ksaether Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei Som jeg antyder i emnetittelen, hva innebærer det egentlig at Intel Core2, AMD AM2 etc. støtter viritualisering? Jeg har kikkket litt på nettet uten at det har gjort meg så klok. Fra før kjenner jeg kun VMWare, så hva slags fordel vil en ny CPU gi meg i forhold til Pentium M som jeg for exsempel bruker nå? Vil de nye CPU'ene kunne realisere en form for viritualisering der et OS ikke må kjøre på toppen av et annet slik som i VMWare? Takk for alle oppklarende svar :-) mvh kristian Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei! Virtualiséring skal gi deg mulighet til å kjøre flere operativsystem samtidig, og kunne bytte raskt mellom de. Jeg har ennå ikke sett det i praksis, men det virker veldig praktisk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Fordelen med virtualisering i hardware er at det går mye raskere enn å måtte emulere tilsvarende i software. Derimot må du fortsatt kjøre et program ala VMWare, Xen e.l., men den må ha støtte for virtualisering i hardware for å ha nytte av funksjonaliteten i CPUen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå