Gå til innhold

Hvilke høytalere har jeg? - Mangler driver

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg formaterte pcen på nytt, og da mistet jeg naturligvis alle mine drivere. Jeg sliter nå med å få lyden til å virke.

Jeg har instalert driver til lydkortet, og tror at det fungerer som det skal. Problemet tror jeg ligger i høytalerne. Det var der problemet lå forrige gang dette skjedde. Dvs at jeg har ikke instalert software/driver til høytalerne.

Forrige gang løste dette seg med at det poppet opp et program fra Windows, som leste hva som hadde koblet seg til pcen, og kom med en veiviser for å instalere dette. Det skjer ikke nå, selv om jeg går inn på Kontrollpanel -> Legg til ny programvare.

Aida32:

Hovedkort egenskaper

Hovedkort ID 62-180-0000010-00101111-082604-INTEL$I65GV180

Hovedkort Ukjent (...??)

...

AC'97 lydkort

Lydkort type Intel 82801EB(M) ICH5

Kodek navn C-Media Unknown

Kodek ID 434D4983h

Hva gjør jeg? Utrolig takknemlig for svar =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg spørende til hvilke høytalere du måtte ha, og hvordan disse tilkobles, dersom de krever egne drivere i Windows.. :dontgetit:

Sikker på du bare ikke har koblet den analoge lydkablen i feil utgang på lydkortet?

Forøvrig, ikke engang når du tilkobler digitalt via S/PDIF vil du trenge noen andre drivere enn til lydkortet (og evt. lyddekodere som ikke er drivere å regne, men ren programvare)

Lenke til kommentar

Kan virke som du kan ha et C-Media lydchip paa hovedkortet.

Drivere til det finner du her:

http://www.cmedia.com.tw/driverdownload/e_tech_01.htm

Mener aa huske fra den gang jeg hadde c-media selv at de har en wizzard som kommer opp naar du plugger inn noe som spoer hvilken type hoytaler du kobla til (hodetelefoner, smaa, store osv.) Kan virke som om det er dette du skriver om.

Ellers kan du jo nevne maskin/modell eller hovedkort/modell om du vet det.

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...