Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564
Har hatt 200 med min Bmw 320i, da hadde den godt ca 310 000km også :new_woot: .

Skal også sies at jeg kjørte med vinterdekk :no: .

150-175 er jeg oppe i ca hver gang jeg kjører bil til og fra et eller annet sted.

Selv når du skal innom butikken? oi oi

Haha. ser det for meg. :p

*VOSJ*

"Hva var det?"

"Det var bare Kjetil på vei til butikken" :p

Lenke til kommentar
150-175 er jeg oppe i ca hver gang jeg kjører bil til og fra et eller annet sted.

Fy flate. Håper du bor langt unna meg. Du burde ta lappen din og klippe den i biter.

Ëvt. så håper jeg du skriver dette fra Tyskland.

Å kjøre så mye over fartsgrensa er fullstendig idioti.

Denne tråden handler om motorytelse, ikke hvor tøff du er når du kjører tyskertralla di som om du hadde stjålet den i heroinrus.

Å ha testet bilen på bane eller på Autobahn er en ting. Å skryte av gjenntatte lovbrudd er bare tull.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Lappen ryker nok en dag ja, har hatt den i 1 år da! :new_woot: Har blitt stoppet for diverse tull 3 ganger hittil.

Er bare noe jeg må få av meg en dag, har en trang til og måtte gi på og komme fort frem. Jeg skryter ikke nei. Sier det som det er :)

Det er faktisk et problem, koker inni meg om jeg må ligge bak noen som holder fartsgrensen eller ligger under over lang tid. Fått klager av alt som heter slektninger og venner snart.

Men, som sagt : Får håpe det bare er noe jeg må få kjørt av meg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Lappen ryker nok en dag ja, har hatt den i 1 år da! :new_woot: Har blitt stoppet for diverse tull 3 ganger hittil.

Er bare noe jeg må få av meg en dag, har en trang til og måtte gi på og komme fort frem. Jeg skryter ikke nei. Sier det som det er :)

Jeg støtter deg. Peis på! :thumbup:

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
På en side er det jo livsfarlig bare å sette seg i bilen og følge alle reglene også...

Jepp. Plutselig kommer det en tulling i en Opel Astra 1.4l i 180km/t :O

He, he - made my day. I sammenhengen en fantastisk kommentar.. :D

Nuvel, det der med å "bremse rolig ned" er ikke alltid lett har jeg erfart.

For noen år siden var jeg på motorsykkelferie i Europa, og følgelig hadde et "fartstrekk" gjennom Tyskland og Autobahn.

For de av dere som har kjørt Tyskland på langs, så vet dere vel at bensinstasjonene egentlig mest bare er en avkjøringsrampe med to-tre pumper og en liten betalingskiosk slengt opp.

Iallefall, etter å ha holdt et snitt på 160 km/t i to timer (på fri-fart delen, som ikke finnes lengere), så blinket jeg meg ut, kom inn på avkjøringsrampen og skulle bremse rolig ned til en behagelig stopp ved pumpene. Joda, jeg "trillet" forbi pumpene i 80 km/t. :blush: Så da ble det en æresrunde rundt bensinstasjonsbygningen. Huff, man kan bli fartsblind av mindre. Spesielt på motorsykkel..

Lenke til kommentar
Iallefall, etter å ha holdt et snitt på 160 km/t i to timer (på fri-fart delen, som ikke finnes lengere), så blinket jeg meg ut, kom inn på avkjøringsrampen og skulle bremse rolig ned til en behagelig stopp ved pumpene. Joda, jeg "trillet" forbi pumpene i 80 km/t. :blush: Så da ble det en æresrunde rundt bensinstasjonsbygningen. Huff, man kan bli fartsblind av mindre. Spesielt på motorsykkel..

du kan være glad du ikke skulle parkere med fronten mot butikken.

"komme rolig inn i 80km/t. bremse rolig ned, ups, vegg..."

har hørt mange slike skrekk-historier om folk som kommer inn på parkeringsplasser i 50-100km/t i tyskland

Kjetil_90: vokser ikke fra det, ikke jeg ihvertfall.

Jeg og en Porsche Boxster lekte oss på veien i går, ble en form for sisten :p

bare passe på å ikke ta for mye sjanser...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

ca 10000 ganger. Hørt MASSE skremselspropoganda om det der :) .

Men, det er ofte de som har blitt lært til og være flinke i alt og kjeempe velloppdragne som sklir ut til slutt.

Edit: Jeg er fortsatt den jeg veit om som er flinkest til og bruke belte da! :grin: det har jeg alltid vært flink til!

Men, nok OT!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Så nå er det mora di sin feil, som oppdro deg for godt?

Seriøst, du forstår norsk?

Få følgende inn i hodet: Fartsgrenser skal overholdes!

Hvis du ikke er i stand til å overholde fartsgrensa, ta bussen i stedet.

Jeg pleier ikke å ha mye til overs for purk og fotobokser som tar deg i å kjøre 10 km for fort, men kjøringen din er hinsides fornuft. Det kan umulig gå lang tid før vi leser om deg i VG.

Vet mora di at du kjører sånn?

Lenke til kommentar

Det har du ingen ting med. Men, hu veit nok det ja.

Og når vi er i en tråd om toppfarten på bilen, eller hvor fort vi har tørt og kjørt så skjønner jeg ikke hvorfor du blir irritert over akkurat det jeg skriver, når mange andre her har kjørt mye fortere enn meg.

Og kanskje de kjører sånn ganske ofte også, bare at de ikke har nevnt det?.

Som sagt i tidligere innlegg: JEG KJØRER DET NOK AV MEG SNART! :)

Har ikke sagt hun har oppdratt meg for godt, men hele livet mitt har jeg hørt en god del om fart, og farer i trafikken. Men i de siste årene har jeg fått en trang for fart. Kjørte orginal scooter i 2 år, den gjorde 40-45 på sletta. Kameratene mine kjørte alltid i fra meg. Og det irriterte meg i en god stund, så når jeg endelig fikk lappen så var det bare hærlig og gasse på litt inniblant. Miljøet her er også veldig preget av "idiot" kjøring, og jeg er langt ifra den værste!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Nekter ikke for det heller. Har heldighvis ei dame som HATER fart nå, så de gangene vi kjører sammen eller hu sitter på så roer jeg meg ned. Og jeg hører på de jeg har med meg i bilen, ber de meg slakke ned så gjør jeg det.

Selv om det ikke har noe med saken og gjøre da forsåvidt.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Heldigvis bor du langt unna meg. :p Men nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg er en som alltid ligger riktig på nåla heller da. :whistle: Møter jeg noen som ligger fem under fartsgrensa og triller i 40km/t i svingene så blir jeg lyn hakke forbanna og peiser forbi de ved første anledning. Er det noe som irriterer meg er det folk som akkurat ikke holder grensa, eller kjører sykt ujevnt, satan, da koker det rimelig fort inni meg.

Nå kjører jeg ikke så gris, men jeg ligger ofte i 90-100 i 80 sona, så jeg følger ikke fartsgrensene helt perfekt hele tiden. Men 50 og 30 sonene har jeg respekt for derimot, der kjører jeg aldri for fort pga folk.

Noen vokser råkjøringa av seg etterhvert, mens noen aldri blir modne og fortsetter hele tiden. Fra mitt hjemsted er det iallefall flere som griskjører noe grasalt i motsetning til ikke. Greit når det er under kontrollerte omgivelser, men de som kjører maks gris rundt ukyldige folk som uheldigvis kan bli innblandet har jeg ingenting til overs for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...