Gå til innhold

Slutt å hakke på mannfolka!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var bare et tiddspørsmål før noen tok tak i dette.

6450063[/snapback]

Lessing er jo i senilalderen, man kan ikke bedre forvente, hva vet hun om hva som foregår på dagens marked? Å høre om det og å leve der er noe forskjellig. Jeg har lest ganske mange av Lessings bøker, sikkert mer enn hva du har, men du burde kanskje prøve et par. Jan Guillou har vært kjent som mannssjåvinist i alle år.

#Innlegget er redigert av moderator ihht. retningslinjene#

Lenke til kommentar

Fin at du er flik til å lese overskrifter. Les hele artikkelen og oppdag at den hadler om en balanse. Balanse skapes kun når begge parter i en strid krever sin rett uten å overkjøre. Så når den enne parten føler seg overkjørt må man ta til motmæle for å gjenskape balansen. Det er ikke opp kun den ene part å gi etter på noen som helst måte.

Jeg har ikke sans for feminister som skal trakasere mannfolk som alt de gjør, men jeg har heller ikke sans for mannfolk som må slenge drittkommentarer om feminisme med en gang en kvinne tør så stå fram med egene meninger. Begge deler kesisterer i like stor grad, men av en eller annen merkelig grunn er det vist mest syn på manfolka.

Kvinnfolk, stå på krava uten å trakasere.

Mannfolk, ta til motmæle hvis dere føer dere trakasert.

Lenke til kommentar

Feminister og mannsjåvinister er av samme ulla slik jeg ser det. Det er som å se et speilbilde.

Dog er det mer politisk korrekt å være feminist enn mannsjåvinist.

For min del kan folk gjerne kreve at kvinnen skal være på kjøkkenet (lykke til med å få deg dame da sier nå bare jeg), eller kreve at kvinnen skal jobbe. Men slike grupper med slike firkantede A4 syn på samfunnet levner jeg liten oppmerksomhet. Det eneste de to gruppene fører med seg når de setter sine ideogier ut i praksis er diskriminering.

Folk får mene hva de vil, men feminisme eller mannsjåvinisme i praksis, spesielt i politikken, anser jeg som en stor uting.

Lenke til kommentar
Feminister og mannsjåvinister er av samme ulla slik jeg ser det. Det er som å se et speilbilde.

Dog er det mer politisk korrekt å være feminist enn mannsjåvinist.

For min del kan folk gjerne kreve at kvinnen skal være på kjøkkenet (lykke til med å få deg dame da sier nå bare jeg), eller kreve at kvinnen skal jobbe. Men slike grupper med slike firkantede A4 syn på samfunnet levner jeg liten oppmerksomhet. Det eneste de to gruppene fører med seg når de setter sine ideogier ut i praksis er diskriminering.

Folk får mene hva de vil, men feminisme eller mannsjåvinisme i praksis, spesielt i politikken, anser jeg som en stor uting.

Artig å se at vi kan være enig i noe også.

Kan ikke skjønne at kvinner faktisk ønsker å få en jobb der de vet at kanskje de ikke egentlig var førstevalg, men var politisk kvotert inn fordi de er en kvinne.

Det hele virker svært kunstig.

S,

Lenke til kommentar

jeg har alltid sagt det, og kommer trolig alltid til å si det. menn og kvinner er forskjellige. å forvente at menn og kvinner skal kunne klare alle jobber like bra, uansett hva det måtte være, er tull. dermed ser jeg ingen grunn til å tvinge frem ideen at alle steder skal ha like mange kvinner som menn, eller at begge parter skal være like til enhver tid.

slik jeg forstår det, så oppstod kvinnekampen og feminismen fordi at kvinner ikke fikk muligheten til å hevde seg områder som klassisk ble betegnet som mannsdominert, og ble nektet rettigheter som menn så på som naturlige. deres ønske og deres krav, var å få de rettighetene som menn hele tiden kunne nyte, og friheten til å prøve seg på jobber hvor menn tradisjonelt var enerådene, uten å bli sett ned på. de krevde aldri at kvinner skulle ha like mange plasser som menn i noen som helst jobb, eller at det måtte være en perfekt balanse av menn og kvinner i politikken eller avstemninger, bare at de skulle få retten til å prøve seg, og vise hva de klarer/mener med samme grunnlaget som menn hadde. dette klarte de etter mye om og men, og nå kan kvinner hevde seg på alle felt de ønsker, mot samme kravene som menn ble stilt. kvinner kan nå få seg jobber i alle områdene som kan tenkes, innen ethvert felt. eneste kravet er at de tilfredsstiller samme kravene som menn ville måtte tilfredsstille, om de fikk jobben i stedet.

derimot i dagens samfunn, har denne kvinnekampen utviklet seg til å fjerne alle tegn på at menn og kvinner er forskjellige, og å fremtvinge en perfekt, kunstig balanse mellom kvinner og menn i alle miljøer. der skal være like mange kvinner og menn i fabrikkene, kontorene, sjefsmøtene, legekontorene, rådhuset, stortinget og bensinstasjonene. hvis der finnes en mann som har en vilken som helst rolle, skal der være en kvinne i der med samme rolle. skal en avgjørelse taes, skal det gjøres demokratisk, med like mange kvinner som menn i avstemningen. skal man ha barn, så skal far og mor dele all ansvaret likt, og det skal ikke være noen tradisjonell dagmamma som passer barna hele tiden, for det er jo diskriminering på høyt nivå. dagpappa er derimot helt greit...

noen som ser et mønster her? la meg gi et lite hint: mer makt. mye mer makt.

jeg tipper at om kvinnene får fortsette slik som dette uten noen som stopper dem, så vil vi om 50 år ha kvinner som flertall overalt, og menn vil ha blitt redusert til samme statusen som kvinner har hatt tilbake ved jesu tid. kvinner vil være de eneste som får plasser på møter i jobben, stortinget vil være bestående av kun kvinner, menn blir hjemme og passer barna, kun kvinner får gå på skolen, og menn kan ikke lengre ta ut lån, stemme, lese/skrive eller arve eiendeler i familien, og definitivt ikke få ha egne inntekter. fysjom :ohmy:

man kan nesten si at kvinnekampens egentlige motiver er å få hevn på alle de tusenvis av årene hvor menn har vært dominerende. straks de får makten vekk fra mannfolka blir rosa til standardfargen i stedet for hvitt, kjøpesentrene får manneparker, slik som barneparkene, tven blir fylt med såpeopera-serier, sport blir bannlyst, sjokolade og is blir til nasjonal-dessert, og tampong-automater mm blir plassert overalt i byene. interiørdesignere florerer, og den eneste nakenheten man ser blir menn med svære muskler. håndjern får rosa plysj, og testosteron blir nøytralisert med daglige doser av motgift for det fæle stoffet. øl blir bannlyst, og bare vin blir igjen. biler blir selvstyrte og pinglete, og så snart forskere finner ut en måte å reprodusere uten menn, blir mannfolka redusert til kjæledyr og slavearbeidere, hvis eneste formål blir hardt arbeid, og å tjene kvinnene.

øøh, nei. kanskje ikke det nei. var vel litt for ekstrem, den der. tross alt er det fortsatt stort flertall menn i hæren, så vi kan vel skyte oss til makten om det skulle bli opprør. men hadde sikkert blitt en kul langfilm :p

Lenke til kommentar

Kimius. Bare fordi du ser på noenting som er mer "kvinnlig" eller mer "mannlig", så undrer jeg hvor du har fått denne teorien fra?

Hvorfor i all verden ville det blitt sånn hvis som du sier, kvinner skulle "ta over" samfunnet? Kvinner har det jo forsovet bra i dagens samfunn, noen steder kunne sikkert kvinner hatt det litt mer liberalt enn i dag. Derimot så er det ingen andre enn deg som har trodd at kvinner vil "ta over" sammfunnet.

Lenke til kommentar
Kimius. Bare fordi du ser på noenting som er mer "kvinnlig" eller mer "mannlig", så undrer jeg hvor du har fått denne teorien fra?

Hvorfor i all verden ville det blitt sånn hvis som du sier, kvinner skulle "ta over" samfunnet? Kvinner har det jo forsovet bra i dagens samfunn, noen steder kunne sikkert kvinner hatt det litt mer liberalt enn i dag. Derimot så er det ingen andre enn deg som har trodd at kvinner vil "ta over" sammfunnet.

6451216[/snapback]

les dette:

øøh, nei. kanskje ikke det nei. var vel litt for ekstrem, den der. tross alt er det fortsatt stort flertall menn i hæren, så vi kan vel skyte oss til makten om det skulle bli opprør. men hadde sikkert blitt en kul langfilm :p

jeg antar at du bommet på den. hvis ikke, bør du undersøke noe som kalles "ironi". deretter anbefaler jeg at du leser en webcomic under navnet "Sinfest". var der jeg fant ideen :whistle:

Lenke til kommentar

6451216[/snapback]

les dette:

jeg antar at du bommet på den. hvis ikke, bør du undersøke noe som kalles "ironi". deretter anbefaler jeg at du leser en webcomic under navnet "Sinfest". var der jeg fant ideen :whistle:

6451239[/snapback]

Så den, bare lurte på om hvorfor du så det for deg sånn, med hele ironien. ;)

Lenke til kommentar
Så den, bare lurte på om hvorfor du så det for deg sånn, med hele ironien. ;)

colarus, søvnmangel, Sinfest samt noe som minner meg på rare politiske ideer er en fin kombinasjon for ting som det her.

men fra spøk til alvor, jeg har ingen tro på at kvinner kommer til å ta over verden med det første. jeg bare illustrerte et skrekkeksempel på hvor gale det kunne bli engang i fremtiden, om vi lar ekstremistene blant kvinneforkjempere vandre fritt. det skal nok en del til for at den illustreringen der blir virkelighet. derimot har jeg full tro på at politikere er kapabel til å bukke under for presset og innføre en masse teite regler som peker i den retningen. vi har jo allerede kjønnskvotering :p

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg om den godeste Doris Lessing, forfatter som hun er, kommer ut med en ny bok i nærmeste fremtid og trenger å få navnet sitt i media. At kjønnene er forskjellig er vel langt fra noen nyhet, og hvor langt kommer kvinnebevegelsen med sine krav, med tanke på at verden ifølge de er styrt av menn? Og det eksempelet med hun læreren er jo ikke mindre enn latterlig. Hvor mange lærere med syke teorier finnes ikke i denne verden? Hvis man ser på hele samfunnet er det vel ikke så gale her i nord-europa. Syns det er greit slik vi har det. Hvis en kvinne vil bli murer, er hun velkommen til det, og det samme gjelder menn som vil bli sykepleier.

:)

Lenke til kommentar
Skulle ikke forundre meg om den godeste Doris Lessing, forfatter som hun er, kommer ut med en ny bok i nærmeste fremtid og trenger å få navnet sitt i media. At kjønnene er forskjellig er vel langt fra noen nyhet, og hvor langt kommer kvinnebevegelsen med sine krav, med tanke på at verden ifølge de er styrt av menn? Og det eksempelet med hun læreren er jo ikke mindre enn latterlig. Hvor mange lærere med syke teorier finnes ikke i denne verden? Hvis man ser på hele samfunnet er det vel ikke så gale her i nord-europa. Syns det er greit slik vi har det. Hvis en kvinne vil bli murer, er hun velkommen til det, og det samme gjelder menn som vil bli sykepleier. 

:)

6451994[/snapback]

Men synes du det er greit at hvis du har to individer, som ønsker å ta stillingen som prosjektleder ved utbyggelse av f.eks vindkraft her til lands.

Det er kanskje 30 menn og 17 kvinner som søker og vi ender opp med at en av kvinnene er best "rustet" til å ta jobben, MEN, denne bedriften har allerede 60% kvinner i lederstillinger og staten har innførst mannskvotering med minimum 40% menn i lederstillinger. Dette resulterer i at en menn som i teorien ikke er godt nok rustet til jobben får den.

Det er et tenkt eksempel, utenkelig for de fleste, men dette er en realitet noen steder i verden, grunnen til at noen her ikke ser dette er fordi kvinnen var byttet ut med menn.

- Gjør det noe forskjell?

Nei, vi skal ha like muligheter og ingen diskriminering, vær så snill og tenk etter.

Jeg sier ikke at jeg må ha rett, men jeg mener diskrimineringen som foregår er feil.

Jeg er mektig lei av at kvinner får rettigheter som overgår oss menn, jeg har til å bare erfaring fra utdanning, men hvis dette skjer i arbeidsmarkedet også, så ser fremtiden svært dyster ut.

Det er mange kvinner som tar utdannelser og har andre kvalifikasjoner som gjør at de kan gå ut i verden og være likestillt med menn, så hvorfor skal vi drive med kjønnskvotering?

Jeg vet at det er vanskelig for kvinner å få enkelte stillinger fordi menn på en eller annen måte ser ned på kvinnens ferdigheter i f.eks lederstillinger, så på en måte er jeg enig med de som mener at menn "ikke har noe å klage på".

Lenke til kommentar
Man kan nesten si at kvinnekampens egentlige motiver er å få hevn på alle de tusenvis av årene hvor menn har vært dominerende. straks de får makten vekk fra mannfolka blir rosa til standardfargen i stedet for hvitt, kjøpesentrene får manneparker, slik som barneparkene, tven blir fylt med såpeopera-serier, sport blir bannlyst, sjokolade og is blir til nasjonal-dessert, og tampong-automater mm blir plassert overalt i byene. interiørdesignere florerer, og den eneste nakenheten man ser blir menn med svære muskler. håndjern får rosa plysj, og testosteron blir nøytralisert med daglige doser av motgift for det fæle stoffet. øl blir bannlyst, og bare vin blir igjen. biler blir selvstyrte og pinglete, og så snart forskere finner ut en måte å reprodusere uten menn, blir mannfolka redusert til kjæledyr og slavearbeidere, hvis eneste formål blir hardt arbeid, og å tjene kvinnene.

6451186[/snapback]

Omg, der tok du oss virkelig på kornet, men ett spm;

Hvorfor sku vi ville kvitte oss med sport og øl?

Og menn skulle da ikke blitt kjæledyr, vi har da nok med andre kjæledyr.

Sexslave tenker jeg passer bedre

;)

Men fra fjær til revolver;

Ja, jeg er feminist.

Jeg veit ikke hvor dama har det fra. Det å trekke ut en enkelthendelse på en skole blir for dumt.

På en anna side; Kanskje hu misforsto.

For, joda, meste av de kjente krigene har vel blitt starta av menn? :p

Også videre.

Jeg liker ikke kjønnskvotering.

Jeg er for likestilling, ikke favorisering.

Problemet er de som ikke skjønner at jenter faktisk kan ting (men de er det ikke så mange av heller).

Største problemet med jenter i lederroller osv, det ER kjønnsrollene, tror jeg.

De var forøvrig mye sterkere før, og blir svakere og svakere.

Poenget; Unsett om det var godtatt for ei dame å ta en mannsjobb, var det utafor normen veldig lenge. Og det er fortsatt ikke mange jenter som velger f.eks. mekken på vgs.

Kvinner har ikke utdanninga til å sitte i diverse styrer.

De har ikke selvtilliten til å søke. De har ikke noen til å foreslå seg.

Men du kan fortsatt ikke påstå at vi har likestilling her i landet.

Bare se på lønna, vær så snill?

Ei dame i samma stilling som en mann, samma arbeidsoppgaver, får i gjennomsnitt noen-og-åtti prosent av mannens lønn. Fakta. Det skjer også i staten, ikkeno privat sektor-fenomen.

Skummelt er det. >.<

Hele lønna, halve makta! :)

Edit; Leifer og diverse. (ja, jeg er trøtt)

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Men husk, ikke døm alle verdens feminister pga. én feminists tåpelige handlinger.

6453893[/snapback]

Det er jo bare rett og rimelig med tanke på at alle menn dømmes på grunnlag av enkeltpersoners handlinger.

Jeg har forresten ikke sansen for noen av de to grupperingene (feminister og mannssjåvinister). ;)

Lenke til kommentar

here we go again. pga vår historie med mange hundre år med kvinneundertrykkelse har vi menn ingenting vi skulle ha sagt i vårt forsvart siden forfedrene våre, eller djevelblodet som renner i årene våre fra våre grusomme oldeforeldre fortsatt eksisterer osv.....

samme sak med jøder og tyskere. neste gang du ser en tysk politiker/statsoverhode o.l sier noe som helst negativt om hverken jødedommen eller israel blir det verdenskrise og all eyes on germany.

kjønnsroller er jo også en del forskjellig fra nazisme og jødedom i og med at kjønnsrollene fortsatt ikke er i balanse. menn vil jo like mye ha den lederstillingen som kvinner vil. men vi får kritikk fordi vi vill ha den. slapp av kvinner, det blir ikke likestilt over natta. men vi er på god vei og med tiden vil dette jevne seg ut.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Men husk, ikke døm alle verdens feminister pga. én feminists tåpelige handlinger.

6453893[/snapback]

Det er jo bare rett og rimelig med tanke på at alle menn dømmes på grunnlag av enkeltpersoners handlinger.

Jeg har forresten ikke sansen for noen av de to grupperingene (feminister og mannssjåvinister). ;)

6453962[/snapback]

Den ene feministens tåpelige oppførsel var jo å hetse alle menn pga én manns tåpelige oppførsel.

Og nå fremstiller du det som om alle feminister er kvinnessjåvinister, det er ikke riktig.

Lenke til kommentar

Nei, vi skal ha like muligheter og ingen diskriminering, vær så snill og tenk etter.

6453606[/snapback]

Nå har jeg :hmm: og er helt enig i at vi ikke skal ha noen diskriminering. Spesiellt i ledende stillinger hvor hva man har i hodet bør være mer avgjørende enn hva man har mellom beina. Syns all kjønnskvotering burde oppheves, men det krever en raskere og mer effektiv klagebehandling, da diskriminering forekommer for ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...