Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går ikke ann å sammenligne, du betaler ikke en fast utgift på 100kr i måneden til den lokale kinoen.

6678623[/snapback]

Du hevder altså at faste utgifter er synonymt med avhengighet.

Den argumentasjonen du kommer med i post 542 er søppel.

6679023[/snapback]

Nei, ikke akkurat.

Selv er jeg avhengig av veldig mye, men du blander mellom avhengighet og sykelig avhengighet.

Å være avhengig av elektrisitet og rennende vann, busskort o.l. er ikke det samme som å være avhengig av en daglig dose med gull/dataspill.

Men, for å gjenta, dersom du er villig til å frivillig betale 100kr i måneden for noe er du uten tvil til en viss grad avhengig av det.

6679738[/snapback]

Jeg visste du kom til å svare noe som det.

Se på kontoutskriften din fra den siste måneden, eventuelt siste halvåret. Se på de faste utgiftene dine. Hvorvidt månedskort på bussen er nødvendig kan diskuteres, men du nevner "sykelig avhengighet" først nå. Får deg til å tenke, gjør det ikke. Dessverre har jeg vondt for å tro at det er en betydelig mengde individer som handler WoW-gull bare fordi det er stilig å ha idiotisk stor kapital

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Testa en speedhack på en trial account for 2 måneder siden. Den ble bannet i forrige uke. :!:

Hvordan funker den egentlig? Alt gikk jo mye fortere, ikke bare jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har ufattelig lyst til å prøve en BOT. men det er trusselen om ban som henger over meg.  :thumbup:

6697582[/snapback]

er da ikke noe stress det.

Bare sørge for å glide der det er lite folk det :p

Det som kan avsløre deg, er at du ikke svarer når du botter :p

Er du i nerheten hører du om noen sier noe til deg, og da er det bare å løpe til pc-en, og svare :p

Lenke til kommentar

Det er jo også VELDIG enkelt å se att en spiller er en bot. Så en film på forumet her for ikke så lenge siden med noen folk som lekte med noen botter, man så det gjore samme bevegelsene hele tiden, man så at om man drepte pettet deres eller noe likt, ja da satt dem seg fast i ett tre osv.

Lenke til kommentar
Boter er ikke vanskelig og oppdage i det hele tatt! ;)

6697694[/snapback]

Nei det vet jeg, men jeg har hørt at blizzard har viktigere ting å gjøre enn å fjerne botter og at de gjerne er der i 6mnd til 1år. Men tror jeg satser på ærlig levling. spesielt siden jeg hadde blitt meldt av vennene mine akkurat som jeg hadde meldt de :thumbup:
Lenke til kommentar

Har rapportert bots flere ganger. Samme bots faktisk. Første gang jeg rapporterte en av dem var for ca en måned siden. Den farmer fortsatt. Flere servere opplever omtrent innvasjoner av bots om dagen. Enten driter Blizzard i det, eller det er for mange å etterforske.

Kan egentlig ikke skjønne at det skal være så stort problem å ta knekken på bots. Om de får en rapport kan de jo bare logge seg inn og ta party med den som rapporterer. Burde vel være godt nok bevis å se en hunter henger fast i en vegg opp til 10min med noen små hopp i ny og ne..

Synes at Blizzard ser litt for mildt på bots.

Kanskje de bare tenker penger.. Dem som bruker bots betaler jo sin faste månedlige avgifter som alle andre..

Jeg har hvertfall slutta å rapportere nå, ser ingen vits mere i og med intet skjer.

Da tenker jeg heller intet sett intet hørt..

Lenke til kommentar
Jeg har ufattelig lyst til å prøve en BOT. men det er trusselen om ban som henger over meg.  :thumbup:

6697582[/snapback]

er da ikke noe stress det.

Bare sørge for å glide der det er lite folk det :p

Det som kan avsløre deg, er at du ikke svarer når du botter :p

Er du i nerheten hører du om noen sier noe til deg, og da er det bare å løpe til pc-en, og svare :p

6697635[/snapback]

Slå på DND, ingen som kan ta deg da. ^^

Lenke til kommentar
Slå på DND, ingen som kan ta deg da. ^^

6698587[/snapback]

sant sant.

jeg pleier selv å sette på DND, men syntes det blir litt for dumt hvis en i guilden vil ha tak i deg. F.eks du glider ett sted, men en i guildet grinder i nærheten eller i samme sonen, og ser at du er der og spør om vann/mat. Det er uhøflig å ikke svare guildmates :p

Har også glidet DND, mens jeg sov, og våknet av at en i guilden spammet meg med: "Hvis du ikke svarer nå, så tror jeg at du er en BOT!".

han sto foran meg og så at jeg grindet :p

Svarte bare "Lurte deg derja ^^"

:p

Lenke til kommentar

Pinnella, Sykelig avhengighet og "vanlig" avhengighet er det forskjeller imellom. På en måte er det to ord for omtrent det samme, forskjellen ligger i at en avhengighet ikke dreper deg eller ødelegger/skader livet ditt fremover - slike avhengigheter kalles sykelige avhengigheter.

Avhengig av WoW? Klart det, du betaler jo en hundrings for det i måneden. Dette er ikke engang til å diskutere, det som derimot er interesant er heller om din spilling av WoW noen gang ført deg i ulage? Har dine spillevaner noen gang bydd på problemer? Å være avhengig av noe er ikke det samme som å ha problemer med noe.

Jeg tror de som kjøper WoW-gull gjør det fordi de føler en trang etter noe i spillet som koster gull, denne trangen må tilfredstilles kjapt og gullkjøp er den raskeste måten å få tilfredsstilt dette suget på. Dess fortere en får tilfredsstilt trangen til gull dess fortere vil en ny trang snike seg innpå. Du kjøper gull for å få råd til hest, men hva skjer? Du får ganske snart lyst på en episk hest.. Du kjøper gull for å få råd til Quel'Serrar, hva skjer? Ganske snart har du lyst på episk skjold også..

Selv har jeg mye gull, ikke fordi jeg grinder og spiller mye eller fordi jeg kjøper gull, men fordi jeg bruker lite gull. Det er noe å tenke på, du har ikke for lite gull du bruker for mye.

Forresten, noe jeg kan legge til i farten, mange MMORPG-motstandere antar feilaktig at alle som er avhengig av MMORPG også har problemer med det. Dette stemmer ikke, uansett ville det ikke være urovekkende med tanke på hvor mye annet du får kjøpt i butikker som også er vanedannende men langt mer skadelig og gjerne uten aldersgrense.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men er fullt uenig i argumentasjonen din. Avhengig av WoW fordi det koster 100 kroner i måneden, beklager. Fatter ikke sammenhengen. Naturligvis eksisterer det personer som er avhengige av dataspillet World of Warcraft. Overhodet ingen tvil om det. Derimot er begrunnelsene til avhengigheten noe ganske annet enn de kronene som blir trukket fra kontoen din én gang i måneden, en gang hver tredje månede eller en gang i halvåret. Det omhandler i en mye større grad hva som foregår inne i selve spillet. Hva man tar seg til etter å ha skrevet inn brukernavn og passord, valgt ønskelig server og character, for så og ta siste steg inn i helvete ved å klikke på Enter World.

Du har helt rett, gull brukes vanvittig nok til å finansiere et eller annet i spillet. Dessverre er alt du nevner gjenstander som eksisterer i begrensede mengder. Hva skal spilleren med 10 000 gull liggende i backpacken etter at hesten er handlet, Quel'Serrar er på plass, skjoldet ligger i banken, og alt annet eksisterende - som penger kan kjøpe - er i boks? Det du nevner er gull til å finansiere engangstilfeller, og det vil ta slutt. Du unnlater å nevne regelmessige utgifter som repaircosts og potions, hvorfor må du gjerne forklare.

Det er noe å tenke på, du har ikke for lite gull du bruker for mye.

Godt sagt. Beklageligvis er det et betydelig antall av de som raider endgame som får store repaircosts. En kveld på 4 Horsemen i Naxx blir fort 50g i repairs, samt noe i potions. Det er et enormt pengesluk, og å grinde seg opp igjen er slitsomt og ensformig. Unntaket får være om man har mining og er heldig med arcane crystals, eventuelt har herbalism og gode plukke-ruter - og litt flaks med hvor mange andre som er ute og plukker. Er glad jeg selv har økonomi nok til å betale ingame-utgifter uten å måtte ty til å handle gull. Med det sagt har jeg også full forståelse for de som handler, uansett hvilket formål det er til

Forresten, noe jeg kan legge til i farten, mange MMORPG-motstandere antar feilaktig at alle som er avhengig av MMORPG også har problemer med det.

En motstander av noe vil ofte ta i litt ekstra, gjerne lyve, for å fremme sine poeng. Mange motstandere av MMO-spill har aldri satt sin fot i et heller.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Vel, når en måned på måned, gang på gang, betaler en ny hundrelapp for å spille spillet. Da vil jeg mene at en er avhengig, om enn så lite. Hvis ikke en var iallefall litt hektet eller litt avhengig ville en ha sluttet, men lysten til å spille videre på sin character eller på en ny character er større enn lysten til å spare en hundrings. Det blir likevel kanskje et definisjonsspørsmål.

Alt det jeg har nevnt til nå som gullutgifter er engangstilfeller, slik ser jeg også på raids. Poenget er at såfort du har fått gull til ditt "engangstilfelle" dukker det bare opp et nytt "engangstilfelle" du bare må ha.. Trenger du 50 gull til å raide en kveld? Kjøp gullet men det vil kanskje ikke ta lang tid før du mangler gull igjen.. Samme grunnen til at en kjøpte gull første gangen vil dukke opp igjen og behovet for å kjøpe enda mer gull vil reise seg igjen, og igjen.. Dess mere du handler gull dess mere vil også sjansen for at du kjøper gull nok en gang øke.

Dersom du "må" ty til å handle gull er du ikke flink eller effektiv nok til å ha råd til å raide så ofte - eller for lenge. Sannsynligvis har guilden satt listen for høyt og raider derfor mere enn det de klarer å finansiere. Har en ikke råd til 50gull i reparasjonskostnader en kveld får det bare våge seg, ellers skulle en kanskje ha logget ut når en hadde bare 5gull i reparasjonskostnader.

Lenke til kommentar
Avhengig av WoW? Klart det, du betaler jo en hundrings for det i måneden.

NEI! Herregud, å deu sa noe annet også, at "om du ikke hadde vert avhengig hadde du ikke spillt det og spar 100kr i månden" Jamen herregud, kan du ikke forstå vi bruker 100kr på det i månden fordi vi synest det er MORSOMT å sette seg ned med WoW av og til?!?? Jeg er ikke avhengig jeg! Jeg spiller ikke så ofte wow, men det er veldig gøy når jeg gjør det, og da er jeg plutselig avhengig av det fordi jeg betaler 100kr i månden? Herregud tenk litt gjennom den kommentaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...