Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QjT4b9

Husk at om girkassa er det samme så går det på girene og luftmotstanden, ikke på hestene. Du kan jo han en bil me 1000hk og maks 50km/t. Faktisk, se på traktorer med 600hk og max 50 ^^,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentli aldri kjørt noe fortere enn 125-130km\t med bilen min som jeg vet om..

Dette pga veiene her nord, og at jeg ikke har behov for å kjøre kjempefort.

men kan tippe at den kansje klarer 160-170, kansje..

Ford Sierra 4x4 92Mod, med alt for lav utveksling..

Ligger på 3000rpm i 100km\t.. Blir misunnelig hver gang jeg sitter på i en kompis sin Impreza wrx, og han daffer på 2000rpm i 100 :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ligger på 3000rpm i 100km\t.. Blir misunnelig hver gang jeg sitter på i en kompis sin Impreza wrx, og han daffer på 2000rpm i 100 :p

Trodde det var delvis lik utveksling på 2wd og 4wd Sierra, jeg? Sitter MT75 kasse i min dohc og den kjører på 2500rpm i 100.

Lenke til kommentar

Trodde det var delvis lik utveksling på 2wd og 4wd Sierra, jeg? Sitter MT75 kasse i min dohc og den kjører på 2500rpm i 100.

Ja har og hørt det.. snodige saker, men jeg ligger iallefall på 3000rpm :p Må spørre om dette på fmcn.

Lenke til kommentar

Ja har og hørt det.. snodige saker, men jeg ligger iallefall på 3000rpm Må spørre om dette på fmcn.

Jeg mener Utvekslinga på 4x4 DOHC diffene er 3,91:1. Og teoretisk toppfart skal ligge på ca 220 om det hadde vert nok krefter.

Regner med bilen din klarer 180-185 om det er DOHC med original motor. Min gjorde 190-195 men med litt sprekere motor enn originalt.

Og nei det er ikke powerfilter og bråkepotte som gir 500hk som gir meg ca 15hk ekstra i motor.

Racecat på ellers original eksos, økt kompressjon, balansert bunndel ned til 0,5gram på stempler og råder, lett portet topp, litt mer bensin, og høyeffektcoil. Og sikkert noe jeg har glemt her også.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Husk at om girkassa er det samme så går det på girene og luftmotstanden, ikke på hestene. Du kan jo han en bil me 1000hk og maks 50km/t. Faktisk, se på traktorer med 600hk og max 50 ^^,

Bullshit, luft har mye å si, men bland nå ikke inn traktorer her! hvordan kan du si at en bil med 1000hk går i 50? skal du ha en vegg og vindskjermer foran da eller?!? allikavel ville den gjort mer!

Lenke til kommentar

Bullshit, luft har mye å si, men bland nå ikke inn traktorer her! hvordan kan du si at en bil med 1000hk går i 50? skal du ha en vegg og vindskjermer foran da eller?!? allikavel ville den gjort mer!

Dette avhenger som Jimbo sier av utvekslingen i girkassen. Det hjelper ikke å ha 1000hk i motor hvis utvekslingen på girene gjør at du ikke får kjørt fortere enn 50km/t.

Lenke til kommentar

Tja.. Denne har 5.500HK og dens svimlende toppfart er 5,6 (fem komma seks) (det var distansen), 1,6 (én komma seks) km/t. ;)

Utveksling er nok et begrep som må inn i likningen for å beregne toppfarten, ja.

Og den bruker rundt regnet 3.500 l/mil med diesel..

Endret av Bikeridr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Åja, ikke mer nei?

Huff, alt jeg kunne gjort med en tiendedel av de hestene (og ei girkasse som er satt opp litt bedre for min bruk)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nesten 180km/t i min 93 modell Volvo 240. Sikker på at den kan gå mer, men det kom en noe bratt oppoverbakke, pluss at jeg ikke tør å gi på så mye mer grunnet bilen er sinnsykt myk og det var noe ræva piggdekk uten pigger.. Til sommeren ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...