: hvis noen tror at jeg sammenlikner juks med drap, så les en gang til.

9227347[/snapback]

 

Haha, lo godt når jeg så det der.

Som sagt tidligere, jeg gir blanke faen hva du mener om meg.

9 millioner aktive accounter, sikkert 1 million er botter, goldfarmers, ebayers, hvem vet?

 

Det vil ALLTID være der! :whistle:

Lenke til kommentar
Haha, lo godt når jeg så det der.

Som sagt tidligere, jeg gir blanke faen hva du mener om meg.

9 millioner aktive accounter, sikkert 1 million er botter, goldfarmers, ebayers, hvem vet?

 

Det vil ALLTID være der!  :whistle:

9227462[/snapback]

 

At det alltid vil være noen av 9 millioner som jukser, er fullstendig irrelevant. Du hevdet at det ikke kostet Blizzard noe at du jukser. Noe som vitner om at du har manglende evner til å forstå enkle årsakssammenhenger.

 

At du gir blanke i meg er noe jeg regnet med utifra tonen din uansett.....

Lenke til kommentar

Så igjen, du kjøper gull. Får deg bedre utstyr. Og så går du pvp. For det kommer jo tilbake til det? At du kan spille pvp uten å måtte bruke evigheter for å få utstyr. Da har du plutselig påvirket spillet til andre direkte. Ved at du får store fordeler som du egentlig ikke fortjener. Mens andre har brukt tida si og fortjent utstyret de tar på seg.

 

Og i tillegg, så er det mange andre faktorer som gjør at din juksing og andre med deg påvirker spillet til andre. Det er ikke vits å sitte å benekte det og si at det bare påvirker deg selv.

 

Det er pga. sånne som deg at "rasaJatj22q" står i SW og spammer links og "billig" gull.

 

 

edit:

Det vil alltid være der? Ja, mye mulig. Men DU trenger ikke å støtte noe som til syvende og sist kan rett og slett ødelegge spillet. Hvis alle tenkte som deg så ville til slutt alle falle fra spillet fordi det står 4 boter og grinder uansett hvor du går. Og da ender det opp med at man til slutt må bli med de som jukser eller å finne et nytt spill. Og siden det ikke er så altfor mange som finner glede i å måtte betale for å få noe ut av spillet og rett slett ikke vil det. Slutter, eller beveger seg videre til et annet spill. Og da har man regelrett drept spillet.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Så igjen, du kjøper gull. Får deg bedre utstyr. Og så går du pvp. For det kommer jo tilbake til det? At du kan spille pvp uten å måtte bruke evigheter for å få utstyr. Da har du plutselig påvirket spillet til andre direkte. Ved at du får store fordeler som du egentlig ikke fortjener. Mens andre har brukt tida si og fortjent utstyret de tar på seg.

9227507[/snapback]

 

 

Akkurat. Om du møter en i PVP, ikke vet du om han har grinda eller kjøpt gullet han brukte på sitt gear, og det er vel samma F det? Er det en fattig trøst å bli ganket om du visste at han i allefall brukte mange timer av sin fritid for å skaffe gearet han hadde på seg? Det er jo det det koker ned til. Mange gidder ikke å bruke mange timer bare får å få nok gull til en item. Det som gjør at man fortjener noe, er om man har betalt for utstyret med gull. Uvesentlig om man har brukt 1 eller 100 timer på å skaffe dette gullet.

Lenke til kommentar
Så igjen, du kjøper gull. Får deg bedre utstyr. Og så går du pvp. For det kommer jo tilbake til det? At du kan spille pvp uten å måtte bruke evigheter for å få utstyr. Da har du plutselig påvirket spillet til andre direkte. Ved at du får store fordeler som du egentlig ikke fortjener. Mens andre har brukt tida si og fortjent utstyret de tar på seg.

9227507[/snapback]

 

 

Akkurat. Om du møter en i PVP, ikke vet du om han har grinda eller kjøpt gullet han brukte på sitt gear, og det er vel samma F det? Er det en fattig trøst å bli ganket om du visste at han i allefall brukte mange timer av sin fritid for å skaffe gearet han hadde på seg? Det er jo det det koker ned til. Mange gidder ikke å bruke mange timer bare får å få nok gull til en item. Det som gjør at man fortjener noe, er om man har betalt for utstyret med gull. Uvesentlig om man har brukt 1 eller 100 timer på å skaffe dette gullet.

9227624[/snapback]

 

Det er jo helt ubrukelig. Du presterer å nekte for alt mulig som er opplagt. Det er ikke noen trøst i det hele tatt. Jeg bryr meg ikke noe særlig om pvp. Men det er det faktum at du ikke fortjener å ha det utstyret du går i. Om andre vet det eller ei. Så påvirker juksinga di spillet. Det er på samme måte som å si at det er greit å jukse i matcher i CS. Sålenge ikke motstanderne vet at du jukser. Så er det vel samme faen for de?

 

Og det er en vesentlig forskjell på å bruke 100 timer på å tjene noe på egenhånd og det å bruke en time på å vente på at gull du har kjøpt kommer til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Og det er en vesentlig forskjell på å bruke 100 timer på å tjene noe på egenhånd og det å bruke en time på å vente på at gull du har kjøpt kommer til deg.

9227664[/snapback]

 

Nei! Kun tiden du sløser vekk. Ellers akkurat det samme.

9227711[/snapback]

Så det er helt bortkastet å trene masse når man bare kan dope seg og bli like god? :hmm:

Lenke til kommentar
Og det er en vesentlig forskjell på å bruke 100 timer på å tjene noe på egenhånd og det å bruke en time på å vente på at gull du har kjøpt kommer til deg.

9227664[/snapback]

 

Nei! Kun tiden du sløser vekk. Ellers akkurat det samme.

9227711[/snapback]

 

Og du unngår å svare på det helt essensielle argumentet mitt:

 

"Men det er det faktum at du ikke fortjener å ha det utstyret du går i. Om andre vet det eller ei. Så påvirker juksinga di spillet. Det er på samme måte som å si at det er greit å jukse i matcher i CS. Sålenge ikke motstanderne vet at du jukser. Så er det vel samme faen for de?"

Lenke til kommentar
Og det er en vesentlig forskjell på å bruke 100 timer på å tjene noe på egenhånd og det å bruke en time på å vente på at gull du har kjøpt kommer til deg.

9227664[/snapback]

 

Nei! Kun tiden du sløser vekk. Ellers akkurat det samme.

9227711[/snapback]

Så det er helt bortkastet å trene masse når man bare kan dope seg og bli like god? :hmm:

9227726[/snapback]

 

Vil ikke sammenligne dette med det virkelige liv. Det finnes INGEN ære i et spill som WoW. Mine barn ville ikke tenk mindre om meg fordi jeg tar snarveier i en virtuel verden som består av pixler. :p

Lenke til kommentar
Og det er en vesentlig forskjell på å bruke 100 timer på å tjene noe på egenhånd og det å bruke en time på å vente på at gull du har kjøpt kommer til deg.

9227664[/snapback]

 

Nei! Kun tiden du sløser vekk. Ellers akkurat det samme.

9227711[/snapback]

Så det er helt bortkastet å trene masse når man bare kan dope seg og bli like god? :hmm:

9227726[/snapback]

 

Vil ikke sammenligne dette med det virkelige liv. Det finnes INGEN ære i et spill som WoW. Mine barn ville ikke tenk mindre om meg fordi jeg tar snarveier i en virtuel verden som består av pixler. :p

9227746[/snapback]

 

Poenget er at det er juks og like "taper" uansett. Hvem vet. Kanskje barna dine vokser opp som datanerder med litt "moral fiber". I motsetning til faren. Så da vil de faktisk kanskje tenke mindre om deg?

 

Så basicly denne kommentaren din betyr at du godtar juks i alle former for multiplayerspill sålenge det ikke er det "virkelige liv". Det er da høyst virkelig når du i en konkurranse for å si det slik. Drar fordeler som andre mennesker som er høyst levende ikke har. Hadde du snakket om å jukse på et singelplayerspill. Hadde det vært noe helt annet.

Lenke til kommentar
Så basicly denne kommentaren din betyr at du godtar juks i alle former for multiplayerspill sålenge det ikke er det "virkelige liv". Det er da høyst virkelig når du i en konkurranse for å si det slik. Drar fordeler som andre mennesker som er høyst levende ikke har. Hadde du snakket om å jukse på et singelplayerspill. Hadde det vært noe helt annet.

9227790[/snapback]

 

Nei, jeg vil ikke si at jeg er for all form for juks. Hadde det vært en pengepremie å hente på å bli "god" i WoW, så vil jeg ikke har vært for det. Jeg ville ha noe imot en wallhack eller en hack som gjorde deg uovervinnelig i et PvP-spill. Men slik jeg ser WoW og spillte det i min tid, spillte jeg mer for meg selv. jeg gjorde quests og instacer alene eller sammens med noen. Jeg spilte ikke PvP, da jeg synes BF er mer gøy til den type gameplay. Slik at om jeg hadde brukt bot, kjøpt gull eller whatever, så hadde det vært ene og alene for å øke underholdningsverdien i spillet. konsekvensen av et slikt bruk i mitt tilfelle ville bare ha vært inflasjonen og at folk hadde irritert seg over Bot`en om den var i veien for dem.

Derfor ser jeg i følge denne tråden ingen betenkeligheter med å bruke Bot eller kjøpe gull i WoW.

 

Om AoC innfrir, vil jeg nok prøve meg på dette, men jeg kommer nok aldri personlig til å bruke Bot, ene og alene pga jeg nødig ikke ville ha blitt bannet (litt pyse kanskje), men jeg vil ikke sitte på barrikadene imot dette eller bruke energi på å rapportere potensiele bot`ere.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Så basicly denne kommentaren din betyr at du godtar juks i alle former for multiplayerspill sålenge det ikke er det "virkelige liv". Det er da høyst virkelig når du i en konkurranse for å si det slik. Drar fordeler som andre mennesker som er høyst levende ikke har. Hadde du snakket om å jukse på et singelplayerspill. Hadde det vært noe helt annet.

9227790[/snapback]

 

Nei, jeg vil ikke si at jeg er for all form for juks. Hadde det vært en pengepremie å hente på å bli "god" i WoW, så vil jeg ikke har vært for det. Jeg ville ha noe imot en wallhack eller en hack som gjorde deg uovervinnelig i et PvP-spill. Men slik jeg ser WoW og spillte det i min tid, spillte jeg mer for meg selv. jeg gjorde quests og instacer alene eller sammens med noen. Jeg spilte ikke PvP, da jeg synes BF er mer gøy til den type gameplay. Slik at om jeg hadde brukt bot, kjøpt gull eller whatever, så hadde det vært ene og alene for å øke underholdningsverdien i spillet. konsekvensen av et slikt bruk i mitt tilfelle ville bare ha vært inflasjonen og at folk hadde irritert seg over Bot`en om den var i veien for dem.

Derfor ser jeg i følge denne tråden ingen betenkeligheter med å bruke Bot eller kjøpe gull i WoW.

9227898[/snapback]

 

Vel, det mest utbredte problemet er ikke "uovervinnelige" spillere i CS. Det er spillere som later som de er gode ved å bruke cheats diskre. Ved å ha en stor fordel i forhold til andre spillere men fortsatt bruke litt skills. Og det blir akkurat det samme i wow. Og du er fullt klar over at du forstyrrer andres spill ved å jukse. Men har ingen betenkeligheter med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...