Gå til innhold

Hacking

Anbefalte innlegg

Nei, dette er ingen forespørsel etter info, og heller ingen tutorial. Dette skal bare være en pekepin på hvor ille man kan havne i trøbbel. Jeg er selv frilans yrkeshacker, og har tilogmed havnet i rettsak.

Det hele startet med min visjon om å kunne bryte meg in hvor som helst, og kunne cracke alt. Deler av dette ble en realitet. Jeg avsluttet skolen, og drev en del med småhacking for morro skyld, av bedrifter. Jeg endte fort opp i rettsak, der jeg måtte svare for meg.

Firmaet som reiste tiltalen droppet saken, mot at jeg satt sammen en del pc'er de hadde fått levert. Grei deal, men flere jeg kjenner har havnet i buret.

Etter rettsaken fikk jeg jobb hos en grei fyr litt innover slekstreet på morsiden. Jeg jobbet som sikkerhetsjef. Jeg hadde insett at ulovlig hacking bare skapte trøbbel.

Noen år senere ble min hjemmemaskin hacket. Hackeren hacket seg så fra min egen maskin og la ned en bedrift. Jeg fikk selvfølgelig stress, og min fortid gjorde selvfølgelig ting ikke bedre.

Heldigvis hadde jeg på det tidspunktet dratt ut sammen med venner, og de vitnet om alibiet mitt. Og deretter ble saken mer nøye undersøkt, og logger om en amerikansk ip som hadde logget seg på min ip ble funnet. Frikjent. Men jeg får fremdeles ikke fred siden jeg kunne gått i buret.

Nå driver jeg med en stille kontorjobb. Og tester sikkerhet for bedrifter på si.

Jeg vil ikke oppfordre til hacking, ikke ulovlig hacking. Men lovlig hacking er faktisk kult, og man kan dra inn penger. Bare sikre dere ett rent rulleblad først.

The End.

PS: Dette er nok ikke det som vil skje med alle. Jeg kom jo unna med mye, men ved en tilfeldighet ble jeg fubared og måtte svare i retten. Noen kommer seg unna, noen ikke. Selv den legendariske hackeren Kevin Mitnick unslapp ikke, dog han hadde FBI på nakken, og jeg bare norsk politi.

[ Denne Melding var redigert av: Nichotin på 2002-10-15 22:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-16 16:52, skrev aschj:

Beklager min trangsynthet, men hva pokker er lovlig hacking?

Det meste:

Quote:

hårek wrote in some other thread:

Når det gjelder definisjoner, så finnes det jo noe som heter The New Hacker's Dictionary:

cracker n.

One who breaks security on a system. Coined ca. 1985 by hackers in defense against journalistic misuse of hacker (q.v., sense . An earlier attempt to establish `worm' in this sense around 1981-82 on Usenet was largely a failure.

hacker n.

[originally, someone who makes furniture with an axe] 1. A person who enjoys exploring the details of programmable systems and how to stretch their capabilities, as opposed to most users, who prefer to learn only the minimum necessary. 2. One who programs enthusiastically (even obsessively) or who enjoys programming rather than just theorizing about programming. 3. A person capable of appreciating hack value. 4. A person who is good at programming quickly. 5. An expert at a particular program, or one who frequently does work using it or on it; as in `a Unix hacker'. (Definitions 1 through 5 are correlated, and people who fit them congregate.) 6. An expert or enthusiast of any kind. One might be an astronomy hacker, for example. 7. One who enjoys the intellectual challenge of creatively overcoming or circumventing limitations. 8. [deprecated] A malicious meddler who tries to discover sensitive information by poking around. Hence `password hacker', `network hacker'. The correct term for this sense is cracker.

The term `hacker' also tends to connote membership in the global community defined by the net (see the network. For discussion of some of the basics of this culture, see the How To Become A Hacker FAQ. It also implies that the person described is seen to subscribe to some version of the hacker ethic (see hacker ethic).

It is better to be described as a hacker by others than to describe oneself that way. Hackers consider themselves something of an elite (a meritocracy based on ability), though one to which new members are gladly welcome. There is thus a certain ego satisfaction to be had in identifying yourself as a hacker (but if you claim to be one and are not, you'll quickly be labeled bogus). See also geek, wannabee.

This term seems to have been first adopted as a badge in the 1960s by the hacker culture surrounding TMRC and the MIT AI Lab. We have a report that it was used in a sense close to this entry's by teenage radio hams and electronics tinkerers in the mid-1950s.

Lenke til kommentar

Lovlig hacking? Ja, for eksempel at du får som oppdrag ved å hacke noen for å teste sikkertheten. Eller generellt at dman får lov til å hacke noe/noen.

Hva for og hvordan jeg ble tatt?

Jeg ble tatt for å ha lagt ned serveren til en bedrift i en tid. Grunnen til at politiet kom på døren hvar en snoker av en it-ansvarlig som hadde for vane å gå nøye gjennom loggene på skolen brekket skjedde fra.

Lenke til kommentar

Quote:

Nichotin skrev (2002-10-16 21:42):

Lovlig hacking? Ja, for eksempel at du får som oppdrag ved å hacke noen for å teste sikkertheten. Eller generellt at dman får lov til å hacke noe/noen.

Du hackar ikkje eit system på den måten. Då cracker du systemet. Det er stor forskjell på dette. Når ein hackar noko, då driv ein med programmering eller liknande, og hacking har ingenting med innbrot på andre maskiner å gjere. Jamfør the Jargon file, hack, hacker og crack.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg leste denne historien, og tenkte jeg kunne fortelle min lille hacker historie.

Den begynte enkelt og greit en kjedelig dag jeg kjedet livet av meg! Jeg hadde lenge hatt interesse for data, og drev på med sånne ting, linux, internett, servere osv.

Jeg ville lære om hacking, og hacke skolen min, for å være tøff... dum som jeg var ;P

vell jeg søkte litt rundt på internett og grabba litt informasjon! (dette var i 2001? jeg var en 15år)

dagen etter i Studietimen min, gikk jeg opp på datarommet, fikk kopiert en fil med ett spesielt Program som kjørtest i DOS, siden den var sikrett på alle måter og NT ikke har DOS... såvidt jeg vet.

jeg har ikke tenkt å skrive hvordan jeg gikk fram, programm jeg brukte osv. så ikke mas om det!

Etter jeg hadde fått den jobbet jeg med mine skole oppgaver resten av dagen.

Når jeg kom hjem gikk jeg opp på rommet mitt, satte på ett cracke programm for å knekke passordet!

joda, etter 4t og 23m var det der... "????????"

Ah, herlich tenkte jeg.

dette måtte jeg skryte av!

neste dag på skolen gjorde jeg mitt livs dummeste trekk, jeg fortalte alle vennene mine hva jeg hadde gjort og hva passordet var.

En kompis av meg satte seg på klasse-PC'n sin. han logget seg på som administrator og slettet mappene til 9'nde og 10'nde klasse + noen lærere. Deretter logget han seg på sin egen bruker, og byttet mellom sin egen bruker og adminsistratoren sin bruker. Sener den dagen fikk jeg høre at han hadde blitt tatt (administratoren kunne da seff se at det hadde kom innlogginger fra den maskina, byttet kvart 5min)

Det gikk ikke mere en 3dager får den dumme idioten hadde klaget på meg.

Jeg fikk brev, telefoner.. osv. Det var like før skolen anmeldte meg, men jeg klarte å vri meg vekk fra det. Jeg slapp unna med 1mnd utestengelse fra datarommet til Skolen, som var litt trist siden vi hadde prosjekt! men men.. jeg fikk som fortjent! Jeg fikk senere høre av dataadmin vilken straffe jeg kunnet fått (han hadde sjekket dette). Det var skummle greier :smile:

Aner ikke hvorfor jeg skrev denne historien. Men altså HOLD DERE UNNA! det er ikke tøft å hackecracke whatevah :wink:

P.S (unskylder for skrivefeil og uforstårlig het :grin:, er litt stressa (økonomi time))

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 09:33, skrev boost:

Jeg ville lære om hacking, og hacke skolen min..bla bla..

Veit du hva hacking betyr da?..

Det har ikke noe med cracking å gjøre..

Du cracka skolen din du ikke hacka..

(host..hmpft..tvilsom..host..host..)

Lenke til kommentar

Tankevekker det ja...

Forresten, nå som "vi" snakker om hacking.

Er alle de IPene som Zone Alarmen min blokker ut "småhackere" som gjerne vil titte litt på systemet mitt???? I så fall er jeg ganske bekymret..'

Siden jeg logget meg på nette for 43 min. siden har jeg hatt ca. 20 blokker av "folk" som har prøvd å komme seg inn på min pc via den netbios porten.

Det er jo så enkelt da du kan accesse bare ved å skrive og ipen for å prøve å komme seg inn på en pc. (dog dette ikke er veldig effektivt) så er visst xp systemer veldig enkle å accesse.

P.S. Til Moderator

Dette er ikke noen form for oppfordring til hacking.

Dersom dere tenker på å stenge meg ut så siterte jeg bare PC World Norge nr.9B 2002

Mvh Jon A. Feet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...