Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Nei, aldri jukset på noe vis (med mindre du ser på addons som Decursive/Raidassist) som juks. Det er ikke så forbaska gøy å være healer, så greit om man ikke må følge med på alt. Synes de 100 jeg pleide å bruke på WoW var nok penger, gidder ikke ta å bruke mer bare for å få mer gull. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det artige er at, "Jeg har kjøpt gull fordi jeg ikke vil bruke hele min fritid på å spare til hest". Gjett hva, du trenger ikke en virtuell hest i et dataspill, og selv om du har lyst på den så haster det ikke så mye med å få den at en bare må kjøpe gull på internett. Dem som kjøper gull er sære, alle sammen, de har spillene litt for kjære syntes jeg. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Blir så irritert når folk åpenbart jukser for å få noe ut av spillet. Det er et *spill*, noe du skal more deg med, ikke virkeligheten. Hva er vitsen? Og til de som syter over at det er umulig å tjene penger i spillet.... Hvilken research har dere egentlig gjort? Jeg hadde over 100g på lvl 20, nå er jeg 46, og rundet nettopp 600g. Løsningen ligger i to ting, gathering professions og auction house. Bare ikke kom å si at det er umulig! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 En ting som irriterer meg... Det er når folk sier det er skitenkelt å grinde over 100g før lvl 40. Kanskje når du har levla noen lvl 60, og veit hvordan økonomien er på de forskjellige tingene, men alle veit ikke det. Og Athelas: AH hvordan skal man vite om det man skal legge på AH ikke er for dyrt, eller for billig? Lenke til kommentar
genetex Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Man ser på prisene på det itemene du selle hva som er normalt, så legge du alltids litt billigere (bruker jeg da) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Man ser på prisene på det itemene du selle hva som er normalt, så legge du alltids litt billigere (bruker jeg da) 6454508[/snapback] jaja, gjør jeg å, Men så er det alltids noen items som ikke er på AH som du har fått tak i, du legger det på AH, men det viser seg at ingen vil kjøpe den fordi den er for dyr... Det er ikke alle som er sikre på hva de burde selge ting for... Er det normalt å ha grindet 100g+ på lvl 40? nei. Lenke til kommentar
genetex Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ofte slike items jeg også, da bruker jeg som regel ha dem i inventory til neste gang jeg er innom ah og sjekker om det er noen slike ute da. Du kan jo alltids søke opp median-price på allakhazam.com Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg digger ikke planen til blizzard uansett, legge til nye ting i vær eneste patch. Gjøre alt for å få folk til å spille bare mer og mer og mer. Det å kjøpe gull får meg til å smile, sjakktrekk vs blizz. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Brukte en bot på min først karakter for å levle opp fisking til 300, eneste juksingen jeg har brukt. Men som et svar til kjøp av gull/items. Til å begynne med vil jeg si at jeg har aldri kjøpt gull, alikevell hatt råd til å kjøpe to swift mounts og sitter igjen med mye gull. Farme gull er ikke noe problem hvis du bruker hodet litt. Hvorfor bryr dere om folk kjøpe gull for penger? Spiller det noe roll for deg om en random person brukte 2 minutt på skaffe en hest som du kanskje har brukt en uke på? Gjør det din hest tregere/raskere enn hans? Det er smålig å se ned på de som har kjøpt gull. Blir litt sånn "jeg er tøffere enn deg fordi jeg har brukt 10 gang mer tid enn deg på WoW". Dere kommer med argumentet "swift mount er dyr fordi det skal være mye arbeid å skaffe den". Nok en gang lurer jeg på hvorfor dere bryr dere om hvor mye arbeid en random person har gjort for å skaffe den. Eneste ulempen jeg kan se med kjøp av gull/items er at de som selger gull bruker cheats/exploints for å tjene gullet. Men da synes det blir litt feil å gå etter de som kjøper gullet. La oss sammenligne det med narkotika. Tror dere vi blir kvitt narkotika ved å ta alle som bruker narkotika? Nei, ta det onde ved rota. For å bli kvitt salg av gull må bakmenne, de som selger gullet, fjernes. Angående powelevling er den eneste som taper på det den som kjøpere en level 60 uten å ha spilt klassen før. Mesteparten av opplæringen kommer nettopp fra å level. Endret 8. juli 2006 av phoen|x Lenke til kommentar
Speik Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 har aldri jukset, scammet, kjøpt gull, brukt boter eller andre ting. De som gjør det er med å ødelegge spillgleden for millioner (ja, faktisk flere millioner) av spillere verden over. (Se Chrchbrnr's innlegg på første side.) Som svar på en del andre innlegg conserning lvl 40 mount: Har bare en char i wow, det er en hunter på lvl 42. Da han ble lvl 40, hadde jeg 76 gold. Er du honored med faksjonen til mountselgeren, er sergeant (rank 3) koster mount 80 gold. Dvs, jeg hadde nesten nok gold. Slik er det med de fleste spillere. Ligger du på rundt 20-40 gold på lvl 40, er det noe galt. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Da har du kastet bort for mye Har en lvl32 character på helt ny realm uten andre characters, har 218g, grunnen.. Skinning og Mining Endret 8. juli 2006 av Per-Stian Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har farmet penger til 2 epic mounts, exalted med ironforge. Kjøpt 2x Libram of rapidity for 300g hver. Enchanta ditt å enchanta datt. Å etter alt dette kjøpte jeg 1k g just 4 fun. Kosta 340kr, rask levering var det og. Å sammenligne farmere med drug dealers er litt for drygt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Er det normalt å ha grindet 100g+ på lvl 40? nei. 6454526[/snapback] Det er vitterlig ikke noe problem, såfremt du er litt forsiktig med kjøp av ting på AH, og følger råd som å plukke opp to gathering-yrker så tidlig som mulig. Mining + herbalism + Badlands skal resultere i en solid haug med penger, heavy/solid stone + iron/mithril selger ganske godt når lvl60-folk bytter til engineering. Elemental earth brukes i greater nature protection potion, og man kan lett få en avtale med tøffe guilds som raider AQ.. 1g per stykk, send COD. Og, nei, ingen juksing her, selv om AH-alten min sikkert har blitt rapportert for jux & phantery en million ganger. Jeg har heller ikke noe voldsomt problem med folk som kjøper gull, det hjelper bare opp til et visst punkt, så må du begynne å raide for å få bedre gear. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Litt offtopic men ser en del har snakket om ninjalooting. Downet majordomo for noen dager siden da eye of divinety droppet. Sammen med den droppet finkles lava dredgar, og jeg bydde og vant (paladin). Når vi vinner går vi bort og looter den, men da klarte jeg å loote eye of divinety Fikk selvsagt kick fra guildet, og ble heller ikke noe av macen... Tenk dere om før dere flamer folk for å ninja, alltid en mulighet for at de gjør feil... Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Edit2: Jeg har tilsammen 5 Epic mounts på 2 characters uten å kjøpe/låne så mye som en halv copper. Har hatt 3 epic world drops men alle 3 har vært crappy items som har solgt for 750G totalt... 6451993[/snapback] Hmm.... Og hvor mange venner har du? Har du vært ute og solt deg i sommer? Sitter du inne i helgene bare fordi "guilden" din skal ut og raide? Er ikke alle som vil/har lyst til å utsette seg for slike ting... "Spille spillet slik som spillet skal spilles" som du kaller det. Spillet egner seg da best for "unger" som ikke har jobb, eller folk som går på sossialen. Så da burde dermed folk som har famile,jobb,venner holde seg unna dette spillet? Det att Blizzard har blitt noen "Gold-diggers" med ett egentlig bra spill, syns jeg er tåpelig. For det er slik det er blitt.. Ingen person som har ett vanlig liv kan "hevde" seg i dette spillet. Alt handler om _tid_ (les: Items-> Grind/Gold ) Enten det gjelder Grind av Instances for å få drops, eller grind av mobs, dermed få gold og kan da kjøpe "Epixx" Siste er vell grind av PvP. Som jo da også handler om å få items.. Dette spillet er og blir tåpelig i mine øyne. Endret 8. juli 2006 av o(O)phus Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Man ser på prisene på det itemene du selle hva som er normalt, så legge du alltids litt billigere (bruker jeg da) 6454508[/snapback] Du bør ikkje legge ting billigare. Einaste fordelen er at du får selt ting tidlegare. Legg prisen litt over. Sei at for ein stack rugged leather er det biligaste 3g. Då må du ikkje legge ut for 2.5g. Gå gjerne opp ein plass rundt 4g fordi du får 90% av gangene seldt det. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Edit2: Jeg har tilsammen 5 Epic mounts på 2 characters uten å kjøpe/låne så mye som en halv copper. Har hatt 3 epic world drops men alle 3 har vært crappy items som har solgt for 750G totalt... 6451993[/snapback] Hmm.... Og hvor mange venner har du? Har du vært ute og solt deg i sommer? Sitter du inne i helgene bare fordi "guilden" din skal ut og raide? Er ikke alle som vil/har lyst til å utsette seg for slike ting... "Spille spillet slik som spillet skal spilles" som du kaller det. Spillet egner seg da best for "unger" som ikke har jobb, eller folk som går på sossialen. Så da burde dermed folk som har famile,jobb,venner holde seg unna dette spillet? Det att Blizzard har blitt noen "Gold-diggers" med ett egentlig bra spill, syns jeg er tåpelig. For det er slik det er blitt.. Ingen person som har ett vanlig liv kan "hevde" seg i dette spillet. Alt handler om _tid_ (les: Items-> Grind/Gold ) Enten det gjelder Grind av Instances for å få drops, eller grind av mobs, dermed få gold og kan da kjøpe "Epixx" Siste er vell grind av PvP. Som jo da også handler om å få items.. Dette spillet er og blir tåpelig i mine øyne. 6455115[/snapback] Jeg er voksen, har familie og var arbeidsledig. Hadde mer tid til spillet enn de fleste men det er ikke et poeng, da jeg har levla characters på andre realms enn den min main er på og spilt "casual" på de characterene og alikevel hatt mer enn nok gull. Har kamerater i massevis så der sliter du med argumentasjonen din, selv om du er "ungdom" og prioriterer å henge rundt med venner på "byen" så er den tiden over for min del, mine kamerater er voksne og har egne liv så vi sees når det er festivitas eller andre situasjoner som tilsier at vi møtes. Jeg spiller ikke wow for øyeblikket da det er sommer og jeg er i full jobb, starter opp igjen til høsten med end game raiding. Spillet er for _alle_ det er bare fjortiser uten tålmodighet som må ty til ulovlige metoder for at de skal få "status" blant venner og andre på serveren, spillet dreier seg ikke bare om grind/gold, gold i endgame er kun nyttig for 2 ting 1: Repair cost 2: Pots Bare det første er et tema i et seriøst guild, POTs får vi fra guildet i de situasjoner de trengs og jeg har ikke hatt noen problem med å være topp3 DPS i instancer uten å bruke POTs, bruker dem kun på "nye" encounters. Jeg har i tidligere poster sagt at du trenger ikke mer enn 80G på level 40 for å få mount og dette er null problem å få til om du tenker litt og spiller lurt, quest rewards + drops er nok på equip siden til du begynner å raide endgame. Hvorfor bruke hundrevis av Gold på equip fra AH når du bytter det ut etter noen levels uansett. Det eneste du burde investere i fra AH (om du ikke kan lage selv, les: tailor) er BAGs desto mer plass du har desto mer tjener du. Gathering Trades er nøkkelen til suksess, ha minst 1 gathering trade og selg selg selg. Definer et "vanlig" liv, nå må du passe deg litt med argumentasjonen for du putter utrolig mange mennesker i en bås du selv ikke har definert her. Jeg har spilt med folk som har gått i full jobb, som faktisk og har greid å komme seg til endgame og faktisk greier å raide endgame uten å ty til ulovligheter, hva folk prioriterer fri tiden sin til _skal_du_drite_en_lang_en_i_!_ Jeg har også spilt med folk som har raida endgame i samme guildet som meg i 6mnd og fortsatt ikke har epic mount, det var ingen problem for noen. Epic mount _skal_ ta tid å få tak på, noen snakker om "dager" og da har du et problem om det er instillingen din, dette er et spill man spiller over måneder og år og ikke et spill man gjør ferdig på en uke. **Off topic, halla Drack.. Har sett deg på DH mange ganger, var du med i KiK en stund?** Endret 8. juli 2006 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Tviler på at noen kommer til å tro på meg, men here goes. Jeg har spilt wow siden US betas, gjort de aller fleste High end instancene og selvfølgelig levla opp mine egne lvl 60 chars. Men når jeg har spilt så mye så blir jeg lei av å måtte grinde hver bidige dag for gull, dermed kjøper jeg heller gull, enkelt å greit. Jeg har jo en jobb, hvor jeg kan jobbe i 2 timer så har jeg råd til å kjøpe 1000 gull. Isteden for å grinde 3 timer (bare et eksempel) hver dag, så bruker jeg de timene på noe annet. Kanskje utenfor spillet eller inne i spillet som jeg synes er mere morsomt. Feks BG's, roaming PvP, raiding osv. Believe it or not, for ett halvt år siden var jeg akkurat som dere, jeg hata folk som kjøpte gull å kunne ikke fordra dem, men nå er jeg en som har kjøpt det selv og skjønner godt at mange andre gjør det også. Jeg bruker nok tid på wow om jeg ikke skal grinde hele dagen også. Ja for noen går det fort å grinde gull sier dem, men har du ikke tid så har du ikke tid. Jeg vil spille wow fordi det er morro, men noen ting er ikke morro, derfor gjør jeg det enkelt å "skipper" de sidene, jeg har prøvd å følge regelverket fult ut, men imo så har ikke blizzard klart å balansere dette med gull på en helt bra måte. Derfor trosser jeg mer eller mindre deres regler når det kommer til dette. Jeg respekterer så klart dere som synes at kjøp av gull er diotisk å på mange måter synes jeg det selv også. Men det er en grunn til at så mange kjøper gull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå