Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K800i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SonyEricsson leverer jo K800i UTEN minnekort. Det må man kjøpe utenom. Latterlig av SE....

6473278[/snapback]

 

Jeg synes ikke 64 MB er så ille som standard. K750i hadde en Memory Stick Duo med denne størrelsen, mens K800i har likt antall MB integrert.

 

Har for øvrig bestilt Memory Stick Micro 1 GB :D

Lenke til kommentar
SonyEricsson leverer jo K800i UTEN minnekort. Det må man kjøpe utenom. Latterlig av SE....

6473278[/snapback]

 

 

Det som er latterlig er når man må betale ekstra for et 64 mb kort som aldri blir brukt for man heller vil ha et 1 gb kort til den nye mobilen.

 

Er egentlig helt greit at de ikke legger med disse minnekortene. Det er jo tross alt bare et ekstra gode til mobilen.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Er MMS på K800i begrenset til 100KB slik som på tidligere SE-telefoner?

6471909[/snapback]

 

Er det ikke de lame norske teleopratørene som setter denne idiotiske begrensningen da?

 

En mms har jo fastpris, og fattige telenor med andre kan vell ikke ta noe mindre enn blodpris for de usle 100kb som er grensen på en mms.

 

Jeg rekner uansett med at denne grensen økes når 3g blir mer normalt og de fleste får mobilkameraer med høyere oppløsning.

 

:ermm:

6472142[/snapback]

 

På alle de sonyericssontelefonene jeg har eid, har jeg kunnet velge å fjerne maksgrensen for mms. Synes det høres merkelig at det ikke kunne fjernes på SEK750 da det ikke var noe problem på K700i. Kansje noen her som burde studere bruksanvisningen en gang til?

Lenke til kommentar
Ikke skyt meg hvis jeg tar feil. Slik jeg har forstått så pleier 3G telefoner å ikke ha sperre på 100kb. Det hadde bare blitt for dumt.

6473085[/snapback]

En MMS er vel en MMS uansett overføringsteknologi...? :shrug: MMS og SMS er jo operatørenes store melkeku, siden det ikke er noen sammenheng mellom mengde data overført og prisen per datamengde.

Lenke til kommentar
Ingen andre som synes det er NEGATIVT at SE har gått over til ny memory card standard med Micro M2?

 

De minnekortene har jo kun max kapasitet på 1GB. Mens Memory Stick Pro Duo er vel oppe på 8GB?

 

Utrolig plagsomt når man nettopp har kjøpt seg ett på 2GB og så vite at man kan bare glemme å ta det med over på K800i. Håper ikke de neste W8xx modellene også går over til micro...

6464800[/snapback]

 

ja. jeg syns igrunn det er negativt og at det kommer en ny minnekort "standard" hver måned.

Lenke til kommentar
Jau. Men det er slik jeg oppfattet det. Har k800 sperre på 100kb så er den utelukket for min del, men kan nesten si med sikkerhet at den ikke har det. Rart at ingen har prøvd. Det tar 1 minutt maks å sjekke.

6477314[/snapback]

 

Det står 300k. Ser ingen umiddelbar måte å fjerne den grensen igjen.

Lenke til kommentar
Jau. Men det er slik jeg oppfattet det. Har k800 sperre på 100kb så er den utelukket for min del, men kan nesten si med sikkerhet at den ikke har det. Rart at ingen har prøvd. Det tar 1 minutt maks å sjekke.

6477314[/snapback]

 

Det står 300k. Ser ingen umiddelbar måte å fjerne den grensen igjen.

6482767[/snapback]

 

Både Netcom og Telenor har en sperre på 300 KB på MMs. Så det ville ikke hjulpet så mye å bryte den sperren på mobilen.

Lenke til kommentar
Jau. Men det er slik jeg oppfattet det. Har k800 sperre på 100kb så er den utelukket for min del, men kan nesten si med sikkerhet at den ikke har det. Rart at ingen har prøvd. Det tar 1 minutt maks å sjekke.

6477314[/snapback]

 

Det står 300k. Ser ingen umiddelbar måte å fjerne den grensen igjen.

6482767[/snapback]

Det er ihvertfall bra at det ikke 100KB, selv om jeg syns det var rart at man ikke kunne stille den ned. SE's argument for 100KB grense på Z520i var kompatiblitet med de landene hvor operatørene bruker 100KB. Da kan det være at SE sender forskjellig konfigurerte telefoner til forskjellige land, da... :hmm: Men uansett, takk for tilbakemelding. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
uberdogleg: Det nytter ikke. De har sin egen vri når det gjelder terningkast.

6450891[/snapback]

 

Tja etter det jeg ser av tester her så får en SE glatt 6 der en like god Nokia får 4, så det har vel med hva de liker best :hmm:

6704552[/snapback]

 

Les eks testen av nokia 6280 så endrer du kanskje mening. En mobil med så dårlig kamera, mye feil og dårlig byggekvalitet fortjener ikke 6er.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
uberdogleg: Det nytter ikke. De har sin egen vri når det gjelder terningkast.

6450891[/snapback]

 

Tja etter det jeg ser av tester her så får en SE glatt 6 der en like god Nokia får 4, så det har vel med hva de liker best :hmm:

6704552[/snapback]

 

Les eks testen av nokia 6280 så endrer du kanskje mening. En mobil med så dårlig kamera, mye feil og dårlig byggekvalitet fortjener ikke 6er.

6715241[/snapback]

 

Nei det kan du si,men testen var vel før disse feilene ble oppdaget.

Ellers har vel Nokia rettet disse feilene nå etter hva jeg forstår.

Har iallefall 2-3 kjenninger med den nevnte Nokian og ingen av dem har hat problemer.

Jeg bruker forresten K800i selv og den ser ok ut så langt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...