Gå til innhold

disable integrert lydkort?

Anbefalte innlegg

Har aopen hovedkort med integret REALTEK lyd. Men har et Terratec Aureon 7.1 kort i som jeg har lastet ned drivere til fra Terratec sine sider. Men fortsatt null lyd på maskinen. Kan det være at jeg må disable det integrerte lydkortet først? Noen som kjenner til dette?

Vet det ble plundret med dette første gangen kortet ble installert, men da hadde jeg pr0 hjelp, noe jeg ikke har denne gangen. Akkurat reinstallert windows fra scratch..

takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aopen hovedkort med integret REALTEK lyd. Men har et Terratec Aureon 7.1 kort i som jeg har lastet ned drivere til fra Terratec sine sider. Men fortsatt null lyd på maskinen. Kan det være at jeg må disable det integrerte lydkortet først? Noen som kjenner til dette?

Vet det ble plundret med dette første gangen kortet ble installert, men da hadde jeg pr0 hjelp, noe jeg ikke har denne gangen. Akkurat reinstallert windows fra scratch..

takk for svar :D

6450258[/snapback]

Vel, integrerte lydkort disables i bios ( i alle tilfeller jeg vet om i hvert fall). Det vil si at hvis det ble disabled forrige gang, da du hadde hjelp, skal det fortsatt være disablet.

Lenke til kommentar

Vel, integrerte lydkort disables i bios ( i alle tilfeller jeg vet om i hvert fall). Det vil si at hvis det ble disabled forrige gang, da du hadde hjelp, skal det fortsatt være disablet.

6450328[/snapback]

gjelder det selv om gamle windows er slettet og installert ny versjon? vil ikke bios også endres? nå skal det sies at jeg er meget blank her da.. for å si det sånn. nå kommer det ikke lyd fra maskinen i det hele tatt. kun en irriterende pip lyd fra interne høytt... så kanskje er interne lydkortet disablet, og jeg rett og slett bare ikke får installert nye lydkortet.....

Lenke til kommentar

6450328[/snapback]

gjelder det selv om gamle windows er slettet og installert ny versjon? vil ikke bios også endres? nå skal det sies at jeg er meget blank her da.. for å si det sånn. nå kommer det ikke lyd fra maskinen i det hele tatt. kun en irriterende pip lyd fra interne høytt... så kanskje er interne lydkortet disablet, og jeg rett og slett bare ikke får installert nye lydkortet.....

6450342[/snapback]

Bios instillingene lagres i en brikke på hovekortet, de blir ikke forandret om du reinstallerer windows. Det er forøvrig fullt mulig å kjøre to lydkort samtidig (gjør det selv), selv om det da selvsagt kan bli litt mer trøbbel. Du kan eventuelt sjekke (fra hukommelsen, så mindre avvik kan forekomme)

control panel-> system -> device manager - > sound & controller -> (ditt lydkort)

Det mest sansynlige er nok et driverproblem, har ikke vært borti terratec lydkort før så kan ikke gi mer spesifikk hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...