Gå til innhold

Steder det spøker?

Anbefalte innlegg

Er et par steder like ved her jeg bor

Grasdalen: Et eller annet i vannet, ingen ved hva det er. Kommer du dit med bil eller moped får du ikke startet den opp igjen. En mann hadde prøvd å dykke der for ca 40 år siden og han kom opp igjen etter et par sekunder og sa aldri et ord resten av sitt liv (han døde forrige sommer). Ryktes om et poltergeist eller noe lignende.

Storemo: Vet ikke hva det er, men vi var der i høst etter et par skrekkfilmer. Etter noen timer hørte vi skrik og løping så vi hoppet på mopedene (som måtte trillstartes) og kjørte alt mopedene gikk til sentrum. Der begynnte lyktestolpene å slokne, en etter en, så vi kjørte hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kirkegården her. :ohmy:

6454739[/snapback]

Når jeg tenker meg om så kan jeg faktisk huske at det spøker i en av kirkegårdene her jeg bor. Det ble laget en sak om det i avisa. Skal se om jeg finner artikkelen. Er noen år siden det skjedde.

Lenke til kommentar
Når du kjører ut av Drammen opp mot Lier, mot tunnelene så har det blitt sagt mye om et hus som ligger på høyre side. Folk flytter inn og ut av det huset hele tiden.

6451938[/snapback]

Kanskje fordi det ligger rett ved motorveien? ;p

6457585[/snapback]

Rett ved er det nok ikke. :p

Lenke til kommentar
Du må nok besøke stedet flere ganger hvis du vil se noe. Hvis du i det hele tatt skulle være så heldig å få øye på noe.

6457559[/snapback]

joda, men jeg har en del venner som har sett en del der, blir nok ikke noen flere turer dit...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg har overnattet i et spøkelseshus på Fredvang i Lofoten. Huset var helt skjevt. Hallet ned til begge sider fra midten. Man ble sjøsyk ved å gå fra kortside til kortside. To etasjer. Jeg så spøkelset og ble vekket av det på natta. Lydene, som kom utenfra, stoppet straks jeg gikk ut av soverommet, og fortsatte da jeg kom inn igjen. Ble holdt våken i over to timer av utrolig rare lyder, jeg aldri har hørt verken før eller senere. Fikk høre at han ikke likte at jeg var i huset. Jeg overnattet der. Tidligere på ettermiddagen så jeg et spøkelse. Trodde det var han som leide ut, men da jeg skulle fokusere blikket, så var det ingen der. Borte i lufta, og ikke gradvis borte.

Jeg var ikke beruset, ikke alene om å se personen, og jeg visste ikke om at det var noe overnaturlig der, eller forventet det, så var ingen hallusinasjon som følge av påvirkning av hverandre. Synet varte bare noen sekunder, men nok til at jeg ville kjent igjen en tidligere eier eller noen knytta til huset, hvis jeg fikk se bilde av personen. Jeg var veldig skeptisk til slikt, og mente alt hadde naturlig forklaring, inntil denne opplevelsen som rett og slett ikke lar seg forklare vitenskapelig.

Lenke til kommentar

Hva skjer med personer som fortsatt går igjen? Er de bare bilder og lyder, som henger igjen fra fortiden? Eller er de bevisst oss inntrengere (som kommer til stedene de går igjen)? Hvordan skal man gi de fred?

Når pappa døde følte jeg at han så ned på seg selv fra taket. Og jeg følte han var i stua, i stolen der han døde, inntil han ble begravet. Da ble følelsen borte.

Lenke til kommentar

det spøker der jeg bor nå. har merka at dørene åpnes og lukkes og vaskene slås av og på. heldigvis ikke på natten :p

jeg tror egentli ikke på sånne ting men merker jeg begynner å bli skeptisk. Ble advart før jeg flytta inn da men har ingen problemer med det ^^

Lenke til kommentar
Til dere som ikke tror på det overnaturlige, ikke svar sånn "herregud tror du på det" greier.
I og med at tråden ligger på avdelingen for teknologi og vitenskap bør du faktisk regne med å få noen sånne svar også. For hva er spøkelser? Gjenferd? Og hva er gjenferd? Sjeler som overlever en persons død? Vitenskaplig er det ingenting som tyder på at vi har noe sånt som en sjel. Personlighet? Bevissthet? Jepp, men det er resultatet av kjemiske reaksjoner i hjernecellene. Når vi dør slutter disse kjemiske prosessene, det er som å slå av en bryter.

Nidarosdomen
Myten om munken i Nidarosdomen er forholdsvis kjent i trønderhovedstaden. Vedkommende er etter sigende kledd i en enkel middelaldersk munkekappe.

Men betyr det at munkekappa også har en sjel og kan bli til et spøkelse? Andre klær også? Kan jeg risikere å bli hjemsøkt av klær og sko jeg har kastet tidligere i livet? De som "ser" sånt har nok ganske enkelt et underutviklet filter for å skille mellom dagdrømmer/fantasi og virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Under sengen min :ermm:

Beklager å måtte skuffe deg, men det er nok bare meg. :blush:

Forøvrig har jeg aldri sett lillebroren min så redd som en gang vi besøkte et gammelt sommerfjøs på ei øy like utenfor der foreldrene mine bor. Han var skråsikker på at han så noen i vinduet like etter at vi hadde dratt derifra.

Sommerfjøset tilhører et hus som også er i nærheten. Det bodde folk der for 40 år siden, men etter at både mannen og sønnen omkom på sjøen, flytta kjerringa temmelig fort. Det var nemmelig hennes feil at de omkom ettersom hun hadde jaget de ut på sjøen i dritværet fordi hun skulle ha penger til å kjøpe nye klær elns.

Noen år etter tragedien kom hun tilbake for å flytte med seg resten av sakene sine, men når vi "kom oss inn" i huset for ca. 8 år siden, var det som om hun ikke hadde gjort seg ferdig med pakkingen og forlatt huset i en fei nok en gang.

Ikke at jeg tror på spøkelser selv, men synes det er fascinerende og til spennende å skremme både seg selv og andre.

Lenke til kommentar

Det var en serie som gikk på TVNorge for noen år siden som fortalte om diverse steder. Plassen som er nevnt her i, slottet/borgen i Halden, ble undersøkt.

Husker ikke hva programmet heter, men den var ganske guffen. Jeg tror programlederen var han fyren som er programleder for alle de andre hippie- seriene av nyere dato, for eksempel Medium, Jakten på den 6 sans etc.

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...