Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Mange som avstår fra å kjøpe gull kunne tenkt seg at en haug gull plutselig materialiserte seg på kontoen deres. Det handler mere om at mange har noe imot å rævkjøre andre spillere for å oppnå en relativt liten gevinst selv.

Rævkjøre andre?.... Om en person bruker 5 timer for å farme 1000g i Wow eller om han bruker 2 timer for å jobbe inn 350 kroner som han så bruker for å kjøpe 1000g (fra en som brukte 5 timer for å farme dette) så blir vel ikke du "rævkjørt".

 

Dette er en så drit kjedelig og negativ diskusjon.

Det er jo frivillig om man vil delta i diskusjonen eller ikke.... :hmm:

8954090[/snapback]

 

Mye av problemet med denne diskusjonen er at motparten rett og slett ignorerer fullstendig glassklare poenger som blir framsatt igjen og igjen. Akkurat som du har prestert å gjøre nå.

 

Hvorfor velger du å ignorere det faktumet som du umulig kan ha unngått å legge merke til. Nemlig at gullselgere bruker keyloggers for å stjele gull og items? Er ikke det rævkjøring, så vet ikke jeg!

 

Du gidder tydeligvis ikke å sette deg inn i hva motparten presenterer av motargumenter, så det vil vel egentlig si at du bare later som du diskuterer...

 

La meg presentere hovedpoengene mot gullkjøp for deg igjen (selv om jeg allerede hadde postet dem på samme siden som posten jeg quoter deg fra...):

 

1. account theft

2. botting

3. ødelagt økonomi

 

La det ikke være noen tvil, alle 3 overnevnte poenger representerer god gammeldags rævkjøring.

 

Og, som jeg allerede sa: jeg velger å skrive i denne tråden for å forhindre at folk som er for gullkjøp skal få spredd mere løgner og usannheter om gullkjøp. Ikke fordi jeg synes det er så jævla gøy å skrive her.

 

Det er jo helt latterlig hvor selektiv virkelighetsoppfatning noen av dere har...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av problemet med denne diskusjonen er at motparten rett og slett ignorerer fullstendig glassklare poenger som blir framsatt igjen og igjen. Akkurat som du har prestert å gjøre nå.

 

Hvorfor velger du å ignorere det faktumet som du umulig kan ha unngått å legge merke til. Nemlig at gullselgere bruker keyloggers for å stjele gull og items? Er ikke det rævkjøring, så vet ikke jeg!

Men da er det jo gullkjøpere som blir rævkjørt.. ikke vi som ikke kjøper gull... Er i så måte likgyldig for deg (og kanskje en viss glede ved å se at disse blir scammet/mister items etc). :hrm:

 

La meg presentere hovedpoengene mot gullkjøp for deg igjen (selv om jeg allerede hadde postet dem på samme siden som posten jeg quoter deg fra...):

 

1. account theft

Nei. Ikke noe problem for de som ikke kjøper gull.

2. botting

Botting har lite med gullkjøp å gjøre.. selv om det ikke hadde vært omsatt gull ville mange av de som botter gjort det for egen farming, items osv.

 

3. ødelagt økonomi

Økonomien ser ut til å fungere bra den.. de fleste av de som er imot gullkjøp argumenterer jo med at de har mer enn nok gull. Og som andre har nevnt gir jo alle de kinesiske farmerne osv også mer tilgjengelighet på ting... så å si at det "ødelegger økonomien" er vel litt overdramatisk cafe-synsing... ;)

 

Det er jo helt latterlig hvor selektiv virkelighetsoppfatning noen av dere har...

8954427[/snapback]

Eller kanskje problemet er at du generaliserer fra egne oppfatninger.. at det også gjelder for andre...

Lenke til kommentar

Botting er jo farming og det har egentlig ingenting å si om det er mennesker eller botter som farmer, har det det?

Rævkjørt økonomi? Forklar den er du snill.

Det eneste punktet som jeg mener holder vann her, er account theft. Det er det som rævkjører folk, men de som er heldige får jo igjen både items og gull fra Blizz.

Lenke til kommentar
Botting er jo farming og det har egentlig ingenting å si om det er mennesker eller botter som farmer, har det det?

Rævkjørt økonomi? Forklar den er du snill.

Det eneste punktet som jeg mener holder vann her, er account theft. Det er det som rævkjører folk, men de som er heldige får jo igjen både items og gull fra Blizz.

8954861[/snapback]

 

Feil.

 

De får aldri igjen gullet. Og hvis den som har hacket deg selger 10 primal nethers f.eks, får du ikke dem tilbake heller. Du får tilbake gearet ditt, og "thats about it".

Lenke til kommentar

1. Account theft

 

Fakta: Alle kan bli utsatt for account theft. Gullselgere skiller ikke på dem som kjøper eller ikke kjøper. Dette kan skje gjennom f.eks. å klikke på ads som har trojanere i seg, falske Blizzard emails, links som peker til trojanere på forum, trojanere i addons, osv.

 

Bare faktumet at alle som spiller WoW må drive unødvendige sikkerhetstiltak i hue og ræva for å unngå å bli keylogga burde være grunn nok.

 

Hvordan er det mulig å påstå at dette kun rammer folk som kjøper gull?

 

2. botting

 

Hvordan er det mulig å påstå at gullsalg ikke har noe med botting å gjøre? Både gullselger-firmaer og freelancere som selger gull til gullselger-firmaer bruker bots. Bare fordi Blizzard er forholdsvis flinke til å banne bots betyr ikke at WoW ikke hadde vært oversvømt med bots hvis de hadde latt være.

 

Fakta: Bots er negativt for alle fordi de ødelegger spillopplevelsen for dem som prøver å spille ærlig. For eksempel gjør de det umulig for ærlige folk å farme crafting mats fordi bots kan farme døgnet rundt og dermed selge til priser langt under det normale. Jamfør her også med poeng 3 (rævkjøring av økonomien).

 

3. ødelagt økonomi

 

Økonomien ser ut til å fungere greit kun fordi det kontinuerlig foregår en aktiv motstand mot gullselgere.

Fakta: Gullsalg fører til oppblåste priser på skjeldne items (fordi folk som har råd til å kjøpe hauger av gull kan kjøpe dem uansett) og dumpede priser på items som er lette å farme (se punkt 2).

 

Se på spill som Lineage hvor gullsalget er ute av kontroll. Der er det praktisk talt påkrevd å kjøpe gull for å komme noen vei fordi gullselgerne har tatt kontroll ved hjelp av farm-bots og gullsalg.

 

Det vil alltid være gullselgernes mål å skaffe seg mere kontroll i spillet slik at du ikke har noe valg annet enn å kjøpe deres items for gull som du igjen har kjøpt av dem. Slik kan de holde en veldig lønnsom syklus i gang. Taktikken er altså å skvise ut folk som farmer ærlig ved å dumpe priser. Slik sikrer man seg et hjørne av markedet, samtidig som man fjerner inntekt fra vanlige folk og tvinger dem også til å kjøpe gull.

 

Det eneste som hindrer dem fra å gjøre det er aktiv kontroll fra Blizzard, og til en viss grad holdningsskapende tiltak fra communitien.

 

 

Når det gjelder virkelighetsoppfatning og generalisering, så har vel jeg mitt på det tørre ettersom jeg faktisk klarer å begrunne mine argumenter (noe jeg må gjøre til stadighet ettersom folk tydeligvis ikke gidder å sette seg inn i det de prøver å diskutere).

 

 

Edit: la til en bokstav og et ord

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
1. Account theft

 

Min oppfatning: Alle kan bli utsatt for account theft.

Hvis du er påpasselig er sjansen minimal for det.. . Det at det er et generelt problem at man kan bli scammet på internett (enten det er i WoW, på internett-handel, nettbanken eller lignende) er en annen diskusjon.

 

Bare faktumet at alle som spiler WoW må drive unødvendige sikkerhetstiltak i hue og ræva for å unngå å bli keylogga burde være grunn nok.

Du er fantastisk naiv hvis du tror hvis folk plutselig ikke kjøpte gull så ville ikke lenger folk prøve å skaffe seg tilgang til andre folks kontoer, scamme andre for items etc.. For øvrig så er det dessverre slik at alle som skal ut på internett bør ha et minimum av sikkerhet for å hindre at privat informasjon kommer på avveie, beskytte seg mot virus, spyware osv.. Har vært et problem lenge før WoW og kommer til å bli det lenge etter WoW forsvinner.

 

Hvordan er det mulig å påstå at dette kun rammer folk som kjøper gull?

Nå er det vel du som kobler account-theft til gullsalg (og dermed kjøp) - det er jo en del av argumentasjonen din. Jeg sier bare at hvis du ikke kjøper gull, hvis du passer nogenlunde på maskinen din, konto-opplysninger, ikke går på suspekte websider uten virusbeskyttelse osv.. så blir du ikke "rævkjørt" av at det fins de som selger og kjøper gull.

 

2. botting

 

Hvordan er det mulig å påstå at gullsalg ikke har noe med botting å gjøre?

Det var botting over en lav sko i Diablo 2 også. Samme med Half-Life, UT, Quake 3, Ragnarok etc...

 

Hvis du gjorde gull soulbound ville du fremdeles hatt masse folk som botter.

 

Min oppfatning: Bots er negativt for alle fordi de ødelegger spillopplevelsen for dem som prøver å spille ærlig.

Min oppfatning: Har ikke ødelagt spillopplevelsen min. Jeg har ikke kjøpt gull, ikke bottet, spilt "ærlig". Mao feil.

 

For eksempel gjør de det umulig for ærlige folk å farme crafting mats fordi bots kan farme døgnet rundt og dermed selge til priser langt under det normale.

Har farmet crafting mats uten problemer.

 

3. ødelagt økonomi

 

Økonomien ser ut til å fungere greit kun fordi det kontinuerlig foregår en aktiv motstand mot gullselgere.

Min oppfatning: Gullsalg fører til oppblåste priser på skjeldne items (fordi folk som har råd til å kjøpe hauger av gull kan kjøpe dem uansett) og dumpede priser på items som er lette å farme (se punkt 2).

Hmm.. her er en interessant side om prisforskjell på gull mellom EU og US realm. Tviler på at dette reflekteres når det gjelder items... at et sjeldent item som går for 2000g på en EU realm går for 200-300 gull på US.

 

Å si at omsetning av gull har en innvirkning på økonomien er vel åpenbar.. men å si at den ødelegger økonomien er vel en subjektiv vurdering (som du kanskje er på veg bort fra). Igjen, jeg føler ikke at økonomien er ødelagt.. har ikke måttet kjøpe noe gull for å få epic mount, noen epic recipes fra AH etc og får solgt det jeg crafter rimelig greit.

 

Når det gjelder virkelighetsoppfatning og generalisering, så har vel jeg mitt på det tørre ettersom jeg faktisk klarer å begrunne mine argumenter

Det har ikke noe med begrunnelse av argumenter å gjøre, det har med å tro at dine vurderinger og konklusjoner gjelder for andre. Du sier f.eks "Bots er negativt for alle fordi de ødelegger spillopplevelsen for dem som prøver å spille ærlig." Noe som åpenbart er SVADA. Har ikke ødelagt spillopplevelsen min, ikke til de jeg spiller sammen med osv.. Du får heller si "Jeg syns bots er negativt fordi det ødelegger spillopplevelsen min (og andre jeg vet om)". Noe som selvsagt er helt greit... føler du at din opplevelse er ødelagt så føler du det. Men det betyr ikke at jeg føler det, f.eks.

 

Det får bli siste ord for min del i denne omgang... Ciao. :cool:

Lenke til kommentar
1. Account theft

 

Min oppfatning: Alle kan bli utsatt for account theft.

Hvis du er påpasselig er sjansen minimal for det.. . Det at det er et generelt problem at man kan bli scammet på internett (enten det er i WoW, på internett-handel, nettbanken eller lignende) er en annen diskusjon.

 

Bare faktumet at alle som spiler WoW må drive unødvendige sikkerhetstiltak i hue og ræva for å unngå å bli keylogga burde være grunn nok.

Du er fantastisk naiv hvis du tror hvis folk plutselig ikke kjøpte gull så ville ikke lenger folk prøve å skaffe seg tilgang til andre folks kontoer, scamme andre for items etc.. For øvrig så er det dessverre slik at alle som skal ut på internett bør ha et minimum av sikkerhet for å hindre at privat informasjon kommer på avveie, beskytte seg mot virus, spyware osv.. Har vært et problem lenge før WoW og kommer til å bli det lenge etter WoW forsvinner.

 

Hvordan er det mulig å påstå at dette kun rammer folk som kjøper gull?

Nå er det vel du som kobler account-theft til gullsalg (og dermed kjøp) - det er jo en del av argumentasjonen din. Jeg sier bare at hvis du ikke kjøper gull, hvis du passer nogenlunde på maskinen din, konto-opplysninger, ikke går på suspekte websider uten virusbeskyttelse osv.. så blir du ikke "rævkjørt" av at det fins de som selger og kjøper gull.

8955549[/snapback]

 

Det er åpenbart at account theft i hovedsak er en aktivitet som motiveres ut fra å selge stjålne kontoer til gullselgere for å ribbe kontoene for verdier og å bruke dem til spamming. En WoW-konto er verdt ca. dobbelt så mye som en kredittkort-konto på svartebørsen.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
UPDATE - CNET has another report on WoW account hacking. Additional comments at the end of the article.

 

The recent BBC report of a cursor flaw in Windows and its use to attack World of Warcraft accounts was not, in and of itself, notable. There have been a growing number of viruses targeting World of Warcraft and other online game accounts.

 

No, what was notable was that a World of Warcraft account is worth more than a stolen credit card with authentication information. A stolen credit card with verification information is typically worth $6. A stolen WoW account is worth $10, potentially much more depending on the assets in the account.

 

Let's repeat that:

 

A stolen World of Warcraft Account is worth more than a stolen credit card.

 

 

 

Why?

 

Because the security wrapped around credit cards is pretty aggressive and so the utility, time interval, and risk associated with using a stolen credit card is very high.

 

Not so with a World of Warcraft account.

 

A Digression

 

On April Fool's Day I was reading the final issue of Massive Magazine (renamed MMO Games for its final issue) and Dr. Edward Castronova entitled "The True Economics of Gold Farming".

 

He made three arguments:

 

1. Gold Farming is a Violation of Free Market Principles. He argues that gold farming does not obey the rule of law and thus is a violation of free markets.

 

2. Gold Farming is a Market Failure. In which he argues that gold farming is like sewage or pollution.

 

3. Gold Farming is Doomed. For the reasons above, and is otherwise disruptive.

 

(Grossly paraphrased)

 

Now, all of the same statements could be said about crime... and, last I checked, crime wasn't going to wither up a die.

 

End Digression

 

In some sense, I think the view that gold farming is "evil" and should just "go away" is not a tenable position by any serious game developer. A developer has a choice. He (or she) can design real money transactions (RMT) into (or out of) the game. He can actively work to wipe out unauthorized transactions.

 

What he cannot do is ignore the issue.

 

In Virtual Worlds, Crime Does Pay

 

If there is any sort of in-game exchange of virtual assets, a game company MUST implement tools to be able to track the flow of transactions in the game.

 

A stolen World of Warcraft Account is worth more than a stolen credit card.

 

 

 

It is inexcusable that it is more profitable to rob someone in an online game than face-to-face simply because game companies do not want to deal with the implications of the popularity of their games.

 

UPDATED INFORMATION: The good news is that Blizzard apparently makes available a tool called Blizzard Launcher that may detect these attacks. The bad news is that the burden of proof seems to sit with the players to prove that their computers have been hacked. One case cited in the CNET article stated that there was a month of interaction with Blizzard's customer service team. If so, the cost of handling these problems will rapidly undermine the profits of an online game. This in no way changes the key problem - that real money transactions are real and that game companies need to actively manage them.

Posted by SecurePlay in Game Industry, Game Security, Gold Farming & Power-Leveling, IT Security and Privacy, Real Money Transactions ( RMT ) at 01:27 | Comments (2) | Trackbacks (0)

http://www.playnoevil.com/serendipity/inde...ransactions-RMT

 

WoW er et spill som er anbefalt fra 12 år og oppover. Man kan dermed ikke se på det som en selvfølgelighet at alle skal kunne ta alle forhåndsregler for å unngå å bli "hacket". Det er også åpenbart at sjansen for å få kontoen din stjålet vil synke dramatisk hvis gullsalg forsvinner pga. at det økonomiske insentivet som ligger bak gullsalg-relatert account theft vil si at man har med aktører å gjøre som ligger på et mye høyere plan hva gjelder både omfang og ressurser.

 

Det at du føler deg sikker på at nettop du ikke vil bli utsatt for account theft blir irrelevant. Det finnes ingen garantier for at man ikke vil kunne komme opp med måter å hacke din konto i framtiden også, særlig når man vet at rike gullselger-firmaer er svært interessert i å finne metoder for å gjøre nettopp dette.

 

2. botting

 

Hvordan er det mulig å påstå at gullsalg ikke har noe med botting å gjøre?

Det var botting over en lav sko i Diablo 2 også. Samme med Half-Life, UT, Quake 3, Ragnarok etc...

 

Hvis du gjorde gull soulbound ville du fremdeles hatt masse folk som botter.

 

Min oppfatning: Bots er negativt for alle fordi de ødelegger spillopplevelsen for dem som prøver å spille ærlig.

Min oppfatning: Har ikke ødelagt spillopplevelsen min. Jeg har ikke kjøpt gull, ikke bottet, spilt "ærlig". Mao feil.

 

For eksempel gjør de det umulig for ærlige folk å farme crafting mats fordi bots kan farme døgnet rundt og dermed selge til priser langt under det normale.

Har farmet crafting mats uten problemer.

8955549[/snapback]

 

At andre botter også er jo ingen unnskyldning for at gullselgere skal kunne gjøre det. Begge deler representerer noe negativt, men gullsalg-motivert botting representerer en større grad av negativitet ettersom det gjøres på et større og mer organisert plan.

 

Bots er et problem, og gullsalg-motivert botting er et enda større problem.

Du kan ikke ta utgangspunkt i isolerte tilfeller som deg selv når det gjelder å se på om dette er et problem eller ikke. Man må se det i relasjon til hvordan ting vil utvikle seg hvis gullselgere får anledning til å få større spillerom i form av økt tilgang på ressurser.

 

At du har anledning til å farme mats (du sier ingenting om du har prøvd å selge dem og om du evt. syntes det var lønnsomt) betyr lite. Det er jo snakk om man kan forsvare folk som ønsker å trekke utviklingen i den retningen jeg framla eller ikke.

 

Jeg har selv hatt flere negative opplevelser med bots f.eks. når det gjelder farming av skins i Burning Steppes og farming av essences i Un'Goro. Dette var på et tidspunkt hvor det florerte med bots på serveren og både mulighetene for å farme og prisene på AH bar tydelig preg av dette. Dessuten er det jo åpenbart at det er denne retningen ting vil ta dersom gullselgere hadde hatt fritt spillerom.

 

 

3. ødelagt økonomi

 

Økonomien ser ut til å fungere greit kun fordi det kontinuerlig foregår en aktiv motstand mot gullselgere.

Min oppfatning: Gullsalg fører til oppblåste priser på skjeldne items (fordi folk som har råd til å kjøpe hauger av gull kan kjøpe dem uansett) og dumpede priser på items som er lette å farme (se punkt 2).

Hmm.. her er en interessant side om prisforskjell på gull mellom EU og US realm. Tviler på at dette reflekteres når det gjelder items... at et sjeldent item som går for 2000g på en EU realm går for 200-300 gull på US.

 

Å si at omsetning av gull har en innvirkning på økonomien er vel åpenbar.. men å si at den ødelegger økonomien er vel en subjektiv vurdering (som du kanskje er på veg bort fra). Igjen, jeg føler ikke at økonomien er ødelagt.. har ikke måttet kjøpe noe gull for å få epic mount, noen epic recipes fra AH etc og får solgt det jeg crafter rimelig greit.

 

Når det gjelder virkelighetsoppfatning og generalisering, så har vel jeg mitt på det tørre ettersom jeg faktisk klarer å begrunne mine argumenter

Det har ikke noe med begrunnelse av argumenter å gjøre, det har med å tro at dine vurderinger og konklusjoner gjelder for andre. Du sier f.eks "Bots er negativt for alle fordi de ødelegger spillopplevelsen for dem som prøver å spille ærlig." Noe som åpenbart er SVADA. Har ikke ødelagt spillopplevelsen min, ikke til de jeg spiller sammen med osv.. Du får heller si "Jeg syns bots er negativt fordi det ødelegger spillopplevelsen min (og andre jeg vet om)". Noe som selvsagt er helt greit... føler du at din opplevelse er ødelagt så føler du det. Men det betyr ikke at jeg føler det, f.eks.

 

Det får bli siste ord for min del i denne omgang... Ciao. :cool:

8955549[/snapback]

 

Igjen så må det vel nevnes at det ikke er hensiktsmessig å ta utgangspunkt i din personlige spillopplevelse. Man må se på hvilke motivasjoner gullselgere har, og hvordan de vil operere hvis de får muligheten til å foreta seg noe.

 

Selvfølgelig er det mulig å spille spillet uten å legge merke til noe som helst i isolerte tilfeller (man kan jo f.eks. lage seg en konto og sette characteren sin på autowalk mot en vegg og kalle det for "positiv spillopplevelse"), men det betyr ikke at den gjennomsnittlige spillopplevelsen ikke vil synke i kvalitet hvis gullselgere får lov til å holde på.

 

For alt jeg vet, så kan du ha kjøpt gull i bøtter og lass, for siden å benekte det på dette forumet - derfor blir det lite hensiktsmessig å diskutere hvordan akkurat du (eller de du påstår å spille med) opplever ting. Det blir mere fornuftig å sette ting i større perspektiv og å se på om gullselgeres måte å gjøre "business" på er noe som den gemene hop av WoW-spillere er tjent med å ha på sine servere.

 

Nettopp derfor er det naturlig å se på hvordan ting ligger an på spill der gullselgere har fått råde i større grad enn på WoW. Firmaene som selger gull er de samme, de opererer på flere platformer. Logikk tilsier at metodene også er de samme.

 

Faktum er at det er bred enighet om at økonomien på f.eks. Lineage II er rævkjørt. Ikke overraskende akkurat, når man tar med i betraktningen at gullselgere tenker på inntekter, ikke å gjøre den gjennomsnittlige spillers tid på spillet mer underholdende.

 

Om denne brede enigheten er et figment av min fantasi, eller ikke, lar jeg det være opptil enhver å gjøre seg opp en mening om. Jeg tror ikke det skal veldig mye research til for å se at jeg har rett. Evt. så kan jeg ta en kjapp runde på nettet og poste noen kilder senere hvis det skulle være behov for det.

 

 

Edit: Legger til en link og et sammendrag av et empirisk studie ang. mine påstander om Lineage II og RMT (Real Money Trading):

 

Empirical Study on the Decline of Lineage 2 in Korea

 

JUN-SOK HUHH

Seoul National University - School of Economics October 22, 2005

 

 

Abstract:

The purpose of this article is to take empirical tests for presumed causes of Lineage 2's declining trend in Korea. Using time usage data of Lineage 2(L2), Kart Riders(Kart) and World of Worldcraft(WoW) collected from PC-bangs in Korea, we take statistical tests on the rivalry hypothesis among games. Results show that there is no consistent evidence that L2's falling down is caused by the success of Kart or WoW. Instead, it is clearly identified that the trend of RMT had a respectable impacts on L2 in comparison to L1. All the test result implies that in-game factors such as RMT played a more decisive role in L2's decline than external factors like tougher competition.

 

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abs...7#PaperDownload

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Du kan ikke ta utgangspunkt i isolerte tilfeller som deg selv  når det gjelder å se på om dette er et problem eller ikke.

8956247[/snapback]

Nettop. Dette bør du lese en gang til.

 

For øvrig interessant at du må tillegge meg gullkjøp for deretter å marginalisere mine tanker rundt dette og hvordan jeg opplever WoW. Men kanskje jeg har noe å lære av deg her...La meg se..... :Kanskje du er en idiot eller en "spesiell person" og det derfor er lite interessant å diskutere dette med deg. Jo.. det funker bra for meg og..

 

Take care, bye bye.

:thumbdown:

Lenke til kommentar
oT: har tjent faen så mye gull på druiden min nå... har skinning/mining som prof og har brukt Auctioneer addon flittig. trenger ikke jukse med han iallefall.  er stort sett gull og tiden man trenger på å farme som har fått meg til å jukse før

8960291[/snapback]

 

Jeg har blacksmithing(hammersmith)/mining. Tjener bra på mining.. selge ore/bars. Tjent mindre på crafting, egentlig, men det er mest fordi jeg ikke har fokusert på det...

 

Gikk forholdsvis greit å få 5000g etter 70.. tok vel kanskje en ukes tid (15-20 timer spilling). Primært quest rewards og litt mining.

Lenke til kommentar
hvorfor er det så vanskelig å forstå at juksing er juksing og at du er en taper hvis du gjør det?

8960375[/snapback]

 

Må bare kommentere dette, men hvem kan kalles "taper" her:

 

En som er suksessfull i livet med god jobb/lønn/sosialt nettverk, men jukser som pokkeren i WoW de få timene han spiller.

 

En som sitter inne hele dagen forann PC`en og spiller WoW, der det eneste han har "suksess" med, er å få Epic "ditt og datt" i et spill?

 

Bare spør jeg. LOL :whistle:

Lenke til kommentar
hvorfor er det så vanskelig å forstå at juksing er juksing og at du er en taper hvis du gjør det?

8960375[/snapback]

 

Må bare kommentere dette, men hvem kan kalles "taper" her:

 

En som er suksessfull i livet med god jobb/lønn/sosialt nettverk, men jukser som pokkeren i WoW de få timene han spiller.

 

En som sitter inne hele dagen forann PC`en og spiller WoW, der det eneste han har "suksess" med, er å få Epic "ditt og datt" i et spill?

 

Bare spør jeg. LOL :whistle:

8960815[/snapback]

En som er suksessfull...: Taper for zeh hardcores.

 

Nerd: Taper for de som er suksesfulle.

Lenke til kommentar
:hmm: Da er du nok enda mer taper hvis du til og med jukser.

8960812[/snapback]

Nah.... :cool:

 

Har ikke kjøpt gull eller bottet, men hvis jeg f.eks skulle hatt en ny lvl 70 karakter, eller kjøpt meg en del boe epics så hadde jeg ikke hatt noe problem med å betalt for dette. Nå er det for min del ikke på langt nært en sterk nok prioritering til at jeg hadde giddet; mao, hvis alternativene hadde vært 15 dager /played for en ny lvl70 eller 2000 (?) kroner for å slippe hadde jeg ikke valgt noen av delene, men hvis jeg hadde villet det sterkt nok hadde jeg ikke følt det problematisk overfor noen andre i det hele tatt...

 

Og om noen med 150+ dager /played ville syns jeg var en taper av den grunn hadde det vært helt greit... kanskje til og med litt ironisk :D

I bunn og grunn blir det en kost/nytte-vurdering.. for meg i hvert fall.. Gjør tiden og pengene man bruker, enten dette bare er abonnementsprisen eller om man velger å kjøpe seg gull eller karakterer, at man syns det er morsomt å spille så er det verdt det... Hvis ikke, hvis man føler at spillet blir mer "jobb" eller at tiden og utgiftene ikke kan rettferdiggjøres så er det ikke verdt det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
hvorfor er det så vanskelig å forstå at juksing er juksing og at du er en taper hvis du gjør det?

8960375[/snapback]

 

Må bare kommentere dette, men hvem kan kalles "taper" her:

 

En som er suksessfull i livet med god jobb/lønn/sosialt nettverk, men jukser som pokkeren i WoW de få timene han spiller.

 

En som sitter inne hele dagen forann PC`en og spiller WoW, der det eneste han har "suksess" med, er å få Epic "ditt og datt" i et spill?

 

Bare spør jeg. LOL :whistle:

8960815[/snapback]

En som er suksessfull...: Taper for zeh hardcores.

 

Nerd: Taper for de som er suksesfulle.

8960899[/snapback]

 

Ja, bra vinkling dette faktisk. :hmm:

 

Viser at noen lever i den virkelige verden og noen..., ja har forlatt den? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...