Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

nah har ingen problemer med å inrømme at det jeg gjorde er imot eula, men det er ikke juks i mine øyne da ingenting mine handlinger gjorde har støttet utvikling av cheats/bots/hacks og bruk av exploits på noen måte, jeg støttet heller ikke  en industri som tjener millioner av kroner på å utvikle disse cheats/bots/hacks og samtidig ødelegger for andre spillere med spam/spam av AH etc. Jeg er rimelig sikker på at uansett hvor man vrir å vender på det så er det mer positiv at spillere seg imellom bytter på ting enn at de støtter en industri, en EULA er laget for å ta alt, rett å slett for å ha noe de skulle sagt mot dem som kynisk utnytter spill til sin egen fordel.

Jeg kan enkelt si at jeg ga han gullet og ferdig med det, faktisk så var det gjennom msn at jeg fikk koden og da var det ikke bestemt hvordan han skulle få betalt engang. Så den transaksjonen kan ingen si var juks heller ikke Blizzard, det er ikke ulovlig å gi gull til noen. Det var ingen komersiell side på nettet der transaksjonen ble gjort, den ble heller ikke gjort på et public forum. Stor forskjell og faktisk såpass stor at jeg er sikker på at Blizzard hadde ignorert forseelsen tilogmed om jeg hadde lagt alle korta på bordet.

6561368[/snapback]

Nå husker jeg ikke akkuratt hvilke innlegg du har skrevet i tråden, men det har jo vært masse snakk om hvor forferdelig det er at folk som ikke tar seg tid til å grinde benytter andre måter å få seg disse pengene på. Det er jo akkuratt samme prosessen du har vært gjennom. En person har brukt sine penger (riktignok i form av et gamecard, men jeg tviler sterk på at han brukte sin tailoring skill til å lage dette, så det er kjøpt for RL penger) på å kjøpe seg gull som han ellers måtte tjent på annet vis, dvs brukt egen tid på.

Og det at du sier at bare belønnet en venn for en tjeneste blir enda mer dobbeltmoral. Du som på din høye hest anmelder venner burde jo gjøre akkuratt det samme her. Han har kjøpt gull. Sound the alarm! Jeg kan jo på samme måte si at når folk får gull fra en koselig liten kineser, så belønner de denne kineseren med et måltid og noen kilowatt strøm, som det nok indirekte er det kineserens lønn kommer til å gå til. Du kan på ingen måte si at de du har anmeldt for å kjøpe gull har kjøpt gull som er skaffet til veie ved cheats.

En stund der syns jeg du argumenterte bra ChrchBrnr, om enn firkantet og bittert, men her har du skutt deg selv etisk i foten. Vi får tydeligvis ta din høye moralske standard med en klype salt, situasjonsavhengig som den er. Det er tydeligvis greit å være mot noe, men med en gang du selv sto i fare for å måtte vente noen timer med å spille, så går prinsippene på båten...

:no:

6565552[/snapback]

Nope han hadde ikke egentlig bruk for gull, han var kun villig til å akseptere det som en form for tilbakebetaling siden han ville være en god guildkamerat.

Ja det er bokstavelig imot EULA og det nekter jeg ikke for, men som sagt tidligere forskjellen er massiv.

Dere kan argumentere så mye dere vil mot det jeg gjorde, det justifiserer fortsatt ikke til gullkjøp via nettsider eller andre former for organisert gullkjøp.

EULA er en slags sikkerhet for Blizzard så dem har klare regler for å beskytte deres opphavsrett, min sak ligger helt i grenseland for dette og i mitt syn krysser den ikke de etiske linjene satt for spillet i det hele tatt.

Tar dere organisert handel så er dette så på tvers med alle retningslinjer at det ikke er tvil at det er ulovlig. Samtidig som det heller ikke er tvil at det er en om ikke den største negative faktoren i wow.

Den dagen jeg ser at å kjøpe et gamecard fra en guildkamerat med en "symbolsk" sum gull er destruktivt og ødeleggende for spillet skal jeg bøye meg i støvet og beklage til den store verden. For mine intensjoner har alltid vært å spille "rent".

@Andreaz_

Det justifiserer ikke gullkjøpet at du har scammet dem for 1000G i etterkant, mulig at du føler deg bedre til sinns men du har fortsatt bidratt til å ødelegge spillet, ved å "tvinge" farmeren til å farme enda mer effektivt for å tjene inn det "tapte", I tillegg til det første gullkjøpet. Om dem tapte penger på det så betyr det lite i denne sammenheng, det som betyr noe er den tiden disse bruker inne i spillet med sine handlinger.

Og nei ikke alle bruker BOTs, men tro meg ALLE bruker exploits, og hvordan vet du forresten at ikke alle bruker bots? selvfølgelig er dem "attended" innimellom men jeg tviler sterkt på at de har skrupler angående BOTs og vil nyttegjøre seg av dem mest mulig. Med BOTs kan en person holde flere characters gående på en gang, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som jukser, og ikke enda er tatt må ta en kikk på denne artikkelen i Dagbladet:

- WoW og cheatere -

6576627[/snapback]

Og du tror ikke cheatere er klar over risken?

Når jeg glider, står alltid høyttalerne mne på i tilfelle jeg blir snakket til av en GM. da spiller den en bråkete låt, så jeg våkner, og kan svare GM-en, da har også GM-en lite å si, siden jeg svarer.

Det er ingenting i reglene til Blizzard som sier at jeg må svare når folk snakker til meg... men det er det som er farlig når du botter. så hvis en GM snakker til deg er det smart å snakke tilbake ;)

Lenke til kommentar
Under hvilken kategori rapporterer en folk igrunn? Er rimelig lei av en bot som grinder mine krabber, er få nok der om ikke en bot skal løpe rundt og ødelegge.

6576802[/snapback]

Rapporter under behavior/harassment -> physical harassment

Så skriver du f.eks. "I have strong reason to believe that the following characters are using bot software: [liste på bots]"

Jeg tror det er langt fra alle som følger med på botene sine hele tida, uansett tror jeg ikke Blizzard tar avgjørelsene sine kun basert på om de får svar når de whisprer.

Lenke til kommentar
Hvis de har en egen mod eller andre ting - kan du ha det vanskelig med å skille en bot fra en person som spiller. Finnes foreksempel "random-løpestil", bot som hopper mens du caster instant spells (shield, SW:P, warlock dots, lifetap osv.)

Selv om jeg vet nøyaktig hvordan wow-glider gjør det ... så må jeg si at den eneste muligheten til å faktisk se at det er en bot er at du ikke får svar, pluss at den ikke bryr seg om du tag'er mobsene mens den caster en spell f.eks.

6567094[/snapback]

Ikke spess vanskelig å kjenne igjen en bot. Det er mange områder som er bedre egnet til å grinde med bot enn andre steder. Det første man gjør er å ta en /who på disse stedene, og så se om det er noen navn som går igjen. Hvis man har en hunter tar man seg en tur og "scanner" området med detect humanoids for å finne dem kjapt. Etterhvert lærer man seg hvor det er poppis å bruke bots.

Siden er det bare å verifisere mistanken ved å observere dem og teste dem. Tagge mobs, se om de løper mot en vegg, bruker keyboard-turning, oppfører seg repetativt. Bots oppfører seg robot-aktig. Det er egentlig ganske lett å kjenne igjen.

Hvis en spiller tilfeldigvis oppfører seg nøyaktig som en bot, så er det ikke værre enn at det allikvel er Blizzard som tar den endelige avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Blir så irritert når folk åpenbart jukser for å få noe ut av spillet. Det er et *spill*, noe du skal more deg med, ikke virkeligheten. Hva er vitsen? Og til de som syter over at det er umulig å tjene penger i spillet.... Hvilken research har dere egentlig gjort? Jeg hadde over 100g på lvl 20, nå er jeg 46, og rundet nettopp 600g. Løsningen ligger i to ting, gathering professions og auction house. Bare ikke kom å si at det er umulig! :hrm:

6454424[/snapback]

Lyv litt mer a , jævla idiot. 100g på level 20? ikke uten hjelp fra andre isåfall :mad:

Lenke til kommentar
Blir så irritert når folk åpenbart jukser for å få noe ut av spillet. Det er et *spill*, noe du skal more deg med, ikke virkeligheten. Hva er vitsen? Og til de som syter over at det er umulig å tjene penger i spillet.... Hvilken research har dere egentlig gjort? Jeg hadde over 100g på lvl 20, nå er jeg 46, og rundet nettopp 600g. Løsningen ligger i to ting, gathering professions og auction house. Bare ikke kom å si at det er umulig! :hrm:

6454424[/snapback]

Lyv litt mer a , jævla idiot. 100g på level 20? ikke uten hjelp fra andre isåfall :mad:

6581641[/snapback]

Ingen grunn til å hisse seg opp over det. Har hatt over 100g på lvl 20 på to chars nå. Det er som han sier, AH og gathering professions. Ikke noe problem i det hele tatt hvis du går inn for det.

Lenke til kommentar

I helgen fant jeg 5 huntere, 4 horder og en alliance som grindet samme sted i rundt 50 timer. Alle ble reported 3-4 ganger, men ... Når jeg kommer hjem fra jobb så er de der sikkert fortsatt.

Det er håpløst, ødlegger bare for oss andre "snille" wow-glidere. Hater goldfarmers. Og hva er poenget med å hete "Ødsaêaoäöauzwqxc"? Tror de at vi ikke kjenner de i igjen eller noe? Litt free HKs ihvertfall :)

Lenke til kommentar
[...]

@Andreaz_

Det justifiserer ikke gullkjøpet at du har scammet dem for 1000G i etterkant, mulig at du føler deg bedre til sinns men du har fortsatt bidratt til å ødelegge spillet, ved å "tvinge" farmeren til å farme enda mer effektivt for å tjene inn det "tapte", I tillegg til det første gullkjøpet.  Om dem tapte penger på det så betyr det lite i denne sammenheng, det som betyr noe er den tiden disse bruker inne i spillet med sine handlinger.

Og nei ikke alle bruker BOTs, men tro meg ALLE bruker exploits, og hvordan vet du forresten at ikke alle bruker bots? selvfølgelig er dem "attended" innimellom men jeg tviler sterkt på at de har skrupler angående BOTs og vil nyttegjøre seg av dem mest mulig. Med BOTs kan en person holde flere characters gående på en gang, eller?

6567243[/snapback]

Hva er det du babbler om? Har ikke scammet noen, har ikke kjøpte noe.

Lenke til kommentar

Har nevnt det før, og kan nevne det igjen.

Alt med å tjene gull på AH handler om kun en ting --> Flaks.

Har du ikke det tjener du ikke en dritt. Da må du eventulet ha profession som man tjener på å selge ting på AH.

På dedikerte store servere er noobfaktoren liten, og det er små muligheter til å tjene gull om du ikke tilbringer masse timer inne på AH. Snakker av selverfaring her.

AH trading på første serveren ga lite utbytte fordi jeg hadde lite eller ingen flaks med drops, samt jeg hadde professions som man ikke tjente på. Gikk ofte i minus med warrioren fordi incom var mindre enn outcom. Det å finne en BOE som man kunne tjene på der for vidresalg hah.

Derimot etter en rerolling og spille med en cloth bruker ble situasjonen en helt annen.

Rimelig fersk server med low population. Alt av dritt jeg fant ble solgt for fantasipriser om det hadde vært på den andre serveren.

Ja faktisk noen av itemsa hadde det vært mere å tjene på ved å disce dem.

Fikk fort opp 460g med presten bare ved trading. For ikke å nevne at jeg hadde flaks med rolls, og noen world drops.

Samtidig var jeg heldig og fikk kjøpt noen bra items på AH fordi jeg var der akkurat da. Tjente også greit på dem. Det var flaks

Nå etter snart 6 måneder på denne serveren er det mindre å tjene. Mindre noobs, flere spillere har startet der som har "peil" Derav har markedsprisene gått nedover pga markedet har vokst mer enn hva som selges, og det er behov for.

Samme gjelder det da du farmer mobs. Alt handler om flaks nok en gang.

Dropper det en bra BOE som er verdt å selge på AH, ja du er heldig og tjener gull.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Bot'et : Nei.

Kjöpt Gull : Nei.

Kommer til og gjöre det? : Nei

Juksing i WoW er for folk som ikke vet gleden av spillet. Hva faen har du og gjöre i et spill hvis du jukser hele fukkings tiden? Dere blit tatt en dag uansett, så bare slutte med det. Pluss at dere ödelegger mye av spiller for oss som faktisk er ärlig, og vil spille fair. Men det skjönner vell ikke dere ?

Lenke til kommentar
Bot'et : Nei.

Kjöpt Gull : Nei.

Kommer til og gjöre det? : Nei

Juksing i WoW er for folk som ikke vet gleden av spillet. Hva faen har du og gjöre i et spill hvis du jukser hele fukkings tiden? Dere blit tatt en dag uansett, så bare slutte med det. Pluss at dere ödelegger mye av spiller for oss som faktisk er ärlig, og vil spille fair. Men det skjönner vell ikke dere ?

6587874[/snapback]

Well, first off. Jeg jukser ikke hele tiden, jeg sitter ved PCen når jeg "jukser", jeg blir ikke tatt, ingen andre har blitt tatt på realm'en min - GM er lat, har ikke hørt om noen som har blitt utestengt, folk i det "beste" guildet på realmen bruker wow-glider ÅPENLYST, en ticket til GM er til ingen nytte. Tror alle GMs er på ferie faktisk :)

Lenke til kommentar

Har aldri "turt" å prøve WoW, av den enkle grunn at jeg ikke har så mye fritid. (jeg vet jeg blir sittendes).

Jeg har derimot vurdert å få tak i (kjøpe/overta) en ferdig lvl60 bare for å prøve (er ikke det den høyeste lvl som er mulig nå?). Men det blir kanskje litt tullete, siden jeg da har null erfaring og litt av morroa med spillet er å veien for å komme dit. Og noen vil kanskje se på det som juks?

Lenke til kommentar

Vil bare si at hvis du gjör det står du der, helt tom i skallen og skjönner ingenting. "Hey mate, wanna come Strat" og du er der som "hehwtfstratlolz". Nei, for og skjönne noe av spillet tror jeg det er best og spiller fra 1-60.

Lenke til kommentar

På WoW er det seriøs ærekrenkelse å bli beskyldt for å ha kjøpt kontoen sin på f.eks. ebay.

Det er mot reglene til Blizzard, men såvidt jeg kan se skader det vel ingen andre enn evt. ryktet til den som har solgt deg kontoen (hvis du gir deg ut for å være han/hun).

Starter du rett på level 60 går du glipp av MYE viktig erfaring. Etter en stund med trening og innsats går det vel an å fungere spillmessig til tross for dette ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Jeg har derimot vurdert å få tak i (kjøpe/overta) en ferdig lvl60 bare for å prøve (er ikke det den høyeste lvl som er mulig nå?). Men det blir kanskje litt tullete, siden jeg da har null erfaring og litt av morroa med spillet er å veien for å komme dit. Og noen vil kanskje se på det som juks?

6588470[/snapback]

Du kan jo seff, men litt av poenget er at en lærer deg å spille klassa di mens du levler opp. Juks vil jeg nok ikke kalle det, ikke direkte ihvertfall, men hvor mye moro du får med en ferdig-60 er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...