Instict Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 jeg er på jakt etter en ny maskin, etter jeg klarte å miste min forrige i bakken Bruksområder: *Filmtitting *Musikk *Surfing *Reising *Spilling(dette er mer gamle spill som feks. wc3, har stasjonær spillmaskin) Krav: *Under 10.000,-(er fattig, så vil helst enda lavere i pris) *Vekt(reiser endel) *Batteri(reiser langt, er sjeldent jeg har mulighet for å koble til strøm) *Skjerm(15"skjerm. 12" blir litt for lite, og 17" passer ikke i bagen min) *Lagring(60-80gb holder egentlig, siden jeg har filserver hjemme) *Støy(blir litt pinlig når turbojet vifta tar av på feks. en flyplass) *Wlan(dette er vel blitt standard?) * Ting jeg kan bruke fra den gamle maskina. *1024mb minne Etter å ha lest litt på forumet, har jeg klart å forvilla meg rundt og blitt enda mere forvirra enn jeg var før jeg begynte å lete. Tok en titt på denne. Den var litt tung kanskje, men ellers såg den bra ut.? Acer Aspire 1642ZWLMI En ting til, maskina blir mest sansynlig bestilt ikveld. Og leveringstida må ikke være mer enn 2uker. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Tok en titt på denne. Den var litt tung kanskje, men ellers såg den bra ut.?Acer Aspire 1642ZWLMI 6450156[/snapback] Husk at selv om elprice sier "bra batteritid", så tilsier varekoden på den pcen at den har et 4-cellers batteri. Altså ikke så veldig bra batteritid ved vanlig bruk. Jeg har kjøpt samme pc selv, men med 8-cellers batteri. Den er helt ok, men vi skal ikke bruke den til annet enn tekstbehandlig og internett, så noen store utfordringer har den ikke blitt satt på. Kjøpte den fra Mamoz.no Acer aspire 1642 Her ser du at varekoden på en 4-cellers av samme typen er den samme som elprice sin. acer med 4-celler Endret 7. juli 2006 av jonarvid Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hva med denne? FUJITSU SIEMENS AMILO M1437NOR pris 7995,- Med 128 MB ATI Mobility Radeon X700 skjermkort, 100Gb Hd og 1Gb ram. Link til Lefdal Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Fant en litt bedre link på PSdata. Denne virka veldig lovende. Nå er jeg nærmest å kjøpe denne. Har funnet tilsvarende, men de har hatt 512mb ram til samme pris. Acer AS 1642ZWLMi 7390,- ink. mva og om psdata holder det de lover, så Batteri: Litiumion Levetid (inntil): 4 time® og visst jeg skjønte ting rett så skal LX.AAG05.150 være 8cellers batteri. Så, bør jeg gå for denne? eller kaster jeg bare bort mine veltjente penger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå