Gå til innhold

Snodig iPod nano problem

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske så rart iPod nano problem.

Jeg har alle de nyeste driverne+iTunes, og det står på enhetsbehandling at "denne enheten fungerer som den skal". Noe den da ikke gjør siden jeg ikke kan få overført musikk osv til den. Den vises ikke i min datamaskin, iTunes eller iPod updater (har prøvd å formatere via updater, men det går ikke).

Har også prøvd å komme meg inn på en meny hvor du skal kunne kjøre scan,formatere osv, men når jeg gjør disse instruksene her:

Skru på ipoden, når du er på hovedmenyen holder du inne disse knappene i ca 10 sek:

iPod 1G til 3G: Menu og Play/Pause

iPod 4G+ (Photo, Nano, Video og Mini): Menu og Select

Når eplet kommer opp på skjermen trykker du:

1G til 3G: Back, Forward og Select

iPod 4G+ (Photo, Nano, Video og Mini): Back og Select

Nå skal du være i iPod Diagnostics mode, bruk Back og Forward for å navigere

Kjør litt tester for å sjekke ut hvor feilen ligger. Er det hardisken så er det nok lite du kan gjøre.

Så kommer det bare opp:Ok to disconnect.(Jeg har ikke plugga i usb eller noe, så det er ingen ting å "disconnecte")

Den som kan hjelpe meg med det her, vil få min evige respekt.. og muligens en hyllest i signaturen min. :w00t:

Edit: Jeg tror ikke at det er noe feil med selve USB-kabelen, siden nano dukker opp i menyen over "Trygg fjerning av maskinvare".

Endret av Tidus_hmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikke om du gjør det på riktig måte..

Jeg gjør det sånn:

Ikke koble til Ipodden enda!

1. Legg til musikk i "Bibliotek"

2. Koble til Ipodden når spillelisten er som den skal!

Sjekk om det da står oppdaterer Ipod! Sentrert øverst ;)

Ja, jeg snakker Itunes ;)

Endret av crawford
Lenke til kommentar

Hoho, jeg veit åssen jeg skal overføre musikken.. har hatt iPod i 0,5 år snart.

Greia er at jeg ikke får formatert/gjort scan/overført musikk fordi den ikke kommer opp i iTunes/min datamaskin, og at jeg ikke får brukt diagnose menyen (se første post)

:cry:

Endret av Tidus_hmm
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har et ganske så rart iPod nano problem.

Jeg har alle de nyeste driverne+iTunes, og det står på enhetsbehandling at "denne enheten fungerer som den skal". Noe den da ikke gjør siden jeg ikke kan få overført musikk osv til den. Den vises ikke i min datamaskin, iTunes eller iPod updater (har prøvd å formatere via updater, men det går ikke).

Har også prøvd å komme meg inn på en meny hvor du skal kunne kjøre scan,formatere osv, men når jeg gjør disse instruksene her:

Skru på ipoden, når du er på hovedmenyen holder du inne disse knappene i ca 10 sek:

iPod 1G til 3G: Menu og Play/Pause

iPod 4G+ (Photo, Nano, Video og Mini): Menu og Select

Når eplet kommer opp på skjermen trykker du:

1G til 3G: Back, Forward og Select

iPod 4G+ (Photo, Nano, Video og Mini): Back og Select

Nå skal du være i iPod Diagnostics mode, bruk Back og Forward for å navigere

Kjør litt tester for å sjekke ut hvor feilen ligger. Er det hardisken så er det nok lite du kan gjøre.

Så kommer det bare opp:Ok to disconnect.(Jeg har ikke plugga i usb eller noe, så det er ingen ting å "disconnecte")

Den som kan hjelpe meg med det her, vil få min evige respekt.. og muligens en hyllest i signaturen min. :w00t:

Edit: Jeg tror ikke at det er noe feil med selve USB-kabelen, siden nano dukker opp i menyen over "Trygg fjerning av maskinvare".

6450774[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har det samme problemet. iPoden kommer ikke fram i Min datamaskin. Men når jeg kobler iPoden til USBkabelen så starter iTunes og alt ser tilsynelatende ok ut, bortsett fra at jeg ikke får overeført noe til iPoden. Hovedsiden i iTunes sier også at det er 112 Gb ledig på iPoden (!?!?). Dere virker som om det er noe med USBporten på min maskin.

iPoden virker på andre maskiner, men ikke på min PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...