Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?

Anbefalte innlegg

Problemet med høy fart er at du plutselig ikke har kontroll lenger.

I hvert fall veldig lett å feilberegne på snø, i hvert fall første gangen man kjører med flere enn 2 i bilen. Det gikk bra, da svingen var bred, men lærte ekstremt mye av det.

Fort har man alltids kjørt, men det er veldig lett å holde "kontroll" på veiene i området her, veldig oversiktlig og man ser ting på lang avstand. Så godt som ingen dyr på veiene heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg ikke så treg akselerasjon fra 0-100 holder om det også reflekteres i mellomakselerasjon fra 50-80 eller lignende.

Det kan nok ha noe med at jeg har hatt bil med 75 hk i et års tid og en med 83 hk siden. Det fungerer, men det er bare så vidt og takket være lav vekt.

Peugeot 306'en jeg hadde har oppgitt toppfart til 170, men det tror jeg er litt skryt fra franskmennenes side.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Min gamle Nissan 200 er oppgitt til 235km/t og 0-100 på 6,5 sek. i orginalstand. Har aldri og kommer aldri til å teste toppfart selv, men gjorde 0-100 på 5,2 sekunder med nedslitte orginaldim.dekk etter litt oppjazzing av motor.

Endret av NoEvo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Min gamle Nissan 200 er oppgitt til 235km/t og 0-100 på 6,5 sek. i orginalstand. Har aldri og kommer aldri til å teste toppfart selv, men gjorde 0-100 på 5,2 sekunder med nedslitte orginaldim.dekk etter litt oppjazzing av motor.

Ikke helt stock da, med andre ord? :)

Lenke til kommentar

Jeg presset min opp i 100 (nåla) flere steder på strekningen mellom Trondheim og Bergen. Ble litt skuffet når jeg kjørte forbi en av disse fartstavlene i 90 og tavla viste 76 km/t.

Synes heller mindre om dem som faktisk tester makshastighet hver gang de kjører bilen. Håper Kjetil enten er et troll, eller krasjer i en fjellvegg og ikke i en annen bil når han først skal krasje.

Lenke til kommentar
150-175 er jeg oppe i ca hver gang jeg kjører bil til og fra et eller annet sted.

Også når du skal fra luke 1 til luke 2 på McDonalds?

Dumt spørsmål :) Nei, om jeg kjører på en vei med strekker/2felt/lange "ukrappe" svinger.

Og om det er lite trafikk da selvfølgelig. Kjører ikke slalom heller :p

Lenke til kommentar

Skiftet min første lyspære i Peuguoten til mine foreldrene. Brukte lang tid. For det første er det veldig vanskelig å presse pølsefingrene nedi der, når man i tillegg skal begynne å knø, vri og styre den lille pæra på plass, er det tilnermet umulig...

Når det gjelder toppfart på min bil, så trenger jeg ikke si mer enn at den rister utrolig mye når jeg når en viss hastighet. Men så er dette en bil bygd for andre formål enn fart. Liker bedre aks, og klatring i glatte bakker mens jeg vinker til folk med 2-hjulstrekk som ikke kommer noen vei :)

Mitsubishi Galant 2.0 4x4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...