Gega Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Heisan godtfolk.. Har bestillt meg en MP800R skriver og liker å være litt i forkant før jeg får varen.. Så mitt spørsmål til dere er... Skal skriveren kobles opp mot ruteren for at andre pcèr skal kunne bruke den eller blir alle pcène koblet direkte mot skriveren trådløst?.. Jeg har en stasjonær pc som ikke har trådløst kort, 2 `stasjonære med trådløse kort og 4 bærbare pc med innebygget Wlan.. Det jeg egentlig vil vite er om de pcène som skal bruke skriveren må nå den trådløse delen til skriveren eller om det holder at de har kontakt med ruteren. Det har seg nemlig slik at noen av pcèn er avhengig av ekstern antenne som jeg har på ruteren (uteantenne) og er usikker på om signalstyrken er bra nok mellom skriveren og de pcène som er et stykke fra meg.. Håper jeg klarte å forklare meg godt nok her nå....mulig jeg tenker på en måte og skriver på en helt annen måte :!: Endret 7. juli 2006 av Gega Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 så lenge skriveren er konfigurert for nettverket, og alle pcene er på det samme nettverket så skal det ikke ha noe å si hvordan de er koblet til (forutsatt at signalstyrken er god nok til å sende datapakker så klart) Lenke til kommentar
Gega Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 med andre ord så sier du at skriveren skal kobles opp mot ruteren og alle pcèr som er koblet mot ruteren vil få tilgang til skriveren...forstår jeg deg rett nå? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 mhm, se på skriveren som en pc. Antar den har ett webinterface siden den har integrert nettverkskort, mulig du må konfigurere den om du ikke kjører dhcp til riktig ipadresse (står nok utførlig i manualen) Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Når du får 800r, så må du konfigurere den via USB kabelen. Når så det er gjort så vil den være helt trådløs, altså ikke koblet til noen router e.l. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Har nå fått skriveren og den var forholdsvis enkel å sette opp i nettverk...bare husk å ta ut USB kabelen etter installasjonen og installer samme programvare på alle pcène i nettverket og vips så fungerer alt som det skal. Alle pcène har samme programvare og kan gjøre hva man vil...akkurat som at skriveren er koblet til akkurat den pc`n du jobber med... Når jeg legger i minnekortet fra digitalkameraet så dukker den opp på alle pcène i nettverket.....Genialt... både jeg og min samboer vil ha bildene på hver vår pc og da blir brikken stående i til begge har tatt ut bildene.... Jeg hadde tidligere en epson RX700 som irriterte meg ved at den tørket ut om jeg ikke brukte den på en stund....Håper at denne ikke har det problemet. Jeg har hatt HP skrivere tidligere og der har det ikke vært noe problem...men ville ha en skriver som kan skrive direkte på cd-plate...så da ble ikke HP aktuell lengere Lenke til kommentar
Loke100 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har nå fått skriveren og den var forholdsvis enkel å sette opp i nettverk...bare husk å ta ut USB kabelen etter installasjonen og installer samme programvare på alle pcène i nettverket og vips så fungerer alt som det skal. Alle pcène har samme programvare og kan gjøre hva man vil...akkurat som at skriveren er koblet til akkurat den pc`n du jobber med... Når jeg legger i minnekortet fra digitalkameraet så dukker den opp på alle pcène i nettverket.....Genialt... både jeg og min samboer vil ha bildene på hver vår pc og da blir brikken stående i til begge har tatt ut bildene.... Jeg hadde tidligere en epson RX700 som irriterte meg ved at den tørket ut om jeg ikke brukte den på en stund....Håper at denne ikke har det problemet. Jeg har hatt HP skrivere tidligere og der har det ikke vært noe problem...men ville ha en skriver som kan skrive direkte på cd-plate...så da ble ikke HP aktuell lengere 6482708[/snapback] Lenke til kommentar
Loke100 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har nå fått skriveren og den var forholdsvis enkel å sette opp i nettverk...bare husk å ta ut USB kabelen etter installasjonen og installer samme programvare på alle pcène i nettverket og vips så fungerer alt som det skal. Alle pcène har samme programvare og kan gjøre hva man vil...akkurat som at skriveren er koblet til akkurat den pc`n du jobber med... Når jeg legger i minnekortet fra digitalkameraet så dukker den opp på alle pcène i nettverket.....Genialt... både jeg og min samboer vil ha bildene på hver vår pc og da blir brikken stående i til begge har tatt ut bildene.... Jeg hadde tidligere en epson RX700 som irriterte meg ved at den tørket ut om jeg ikke brukte den på en stund....Håper at denne ikke har det problemet. Jeg har hatt HP skrivere tidligere og der har det ikke vært noe problem...men ville ha en skriver som kan skrive direkte på cd-plate...så da ble ikke HP aktuell lengere 6482708[/snapback] Har bestil en Canon 800R og ser at det er ca 500MB programvare til den. Liker ikke å fylle opp med nye varianter av samme type programmer hver gang en skal bruke nytt utstyr. Har noen erfaring med nytten av disse? Hva må en min. innstallere utover driver? Loke100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå