Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?

Anbefalte innlegg

Tviler litt på det, ikke hvis han ikke er dømt for noe tidligere. Har ett søskenbarn som fyllekjørte og stakk av fra politiet i Tromsø by i 170km/t, og slapp fengsel sia han ikke var tidligere dømt :) Han klarte stikke av, men så dro han på hybelen sin å la seg i senga :D

Og hadde jeg truffet på denne idioten av et søskenbarn, kunne du omskrevet tråden med hadde et søskenbarn.

Forøvrig finner jeg "skrytesmileyene" dine støtende i denne sammenhengen. Jeg har selv mistet nære slektninger pga h*stk*ker som det der søskenbarnet ditt.

Fyllekjøring kan folk gjerne gjøre på mars for min del og uten oksygenmaske.

Testing av topphastighet (som jeg også har prøvd) gjøres når det er ingen trafikk og/eller på bane eller annet dertil egnet sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler litt på det, ikke hvis han ikke er dømt for noe tidligere. Har ett søskenbarn som fyllekjørte og stakk av fra politiet i Tromsø by i 170km/t, og slapp fengsel sia han ikke var tidligere dømt :) Han klarte stikke av, men så dro han på hybelen sin å la seg i senga :D

Og hadde jeg truffet på denne idioten av et søskenbarn, kunne du omskrevet tråden med hadde et søskenbarn.

Forøvrig finner jeg "skrytesmileyene" dine støtende i denne sammenhengen. Jeg har selv mistet nære slektninger pga h*stk*ker som det der søskenbarnet ditt.

Testing av topphastighet (som jeg også har prøvd) gjøres når det er ingen trafikk og/eller på bane eller annet dertil egnet sted.

Skrytesmileyer vet jeg ikke hvor du ser =)

Lenke til kommentar
Tviler litt på det, ikke hvis han ikke er dømt for noe tidligere. Har ett søskenbarn som fyllekjørte og stakk av fra politiet i Tromsø by i 170km/t, og slapp fengsel sia han ikke var tidligere dømt Her ---> :) Han klarte stikke av, men så dro han på hybelen sin å la seg i senga Og her ---> :D

Skrytesmileyer vet jeg ikke hvor du ser =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

+1

Fyllekjøring er livsfarlig for alle andre enn den som gjør også. Han som kjører valgte jo å kjøre selv (til en viss grad i allefall) Men han som ble påkjørt av en drita kar valgte det ikke...

Lenke til kommentar

Hvis jeg ville skryte, hadde jeg ikke kjøpt en large family car from the French automaker Peugeot, men noe helt annet. Kanskje en road and rally car, produced by the German automobile manufacturer Audi.

Er bare nysgjerrig.

Synes jeg sliter nok med å få den opp i 110 i Sverige.

Men den klarer det etterhvert, men å svi gummi, det greier den ikke.

Vet du akselerasjonen på en 406, altså 0-100 på x sekunder?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

"Alle" biler kan svi gummi, over 110 klarer også de fleste. Du må bare kjøre girene litt lengre ut og kanskje gire litt mer effektivt.

0-100 vil jeg ikke gjette på, men den blir ferdig i løpet av timen ;) Det er jo relativt lett å finne ut av.

Hvor stort motorvolum har den?

Lenke til kommentar
I og med at jeg har hatt en 1.4 astra oppi 180, så burde vel 406 også klare dette...

Hvor lang bremsestrekning har du fra en sånn fart?

Og hvordan er kjøreegenskapene når du må foreta en unnamanøver? (Ikke gode, basert på restene av den Astraen de skrapte ned fra en buskelegg her i området for et par år siden.) (De fikk med det meste av sjåføren også.)

Kjør pent!

Lenke til kommentar

Dette var på vei fra drammen til rygge kl 2 på natt til mandag. Møtte vel en annen bil tror jeg. Jeg klarte fint å komme ned til 0 på avkjørsel rampen (uten å bråbremse). Klarte til og med å komme til null ene gangen når jeg skulle ned på Statoilen (nedoverbakke), men da lukta det fint ille av bremsene..

Og jeg kjører gjennomsnittlig fint, dette er på veldig fine og tomme veier. Det er heller ikke snakk om brå akk og bremsing. Gikk rolig for seg :) (skal ikke forsvare det noe mer, liv har gått tatt ved lavere hastigheter)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å planlegge nedbremsing fra max fart når man forholder seg til en god, kjent vei med lite eller ingen trafikk. Det er når uforutsette aktører melder seg på i trafikkbildet at de "interessante" situasjonene oppstår. (Astraen jeg nevnte ovenfor hadde nok skremt vannet av en elg eller et rådyr, men nærmest ved et mirakel klart å unngå å kjøre på dyret. Men der stoppet flaksen den natta.)

Lenke til kommentar

Nei, sant. Dyr kunne jeg ikke ta forbehold om. Men møtte en grevling som hadde søkt dekning MIDT i veien der det ikke var lys. Det hadde trolig strøket med hadde det ikke vært for øynene. Men det hadde ikke vært pga uhorvelig høy fart, den var rett og slett ikke lett å se.

Men jo, all kjøring er jo en risikovurdering. Øker du farten, øker risikoen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Har hatt 200 med min Bmw 320i, da hadde den godt ca 310 000km også :new_woot: .

Skal også sies at jeg kjørte med vinterdekk :no: .

150-175 er jeg oppe i ca hver gang jeg kjører bil til og fra et eller annet sted.

Selv når du skal innom butikken? oi oi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...