Skallesei Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Har innlagt ADSL2+ fra NGT og den totale linjelengden er 850meter fra sentral til veggkontakt. Mellom modem og veggkontakt har jeg en ledning på ca 2 meter og mellom modem og pc har jeg en cat5e kabel på 25 meter. Jeg oppnår noe dårlige resultater på TPTEST5 10-13mbps( selvfølgelig uten noen andre programmer kjørende) Kan det hende at det er den 25m lange cat5e kabelen som er årsaken til dette? Har ikke mulighet til å teste med en kort kabel. Kabelen ligger forretsten ilag med 2 "jalla" omformere til noen spotter fra ikea på veien mellom pc og modem. Jeg trenger heller ikke en kabel på 25meter, den må være minimum 10m. Hadde det hele blitt bedre om jeg kjøpte en CAT6 eller CAT5 SFTP kabel? (dobbel skjermet) EDIT: Tok tptest5 nå med omformerne på og av med helt like resultat! +/- 1mbit. Endret 7. juli 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 dersom du har muligheten kan du jo flytte pcen og koble til direkte med en kort patch kabel, så finner du det raskt ut. Lenke til kommentar
luxus Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Nei, lengden på 25 meter skal ikke ha noe å si hvis nettverkskabelen er korrekt laget og følger gitte standar. Kabelen burde være laget etter en av disse standarene, men pass på å hold deg til en av de: Selv bruker jeg 586B. Grunnen til at de må legges akkurat på denne måten er måten parene er tvunnet på for å unngå interferens mellom kablene signalene går i. Når det gjelder maks lengde på en nettverkskabel kan denne være ~100 meter uten nevneverdige problemer. Endret 9. juli 2006 av luxus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå