cossiemk1 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja, har nå verken bil eller lappen jeg d men satt på med fatter`n når han testa bilen sin på 17 .mai sist år. Bilen er en 2003 Chrysler vision 6,7L 315 hester. Kom opp i en fart på 290km/t Da var det litt skummelt Edit: testet på dragrace bane hvis noen lurte 7721452[/snapback] LOL!! på topgear testet de en Aston Martin med en god del mere hk en 315, og de klarte ikke 300km/t på en 4KM! lang flystripe... Så den dragrace banen må være laaaaang Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvilke dragracebaner har åpent på 17.mai? Og hvilken dragracebane har langt nok bremsestrekke til at dere rekker å komme opp i 290km/t og samtidig ha mulighet for å bremse igjen? 402 meter pluss bremsestrekket tviler jeg på er nok. Dessuten må man ha lisens osv for å kjøre på bane. Som forøvrig ikke kan gjøres "når som helst" da det skal være sikkerhetsmannskap tilstede. Og med en slik hastighet så går vel bilen så fort at den skulle hatt bur for å få lov å kjøre. Dessuten lurer jeg virkelig på hvilken motor dere har bytta ut den originale sekser'n med... Bygd om til 4x4 eller bakhjulstrekk i samma slengen eller? Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvilke dragracebaner har åpent på 17.mai?Og hvilken dragracebane har langt nok bremsestrekke til at dere rekker å komme opp i 290km/t og samtidig ha mulighet for å bremse igjen? 402 meter pluss bremsestrekket tviler jeg på er nok. Dessuten må man ha lisens osv for å kjøre på bane. Som forøvrig ikke kan gjøres "når som helst" da det skal være sikkerhetsmannskap tilstede. Og med en slik hastighet så går vel bilen så fort at den skulle hatt bur for å få lov å kjøre. Dessuten lurer jeg virkelig på hvilken motor dere har bytta ut den originale sekser'n med... Bygd om til 4x4 eller bakhjulstrekk i samma slengen eller? 7721895[/snapback] Bytta ut motoren md en supercharged v8`er, kjørt på en bane i sverige for bestefaren min har drevet med dragrace i 30år å kjenner folk som stilte opp da med sykebil og hele pakka. kommer da opp i 290 på under 7sec Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja, har nå verken bil eller lappen jeg d men satt på med fatter`n når han testa bilen sin på 17 .mai sist år. Bilen er en 2003 Chrysler vision 6,7L 315 hester. Kom opp i en fart på 290km/t Da var det litt skummelt Edit: testet på dragrace bane hvis noen lurte 7721452[/snapback] LOL!! på topgear testet de en Aston Martin med en god del mere hk en 315, og de klarte ikke 300km/t på en 4KM! lang flystripe... Så den dragrace banen må være laaaaang 7721812[/snapback] Ok, ok skjønner at folk ikke skjønte noe av det jeg skrev nå, SKRIVEFEIL: ikke 315hk men 1315hk egentlig dragracer som er lovelig på veien..... Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 så det er i bunn og grunn en liten funnycar som er godkjent? Hehe, dette kan bli bra... 290 på 7 sekunder. da holder det vel ikke med DOT-merka gateslicks kan jeg tenke meg. Iallefall ikke siden vision er forhjulstrekk Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja, har nå verken bil eller lappen jeg d men satt på med fatter`n når han testa bilen sin på 17 .mai sist år. Bilen er en 2003 Chrysler vision 6,7L 315 hester. Kom opp i en fart på 290km/t Da var det litt skummelt Edit: testet på dragrace bane hvis noen lurte 7721452[/snapback] LOL!! på topgear testet de en Aston Martin med en god del mere hk en 315, og de klarte ikke 300km/t på en 4KM! lang flystripe... Så den dragrace banen må være laaaaang 7721812[/snapback] Ok, ok skjønner at folk ikke skjønte noe av det jeg skrev nå, SKRIVEFEIL: ikke 315hk men 1315hk egentlig dragracer som er lovelig på veien..... 7722015[/snapback] Jeg har veldig veldig lyst til å se noen bilder av bilen/motor Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) kan kansje få tak i noen bilder i morgen, fatter`n er i usa med bilen nå men kan sikkert få sendt over noen bilder til i morgen Edit: fant bilde av sist sommer, som du ser er karosseriet modifisert også Endret 14. januar 2007 av hemi-cuda Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 som du ser er karosseriet modifisert også 7722335[/snapback] Jo, jaggu.. Det er jo modifisert til å bli en helt annen bil Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 som du ser er karosseriet modifisert også 7722335[/snapback] Jo, jaggu.. Det er jo modifisert til å bli en helt annen bil 7723352[/snapback] Kan vel heller si det var en chrysler, tror at bare 40% av bilen er chrysler Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Har ikke selv bil men, har tatt meg friheten å prøvd fars bil! 04 Opel Signum 2.0 DTI 74Kw (100HK) 190 Km/t ved 4700rpm (Maks 5000rpm) Ikke på offentlig vei vel å merke! Endret 16. januar 2007 av david_almli Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ikke på offentlig vei vel å merke! 7733743[/snapback] Hmmm.. Jaja har prøvd mamma sin bil jeg og, Hyundai Accent 94, 160 km/t Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hmmm.. Jaja har prøvd mamma sin bil jeg og, Hyundai Accent 94, 160 km/t Det høres helseskadelig ut. Noe over 200 i pappas Volvo 240 stasjonsvogn nedover E6 gjennom en Dal litt sør for Bodø. Det var den gang man var ung. Nå som jeg har blitt eldre synes jeg 150 er mer enn fort nok. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 I produsentens spesifikasjoner står toppfarten oppfört til 185 km/t. Har cruiset i 150 uten problem, med relativt lavt turtall og tilsynelatende mye mer å gå på. Er kanskje aerodynamikken (eller mangel på sådan) som gjör at den angivelig gir seg ved 185? Ikke godt å si, men jeg får vel finne ut av det en dag (nei, selvsagt ikke i Norge). Det er i alle fall sikkert og visst at bilen ikke er en racer Bilen er forövrig en 2003-modell Mitsubishi Pajero 3,5 GDi. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 I produsentens spesifikasjoner står toppfarten oppfört til 185 km/t. Har cruiset i 150 uten problem, med relativt lavt turtall og tilsynelatende mye mer å gå på. Er kanskje aerodynamikken (eller mangel på sådan) som gjör at den angivelig gir seg ved 185? Ikke godt å si, men jeg får vel finne ut av det en dag (nei, selvsagt ikke i Norge). Det er i alle fall sikkert og visst at bilen ikke er en racer Bilen er forövrig en 2003-modell Mitsubishi Pajero 3,5 GDi. 7741508[/snapback] Er faktisk stor forskjell på 150 og 185.. kan akslere bra til 150 men slite ifra 170 f.els.. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 I produsentens spesifikasjoner står toppfarten oppfört til 185 km/t. Har cruiset i 150 uten problem, med relativt lavt turtall og tilsynelatende mye mer å gå på. Er kanskje aerodynamikken (eller mangel på sådan) som gjör at den angivelig gir seg ved 185? Ikke godt å si, men jeg får vel finne ut av det en dag (nei, selvsagt ikke i Norge). Det er i alle fall sikkert og visst at bilen ikke er en racer Bilen er forövrig en 2003-modell Mitsubishi Pajero 3,5 GDi. 7741508[/snapback] Er faktisk stor forskjell på 150 og 185.. kan akslere bra til 150 men slite ifra 170 f.els.. 7744043[/snapback] Jada, jeg snakker jo ikke om aksellerasjon heller, men om toppfart. Tviler forsåvidt ikke på at den oppgitte toppfarten stemmer, men lurer bare litt på hva som egentlig gjör at den ikke har mer å gå på når den kommer opp i 185. Anyway, det er jo ikke akkurat noe som haster å finne ut av, hehe. Lenke til kommentar
cretix Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 170 km i følge speedometeret på min bmw316i .. Gikk ikke en km fortere.. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Den forsvarlige toppfarten på min VW Polo -91, er 130 km/t. Noe annet vil være selvmord med tanke på at det er bare snakk om tid før den blir til spiker. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Kan skilte med 200 i Skoda oktavia 1,9TDi 98mod og 190 i Audi 80 2,6e Avant 94mod skodaen gikk i maks fart og hadde ikke mer å hente Audien fikk jeg ikke opp i maks strekke var for kort... Lenke til kommentar
9p Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 jeg kjøpte vinterdekk til bilen min på bamse i Horten, da kunne han som jobba der fortelle at han hadde hat samme type bil som min i over 200km/t, deretter stanga nåla i gulvet under speedometeret siden det bare går til 200. det er en Mazda 626 2,0 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) var vel oppe i 140, da var det på tide å gire fra 4 til 5, så jeg klarer nok ca 170-180, men norske veier med 60km/t grense er ikke laget for hastigheter over 100km/t... går fra 0-100 på ca 10 sec på litt glatt føre(dårlig start på testen) Endret 22. januar 2007 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå