Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?


Anbefalte innlegg

Ja, har nå verken bil eller lappen jeg d men satt på med fatter`n når han testa bilen sin på 17 .mai sist år.

 

Bilen er en 2003 Chrysler vision 6,7L 315 hester.

Kom opp i en fart på 290km/t

 

Da var det litt skummelt

:scared:

 

 

Edit: testet på dragrace bane hvis noen lurte

7721452[/snapback]

 

LOL!! på topgear testet de en Aston Martin med en god del mere hk en 315, og de klarte ikke 300km/t på en 4KM! lang flystripe... Så den dragrace banen må være laaaaang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke dragracebaner har åpent på 17.mai?

Og hvilken dragracebane har langt nok bremsestrekke til at dere rekker å komme opp i 290km/t og samtidig ha mulighet for å bremse igjen? 402 meter pluss bremsestrekket tviler jeg på er nok. Dessuten må man ha lisens osv for å kjøre på bane. Som forøvrig ikke kan gjøres "når som helst" da det skal være sikkerhetsmannskap tilstede. Og med en slik hastighet så går vel bilen så fort at den skulle hatt bur for å få lov å kjøre.

 

Dessuten lurer jeg virkelig på hvilken motor dere har bytta ut den originale sekser'n med... Bygd om til 4x4 eller bakhjulstrekk i samma slengen eller?

Lenke til kommentar
Hvilke dragracebaner har åpent på 17.mai?

Og hvilken dragracebane har langt nok bremsestrekke til at dere rekker å komme opp i 290km/t og samtidig ha mulighet for å bremse igjen? 402 meter pluss bremsestrekket tviler jeg på er nok. Dessuten må man ha lisens osv for å kjøre på bane. Som forøvrig ikke kan gjøres "når som helst" da det skal være sikkerhetsmannskap tilstede. Og med en slik hastighet så går vel bilen så fort at den skulle hatt bur for å få lov å kjøre.

 

Dessuten lurer jeg virkelig på hvilken motor dere har bytta ut den originale sekser'n med... Bygd om til 4x4 eller bakhjulstrekk i samma slengen eller?

7721895[/snapback]

 

 

Bytta ut motoren md en supercharged v8`er, kjørt på en bane i sverige for bestefaren min har drevet med dragrace i 30år å kjenner folk som stilte opp da med sykebil og hele pakka. kommer da opp i 290 på under 7sec

Lenke til kommentar
Ja, har nå verken bil eller lappen jeg d men satt på med fatter`n når han testa bilen sin på 17 .mai sist år.

 

Bilen er en 2003 Chrysler vision 6,7L 315 hester.

Kom opp i en fart på 290km/t

 

Da var det litt skummelt

:scared:

 

 

Edit: testet på dragrace bane hvis noen lurte

7721452[/snapback]

 

LOL!! på topgear testet de en Aston Martin med en god del mere hk en 315, og de klarte ikke 300km/t på en 4KM! lang flystripe... Så den dragrace banen må være laaaaang

7721812[/snapback]

 

 

 

 

Ok, ok skjønner at folk ikke skjønte noe av det jeg skrev nå, SKRIVEFEIL: ikke 315hk men 1315hk egentlig dragracer som er lovelig på veien..... :blush:

Lenke til kommentar
Ja, har nå verken bil eller lappen jeg d men satt på med fatter`n når han testa bilen sin på 17 .mai sist år.

 

Bilen er en 2003 Chrysler vision 6,7L 315 hester.

Kom opp i en fart på 290km/t

 

Da var det litt skummelt

:scared:

 

 

Edit: testet på dragrace bane hvis noen lurte

7721452[/snapback]

 

LOL!! på topgear testet de en Aston Martin med en god del mere hk en 315, og de klarte ikke 300km/t på en 4KM! lang flystripe... Så den dragrace banen må være laaaaang

7721812[/snapback]

 

 

 

 

Ok, ok skjønner at folk ikke skjønte noe av det jeg skrev nå, SKRIVEFEIL: ikke 315hk men 1315hk egentlig dragracer som er lovelig på veien..... :blush:

7722015[/snapback]

 

Jeg har veldig veldig lyst til å se noen bilder av bilen/motor :love:

Lenke til kommentar
Hmmm..

 

Jaja har prøvd mamma sin bil jeg og, Hyundai Accent 94, 160 km/t

Det høres helseskadelig ut.

 

Noe over 200 i pappas Volvo 240 stasjonsvogn nedover E6 gjennom en Dal litt sør for Bodø. Det var den gang man var ung. Nå som jeg har blitt eldre synes jeg 150 er mer enn fort nok.

Lenke til kommentar

I produsentens spesifikasjoner står toppfarten oppfört til 185 km/t. Har cruiset i 150 uten problem, med relativt lavt turtall og tilsynelatende mye mer å gå på. Er kanskje aerodynamikken (eller mangel på sådan) som gjör at den angivelig gir seg ved 185? Ikke godt å si, men jeg får vel finne ut av det en dag (nei, selvsagt ikke i Norge). Det er i alle fall sikkert og visst at bilen ikke er en racer ;)

 

Bilen er forövrig en 2003-modell Mitsubishi Pajero 3,5 GDi.

Lenke til kommentar
I produsentens spesifikasjoner står toppfarten oppfört til 185 km/t. Har cruiset i 150 uten problem, med relativt lavt turtall og tilsynelatende mye mer å gå på. Er kanskje aerodynamikken (eller mangel på sådan) som gjör at den angivelig gir seg ved 185? Ikke godt å si, men jeg får vel finne ut av det en dag (nei, selvsagt ikke i Norge). Det er i alle fall sikkert og visst at bilen ikke er en racer  ;)

 

Bilen er forövrig en 2003-modell Mitsubishi Pajero 3,5 GDi.

7741508[/snapback]

Er faktisk stor forskjell på 150 og 185.. kan akslere bra til 150 men slite ifra 170 f.els..

Lenke til kommentar
I produsentens spesifikasjoner står toppfarten oppfört til 185 km/t. Har cruiset i 150 uten problem, med relativt lavt turtall og tilsynelatende mye mer å gå på. Er kanskje aerodynamikken (eller mangel på sådan) som gjör at den angivelig gir seg ved 185? Ikke godt å si, men jeg får vel finne ut av det en dag (nei, selvsagt ikke i Norge). Det er i alle fall sikkert og visst at bilen ikke er en racer  ;)

 

Bilen er forövrig en 2003-modell Mitsubishi Pajero 3,5 GDi.

7741508[/snapback]

Er faktisk stor forskjell på 150 og 185.. kan akslere bra til 150 men slite ifra 170 f.els..

7744043[/snapback]

 

Jada, jeg snakker jo ikke om aksellerasjon heller, men om toppfart. Tviler forsåvidt ikke på at den oppgitte toppfarten stemmer, men lurer bare litt på hva som egentlig gjör at den ikke har mer å gå på når den kommer opp i 185. Anyway, det er jo ikke akkurat noe som haster å finne ut av, hehe.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte vinterdekk til bilen min på bamse i Horten, da kunne han som jobba der fortelle at han hadde hat samme type bil som min i over 200km/t, deretter stanga nåla i gulvet under speedometeret siden det bare går til 200. det er en Mazda 626 2,0

Lenke til kommentar

var vel oppe i 140, da var det på tide å gire fra 4 til 5, så jeg klarer nok ca 170-180, men norske veier med 60km/t grense er ikke laget for hastigheter over 100km/t...

 

går fra 0-100 på ca 10 sec på litt glatt føre(dårlig start på testen)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...