Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Husk at om girkassa er det samme så går det på girene og luftmotstanden, ikke på hestene. Du kan jo han en bil me 1000hk og maks 50km/t. Faktisk, se på traktorer med 600hk og max 50 ^^, Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Egentli aldri kjørt noe fortere enn 125-130km\t med bilen min som jeg vet om.. Dette pga veiene her nord, og at jeg ikke har behov for å kjøre kjempefort. men kan tippe at den kansje klarer 160-170, kansje.. Ford Sierra 4x4 92Mod, med alt for lav utveksling.. Ligger på 3000rpm i 100km\t.. Blir misunnelig hver gang jeg sitter på i en kompis sin Impreza wrx, og han daffer på 2000rpm i 100 Endret 22. januar 2011 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 2500 i 80, 5. gir, Toyota Corolla. Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 170km/t i min toyota camry 87 modell. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 på jordet for fem år siden holdt vi 120 i en Mazda 323, 86 mod eller no! toppen røyk etter ei uke med morro... var med i en Corvette Z06 i 220 mellom Lørenskog og Lillestrøm, det flytter seg da og! hatt 230 på Suzuki Busa Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Egentli aldri kjørt noe fortere enn 125-130km\t med bilen min som jeg vet om.. Dette pga veiene her nord, og at jeg ikke har behov for å kjøre kjempefort. men kan tippe at den kansje klarer 160-170, kansje.. Ford Sierra 4x4 92Mod, med alt for lav utveksling.. Ligger på 3000rpm i 100km\t.. Blir misunnelig hver gang jeg sitter på i en kompis sin Impreza wrx, og han daffer på 2000rpm i 100 Trodde det var delvis lik utveksling på 2wd og 4wd Sierra, jeg? Sitter MT75 kasse i min dohc og den kjører på 2500rpm i 100. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Elektronisk sperra på 250km/h. GPS'n viste 223 km/h når speedoen viste 230. Ikke turt kjappere enda :] Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 230 er det oppgitt på min omega. men har ikke hadd mere enn 210 pga har ikke vært noen plass med nokk lang strekning Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) . slett Endret 23. januar 2011 av Bearar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Egentli aldri kjørt noe fortere enn 125-130km\t med bilen min som jeg vet om.. Dette pga veiene her nord, og at jeg ikke har behov for å kjøre kjempefort. men kan tippe at den kansje klarer 160-170, kansje.. Ford Sierra 4x4 92Mod, med alt for lav utveksling.. Ligger på 3000rpm i 100km\t.. Blir misunnelig hver gang jeg sitter på i en kompis sin Impreza wrx, og han daffer på 2000rpm i 100 Trodde det var delvis lik utveksling på 2wd og 4wd Sierra, jeg? Sitter MT75 kasse i min dohc og den kjører på 2500rpm i 100. Ja har og hørt det.. snodige saker, men jeg ligger iallefall på 3000rpm Må spørre om dette på fmcn. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Egentli aldri kjørt noe fortere enn 125-130km\t med bilen min som jeg vet om.. Dette pga veiene her nord, og at jeg ikke har behov for å kjøre kjempefort. men kan tippe at den kansje klarer 160-170, kansje.. Ford Sierra 4x4 92Mod, med alt for lav utveksling.. Ligger på 3000rpm i 100km\t.. Blir misunnelig hver gang jeg sitter på i en kompis sin Impreza wrx, og han daffer på 2000rpm i 100 Ja har og hørt det.. snodige saker, men jeg ligger iallefall på 3000rpm Må spørre om dette på fmcn. Jeg mener Utvekslinga på 4x4 DOHC diffene er 3,91:1. Og teoretisk toppfart skal ligge på ca 220 om det hadde vert nok krefter. Regner med bilen din klarer 180-185 om det er DOHC med original motor. Min gjorde 190-195 men med litt sprekere motor enn originalt. Og nei det er ikke powerfilter og bråkepotte som gir 500hk som gir meg ca 15hk ekstra i motor. Racecat på ellers original eksos, økt kompressjon, balansert bunndel ned til 0,5gram på stempler og råder, lett portet topp, litt mer bensin, og høyeffektcoil. Og sikkert noe jeg har glemt her også. Endret 24. januar 2011 av exin89 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg bikka akkurat 200 med min forrige, originale dohc. På nåla riktignok Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Husk at om girkassa er det samme så går det på girene og luftmotstanden, ikke på hestene. Du kan jo han en bil me 1000hk og maks 50km/t. Faktisk, se på traktorer med 600hk og max 50 ^^, Bullshit, luft har mye å si, men bland nå ikke inn traktorer her! hvordan kan du si at en bil med 1000hk går i 50? skal du ha en vegg og vindskjermer foran da eller?!? allikavel ville den gjort mer! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Husk at om girkassa er det samme så går det på girene og luftmotstanden, ikke på hestene. Du kan jo han en bil me 1000hk og maks 50km/t. Faktisk, se på traktorer med 600hk og max 50 ^^, Bullshit, luft har mye å si, men bland nå ikke inn traktorer her! hvordan kan du si at en bil med 1000hk går i 50? skal du ha en vegg og vindskjermer foran da eller?!? allikavel ville den gjort mer! Dette avhenger som Jimbo sier av utvekslingen i girkassen. Det hjelper ikke å ha 1000hk i motor hvis utvekslingen på girene gjør at du ikke får kjørt fortere enn 50km/t. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Bullshit, luft har mye å si, men bland nå ikke inn traktorer her! hvordan kan du si at en bil med 1000hk går i 50? skal du ha en vegg og vindskjermer foran da eller?!? allikavel ville den gjort mer! Tja.. Denne har 5.500HK og dens svimlende toppfart er 5,6 (fem komma seks) (det var distansen), 1,6 (én komma seks) km/t. Utveksling er nok et begrep som må inn i likningen for å beregne toppfarten, ja. Og den bruker rundt regnet 3.500 l/mil med diesel.. Endret 25. januar 2011 av Bikeridr 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Åja, ikke mer nei? Huff, alt jeg kunne gjort med en tiendedel av de hestene (og ei girkasse som er satt opp litt bedre for min bruk) Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Har hatt min Ford Sierra mk2 oppi ca 190. Vanlig 100 hesters OHC motor, bråka noe inne i helv..te, var nesten skummelt. Vært oppi høy fart med nyere sprekere biler og der føles det bare fort ut..men i en gammel sierra = romrakket under take-off Endret 26. januar 2011 av Captn Jack Yarr'ow ! 1 Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Nesten 180km/t i min 93 modell Volvo 240. Sikker på at den kan gå mer, men det kom en noe bratt oppoverbakke, pluss at jeg ikke tør å gi på så mye mer grunnet bilen er sinnsykt myk og det var noe ræva piggdekk uten pigger.. Til sommeren Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har ingen biler per dags dato med speedometer som går over 180km/t.. Den ene har jeg hatt i 200km/t+ på bane og den andre, som forsåvidt er rangeren har jeg hatt oppe i 160 og syntes det var fort nok med den bilen. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Nyerhvervelsen min er elektronisk sperret på 250km/t ifølge instruksjonsboken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå