Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se..

Det var vel 412km/t på Bugattien min opp Trollstigen.

Eh, nei det var 439km/t på min 27cm³ 1,12HK mini-moped ned trollveggen.. ;)

Ok, da skal jeg la seriøsiteten i tråden fortsette. Selv er jeg flink å peke med moralpekefingeren, men det skal jeg gjøre i trafikklagetråden og ikke her.

Mine (helt ekte) "rekorder":

*Audi A3 1,9TDi Quattro m/6-trinns manuell og chippet til 160hk/380nm: Litt over 220km/t på speedometeret, 208km/t på GPS.

*Yamaha YZF 1000R Thunderace 145hk/110nm: Noe over 270km/t på speedometeret.

*Nissan Micra 1,2 med et skammelig lavt antall late bensinhester (leiebil): 190km/t på speedometeret, 163km/t på GPS.

*Honda Accord 2,0 i-VTEC med 150(?)hk bensin og AC på fullt (er i Dubai og her er det *VARMT*): Vil ikke mer enn ca 180km/t. Kan hende vi kan tyne den litt mer om vi skrur av AC, men da blir vi kokt inne i bilen..

Til Onkel Politi:

Det blir evt deres bevisbyrde å finne riktigheten i ovennevnte opplysninger. I tillegg til at bevisbyrden for at ovennevnte er foretatt i Norge også ligger på dere.. :D

Lenke til kommentar
87mod. Omega 2.0i stv  i  et sted mellom 175 - 180km/t.  Jeg "prøvde" å holde følge med en BMW 7 serie på vei mot ørje. Er sikker på han lo av meg helt til sverige!

Har forresten aldri prøvd ut bilen jeg har nå,en Volvo 760 med 170 hingster. Hva tror dere den gjør sånn ca?

170 hk? Regner med du har turbo-motor, b230et? Den er god for 183 hester. En chip koster 1000kr og gir merkbar effekt.

Den klarer vel endel over 200km/h... ;)

Husk at 760/960 har 6'ere da... 240/740/940 har 4'ere med og uten turbo.

760 har to motorer...:) B28e -> 156hk, og B28f -> 147hk...jeg har en Volvo 760 GLE 89' mod med orginalt 147hk, men den er modda litt så antar no rundt 160hk...samt at jeg har tatt av reima for AC siden gassen er borte...sparer noen hk der...

960 sin 3l har 204hk...og 2,5l har 170hk mener jeg å huske...

Jeg vil anta at 760'n min klarer en stand mellom 180-190km/t...har ikke testa den siden jeg har respekt for hastigheta...men klarer fint en opphover bakke på 6%, konfyr på 600kg henger og 140km/t...:) Ikke rask i akselerasjonen, men seig å knekke...;P

Hastigheta er ikke så fort siden det sitter bare en slapp 3-girs kasse med overdrive... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hadde 225km/h på gps med 200sx'en min, dette var med piggdekk, vinglete som bare f***!

Aldri prøv det sier jeg bare, idioti. Hadde endel mere og gi, men som sagt, ble rett og slett redd!

Har hatt Z4en oppe i 210km/h, endel behageligere. Hadde også 09 520 oppe i 220km/h, dette var jo omtrent som å cruise i 90km/h med alle andre biler, herlig kjørekomfort!

Lenke til kommentar

Opel Omega B 2.0 16v 136hk: 195km/t på nåla. LAAAAAT!

Ford Fiesta Bravo 1.1 55hk: Hadde 130km/t på nåla i nedoverbakke og medvind, men da rista det så voldsomt at jeg ikke turte mer. :p

Mitt nåværende vidunder; BMW 320i E36. Har ikke testet selv, men min er "sperra" på 220km/t da utvekslinga på girkassa blir flaskehalsen.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Var opp i 170 med min forrige bil, en 88 mazda 323 med 1,5 liter motor.

Hadde 3000 omdreininger igjen på turtelleren og opp til 230 på speedometer.

Ble litt nervøs av ristingen i rattet. :ermm:

Har ikke dratt mer enn 130 i motbakke med Mercen min.

Får vel ta med i beregningen at bilene som jeg kjørte forbi i praksis var parkerte da jeg dro på. :D

3-liter sekser :thumbup:

Lenke til kommentar

90 Volvo 740 SE (B230F)

Høyeste hastighet: 205km/t på speedo. Man må ha en nedoverbakke å starte i pga automat girer rett fra 3 til 4 med overdrive. På flaten klarer du derfor ikke mer enn ca 165km/t (flatt tu på 3de). Ræven på disse bilene begynner å bli ustabil rundt 200Km/t, trolig derfor turbomodellene har en vinge på koffertlokk.

91 Opel Omega 2.0 CD

Høyeste hastighet: 180km/t (på 4de, dro ikke på 5te, hadde 285.000 på telleren så sikkert noen hester på beite)

97 Chev Blazer S-10 4,3 Vortec

Høyeste hastighet: 160 på speedo, men dro ennå godt. Med BF allterain dekk var dette ikke noen særlig opplevelse. Bedre dekk og dempere, så gjør den sikkert nærmere 200.

2000 MB E240 Avantgarde

Høyeste hastighet: 250km/t. Tømte speedometeret, skal inrømme at det var slakk nedoverbakke. På flaten ca 225. Det senkede understellet på Avantgardemodellene gjør virkelig susen når man nærmer seg 200km/t.

2003 Opel Combo 1,7 DI (firmabil)

Har ikke kjørt denne bilen helt ut. Vil tippe den sliter med å komme over 150km/t på flaten. Har ikke vært lengre utenlands enn til sverige for å hente noen deler med den, så har ikke fått "prøvd" den skikkelig! Er jo bare en arbeidsbil!

1998 Peugeot Boxer 2,5TD (firmabil)

Va ned til danmark for å hente et flyttelass, og da klarte den etter noen timers kjøring 145km/t på speedo. F*** for et bråk! Km stand: 475.000!!!

Lenke til kommentar

bmw m3 turbo, sperrer dessverre på 250 km/t, ikke vanskelig å få dit...

Jobbkjerra; En nydelig Peugeot Boxer, jeg trodde toppfarta var 120, men etter 4 måneder så jeg at det var 6 gir! Men har ikke turt å bruke det siste giret, fare for trafikken når jeg kjører "stor" bil.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Gamlebilen: Colt 1,3 liter. Fikk pressa den opp i 190 riksvei 2 mot kongsvinger, da hadde jeg akselerert i flere minutter for å si det sånn, var ikke noe særlig mer å hente, men skulle vel klart 200 med nedoverbakke og medvind. Det er på speedometeret vel og merke, så var vel nærmere 170-180 egentlig. Viste 4-5km feil ved 100km/t.

Nybilen er en polo 1,6: Har ikke hatt den oppi mer en 160, men den kom opp i den farta vesentlig fortere en colten, men tipper toppfarta er noe det samme, kanskje litt over. Bilen har stått på vinterdekk siden jeg fikk den så merker at det blir litt dårlig grep i så store hastigheter, så har ikke turt mer..

Lenke til kommentar

Sierra 87 2.0 med sykkler på taket og dårlig tenning: 120km/t, det var ikke mer å hente

VW polo 1.4l i svak nedoverbakke, medvind, hjemmelengsel, sulten og tissetrengt: 175km/t

Passat 01 1.8t, med 5 personer i: 230km/t på speedometeret.

Høyeste gjennomsnittsfart: 20mil på 1.5 timer inkludert en stopp: 130km/t.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...