Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

Dess mere du kan forsvare juks i spillet dess mere hektet er du.

Hvis du mener at du har et verdig liv ved siden av spillet, da ville du ikke hatt det kraftige suget etter gull.

6607249[/snapback]

Seriøst, hva er det du har fått i deg a?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dess mere du kan forsvare juks i spillet dess mere hektet er du.

Hvis du mener at du har et verdig liv ved siden av spillet, da ville du ikke hatt det kraftige suget etter gull.

6607249[/snapback]

Det er bare bullshit, en gjør det jo fordi en ikke gidder å bruke tid på skaffe gull. Om en jukser til seg gull koster det en jo ingen ting.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å "forsvare" gullkjøp osv tidligere i tråden, men det å diskutere i det hele tatt på et slikt forum med mennesker som ikke kjenner hverandre  er jo neste håpløst.

Denne tråden handlet om man har jukset i wow eller ikke (et ganske enkelt spørsmål å svare på), men har utviklet seg til mer eller mindre generell drittkasting og båsetting av forumets wow spillere.

Er helt enig. Et eksempel til er fra en tråd jeg skrev for lenge siden ang dual weild for paladiner. Kan leses her.

6607624[/snapback]

Jeg prøver å argumentere saklig for det jeg tror på; nemlig at kjøp av gull og bruk av bots er et skadelig fenomen som vil øke dramatisk så lenge folk fortsetter med det.

Jeg har fremdeles tilgode å se noen som er villige til å komme med logiske, saklige og overbevisende motargumenter på inleggene mine, så det går vel begge veier det der.

Kanskje det er håpløst å argumentere for botting og gullkjøp fordi det i utgangspunktet er en tapt sak?

Thundgodt's nye sig (moderator på WoW-EU forumet):

http://www.gankfarmers.com

Lenke til kommentar

Nstin, Fornuft.

Tmz, "En gjør det jo fordi en ikke gidder å skaffe gull."

De som trenger virtuelle penger syntes jeg har problemer. Eksempler på personer som ikke klarer seg uten gull er de som kjøper det eller bruker juks for å få tak i nok av det. Eksempler på andre som har problemer men ikke jukser er de som spiller i mangetalls timer hver dag for å få nok gull. Det er lett å se at slike personer har mistet styringen selv.

Å mene at alle som har et problem med dette ikke har verdige liv er å ta for hardt i, men et problem har de nå, og det vil vokse.

Lenke til kommentar

Seriøst, Pycnopodia. Du er helt på trynet.

Du kan virkelig ikke mene at de som kjenner suget etter gull ikke har verdige liv?

Så hvis jeg kjenner jeg har lyst på epic mount på warrioren min, men orker ikke å bruke flere ti-talls timer på å grinde gull til den. Og kjøper gull på nettet, så har ikke jeg et verdig liv?

Du må være dopa eller noe ass, for dette er helt på trynet,

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere ikveld så mener jeg ikke det, når jeg skrev det for noen dager siden er jeg ikke sikker på hva jeg tenkte på.

Uansett, dersom du kjøper gull for å få råd til å kjøpe en hest i et dataspill har du en smule sær prioritering med penger.

Dersom en selv vil fremstå som sosialt vellykket med et verdig liv virker det litt rart å begrunne denne velstanden med kjøp av gull. "Da slipper eg å farme så lenge." Ikke at det er noe umulig ved å ha et godt liv samtidig som en kjøper gull ved siden av, men slik jeg ser det vil en da ha et bra liv til tross for at en kjøper gull, ikke på grunn av det.

Å argumentere for at gullkjøp er en bra ting fordi alternativet er å bruke mangfoldige flere timer hver dag på spillet henger ikke helt på greip.

Dersom du ikke syntes det er gøy å samle mye gull for å kjøpe en dyr hest er det ingen som tvinger deg til å kjøpe deg, utenom kanskje deg selv.

Dopet er jeg ikke men som vanlig helt på trynet.

Lenke til kommentar

Jeg tenker bare sånn at, hva er best for meg - Grinde gull i et spill i flere dager, eller bruke 10min på nettet for å få samme resultat?

Hvis jeg skal dra det så langt som du gjør så vil jeg si at det er mer "sosialt vellykket" å bruke 10 min på å kjøpe gullet, enn å bruke dager på å grinde det.

Man får da mer tid i RL hvis man kjøper gullet.

Lenke til kommentar

Nei du er ikke mer sosialt vellykket, du beviser bare at du er ute av stand til å se forskjell på rett og galt. Samtidig beviser du at du "MÅ" spille et spill og er villig til å både jukse og bruke penger tjent i RL til å få spilt spillet. Samtidig viser du en egoistisk/destruktiv tankegang mot spillet du 1. Betaler utviklerene for å spille 2. Betaler utviklerene av destruktive programmer for å holde DEG selv gående i spillet.

Men nå er det nok.

Jukserne vil aldri forstå forskjell på rett og galt, dem vil fortsette å bruke sine egoistiske tanker som argument for sine handlinger. Og dem vil fortsette og gjøre dette i alle spill.

Jeg håper bare at spillutviklerne setter hardt mot hardt snart og faktisk gjør som Punkbuster og hardware BANer juksere, slik at de må kjøpe masse nytt hardware for å kunne spille igjen etter en BAN. Prevantivt mot goldfarmer industrien og prevantivt mot BOT abuserene.

Lenke til kommentar
Nei du er ikke mer sosialt vellykket, du beviser bare at du er ute av stand til å se forskjell på rett og galt.

De fleste vet vell at de kan ødelegge for mange andre visst alle gjorde slik som dem? Problemet er ikke at de ikke vet det er galt, men at de mener det aldri vil bli slik som noen dystre spådommer her om fks. hele spillet blir ødelagt og blablabla.

Lenke til kommentar
kommer mye ann på hva du gjør før 40 det, ikke si at det er normalt å ha 90g på lvl 40 hvis man bare har spilt rett frem uten å prøve tjene penger og ha kjøpt alle sine skills.

spilt 3 chars til 40 på den måten, ikke kjøpt equipment på ah, ikke hatt 2 gathering professions for å tjene penger. de har manglet 30-40g alle sammen når de dinga 40 som jeg da har enten lånt eller farma. kommer selvfølgelig mye ann på hvem som spiller også...

men nok off topic nå egentlig

6451236[/snapback]

Høres ikke veldig lurt ut...det er jo mange items som dropper som man kan tjene en del på på auksjonshuset (for eksempel grønne og blå items, noen ganger til og med hvite og grå, linen cloth, wool cloth eller ting man lager som tailor eller i andre yrker, armor kits for eksempel). Man må jo innom de store byene før eller siden mens man levler. Det er jo gøy å tjene gull da:)

Lenke til kommentar
Nei du er ikke mer sosialt vellykket, du beviser bare at du er ute av stand til å se forskjell på rett og galt.

De fleste vet vell at de kan ødelegge for mange andre visst alle gjorde slik som dem? Problemet er ikke at de ikke vet det er galt, men at de mener det aldri vil bli slik som noen dystre spådommer her om fks. hele spillet blir ødelagt og blablabla.

6621721[/snapback]

Selvfølgelig vet de fleste at det er galt, selv om det nok har en lite utviklet sosial intelligens. Men det er ikke så mye som skal til for å skjønne at dette ødelegger for andre, ærlige spillere. Det øker prisene på items på auksjonshuset og ødelegger markedet i spillet, da det forårsaker inflasjon. :mad:

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva dere mener med at goldselling påvirker realms på en negativ måte. Har spillt i 7-8 måneder nå tenker jeg og har ikke merket en eneste ting. Slutt og overdramatiser hele gold buying/selling greia, det er ikke så ille som dere sier det er.

So, conclusion: Kjøp så mye gull dere ønsker, påvirker ikke meg i det hele tatt. Whatever floats your boat.

6599845[/snapback]

Det viser jo at du har begrenset økonomisk forståelse. Kjøping av gull skaper inflasjon i økonomien i spillet, noe som ødelegger for alle de andre spillerne, pengene blir mindre verdt, noe som gjør at også den vanlige, ærlige spiller må betale enda mer gull for hvert item, enn det man hadde trengt dersom noen juksemakere ikke hadde kjøpt gull. Skjønner?

Lenke til kommentar
Jeg tenker bare sånn at, hva er best for meg - Grinde gull i et spill i flere dager, eller bruke 10min på nettet for å få samme resultat?

Hvis jeg skal dra det så langt som du gjør så vil jeg si at det er mer "sosialt vellykket" å bruke 10 min på å kjøpe gullet, enn å bruke dager på å grinde det.

Man får da mer tid i RL hvis man kjøper gullet.

6621658[/snapback]

Det er akkurat dette som er så sykt, og det er dette jeg misliker med gullkjøping. Begge deler er trist, grinde gull i dagevis eller kjøpe det. Slik som du tenker som en gullkjøper må du i ditt hode ha mere gull, og du ser kun to måter å skaffe dette på:

1. Samle gull i dagevis i strekk.

2. Kjøpe gull på 10 minutter.

I ditt hodet ser du bare disse to løsningene og du lurer deg selv til å tro det står mellom å velge mellom noe lurt eller noe dumt. Begge deler du har å velge mellom er omtrent like mye på trynet. Dersom du selv vil kjøpe gull så bryr ikke jeg meg stort, men å anbefale andre å gjøre noe som er helt opplagt helt på trynet syntes jeg lite om.

Det er bedre å ikke ha en sykelig trang på gull, enn å ha en sykelig trang på gull som må tilfredsstilles ved hjelp av gullkjøp eller grinding i dagevis.

Ikke lur deg selv og tro du er så mye smartere enn de som grinder i dagevis fordi du kjøper gull.

Som nevnt tidligere er det trist for de som må kjøpe gull for å få sin dose med WoW.

Det finnes en mellomting, det er ikke noe vanskelig å spille en brøkdel så mye som en gjennomsnittlig gullkjøper og samtidig ha mye mere gull.. Og det innebærer ikke at du lever på AH. Alt du trenger å gjøre er å ikke ha en trang til å bruke så mye gull, gull er ikke noe du trenger det er noe du har lyst på. Har du så lyst på det at du vil bruke hundrevis av kroner på det er det ditt eget problem, ikke spre det videre.

ChrchBrnr - Det er håp for alle angående alt. Uansett, jeg tror grunnen til at du er så forarget på gullkjøpere er de frister deg også til å kjøpe, snart blir du kanskje overtalt til å kjøpe?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Pycnopodia, du fremstiller både det å spille WoW uten å jukse, og å spille det med å jukse, som trist. Mener du nå at det er trist å spille WoW over hodet?

---

Om man velger å bruke enda litt mer penger enn bare månedsavgiften på spillet, hva i huleste bryr det deg? Hvilken rett har du til å dømme folk sønder å sammen og sammenligne dem med narkotikamisbrukere? Et MMORPG slik som WoW er litt mer enn et vanlig dataspill. Man kan sammenligne det med en hobby. Man jobber sammen med guildet sitt for å oppnå noe. Er det galt å bruke litt penger på hobbyen sin?

Du sa:

"Dersom en selv vil fremstå som sosialt vellykket med et verdig liv virker det litt rart å begrunne denne velstanden med kjøp av gull."

Hæ!? Hva i huleste er det du snakker om? Det har da absolutt ingenting med "et verdig liv" eller "sosialt vellykket" å gjøre?

Lenke til kommentar

Blame Blizz.

For "vanlige" folk som vil være med i end game. Må ha gull.. Gull, og mye av det er nødvendig for å kunne være med i end game. Hvis man vil oppleve end game, så må man raide. Som igjen allerede tar 4-5 timer av en dag.

Allerede de timene der er på "randen" av hva folk har lyst/vil/har tid forran pc skjermen. Ergo: for å kunne være med i end game. Så må en ha gull. Reparere koster....

Har man ikke tid, så velger enkelte folk å kjøpe gull. FORDI dem vil kunne ha sjansen til å oppleve end game.

Møkka spill.

Lenke til kommentar

Kan dere ikke skrive noe fornuftig istedenfor å drive å mase om hva Pycnopodia skriver hele tiden. Det er bare en dårlig måte å fortrenge resten av anti-juksepostene her, det er jo så opp i dagen at jeg skjønner ikke at dere klarer å få dere til å gjøre det.

Pycnopodia, du fremstiller både det å spille WoW uten å jukse, og å spille det med å jukse, som trist. Mener du nå at det er trist å spille WoW over hodet?

---

Om man velger å bruke enda litt mer penger enn bare månedsavgiften på spillet, hva i huleste bryr det deg? Hvilken rett har du til å dømme folk sønder å sammen og sammenligne dem med narkotikamisbrukere? Et MMORPG slik som WoW er litt mer enn et vanlig dataspill. Man kan sammenligne det med en hobby. Man jobber sammen med guildet sitt for å oppnå noe. Er det galt å bruke litt penger på hobbyen sin?

Du sa:

"Dersom en selv vil fremstå som sosialt vellykket med et verdig liv virker det litt rart å begrunne denne velstanden med kjøp av gull."

Hæ!? Hva i huleste er det du snakker om? Det har da absolutt ingenting med "et verdig liv" eller "sosialt vellykket" å gjøre?

6623277[/snapback]

Du lager merkelige slutninger her.

Er det galt å bruke litt ekstra penger på hobbyen sin? Nei, selvfølgelig er det ikke det. Go ahead. Kjøp deg en ekstra konto, kjøp deg walkthroughs, kjøp deg koreanske colabokser med WoW-motiv. Ingen bryr seg, og ingen har rett til å bry seg...

Men kjøper du gull fra profesjonelle gullfarmere som ødelegger økonomien, fyller farm-spots med bots som går der døgnet rundt og spammer oss hver dag med reklame, så har jeg og alle som spiller World of Warcraft rett til å bry oss, fordi det påvirker vår spilleglede - som vi faktisk betaler for å oppleve vi også!

Den eneste grunnen til gullfarmere er der, er fordi gullkjøpere finansierer dem. Les gjennom denne tråden, se på argumentene, klikk på linkene jeg har postet og les hva du finner der.

Etter at du har gjort det, så kan du ta deg en tur til grindspots i f.eks. Azshara, Tanaris, Un'Goro Crater, Deadwind Pass, Hinterlands, etc. etc. og observere alle bots som har begynt å gjøre områdene uspillbare. Så kan du ta en /who på f.eks. Maraudon og Dire Maul og observere alle lvl60 hunters som farmer instancene døgnet rundt, hver dag - non stop.

Få opp øynene. Det er latterlig å diskutere her hvis man ikke har giddet å sette seg inn i problemet engang.

Dette er ikke bare rettet til NiXon, men til alle dere som mener at dere ikke skjønner hva som er galt med å kjøpe gull.

Jeg ser fram til flommen av overbevisende og gjennomtenkte svar :whistle:

...og forresten, hvis det eneste du klarer å trykke ut er "jeg driter vel i dere" - så kan du spare deg bryet, vi har hørt det før.

Lenke til kommentar

Selv har jeg aldri opplevd direkte følger av gull farming/salg. Aldri sett en bot, aldri vært i en sone som er "uspillbar" pga. grindere. Også, posten min ble skrevet mot Pycnopodia's hysteriske argumentasjon, det ble litt feil, jeg er egentlig ikke for kjøp/salg av gull, men jeg synes at Pycnopodia gikk over grensen ved å dømme folk så sønder og sammen som han gjorde. Selv om noen synes det er dumt at folk ødelegger spillegleden for dem ved å kjøpe gull, så er det jo ikke akuratt som om man gjør noe kriminelt.

...og forresten, hvis det eneste du klarer å trykke ut er "jeg driter vel i dere" - så kan du spare deg bryet, vi har hørt det før.

Den der kunne du selv spart deg bryet med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...