Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp av gull ødelegger økonomien akkurat like mye som farming...

8947759[/snapback]

 

Juks ødelegger økonomien. Kinesiske farmers eller botter som er på 24/7 bringer langt mer penger inn i systemet enn det ville kommet under normale omstendigheter. Uten disse menneskene ville det vært ekstremt få som farmet 24/7, og langt mindre penger i systemet. Vi som ikke jukser ville dermed fått ting til lavere priser.

Lenke til kommentar

Før jeg sluttet måte jeg jo seff teste ut litt :p

 

Dette startet jeg med for ca ett år siden, og accounten er fremdeles i bruk, dog av ei anna ei.

 

Kjøpt gull.

Lurt gullselgrerne for 2000gull (brukte flere forskjellige gullbutikker, og sagt til alle at jeg ikke fikk gullet)

Testet powerleveling

Grindbot

Div hacker.

 

Kontoen min fungerer fremdeles i beste velgående, etter to salg :p

 

Jeg skulle slutte uansett, og ga derfor faen. Dette har heller ikke gått utover noen andre av dere :)

Lenke til kommentar
Kjøp av gull ødelegger økonomien akkurat like mye som farming...

8947759[/snapback]

Akkurat den påstanden er jeg vel ikke helt enig i.

 

Det gullet som blir kjøpt er jo et resultat av all farming. Altså penger genert i spillet, derfor ser jeg det ikke som direkte juks (sett bort ifra at det ikke er lov iht. EULA) siden gullet ikke kommer av en GM som bare legger dem til. Dem er generert etter spillets normale mekanikk og loot-tabeller.

 

Men igjen... hadde det ikke vært marked for å selge gull, hadde vel ikke farmingen etter det vært så stor heller.

Lenke til kommentar
Kjøp av gull ødelegger økonomien akkurat like mye som farming...

8947759[/snapback]

 

Juks ødelegger økonomien. Kinesiske farmers eller botter som er på 24/7 bringer langt mer penger inn i systemet enn det ville kommet under normale omstendigheter. Uten disse menneskene ville det vært ekstremt få som farmet 24/7, og langt mindre penger i systemet. Vi som ikke jukser ville dermed fått ting til lavere priser.

8947935[/snapback]

 

Tull, uten kineserne ville ting (spesielt konsumvarer) kosta langt mer.

Lenke til kommentar
Så argumentet om at du blir tvunget til å farme gull er bare sprøyt.

8946986[/snapback]

Det er jo ikke sprøyt - det er hans vurdering. Han sier ikke at han blir tvunget til å farme gull, han sier at han heller ønsker å kjøpe 1000 gull enn å bruke den tiden som er nødvendig for å tjene det selv. Du vurderer det annerledes. Du syns det er gøy å spille på din måte, han syns det er gøy på sin måte....

8947032[/snapback]

 

Nei, jeg "vurderer" det ikke annerledes. Hvis han vil komme noen vei i spillet, så regner jeg med at han oppfører seg rasjonelt.

Jo du vurderer det annerledes. Rasjonelt er her helt subjektivt. For deg er det rasjonelt å spille på din måte, for ham er det rasjonelt å spille på sin måte og kjøpe seg ut av tid det ville tatt å skaffe disse pengene.

 

Hvis han oppfører seg rasjonelt, så gjør han quests til han er 70 (minst). I tillegg går han instancer som gir rep (slik at han får rep til å gå heroics + attunement). Det kan man nemlig ikke betale seg til. På toppen av dette er det bra drops i mange instancer. I tillegg er det masse quests, spesielt i SMV og NS som gir mer rep pr tid enn det å gå instancer. Dermed er det lurt å gjøre dem, for å kunne få rep rewards og komme nærmere revered så man kan gå heroic. Iløpet av alle disse questene får man mange tusen gull.

Og det er disse tingene han vil kjøpe seg vekk fra så mye som mulig (slik jeg forstår ham).

 

Disse pengene holder ennå for meg, selv om kun en av mine chars har profession jeg tjener penger på.

Men de pengene han har holder kanskje ikke for ham...

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan han kan være i pengetrøbbel hvis ikke han er fullstendig blottet for økonomisk sans og sløser som en full sjømann.

Det at du ikke skjønner det er en helt annen sak... det endrer ikke hans vurdering...

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Kjøp av gull ødelegger økonomien akkurat like mye som farming...

8947759[/snapback]

Akkurat den påstanden er jeg vel ikke helt enig i.

 

Det gullet som blir kjøpt er jo et resultat av all farming. Altså penger genert i spillet, derfor ser jeg det ikke som direkte juks (sett bort ifra at det ikke er lov iht. EULA) siden gullet ikke kommer av en GM som bare legger dem til. Dem er generert etter spillets normale mekanikk og loot-tabeller.

 

Men igjen... hadde det ikke vært marked for å selge gull, hadde vel ikke farmingen etter det vært så stor heller.

8947959[/snapback]

Hvorvidt du farmer 10000 gull eller kjøper 10000 gull spiller ingen rolle. Og dersom disse kinafolka hadde folk måtte farme enda mer for tilgangen til div. varer ville vært mindre samtidig at folk generelt ville hatt mindre penger. Så jeg ser på det positivt at folk kjøper gull.

Lenke til kommentar

Nå er diskusjonen på vei ut på viddene med svære skylapper på.

 

Det er ikke noe vits i å bli sur på folk som ser ned på gullkjøp. Å ønske dem døde i en brann osv... Det er jo for f... helt klinkende klart at hvis man kjøper gull, så gjør man det med egoistiske hensikter, samtidig som man driter i at det ødelegger for andre. Dette pga.:

 

1. account theft

2. botting

3. ødelagt økonomi

 

...hvorfor i all verden skulle vi som ikke jukser se mellom fingrene på det, når det har klare negative konsekvenser for oss?(?)

 

Så bare drit i å dra fram unnskyldninger. Det kan ikke rettferdigjøre noe som helst.

 

Skal du absolutt kjøpe gull, så bare innrøm at du ikke gjør det "riktige" og lev med det. Ikke prøv å sutre deg til sympati.

 

 

Hvorvidt du farmer 10000 gull eller kjøper 10000 gull spiller ingen rolle. Og dersom disse kinafolka hadde folk måtte farme enda mer for tilgangen til div. varer ville vært mindre samtidig at folk generelt ville hatt mindre penger. Så jeg ser på det positivt at folk kjøper gull.

8948107[/snapback]

 

Rein bullshit chokke. Kom tilbake til virkeligheten.

 

Når du påstår at farming kontra kjøp av gull ikke spiller noen rolle, uten å komme med noen begrunnelser som helst, så er det ikke annet enn reinspikka jug/trolling.

 

Grunnene til at farming/gullkjøp er to veldig forskjellige ting har vært lagt fram mange ganger, og jeg er ganske sikker på at du har fått dem med deg.

 

De neste setningene dine er bare rare. God dag mann økseskaft?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Så argumentet om at du blir tvunget til å farme gull er bare sprøyt.

8946986[/snapback]

Det er jo ikke sprøyt - det er hans vurdering. Han sier ikke at han blir tvunget til å farme gull, han sier at han heller ønsker å kjøpe 1000 gull enn å bruke den tiden som er nødvendig for å tjene det selv. Du vurderer det annerledes. Du syns det er gøy å spille på din måte, han syns det er gøy på sin måte....

8947032[/snapback]

mad_arab: Sa aldri at man er tvunget til det. pax1 forsto heldigvis innlegget mitt =)

 

edit: En ting til mad_arab, håper ikke du mente i senere innlegg at jeg har penge problemer (i wow). For da tar du feil =) Jeg sa bare at hvis jeg noengang trenger 1000g eller en anne sum med gull for å få noe jeg vil ha, så jobber jeg heller en time eller to ekstra på jobben, i stedet for å farme.

 

Men sånn som det er nå så liker jeg å queste. Men det jeg ville frem til var at hvis jeg noengang får valget mellom å kjøpe 1000g eller farme (ikke queste) så kjøper jeg det. Håper du forstår bedre nå.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Så bare drit i å dra fram unnskyldninger. Det kan ikke rettferdigjøre noe som helst.

Jeg tror ikke de som kjøper seg gull bryr seg noe særlig om hva andre måtte syns om det for å være ærlig - og jeg tror de anser det som rimelig uproblematisk..

Lenke til kommentar
mad_arab: Sa aldri at man er tvunget til det. pax1 forsto heldigvis innlegget mitt =)

 

edit: En ting til mad_arab, håper ikke du mente i senere innlegg at jeg har penge problemer (i wow). For da tar du feil =) Jeg sa bare at hvis jeg noengang trenger 1000g eller en anne sum med gull for å få noe jeg vil ha, så jobber jeg heller en time eller to ekstra på jobben, i stedet for å farme.

 

Men sånn som det er nå så liker jeg å queste. Men det jeg ville frem til var at hvis jeg noengang får valget mellom å kjøpe 1000g eller farme (ikke queste) så kjøper jeg det. Håper du forstår bedre nå.

8949370[/snapback]

 

Du ga absolutt inntrykk av at det sto på pengene, så det var neppe bare meg som tolket det slik. Men det faktum at du ikke har pengeproblemer, beviser bare det jeg sa over. For i det hele tatt å komme seg til 70, og attune seg til raid og heroics, vil man ha tjent grådig mye penger.

Lenke til kommentar
Stemmer. :)

All respekt til de som avstår fra det, håper dere genuint liker å farme til dere blir grønne i fjeset.

8950169[/snapback]

 

"Respekt" my ass. Det du gjør er å stemple de som ikke kjøper som at vi "genuint liker å farme til dere blir grønne i fjeset." Det er faktisk det motsatte av respekt, det er stempling og trolling.

 

Jeg har fortalt mange ganger at jeg aldri har trengt å farme, selv etter å ha craftet masse epics. Og det er mange andre her som også har bekreftet at gull ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt valget mellom å kjøpe 1000g som kanskje tar meg et par timer i RL jobb, enn å bruke noen 20talls timer i wow, så hadde jeg glatt kjøpt det.

 

Hvorfor? Fordi det er et jævla spill, jeg har ikke lyst til å farme gull siden det er ikke noe morro. Spill spiller man fordi det er gøy.

 

Jeg spiller for å ha det gøy, jeg har to 70s, og et par på vei. Etter BC har penger aldri vært noe problem. Jeg har til og med brukt flere tusen på Frozen Shadoweave og Spellstrike til locken, men har likevel nok av penger igjen. Jeg har ALDRI farmet, bare gjort questene jeg uansett måtte gjøre for xp, reputation og items.

 

Så argumentet om at du blir tvunget til å farme gull er bare sprøyt.

8946986[/snapback]

Ja fint for den som spiller en klasse som har det vanvittig lett med å grinde å gjøre quests, jeg spiller en Holy paladin så si meg hvordan jeg skal ut å queste å grinde når slik jeg ønsker å spille gjør det umulig.

 

Stemmer. :)

All respekt til de som avstår fra det, håper dere genuint liker å farme til dere blir grønne i fjeset.

8950169[/snapback]

 

"Respekt" my ass. Det du gjør er å stemple de som ikke kjøper som at vi "genuint liker å farme til dere blir grønne i fjeset." Det er faktisk det motsatte av respekt, det er stempling og trolling.

 

Jeg har fortalt mange ganger at jeg aldri har trengt å farme, selv etter å ha craftet masse epics. Og det er mange andre her som også har bekreftet at gull ikke er noe problem.

8950237[/snapback]

Ja man tjener lett cash av quests, se kommentar ovenfor.

Lenke til kommentar
For meg er 1000 gull tjent verdt utrolig mye mer enn 1000 gull kjøpt.

 

Nettop. For deg.

Ser ut som om gull kan kjøpes for ca. 300-350 kr for 1000.... Og å farme 1000 er en del timers jobb i det minste.. så for andre kan det være mer verdt å ta et par timelønner...

 

It's only a game.

8953646[/snapback]

Det har du helt rett i....for noen betyr det at det er viktig å ha oppnådd det man har oppnådd på egenhånd.. for andre betyr det at det er uvesentlig og at din epic mount (eller hva det nå måtte være) er like gøy å ha selv om den kom med kjøpt gull. Som du sier.. It's only a game...

Lenke til kommentar

Det går litt dypere enn som så Pax1.

 

Mange som avstår fra å kjøpe gull kunne tenkt seg at en haug gull plutselig materialiserte seg på kontoen deres. Det handler mere om at mange har noe imot å rævkjøre andre spillere for å oppnå en relativt liten gevinst selv.

 

Fotball er også "only a game" eller poker... Legger man mye tid og penger ned i et spill, så er det viktig uansett.

 

 

 

Jaja... Husker ikke hvor mange ganger gullkjøp-diskusjonen har "blomstret" opp på dette forumet. Men, hver gang kommer man aldri noe nærmere noe som helst. 90% av grunnen til at jeg poster er brannslukking pga. at jeg ser folk som er for gullkjøp poste ubegrunnede usannheter om gullkjøp, på linje med "det har ikke noe å si om man kjøper gull" eller "man hjelper fattige kinesere ved å kjøpe gull".

 

Dette er en så drit kjedelig og negativ diskusjon. Det beste hadde vært om modereringen rundt gullkjøp-prat hadde vært mye mer restriktiv.

Lenke til kommentar
Mange som avstår fra å kjøpe gull kunne tenkt seg at en haug gull plutselig materialiserte seg på kontoen deres. Det handler mere om at mange har noe imot å rævkjøre andre spillere for å oppnå en relativt liten gevinst selv.

Rævkjøre andre?.... Om en person bruker 5 timer for å farme 1000g i Wow eller om han bruker 2 timer for å jobbe inn 350 kroner som han så bruker for å kjøpe 1000g (fra en som brukte 5 timer for å farme dette) så blir vel ikke du "rævkjørt".

 

Dette er en så drit kjedelig og negativ diskusjon.

Det er jo frivillig om man vil delta i diskusjonen eller ikke.... :hmm:

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Dersom noen vil kjøpe gull så bør de vite at det ødelegger litt for alle. Problemer knyttet til boter, konto-hacking, strammere "sikkerhets"-tiltak fra Blizzard som rammer alle og flere uting bare øker i omfang.

Men, det er bare et spill så dette gjør ingenting. Det som er litt dumt er når en prøver å si at det er lurere å kjøpe gull enn til å ikke gjøre det, da er det opplagt at spillet har gått helt til hodet på denne personen.

Det lureste er nemlig å spille og ha det gøy uten å kaste penger ut av vinduet.

 

Deminust har forresten helt riktig i det han skriver. Spillet handler om å oppnå ting selv og få en god følelse av det. Å kjøpe gull er juks, det blir som å kjøpe seg Tier-items.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...