Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, juksing er en desperat løsning.

Som nevnt og glemt tidligere fra denne tråden; det ultimate svaret på hva det er som driver mennesker til å jukse i dette spillet.

 

Når det ikke lenger er nok med bare 100kroner i måneden for å få "dosen" sin med World of Warcraft, må de kjøpe gull i tillegg.

Det er uendelig tafatt å holde på slik, det er trist dersom problemet smitter videre til nye gullkjøpere.

Lenke til kommentar
Vel, juksing er en desperat løsning.

Som nevnt og glemt tidligere fra denne tråden; det ultimate svaret på hva det er som driver mennesker til å jukse i dette spillet.

 

Når det ikke lenger er nok med bare 100kroner i måneden for å få "dosen" sin med World of Warcraft, må de kjøpe gull i tillegg.

Det er uendelig tafatt å holde på slik, det er trist dersom problemet smitter videre til nye gullkjøpere.

6597960[/snapback]

Du trur virkelig wow er dop du.

Lenke til kommentar

Eller du er i butikken med WoW i hånda og lurer på om du skal kjøpe det, en ødelagt og nedbrutt mann kommer krypendes inn i butikken, kledd i filler og stønner frem, "neeei... iiiikke kjøp deeet...".

WoW er ikke et dop du sprøyter i deg, men følelsene du får av å spille spillet er virkelige. Følelsene er et resultat av en rekke kjemiske, biologiske og elektriske prosesser oppi tanketoppen som igjen er reaksjoner på sanseinntrykk du får av å spille, dette kan en bli avhengig av og "stoffene" er like virkelige som ting du tar i pilleform. Dersom det skulle være du som en kveld på et raid fikk Death Sting, Dark Edge of Insanity eller Staff of Shadow Flame vil jeg tippe det får omtrent samme effekten som en aldri så liten lykkepille. De jeg har pratet med som raider forteller de er avhengig av lykkerusen de får når de mottar en bra ting, men det tar ikke lang tid før rusen forsvinner og de vil ha et nytt et.

Det hørtes såklart nokså dumt ut, men det er desverre helt virkelig. Du blir ikke avhengig av selve dataspillet, du blir avhengig av det som skjer med deg mens du spiller. For noen må det etterhvert en viss mengde gull til for å oppnå dette, og de ser ingenting galt i å kjøpe dette gullet.

Å kjøpe gull er en desperat og dårlig løsning på et problem du ikke skal ha.

Dersom du "ikke har nok gull" bør du tenke deg selv godt angående hvorfor du egentlig spiller og kanskje trappe ned litt, å kjøpe gull er lite smart og du bør iallefall ikke anbefale andre å kjøpe gull.

Uansett, dersom du eller noen av mine venner kjøper gull blander jeg meg ikke inn i det. Jeg har aldri følt for å rapportere noen som har kjøpt gull, jeg vil ikke stikke kjepper i andre sine hjul unødig. Men å spre sin uvane videre ved å anbefale andre å kjøpe gull har jeg lite sansen for, det er greit du selv hopper ned i sølegrøften men ikke ta andre med deg i dragsuget.

 

Politiet ville aldri ha fungert uten anonyme tips, insidere og tystere. Det eneste som skal til for at onde mennesker skal gjøre onde gjerninger er at snille mennesker gjør ingenting for å hindre dem.

 

Og Nstin - "har du noe spenn til gamecard eller?" - var det ikke akkurat dette ChrcBrner sa når han tryglet i guildchannel etter gamecard?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Eller du er i butikken med WoW i hånda og lurer på om du skal kjøpe det, en ødelagt og nedbrutt mann kommer krypendes inn i butikken, kledd i filler og stønner frem, "neeei... iiiikke kjøp deeet...".

WoW er ikke et dop du sprøyter i deg, men følelsene du får av å spille spillet er virkelige. Følelsene er et resultat av en rekke kjemiske, biologiske og elektriske prosesser oppi tanketoppen som igjen er reaksjoner på sanseinntrykk du får av å spille, dette kan en bli avhengig av og "stoffene" er like virkelige som ting du tar i pilleform. Dersom det skulle være du som en kveld på et raid fikk Death Sting, Dark Edge of Insanity eller Staff of Shadow Flame vil jeg tippe det får omtrent samme effekten som en aldri så liten lykkepille. De jeg har pratet med som raider forteller de er avhengig av lykkerusen de får når de mottar en bra ting, men det tar ikke lang tid før rusen forsvinner og de vil ha et nytt et.

Det hørtes såklart nokså dumt ut, men det er desverre helt virkelig. Du blir ikke avhengig av selve dataspillet, du blir avhengig av det som skjer med deg mens du spiller. For noen må det etterhvert en viss mengde gull til for å oppnå dette, og de ser ingenting galt i å kjøpe dette gullet.

Å kjøpe gull er en desperat og dårlig løsning på et problem du ikke skal ha.

Dersom du "ikke har nok gull" bør du tenke deg selv godt angående hvorfor du egentlig spiller og kanskje trappe ned litt, å kjøpe gull er lite smart og du bør iallefall ikke anbefale andre å kjøpe gull.

Uansett, dersom du eller noen av mine venner kjøper gull blander jeg meg ikke inn i det. Jeg har aldri følt for å rapportere noen som har kjøpt gull, jeg vil ikke stikke kjepper i andre sine hjul unødig. Men å spre sin uvane videre ved å anbefale andre å kjøpe gull har jeg lite sansen for, det er greit du selv hopper ned i sølegrøften men ikke ta andre med deg i dragsuget.

 

Politiet ville aldri ha fungert uten anonyme tips, insidere og tystere. Det eneste som skal til for at onde mennesker skal gjøre onde gjerninger er at snille mennesker gjør ingenting for å hindre dem.

 

Og Nstin - "har du noe spenn til gamecard eller?" - var det ikke akkurat dette ChrcBrner sa når han tryglet i guildchannel etter gamecard?

6599829[/snapback]

Uansett hva du sier, så kommer jeg aldri til å bli overbevist om at wow er et "dop".

Sånn som du fremstiller det så er dop et veldig relativt begrep. Så du kan jo ha rett på en måte, men samtidig feil. Det er det jeg mener.

 

Nei, det var ikke noe som var tatt fra kirkebrennern. Så bare for meg et dophue på gata som spør: "har du noe spenn til "kaffe"?" Og så for meg en som var avhengig av wow på den måten du mener man kan bli avhengig av det.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva dere mener med at goldselling påvirker realms på en negativ måte. Har spillt i 7-8 måneder nå tenker jeg og har ikke merket en eneste ting. Slutt og overdramatiser hele gold buying/selling greia, det er ikke så ille som dere sier det er.

 

So, conclusion: Kjøp så mye gull dere ønsker, påvirker ikke meg i det hele tatt. Whatever floats your boat.

Endret av Bamboocha
Lenke til kommentar

Kan selvfølgelig diskuteres i det uendelige hvorvidt WoW faktisk kan sammenlignes med dop av noe slag, men i sosiologiske/psykoligiske undersøkelser arbeider man med dette som et form for doping. Det kommer av grunner som nevt tidligere at adferdsmønsteret hos dem som spiller har mange likheter med former for narkomane.

 

Har man krysset linja mellom en casual player og en som låser real life ute, kan man nok gjerne si at man er avhengig på lik linje som narkotikamisbrukere.

 

Jeg ville selvfølgelig heller vært WoW avhengig enn dopavhengig, men men...

 

Når noen går så langt som å bruke tid og penger for å oppnå ting i en fiktiv verden, kan det umulig være skivebom å sammenligne dette med å bruke tid å penger på å skaffe seg dop/skudd (eller hva det nå måtte være)

 

Men for å ikke skrive meg ihjel, er enig med Bamboocha her; Har ikke merket noe problem hverken med gullinflasjon eller botgrinding, så whatever guys. Do as you like!

Lenke til kommentar
_aldri_jukset_i_world_of_warcraft_!

 

Kjøpe ingame gull for ekte penger er i mitt syn noe av det mest patetiske en kan finne på i et spill spør du meg. For det første så er det _utrolig_ lett å tjene nok gull ingame selv med liten tid til å spille. For det  andre så er du med på å ødelegge for deg selv og andre, med at det blir fler "farmere" som bruker ulovlige metoder for å farme gull samtidig som de flooder markedet med dritt og underbyr alle som prøver å tjene gull på en ærlig måte, du ødelegger for deg selv for du støtter utvikling av hacks til spillet og det igjen ødelegger hele "samfunnet".

 

Jeg er sterkt imot all form for "juksing" i multiplayer spill, det er _ingenting_ som kan forsvare det.  Det er faktisk ødeleggende for utrolig masse mennesker som betaler for å spille et spill som det er ment å bli spilt, om du ikke har tid til å spille spillet som det er ment å bli spilt så anbefaler jeg deg å finne et mindre tidkrevende spill.

 

Lang moral preken her men er det noe som irriterer meg til det utroligste høyder så er det "juks".

6451280[/snapback]

 

 

En spiller for seg selv, så om en får ditt&datt på utspekulerte måter så har det fint lite å si for deg eller andre spillere.

Den som blir påvirket av dette er spilleren selv med tanke på utfordring i spillet osv.

Har selv ikke gjort noe av dette pga at jeg ikke vet hvordan og vil hels ikke utfordre det, samtidig som jeg ikke føler behovet. Men hva andre gjør er for meg klinkene likegyldig.

 

Noen sa: Ingenting som heter juks, det heter å utnytte mulighetene.

Lenke til kommentar
utnytte mulighetene som gårimot reglene.

6606475[/snapback]

 

 

Vel, den er udiskutabel, men for meg personlig, bryr det meg mindre om du ønsker å bryte disse reglene. Det finnes nok ting i verden å erge seg over enn om andre en meg selv ønsker å bryte reglene i et spill.

Jeg gjør det det jeg vil i WoW, så får de andre gjøre det de vil.

 

Dette er et spill, en avansert form for tetris om du vil.

Ønsker folk å "jukse" når de spiller kabal med kortstokken sin, så får de gjerne gjøre det.

Lenke til kommentar
utnytte mulighetene som gårimot reglene.

6606475[/snapback]

 

 

Vel, den er udiskutabel, men for meg personlig, bryr det meg mindre om du ønsker å bryte disse reglene. Det finnes nok ting i verden å erge seg over enn om andre en meg selv ønsker å bryte reglene i et spill.

Jeg gjør det det jeg vil i WoW, så får de andre gjøre det de vil.

 

Dette er et spill, en avansert form for tetris om du vil.

Ønsker folk å "jukse" når de spiller kabal med kortstokken sin, så får de gjerne gjøre det.

6606510[/snapback]

 

Ja, jeg bryr meg egentlig ikke så mye om folk jukser, det er jo fortsatt helt umulig å gå naxxeramas uten Tier 2, Tier 2 kan ikke kjøpes, og vil du ha AQ40 gear osv - så må du nesten skaffe deg et guild som spiller sammen - hjelper hverandre. Det går ikke ann glide seg til Tier 3, du fåri kke nok gull til å skaffe deg gear uansett.

 

Glider og å kjøpe gull hjelper egentlig bare litt på veien. Blir som å løpe hundremeter, du er ikke god nok, så doper du deg, men du kan ikke stoppe å løpe. En feit unge kunne ikke løpt 100 meter på under 10 sec uansett hvor mye han eventuelt måtte dope seg.

 

My point is, Tier 3 kan ikke kjøpes, et godt guild kan ikke kjøpes. Gull kan, men det finnes grenser på hva du kan kjøpe for 1000 gull som sikkert kostet deg 500 kroner (har ikke peiling).

Lenke til kommentar
utnytte mulighetene som gårimot reglene.

6606475[/snapback]

 

 

Vel, den er udiskutabel, men for meg personlig, bryr det meg mindre om du ønsker å bryte disse reglene. Det finnes nok ting i verden å erge seg over enn om andre en meg selv ønsker å bryte reglene i et spill.

Jeg gjør det det jeg vil i WoW, så får de andre gjøre det de vil.

 

Dette er et spill, en avansert form for tetris om du vil.

Ønsker folk å "jukse" når de spiller kabal med kortstokken sin, så får de gjerne gjøre det.

6606510[/snapback]

 

I kabal går det bare utover deg selv, i wow ødelegger du spill-gleden for millioner av spillere..

Lenke til kommentar
utnytte mulighetene som gårimot reglene.

6606475[/snapback]

 

 

Vel, den er udiskutabel, men for meg personlig, bryr det meg mindre om du ønsker å bryte disse reglene. Det finnes nok ting i verden å erge seg over enn om andre en meg selv ønsker å bryte reglene i et spill.

Jeg gjør det det jeg vil i WoW, så får de andre gjøre det de vil.

 

Dette er et spill, en avansert form for tetris om du vil.

Ønsker folk å "jukse" når de spiller kabal med kortstokken sin, så får de gjerne gjøre det.

6606510[/snapback]

 

I kabal går det bare utover deg selv, i wow ødelegger du spill-gleden for millioner av spillere..

6607325[/snapback]

ja for det er flere millioner på hver eneste server.

Lenke til kommentar
Dess mere du kan forsvare juks i spillet dess mere hektet er du.

 

Hvis du mener at du har et verdig liv ved siden av spillet, da ville du ikke hatt det kraftige suget etter gull.

6607249[/snapback]

 

Du å det suget ditt. Kan vel ha lyst på gull og faktisk kjøpe gull og på samme tid ha et verdig liv vel?

 

Men siden jeg forsvarer dette nå, så har jeg vel et dårlig liv.

 

Jeg har prøvd å "forsvare" gullkjøp osv tidligere i tråden, men det å diskutere i det hele tatt på et slikt forum med mennesker som ikke kjenner hverandre er jo neste håpløst. Det blir alltid slik at man drar alle under en stor kam og setter folk i båser. Men det er nok forskjeller mellom alle sammen, og folk har forskjellige grunner til å gjøre hva de gjør.

 

 

Denne tråden handlet om man har jukset i wow eller ikke (et ganske enkelt spørsmål å svare på), men har utviklet seg til mer eller mindre generell drittkasting og båsetting av forumets wow spillere. Vi har alle forskjellige måter å være på. Vi drar våre moralske å etiske verdier selv, jeg synes ikke det er galt å kjøpe gull, mens andre synes det er ille. BRA! Vi skal være forskjellige og ha ulike meninger.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å "forsvare" gullkjøp osv tidligere i tråden, men det å diskutere i det hele tatt på et slikt forum med mennesker som ikke kjenner hverandre  er jo neste håpløst.

 

Denne tråden handlet om man har jukset i wow eller ikke (et ganske enkelt spørsmål å svare på), men har utviklet seg til mer eller mindre generell drittkasting og båsetting av forumets wow spillere.

 

Er helt enig. Et eksempel til er fra en tråd jeg skrev for lenge siden ang dual weild for paladiner. Kan leses her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...