genetex Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 genetex, Vel, det virker nå for meg som en slags jobb eller plikt de føler de må gjøre, og at de sier det er moro som en bortforklaring. Tenk hvordan det ville ta seg ut om de brukte penger på noe de ikke engang likte.. Sant det, men jeg tror ikke ALLE føler det slik, men jeg vet mange gjør/gjorde det. Lenke til kommentar
KidArctica Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg mener helt klart at det er store forskjeller ute å går på servere. På skikkelig hardcore serveres er det svært vanskelig å kunne tjene penger på AH om man ikke overvåker det over tid. Skal du tjene penger på noen av yrkene dine må du ha epic recepies som regel. De beste yrkene å tjene penger på er nok Herbalism / Mining ev. skinning. Problemet er bare at det på fulle hardcore servere er det hauger av spillere som har dette. 6559896[/snapback] Forskjellige servere har forskjellig økonomi. At noen har det enkelt når det gjelder å skaffe gull er en ting, men dersom man ikke har en karakter på hver eneste server, kan man ikke påstå at det alltid er enkelt. Jeg spiller på en gammel USA-server, en av de første som ble satt opp, og markedet er veldig vanskelig. For tiden er det helt på trynet ettersom alle driver og farmer for å skaffe gull til epic flying mount i TBC. Nesten ingenting selger, og det som gjør det, selges til utrolig lave priser. For øvrig tviler jeg på at så fryktelig mange kjøper gull på denne serveren, for ifølge alle mailene som vi blir spammet med, ligger prisnivået skyhøyt - langt fra det noen av dere nevner i postene deres. Kan aldri tenke meg at folk flest har råd til å kjøpe gull til slike priser. Så gullkjøp er langt fra noe som er aktuelt for alle. Til The_Miracle: Gratulerer med world first, lurte på om det var noen nordmenn med i guilden deres. Vi var med i racet inntil serveren vår gikk ned i 36 timer for hardware maintenance og kom opp igjen med alle instance timers reset. Etter å ha clearet Naxxramas to ganger på en uke endte vi på fjerdeplass. Hvorfor skal du raide på det nivået da? Hvorfor ikke bare gjøre på noe som er moro og ikke krever regelmessig gullkjøp? Det virker som en svært desperat handling å måtte ty til å kjøpe gull. Forresten har jeg omlag 5000gull nå, enda jeg nettopp har powerlevlet blacksmithing og alchemy til 300. Utover det har jeg brukt hundrevis av gull på noen twinker og ikke minst gitt bort i overkant av 3000gull. Når jeg klarer å få mye gull tror jeg hvem som helst kan gjøre det samme. angående "world first kill", så syntes jeg det er ganske meningsløst, særlig når det driver mennesker til å kjøpe gull. 7667200[/snapback] Noen synes at det morsomme med World of Warcraft er å raide på høyt nivå. Jeg kunne selv aldri tenke meg å spille casually. Derfor bruker jeg time etter time på å farme gull slik at jeg kan kjøpe en epic flying mount så snart jeg blir level 70. Gøy? I grunnen ikke, men nå er det vel en gang sånn at man må slite litt for å få det man vil ha. Guilden min fikk for øvrig en world first boss kill i Naxxramas. Meningsløst? Kanskje, men det er mye her i verden som kan regnes som meningsløst. Jeg synes for eksempel at det ikke er mye mening i at 22 millionærer prøver å få en lærkule inn i et nett, men nå er det nå en gang slik at noen koser seg med dette og synes det er både morsomt og prestisjefullt, og da må de nå få lov. Ellers må jeg si gratulerer til deg som har masse gull, du er heldig som spiller på en server der det virker som om det er enkelt å skaffe det. Ikke alle har det slik, som nevnt ovenfor. En liten kommentar til noe som ble skrevet tidligere: Selv har jeg også merket konsekvens av gullkjøpere en gang, det var den gangen jeg med min prest kunne få tak i en veldig bra stav, men det var nødvendig å få tak i en Eye of Shadow først - en liten men sjelden dings som kostet over 1000gullmynter. Jeg tør påstå at denne ville vært vesentlig rimeligere hadde det ikke vært for den bølingen som gjerne betaler 50 dollar for den samme tingen, jeg valgte iallefall å glemme den staven. Nå kan ikke Benediction/Anathema regnes som så fryktelig bra lenger, men den var vel i grunnen det tidligere, så da er det vel en stund siden denne episoden. Uansett, Eye of Shadow kan enkelt farmes fra demon-elitene i Winterspring og Blasted Lands, så hvis man bare tar med seg noen virtuelle venner, kan man skaffe seg en slik en i løpet av et par timer. Å bare gi opp virker litt tafatt, synes jeg. Et lite apropos helt til slutt - jeg synes det er ganske ironisk at det faktisk er tillatt å lure folk i spillet. Jeg skulle skaffe meg en enchant, og spurte i general chat om noen hadde den. En fyr sa at han kunne gjøre det, jeg ga ham materialer og tips bare for å se ham løpe til en mailbox, putte meg på ignore og deretter logge av. Ifølge Blizzard er dette tillatt. Jeg rapporterte spilleren, men fikk bare en mail tilbake om at man må være forsiktig, og at de ikke kunne gjøre noe med det. Kanskje det er slikt man burde gjøre, dersom man trenger gull? Lenke til kommentar
epi Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har brukt WoW-glider til å tene meg rundt 1000-1500 gull, og så har eg kjøpt 2500 gull fra itemgarden.com. Så brukte eg ein macro som gjorde at i PvP for motstanderen såg det ut som eg sprang i ein retning, men i realiteten kun sat meg ned og stod opp igjen ca. 10 ganger per klikk, noe som førte til at de såg en lagget druid som sprang med flagget mot tunnel, mens eg egentlig stakk til ramp:D Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 å skaffe seg gull i WoW er så lættis enkelt...! Etter jeg fikk meg tigeren min i sommer, har jeg kansje grindet én eller to ganger, men bare fordi jeg kjedet meg og ikke hadde noe annent å gjøre. Alikevel har jeg det siste halvåret sikkert tjent 1000g+. Hvordan? AH.... Den kjappeste, mest avslappende måten å tjene penger på er AH. Gå daglig gjennom AH og let etter items som er lagt ut under markedsverdi. F.eks, jeg fant presicely calibrated boomstick (epic rifle med +14 agi) på Ah til 60g bo. Kjøpte den, la den ut for 160g bo og fikk solgt den på 2 timer. Profitt: 100g uten å løfte en finger. Fant også Myrmidons Signet (epic ring som gir str, agi, stam) på ah til 200g. Kjøpte den, solgte den videre for 290g. Profitt: 90g. Ikke bruke penger på ting man strengt talt ikke trenger, slik som alts. Har en warrior alt nå, lvl 46. Bortsett fra mount har jeg kansje sendt henne gear, bags ovs til en totalverdi på 40g. Lenke til kommentar
eggenz Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 har aldri jukset, men noien som har prøvd å scamme meg og har scammet meg xD Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) har aldri aldri aldri jukset men jeg fikk en kompis av meg til og gå på butikken og kjøpe 2 store brus ( en og en halv litere ^^) får 20g haha samme personen solgte meg 2 kvikk lunch sjokkolade pakker får 4g hehe 2g eace ^^ Endret 8. januar 2007 av DaXoN Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) genetex, Vel, det virker nå for meg som en slags jobb eller plikt de føler de må gjøre, og at de sier det er moro som en bortforklaring. Tenk hvordan det ville ta seg ut om de brukte penger på noe de ikke engang likte.. Sant det, men jeg tror ikke ALLE føler det slik, men jeg vet mange gjør/gjorde det. 7668280[/snapback] Dette kan jeg si meg enig med. Tmz, Det skulle vært flere som deg. Alle gjør feil, men altfor mange glemmer å lære av dem. KidArctica, Jeg tror ikke den serveren jeg spiller på nå er spesielt enkel å skaffe gull på, på Kul'Tiras derimot hadde jeg omlag 200 gull på level 26, der var det betydelig enklere. Dessuten registrerer jeg at det er svært få i guildene jeg har vært med i som har over 1000 gull. Men, det handler om å være kreativ. Farming syntes jeg er veldig gøy, men det er ikke det jeg tjener mest penger på, dessuten er man avhengig av at noe dyrt skal droppe ellers tjener en jo ingenting. Endret 8. januar 2007 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Indexi Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Pleide å farme Essence of Fire, som jeg solgte får 10-11g stykk på serveren jeg spiller på. Farmet til jeg hadde 50+ og satte så alle sammen på AH, det er alltid noen som trenger dem på server her så de solgte rimelig raskt. Tjente sykt mye med penger på den måten. Var flere stykker som trodde jeg var en bot siden det alltid var jeg som la ut så store mengder av Essence of Fire Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har vel egentlig ikke jukset på den måten men gjort endel som er ulovlig som masse exploits/bugs, speedhack og mange model editing, men bare mest for morro skyld... har jo ikke akkurat trengt penger de siste 1-2mnd ettersom jeg fyr ga meg 2000g på alten og 5000g på mainen.. hadde 1000g selv da så hadde tilsammen 8000g Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Kjøpte 2000gull hehe Ellers er jeg hardcore grinder osv Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 jeg har kjøpt 1000 gull for en stund siden så jeg kunne få epic mount til warrioren min. hadde ikke tid til å farme. Lenke til kommentar
MisterE Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Har juksa ved at jeg unstucka/stealtha/wall-climba..osv til chess-eventen i kara og tok den solo...veldig gøy, men verdt det? Nei, det droppa ikke noe jeg hadde bruk for Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) ALDRI jukset eller noe lignende i WoW, eller noen andre MMOs for den saks skyld, og kommer aldri til å gjøre det. Hvorfor? Ta en titt på tidligere innlegg i tråden, det meste som er å si om den saken er sagt. Jeg tar krafitg avstand fra slikt. Eksempel: Møtte en kis ganske tidlig i spillet som jeg questet en del med og slikt. En dag kom han plutselig løpende med 2-3 epics han hadde kjøpt på AH. "I bought gold so I could buy these epixx, LOL ". /remove friend. Endret 24. juni 2007 av nerf Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du må jo være totalt hjernedød apemann for å sitte så mange timer foran pc som man må for å oppnå noe i WoW.. Alle intelligente personer jukser i det spillet, resten er rett og slett mindre smarte, Men WoW og dets like er vel de eneste spillene der juksing er akseptert. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Battone, om folk bare hadde prøvd å nyte spillet fra 1-70 istedenfor å rushe som de fleste gjør for tiden, trenger man ikke akkuratt å være hjernedød. Problemet er at folk tror det er ett FPS de bare kan logge på å spille equal med alle andre. Dette er ikke sånn MMORPG's funker. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Du må jo være totalt hjernedød apemann for å sitte så mange timer foran pc som man må for å oppnå noe i WoW.. Alle intelligente personer jukser i det spillet, resten er rett og slett mindre smarte, Men WoW og dets like er vel de eneste spillene der juksing er akseptert. 8931656[/snapback] Man må overhodet ikke jukse for å oppnå noe. Jeg har levlet fra 1-70 uten noensinne å kjøpe gull eller botte. Og det å si at juksing er akseptert er helt feil. Det er en del som botter / kjøper gull, men majoriteten av spillerne er i mot det. Det å kalle folk som vi spille uten å jukse hjernedøde er det dummeste jeg har hørt. Det er heller omvendt. Edit: Leif Endret 24. juni 2007 av itsmebth Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Har kjøpt Wow gold og kommer mest sannsynligvis til å gjøre det igjen, jeg verdsetter ikke grinding i hele tatt i wow, jeg spiller for å PvP stort sett og gidder ikke å jogge rundt å drepe XX antal dritt orker her og XX antall kuer der for usle 5g i øst og vest. Kan også fortelle at å kjøpe gold har vært nesten som "second nature" for meg siden jeg spilte Lineage2, i det spillet kan man ikke avansere i hele tatt uten å ebaye milliarder av "adena" (gold) da en mob på max level kanskje dropper 4-5k gold og en bue at max level koster 300 milliarder. og man må sitte 20 min å regenne hvert 15 min. I l2 spesielt var stemningen sånn at "alle" visste at alle ebaya men ingen pratet om det. Begynner å føle det samme i WoW, spesielt hardcore raidere har rett og slett ikke tid til å farme mats å reagents for raids..bare se på Nihilum, de inrømmer selv å kjøpe gold da de ikke har nok tid for grinding. Følte liksom aldri at jeg gjorde/gjør noe galt, ser det egentlig som en positiv ting at jeg bruker penga på en hobby som wow istedenfor å drikke de opp hver helg å pisse det ut 20 min etterpå. Er jo ikke som om jeg kjøper 10k gold hver uke, en 100g her og der for å kunne kjøpe de nødvendige pots og whatnot. Folk kan syntes hva de vil, er en del useriøse firmaer som bruker bot's og whatnot for å drepe, mens på den andre siden er det tusenvis av ekte folk som grinder de pengene helt legit å selger de videre. For de som har den typiske "dø jævla kina farmer" attituden kan jeg henvise til en finfin artikkel i new york times online versjon: Artikkel om Farmere Endret 24. juni 2007 av Keylar Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg spiller for å ha det morro, jeg har det ikke morro når jeg grinder, derfor kjøper jeg litt gull siden så mye i wow er bygd rundt gull. Det er vel ikke min feil :\ 6451913[/snapback] Med andre ord, du er misfornøyd med spillet sånn som det er ment å bli spilt så derfor ødelegger du for hundre tusenvis av folk som _betaler_ for å spille spillet og faktisk har det morro? Kan ikke si annet enn at det er patetisk, og epic mount _skal_ være vanskelig å få tak i om du ikke er hardcore gamer. Det skal være noe en streber etter. Nei folk som deg har _ingenting_ i et mmorpg å gjøre, stikk tilbake til CSS og bruk aimbot der eller noe, nei forresten er nok newbs som holder på med det allerede, finn deg et single player spill og cheat der. Edit: Når jeg skriver "du" så sikter jeg til alle som "jukser" og ikke bare deg spesifikt. Edit2: Jeg har tilsammen 5 Epic mounts på 2 characters uten å kjøpe/låne så mye som en halv copper. Har hatt 3 epic world drops men alle 3 har vært crappy items som har solgt for 750G totalt... 6451993[/snapback] damn.. mer skinnhellig nerd skal man lete lenger etter! Du gir meg lyst til å kjøpe gull og powerlevling. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Jeg har to accounter, der den ene er pensjonert.. Så jeg ofret den pensjonerte accounten.. Lastet ned Glider og begynte å "jukse".. Men....... før jeg fikk gjort noe som helst stoppet Glider pga det var en demo versjon.. GOGOGO Glider demo. Så, nei. Jeg har aldri jukset i WoW. Endret 24. juni 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du må jo være totalt hjernedød apemann for å sitte så mange timer foran pc som man må for å oppnå noe i WoW.. Alle intelligente personer jukser i det spillet, resten er rett og slett mindre smarte, Men WoW og dets like er vel de eneste spillene der juksing er akseptert. 8931656[/snapback] Liker du ikke spillet, så hold deg unna forumet. Dette er ren trolling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå