Mortis360 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 185km/t i Honda CR-V (Automat) m/skiboks og fullastet og hvor den gulper godt over 2l per mil (Hjem fra ferietur) (Målinger tatt med GPS) Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 180 med min bmw 316i (), med 4 personer i bilen, og fullt bagasjerom. Utrolig Lenke til kommentar
Danielbv Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Ehm :!: Har hatt 120 km/t på vår Ford Transit 2.5 TD 85hk Tror ikke den klarer mer en maks 140-150 Endret 16. juli 2006 av djda9 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 240 går faktisk ganske godt Ja, med tanke på at det er standard motor på 2,3 og 136 hk "bare" 6450985[/snapback] Standard forgassermotor på 2,3l har 112- 115 hk, avhengig av forgassertype. Det er vel modellene med KI- jetronic som har 136hk. Modellene med LH- innsprøyting har 118hk, om jeg ikke husker feil. Det er vel det relativt høye dreiemomentet som gjør at de klarer så høy hastighet, og bilens form som gjør at toppfarten ikke øker særlig, selv med turbo. Lenke til kommentar
StianHF Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor 6505698[/snapback] Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods. Endret 17. juli 2006 av k_drey Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 240 går faktisk ganske godt Ja, med tanke på at det er standard motor på 2,3 og 136 hk "bare" 6450985[/snapback] Standard forgassermotor på 2,3l har 112- 115 hk, avhengig av forgassertype. Det er vel modellene med KI- jetronic som har 136hk. Modellene med LH- innsprøyting har 118hk, om jeg ikke husker feil. Det er vel det relativt høye dreiemomentet som gjør at de klarer så høy hastighet, og bilens form som gjør at toppfarten ikke øker særlig, selv med turbo. 6503600[/snapback] B23E fra 1983 har 136 hk.. Relativt den jeg snakker om.. Men så trekker jo AC en del hk og.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 B23E fra 1983 har 136 hk.. Relativt den jeg snakker om.. Men så trekker jo AC en del hk og.. 6506623[/snapback] B23E fra 79-80 hadde vel 103kw (omtrent 138hk), så sank det og B230 motorene overtok. Hvis jeg ikke er helt på jordet Lenke til kommentar
StianHF Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor 6505698[/snapback] Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods. 6505937[/snapback] Var på en lang flat vei. Ble stoppet av politiet, endte med 2 år uten lappen... Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor 6505698[/snapback] Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods. 6505937[/snapback] Var på en lang flat vei. Ble stoppet av politiet, endte med 2 år uten lappen... 6507161[/snapback] Staik.. kjipe greier Lenke til kommentar
MrLucky83 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Toppfart uvisst.. speedometeret går bare til 240, passerte det iaf. Volvo 740 (ja, den hvite på gatebil) Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 aner ikke , får teste accorden litt når jeg får lappen Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har hatt min Saab 9000 96-mod. i 200 km/t på speedometeret. Tror muligens den hadde litt mer å gi, men ville ikke presse den stakkars bilen. For de som måtte lure var dette på motorveien i Tyskland på en strekning uten fartsgrense. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 har hatt 230 med min 89 audi 100q avant. det var på spedometeret vell og merke, men det går til 260 (import fra tyskland) hadde mer og gji men ikke mer vei Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor 6505698[/snapback] Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods. 6505937[/snapback] Den gamle omegan jeg hadde hadde 122 HK og den klarte jeg 195 med på rettstrekke... med 2 i bilen... og det var på speedometeret... Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Er naa toppfart egentlig saa viktig som aa kunne parkere japanofile i Civic'er med 3 tommers hyler-roer, noeonlys og spoilere paa stoerrelse med en parkbenk fra lyskrysset med en helt anonym og kjip bil? Jeg tar ihvertfall stoerre glede i det enn aa pine bilen oppunder 200 km/t paa et rettstrekke paa lengde med Dovrefjellet :-) - Per Christian Endret 25. juli 2006 av Flippo Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Aks er egentlig morsomt det også da Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Er naa toppfart egentlig saa viktig som aa kunne parkere japanofile i Civic'er med 3 tommers hyler-roer, noeonlys og spoilere paa stoerrelse med en parkbenk fra lyskrysset med en helt anonym og kjip bil? Jeg tar ihvertfall stoerre glede i det enn aa pine bilen oppunder 200 km/t paa et rettstrekke paa lengde med Dovrefjellet :-) - Per Christian 6552152[/snapback] joda, aks er morsommere. Men må si du får sagt ditt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hvor nøyaktige er fartsmålinger tatt med GPS? Og er det stor forskjell på nøyaktighet på forskjellige GPS-er? Jeg har absolutt null tiltro til GPS-målinger av fart etter å ha hørt utallige historier om mopeder som liksom har blitt målt til 140-150 med GPS. (Spesielt etter å ha grusa de med en moped som går 95.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå