Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, når en betaler en hundrings i måneden for noe er en utvilsomt til en viss grad avhengig av det. Når det ikke lenger er nok og det må mere til for at en skal få nyte spillet er det helt klart tegn på en sterkere avhengighet.

Jeg er ikke i tvil om at gullkjøp har rot i nettopp avhengighet av gull, mere bestemt avhengighet av bestemte situasjoner inne i spillet hvor et visst beløp gull er obligatorisk og nødvendig.

Gullkjøping og sånt fører uten tvil til en del mindre positive elementer i spillet. Når du går gjennom en travel gate i forskjellige turistbyer i syden er det mange steder å forvente at du blir nærmest overumplet av innpåslitne og brysomme selgere. Dette er på fullt inntog i World of Warcraft, det tar litt av sjarmen og roen fra spillet vekk, men dersom en ikke liker det trenger en ikke å spille.

Selv liker jeg at det kjøpes og selges gull, for meg er det bare positivt. Kjøp gjerne mere. Men jeg syntes likevel det er teit å kjøpe gull, jeg syntes at de som kjøper gull kan holde sine problemer for seg selv eller gjøre noe med dem istedenfor å spre de videre til andre i et forsøk på å gjøre gullkjøp til noe stuerent.

Lenke til kommentar

Har juksa engang, men det er pga jeg skulle ha epic mount og gadd faen ikke og bruke masse tid på og grinde gull, ispesielt pga det er så jævla mange farme boter på de beste stedene

Og uansett jeg føler meg ikke dårligere nå en før jeg kjøpte gull, du "hjelper" deg bare litt på veien men kommer aldri til og kjøpe mer gull, sku kun ha til epic mount

Lenke til kommentar
Går ikke ann å sammenligne, du betaler ikke en fast utgift på 100kr i måneden til den lokale kinoen.

6678623[/snapback]

Du hevder altså at faste utgifter er synonymt med avhengighet. Jeg er fortapt i kollektivtransportens onde sirkel da jeg betaler månedskortet mitt den 1. i hver mnd. De 398,- kronene jeg betaler til Nextgentel er et steg nærmere undergangen. De 89 kronene (eller hva det nå er) til mobiltelefonselskapet mitt, Gud redd meg. For ikke å nevne kronene jeg bruker på å betale semesteravgiften ved univiersistetet en gang i halvåret...

Den argumentasjonen du kommer med i post 542 er søppel.

Jeg er ikke i tvil om at gullkjøp har rot i nettopp avhengighet av gull, mere bestemt avhengighet av bestemte situasjoner inne i spillet hvor et visst beløp gull er obligatorisk og nødvendig.

Jeg kjøper månedskort til bussen fordi jeg er avhengig av kollektiv transport, mer bestemt avhengighet av å komme meg fra A til B på en rask, effektiv og forholdsvis behagelig måte.

Lenke til kommentar
Går ikke ann å sammenligne, du betaler ikke en fast utgift på 100kr i måneden til den lokale kinoen.

6678623[/snapback]

Du hevder altså at faste utgifter er synonymt med avhengighet. Jeg er fortapt i kollektivtransportens onde sirkel da jeg betaler månedskortet mitt den 1. i hver mnd. De 398,- kronene jeg betaler til Nextgentel er et steg nærmere undergangen. De 89 kronene (eller hva det nå er) til mobiltelefonselskapet mitt, Gud redd meg. For ikke å nevne kronene jeg bruker på å betale semesteravgiften ved univiersistetet en gang i halvåret...

6679023[/snapback]

Litt OT, men: Hahaha, så sykt bra :!:

EDIT: Og er forresten helt enig med Pinella. Pycnopodia, gå å vær smartass en annen plass, please.

Endret av Bamboocha
Lenke til kommentar

6678623[/snapback]

Du hevder altså at faste utgifter er synonymt med avhengighet.

6679023[/snapback]

Nei, ikke akkurat.

Selv er jeg avhengig av veldig mye, men du blander mellom avhengighet og sykelig avhengighet.

Å være avhengig av elektrisitet og rennende vann, busskort o.l. er ikke det samme som å være avhengig av en daglig dose med gull/dataspill.

Men, for å gjenta, dersom du er villig til å frivillig betale 100kr i måneden for noe er du uten tvil til en viss grad avhengig av det.

Lenke til kommentar

6678623[/snapback]

Du hevder altså at faste utgifter er synonymt med avhengighet.

6679023[/snapback]

Nei, ikke akkurat.

Selv er jeg avhengig av veldig mye, men du blander mellom avhengighet og sykelig avhengighet.

Å være avhengig av elektrisitet og rennende vann, busskort o.l. er ikke det samme som å være avhengig av en daglig dose med gull/dataspill.

Men, for å gjenta, dersom du er villig til å frivillig betale 100kr i måneden for noe er du uten tvil til en viss grad avhengig av det.

6679738[/snapback]

Jeg regner med du eller foreldrene betaler internettet du er på. Du er vel sykelig avhengig av det og kutter ut hele ditt sosiale liv, fordi du skal diskutere på Diskusjon.no.
Lenke til kommentar

"hvis du er villig til å betale 100kr for noe hver måned er du avhengig"

Vi har en retorisk kjempe iblant oss.. Ikke bare er vedkommende ute av stand til å forklare HVORFOR dette er et aksiom, men vedkommende gjentar også seg selv ut i det kjedsommelige..

Fantastisk, nå kan resten av dere slutte å fore trollet, mkey? Takk.

Lenke til kommentar
"du er avhengig av skole fordi du går dit hver dag i 16 år."

6680308[/snapback]

Du er jo faktisk avhengig av skolegang da. ;)

6680616[/snapback]

jepp, ditt psykiske du må ha skole nesten hver dag for å fungere.

6680656[/snapback]

Det er vel det at en del av skolegangen er obligatorisk? Pliktig skolegang i 10 år.

Forøvrig så syns jeg folk burde klare å sette grenser selv når det gjelder spilling.

Lenke til kommentar

Dersom noen er uenig så får dere gjerne være det.

Man bør klare å sette grenser selv, hvis ikke er det ikke rart hvis andre kommer og setter grenser for deg.

Forresten, jeg betaler ikke for nettet jeg er på men jeg ville helt klart gjort det dersom ingen andre gjorde det. Avhengig av internett? Ja jøss..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...