Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, når en måned på måned, gang på gang, betaler en ny hundrelapp for å spille spillet. Da vil jeg mene at en er avhengig, om enn så lite. Hvis ikke en var iallefall litt hektet eller litt avhengig ville en ha sluttet, men lysten til å spille videre på sin character eller på en ny character er større enn lysten til å spare en hundrings. Det blir likevel kanskje et definisjonsspørsmål.

6704212[/snapback]

Det bør nevnes at det koster nøyaktig like mye å spille 30 minutter om dagen som 80 timer i uka. Les, det koster det samme å betale for en konto du ikke bruker som det gjør å ha en konto du bruker hvert våkne øyeblikk. Hva årsaken til å ha en konto man ikke bruker er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt beskyllt for å ha jukset mange ganger og blizz har hatt kontoen i 24 t for scanning flere ganger :roll:

Regel i guildet, ser man noen bruke bot, glider eller vet at de powerlevler eller er 100% sikker på at di kjøper gull for ekte penger skal man si ifra til en i guildet som er GM.

Volla bannet 4 life. ( etter å ha scannet og det stemmer seff)

Lenke til kommentar

Har kjøpt mye gull. Poenget er at jeg elsker spillet, men hater grinding, derfor bruker jeg noen få irl kroner på å skaffe meg boe items, mount etc.

Ser man litt større på dette så bør gullsalg selvsagt være lov. Bruker man time på time på å grinde gull og items og det er kjøpere der ute, så kjør på. Man betaler for å spille og da kan man vel gjøre hva man vil med det man sanker.

Lenke til kommentar
Har kjøpt mye gull. Poenget er at jeg elsker spillet, men hater grinding, derfor bruker jeg noen få irl kroner på å skaffe meg boe items, mount etc.

Ser man litt større på dette så bør gullsalg selvsagt være lov. Bruker man time på time på å grinde gull og items og det er kjøpere der ute, så kjør på. Man betaler for å spille og da kan man vel gjøre hva man vil med det man sanker.

6744777[/snapback]

Har man pengene irl så gogo... men for min del foretrekker jeg å grinde selv, siden da er det null risiko for å bli bannet.

Jeg hadde selvfølgelig kjøpt gull om det hadde vært lovelig.. men for hva? ødelegge noe av spillgleden..?

edit: ikke hele spillgleden selvfølgelig :)

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Slå på DND, ingen som kan ta deg da. ^^

6698587[/snapback]

sant sant.

jeg pleier selv å sette på DND, men syntes det blir litt for dumt hvis en i guilden vil ha tak i deg. F.eks du glider ett sted, men en i guildet grinder i nærheten eller i samme sonen, og ser at du er der og spør om vann/mat. Det er uhøflig å ikke svare guildmates :p

Har også glidet DND, mens jeg sov, og våknet av at en i guilden spammet meg med: "Hvis du ikke svarer nå, så tror jeg at du er en BOT!".

han sto foran meg og så at jeg grindet :p

Svarte bare "Lurte deg derja ^^"

:p

6699029[/snapback]

Å grinde som dnd eller afk er noe av det dummeste du kan gjøre om du botter.

Lenke til kommentar

6744777[/snapback]

så når du køper gull og kjøper items fra ah øker prisene og vi andre som grinder må grinde enda mer.

:mad:

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg har blitt beskyllt for å ha jukset mange ganger og blizz har hatt kontoen i 24 t for scanning flere ganger  :roll:

Regel i guildet, ser man noen bruke bot, glider eller vet at de powerlevler eller er 100% sikker på at di kjøper gull for ekte penger skal man si ifra til en i guildet som er GM.

Volla bannet 4 life. ( etter å ha scannet og det stemmer seff)

6705902[/snapback]

Hvis det er sant det du sier, noe det selvfølgelig ikke er, så skulle han heller ha feiet foran egen dør. Å avsløre "identiteten sin" er nok til å miste jobben i Blizzard.

Lenke til kommentar

http://www.gaiaonline.com - Her er det mulig å kjøpe gull og det er helt etter reglene til de som har laget nettstedet, men det er også salg av gull på eBay hvor prisene er langt billigere men du risikerer kontoen din ved å kjøpe gull på eBay.

Prisene på gaiaonline er slik at du må kjøpe gull for å få råd til mange av tingene.

Tenk om Blizzard åpnet for salg av gull, 100.000gullmynter for 50$, og økte prisene på mounts til 100.000gullmynter?

Dersom Blizzard åpner for salg av gull vil de ønske å tjene penger på dette også, da kan de enkelt øke etterspørselen ved å bare "skru opp" prisene på alle items spillerne ønsker seg.

Lenke til kommentar

Og skape en superinflasjon. Hva med de som allerede strever med å betale månedsprisen, og som må se prisene tidoble seg når ting allerede er dyre? Det er en grunn til at det er såpass dyrt for gull. Det er ikke meningen at man skal ha uendelig mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Kjøp av gull i wow er greit. Virker som om mange mener at det er patetisk. Mulig det er omtrent like patetisk som å legge seg opp i hvordan andre folk bruker tiden sin.

Husker i starten når wow ble beskrevet som et spill som det var lite grinding i. Ble mye av det ja :roll:

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Kjøp av gull i wow er greit. Virker som om mange mener at det er patetisk. Mulig det er omtrent like patetisk som å legge seg opp i hvordan andre folk bruker tiden sin.

Husker i starten når wow ble beskrevet som et spill som det var lite grinding i. Ble mye av det ja :roll:

6748562[/snapback]

Er enig der. Når jeg spillte WoW kjøpte jeg en del gull for å kunne betale for de man trengte den uken for å få rep med en eller annen ny faction, x antall pots, repairs osv. Så i stedet for å bruke mange timer på å sitte å grinde i WoW kunne jeg like gjerne arbeide 1-2 timer irl og kjøpe gullet.

Lenke til kommentar

At en trenger gull er en illusjon, du trenger så mye du velger å trenge, eller lurer deg selv til å tro at du trenger.

Kjøp gull for å få råd til Swift Mount, dess fortere du får denne hesten dess fortere vil du trenge gull til noe annet, og slik fortsetter det helt til du selv sier stopp til deg selv.

rgnrkx, Hvem er det som mener det er patetisk da?

Lenke til kommentar

At en trenger gull er en illusjon? Si meg, har du egentlig raidet noe særlig? Selv jeg, som knapt tafser på Anub og Razuvious betaler 30-40 gull på en kveld med wiping. Om du velger å prioritere noe annet - fint, men vi er mange som faktisk velger å gjøre noe ut av spillingen, og å fordømme det fordi du ikke har smakt på den delen av spillet blir feil.

Faktum er at skal du komme noe sted på level 60 så er det enten raiding eller pvp som er veien. WoW er pent lite tilrettelagt for ronking i busker, dansing i vertshus og ting andre rollespill kanskje får deg til å bruke tiden på.

Swift mount er ingen nødvendighet, men det er potions og repairs.Fremgang er dyrt, og penger er mangelvare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
rgnrkx, Hvem er det som mener det er patetisk da?

6748879[/snapback]

Nja, nå husker jeg ikke, men leste tidligere i tråden at folk syntes det var patetisk (å kjøpe gull) :) Du kan jo lete det frem selv om du tviler.

Forøvrig så er det ikke nødvendigvis slik i wow at det å trenge gull er en myte, som raiderne sier. Kommer du på raid med rødt gear så er det vel ikke lenge før du sendes tilbake til byen.

Forøvrig så er en annen grunn til at man "trenger" gull at man ønsker å være konkurransedyktig i pvp.

Selv kjøpte jeg aldri gull, men så hadde jeg aldri bruk for det i og med at jeg ikke kom til raidedelen av spillet, og at jeg ikke spilte pvp. Dermed kunne jeg kjøre et løp der avhengigheten av gull var ikke-eksisterende. Men jeg kan allikevel forstå situasjonen til mange endgame-spillere.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Å avsløre "identiteten sin" er nok til å miste jobben i Blizzard.

Vell, han er nå GM og spiller som normalt med oss andre uten om jobb tid.

Grunnen til at vi vet det er at han søkte og hadde lange tlf intervjuer om hvor mange bosser hann hadde tatt i AQ 40 osv.

Når han fikk jobben klarte han seff ikke å holde det hemmeleig.

--------------------------------------------------------------------

Vell 50000 spillere og 30 millioner gull ble fjernet bare i juni.

Prisene på AH ble halvert på en mnd.

Disse spillerene måtte ha kjøpt gull , eller solgt og på en eller annen måte må blizz ha funnet det ut .

Hva er det disse firmaene gjorde som ikke andre gjør?

Sansynligvis ingenting og alle kommer til å bli tatt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...