Gå til innhold

Redigert sjøbilde. Før/etter

Anbefalte innlegg

Prøvde meg litt i photoshop i dag...Kan serdeles lite! Bildet tok jeg med Canon EOS 30D med EF 50mm f/1,8 II.

Endret først gamma/kontrast, deretter stilte jeg på fargene.

Syns det ser pent ut, men kanskje havet vart litt for idyllisk? :p

Hva syns dere om å legge til tekst på bilder? Plassering av tekst?

Hva ville dere ellers gjort annerledes? :)

Utgangspunktet:

img0448start2zt.gif

Det redigerte:

img0448red7su.gif

Endret av Bjoernstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du fikk mye ut av redigeringa di her! :thumbup: Du har tatt et utsnitt av det som er interessant på bildet og du fikk frem blåfargen i vannet, samtidig som du klarte å unngå å få himmelen utbrent. Sikkert noen som ikke er så fan av rammer her, men jeg synes den sorte rammen passet godt til de mørke knausene i den redigerte versjonen. Veldig bra gjort! :thumbup:

Lenke til kommentar
Redigert sjølbilde sier du?

Hadde liksom forventet bilde av et TRYNE.. har du kanskje redigert bort deg selv?

Men fine stemningsfulle bilder..

6451343[/snapback]

Hvis du tørker av brilleglassene, og leser tittelen en gang til, ser du der står SJØbilder, uten L. ;)

Lenke til kommentar

For å si det slik, jeg likte denne måten å redigere bilder på veldig godt. Men jeg vil tro at slike bilder passer best på en nettside. Vet ikke hvordan det funker, men det blir vel ikke bra å ta papirutskrift på denne?

Uansett, du fikk mye mer ut av bildene med å gjøre det slik =)

Lenke til kommentar
For å si det slik, jeg likte denne måten å redigere bilder på veldig godt. Men jeg vil tro at slike bilder passer best på en nettside. Vet ikke hvordan det funker, men det blir vel ikke bra å ta papirutskrift på denne?

6451358[/snapback]

Ja, er litt usikker på det sjøl! Har vel ikke rette proposjonene heller?

Hvor mange pixels (Height/Width) er det beste forholdet for utskrift når man har slike avlange bilder? :hmm:

Endret av Bjoernstad
Lenke til kommentar

Jeg synes det første redigerte bildet fungerte best. Ikke dårlig dette heller, men her synes jeg knausen til venstre blir altfor dominerende, og de andre elementene i bildet forsvinner helt eller delvis. Når man imidlertid ser nærmere på andre detaljer, blir sola bare en utbrent flekk og båten (eller er 2 stk der?) blir utydelig og veldig midtstilt. Den lille bua til høyre passet imidlertid godt inn, men blir kanskje litt langt unna... Uansett, du har masser av talent, så det er bare å stå på! :)

Lenke til kommentar
Redigert sjølbilde sier du?

Hadde liksom forventet bilde av et TRYNE.. har du kanskje redigert bort deg selv?

Men fine stemningsfulle bilder..

6451343[/snapback]

Hvis du tørker av brilleglassene, og leser tittelen en gang til, ser du der står SJØbilder, uten L. ;)

6451354[/snapback]

Hosthark kremt.. ".. og ellers da.." :p *roro*

Lenke til kommentar

Det første av de redigerte bildene fungerte best. Det er faktisk ganske lekkert i sin enkelhet. Det andre ble også bedre etter redigering, men har ikke den samme grafiske effekten.

Teksten er ganske diskret, og fonten irriterer meg ikke heller. Forstår likevel hvorfor du ønsker den der, hvis du ikke har planer om å selge det som postkort.

Studer bilder i klassiske panoramaformater, og regn ut sideforholdet på dem. Jeg vil anbefale å se på hvor vide bildene fra Hasselblad Xpan er. Det er et ganske fint format, som er basert på småbildefilm.

Lenke til kommentar
Jeg synes det første redigerte bildet fungerte best. Ikke dårlig dette heller, men her synes jeg knausen til venstre blir altfor dominerende, og de andre elementene i bildet forsvinner helt eller delvis. Når man imidlertid ser nærmere på andre detaljer, blir sola bare en utbrent flekk og båten (eller er 2 stk der?) blir utydelig og veldig midtstilt. Den lille bua til høyre passet imidlertid godt inn, men blir kanskje litt langt unna... Uansett, du har masser av talent, så det er bare å stå på! :)

6451416[/snapback]

Det er et slags båthus som de bruker ved oppdrettsanlegg.

Ellers takk for tilbakemeldingen! :)

Lenke til kommentar
Det første av de redigerte bildene fungerte best. Det er faktisk ganske lekkert i sin enkelhet. Det andre ble også bedre etter redigering, men har ikke den samme grafiske effekten.

Teksten er ganske diskret, og fonten irriterer meg ikke heller. Forstår likevel hvorfor du ønsker den der, hvis du ikke har planer om å selge det som postkort.

Studer bilder i klassiske panoramaformater, og regn ut sideforholdet på dem. Jeg vil anbefale å se på hvor vide bildene fra Hasselblad Xpan er. Det er et ganske fint format, som er basert på småbildefilm.

6453726[/snapback]

Har du noen link eventuelt mål på hvilken størrelse jeg bør redigere bildene i?

Lenke til kommentar

6451358[/snapback]

Kjempebilder begge to, har ingenting å si på det første.

På det andre bilde ville jeg tatt bort litt til venstre av fjellknausen og litt under av det mørke vannet.

Lenke til kommentar
Du lærer mest av å studere disse kameraene og bildene selv. Jeg foreslo å sjekke sideforholdet på Hasselblad Xpan. Nå har du jo noe å gå etter. Goooooooooogle er din veeeeeeeeeeeenn.

6455153[/snapback]

Hehe, ja greit! :!: Da får jeg goo :w00t: oogle da

Lenke til kommentar

6451358[/snapback]

Kjempebilder begge to, har ingenting å si på det første.

På det andre bilde ville jeg tatt bort litt til venstre av fjellknausen og litt under av det mørke vannet.

6455158[/snapback]

Takk takk! :) Om jeg tar bort mer av vannet på bilde2, så må jeg kompensere med bruk av mere skyer for å beholde størrelsen på bildet. Hadde skyene vært bedre hadde jeg gjort som du sier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...