Svirre91 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4 Galant VR-4 8. gen hadde 280hk. Dette er en V6 med 367nm. Toppfarten på denne uten sperre, var 241km/t. DERFOR tror jeg ikke at din galant med 155hk går 273km/t Helt enig... Min Vovlo 760 med 160hk på V6-ern med 180 NM klarer ikke mer enn 180 på flatmark...og du må øke betraktelig på NM for å få den til å gå fortere...den har automat desverre, men uansett...det er UTROLIG mye luft du skal bryte deg igjennom i den hastigheta...dessuten så viker det uvirkelig... Enten bevis at du har rett i det du sier ved å filme eller innse at du har driti deg ut... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 grunnen til at den 760'n din ikke gjør mer en 180 på flatmark er at den er tung og ikke aerodynamisk i det hele tatt:P primera gt me 150 greier jo 230:P Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du bommer nok litt her boundishh, du må lese fakta selv her tror jeg http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=79376 218km/t er maksfart. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) det står jo 219 i boka på min 2.0 slx jo^^, me jeg har sittet på me en gt i 225 kmh etter gps da:P Endret 11. september 2009 av boundishh Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Tror det er mye skryting her for å ha den største trafikkfaren. Selv har jeg ingen bil, men har kjørt et par jeg vil trekke frem. Den ene er en Suzuki SJ410 "Rhino". Med 2WD greide vi å pushe den helt opp til 80km/t. Tror ikke den går noe fortere. Den andre er mammas bil. Kjæresten kjørte på E18 inn mot Oslo og nådde det som er toppfart på denne bilen. 4 gir og ikke verdens største motor. Den yter 45 kW, mener jeg, noe som tilsvarer ca 60Hk. Vi var faktisk oppe i 130 km/t. Noe fortere, og jeg er sikker på at bilen hadde tatt kvelden. Dette var en VW Polo Style 1994. Lenke til kommentar
Barstad Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har en Suzuki 413, har hatt 125 på speedometeret, synst egentlig det er fort nok, men den skal ha en oppgitt topphastighet på 140. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Oi. Mulig den jeg kjørte er litt sliten . Den sleit kraftig for å komme seg opp i 80. Men jeg ville vært forsiktig med å kjøre noe fortere med den - de Suzukiene er velkjente for å være altfor topptunge og velter dermed lett. Lenke til kommentar
trondtang Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Mazda 626 95modell 1.8 tror det er 88KW på den har pressa den opp i 190kmt hadde fortsatt litt å gå på tror jeg men veien var ikke lang nok. Ganske sprek fra 0-100, også har jeg hatt den 60-70kmt i reverse vis jeg sku tro at speedometeret viser sånn ca rett i reverse Endret 11. september 2009 av trondtang Lenke til kommentar
Barstad Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Oi. Mulig den jeg kjørte er litt sliten . Den sleit kraftig for å komme seg opp i 80. Men jeg ville vært forsiktig med å kjøre noe fortere med den - de Suzukiene er velkjente for å være altfor topptunge og velter dermed lett. Ja men så må du huske på at 410 har 1 liter motor på 45hester og 413 har 1,3 liter motor på 65hester. Ja viktig å huske på å tilpasse farten i svinger, veldi viktig Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg mener i boka er toppfarten på Smart Roadster 192km/t. Har vært oppi omtrent 150km/t (160km/t på speedometeret) med min. Fra en britisk side (mph og bhp): Name: Roadster 0-60: 10.6 Seconds Top Speed: 109 mph Power: 80 bhp Max Torque at RPM: 110/2250-4500 CO2 Emissions: 121g/km Weight: 790 kg (810 kg coupe) Length: 3427 mm Width: 1615 mm Height: 1192 mm Engine: 698 cc Lenke til kommentar
tNy Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Smart Roadster er faktisk gøyal å kjøre Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Smart Roadster er faktisk gøyal å kjøre ekstremt gøyalt PantZman: Smart Roadster Brabus Coupè går i 200 på GPS, 220 på nåla regner med at det er minimale forskjeller på coupè og standard... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Smart Roadster er faktisk gøyal å kjøre ekstremt gøyalt PantZman: Smart Roadster Brabus Coupè går i 200 på GPS, 220 på nåla regner med at det er minimale forskjeller på coupè og standard... Hovedforskjellen på Coupé og Notchback(som det heter) er at Coupé veier en ørliten grann mer, litt mer aerodynamisk og at bagasjerommet bak er større. Både Coupé og Notchback finnes i både Brabus og "ikke"-brabus/vanlig. Her står hva en Brabus har i forhold til en vanlig. Det finnes også flere dyrere Brabus modeller som f.eks Xclusive og Collectors Edition. F.eks Bluewave (som ikke er en fullverdig Brabus) har de kosmetiske Brabus delene men mangler forbedringene i motor. Brabus skal med andre ord ha deler som skal tåler den ekstra ytelsen. Har dog ikke hørt om noen som har fått problemer ved å trimme en vanlig roadster til f.eks 109hk, annet enn at slitedeler naturlig nok må skiftest før planlagt. Roadster turboen lader til vanlig 1.0 bar, ved en enkel datatuning økes den til 1.5 bar (~115hk). Noe mer enn det varer nok ikke i lengden. Tror ikke tuning av Brabus bilene er så vanlig, men mener å ha lest om folk som har prøvd ~125hk ved ukjent ladetrykk (er såklart ikke bare ladetrykket som endres ved datatuning). Ble kanskje litt Offtopic dette. Endret 11. september 2009 av PantZman Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 grunnen til at den 760'n din ikke gjør mer en 180 på flatmark er at den er tung og ikke aerodynamisk i det hele tatt:P primera gt me 150 greier jo 230:P Er ikke så aerodynamisk nei, men hadde jeg hatt manuell hadde nok toppfarta endra seg betraktelig...xD Men uansett, jeg syns at det er fremdeles urealistisk at han har kjørt i 273 OPPover lierbakkane med den loppa... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 ja manuell hjelper det:P , men chippa galant å 273 kmh , det tviler jeg på mer enn chip som kal til da:P Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) PantZman: veldig OT ja, men du trenger ikke belære meg om Smart, ser du profil-bildet mitt så skjønner du hvorfor 125hk vet jeg om flere som har uten større problemer(enda) er forresten en Exclusive jeg har. men, den ene bilen min gjør 200 på GPS og 220 på nåla, den andre gjør knapt 150 på nåla i fritt fall, har hatt den i 140 og motoren høres ut som ett herkules som skal til å lette, men 10 til går nok hvis man har nerver nok. en hyundai "accident"... Endret 11. september 2009 av aklla Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4 Galant VR-4 8. gen hadde 280hk. Dette er en V6 med 367nm. Toppfarten på denne uten sperre, var 241km/t. DERFOR tror jeg ikke at din galant med 155hk går 273km/t Helt enig... Min Vovlo 760 med 160hk på V6-ern med 180 NM klarer ikke mer enn 180 på flatmark...og du må øke betraktelig på NM for å få den til å gå fortere...den har automat desverre, men uansett...det er UTROLIG mye luft du skal bryte deg igjennom i den hastigheta...dessuten så viker det uvirkelig... Enten bevis at du har rett i det du sier ved å filme eller innse at du har driti deg ut... vekt og hvor aerodynamisk bilen er har mye å si her, sier litt når 1,3litern min slår volvoen din på toppfart selv med under halvparten så mange ponnier under panseret. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4 Galant VR-4 8. gen hadde 280hk. Dette er en V6 med 367nm. Toppfarten på denne uten sperre, var 241km/t. DERFOR tror jeg ikke at din galant med 155hk går 273km/t Helt enig... Min Vovlo 760 med 160hk på V6-ern med 180 NM klarer ikke mer enn 180 på flatmark...og du må øke betraktelig på NM for å få den til å gå fortere...den har automat desverre, men uansett...det er UTROLIG mye luft du skal bryte deg igjennom i den hastigheta...dessuten så viker det uvirkelig... Enten bevis at du har rett i det du sier ved å filme eller innse at du har driti deg ut... vekt og hvor aerodynamisk bilen er har mye å si her, sier litt når 1,3litern min slår volvoen din på toppfart selv med under halvparten så mange ponnier under panseret. Er ikke den mest aerodynamiske bilen som fins nei, og den veier litt mer enn de aller fleste biler...men den har automat, og det ødelegger topphastigheta og akselerasjonen betraktlig, men gud for en komfort i byen... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4 Galant VR-4 8. gen hadde 280hk. Dette er en V6 med 367nm. Toppfarten på denne uten sperre, var 241km/t. DERFOR tror jeg ikke at din galant med 155hk går 273km/t Helt enig... Min Vovlo 760 med 160hk på V6-ern med 180 NM klarer ikke mer enn 180 på flatmark...og du må øke betraktelig på NM for å få den til å gå fortere...den har automat desverre, men uansett...det er UTROLIG mye luft du skal bryte deg igjennom i den hastigheta...dessuten så viker det uvirkelig... Enten bevis at du har rett i det du sier ved å filme eller innse at du har driti deg ut... vekt og hvor aerodynamisk bilen er har mye å si her, sier litt når 1,3litern min slår volvoen din på toppfart selv med under halvparten så mange ponnier under panseret. Er ikke den mest aerodynamiske bilen som fins nei, og den veier litt mer enn de aller fleste biler...men den har automat, og det ødelegger topphastigheta og akselerasjonen betraktlig, men gud for en komfort i byen... komforten i volvo har jo alltid vært knall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå