Dea Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei! Vurderer å senke min bil noe med klammer : LINK Hva er fordelene og hva er bakdelene med dette? Noen som har prøvd å bruke slike? Er det lovlig å kjøre med? Andreas. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hva er fordelene og hva er bakdelene med dette? Fordeler: Billig Bakdeler: Ulovlig, umulige kjøreegenskaper. Bivirkninger: Død Noen som har prøvd å bruke slike? Ingen med litt sunn fornuft. Er det lovlig å kjøre med? Nei. Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 klemmene og gummiklosser som man putter i mella gjerene fører til at det blir mye mer belastning på enkelte punketer. Og etterhvert vil da fjera sannsynelig knekke på et av disse punktene.. Litt dumt vist det skjer i høy fart Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Denne løsningen er noe du må se bort ifra! Kjørte en gang en A4 som ikke oppførte seg slik den skulle på veien, og etter vi kom fram fikk jeg beskjed om at den var senket med slike klemmer. Et par måneder senere ble det konkludert med at disse klemmene var grunnen til at eieren av bilen havnet på sykehus. Et senkesett, framfor et sett med slike klemmer, er ikke noe du skal tenke på en gang. Det er verdt de kronene samme hva du har av kronasjer nå. Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Dissa klemmene er ikke ment for å kjøre med, men for å gjøre demontering/montering av fjærer enklere om det skulle være trang plass. Er det jeg har hørt. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Må IKKE finne på å bruke slike klemmer, som alle andre har svart så er det direkte livsfarlig. En ting er folk som er så imot folk som kjører fort, men disse som kapper fjærer og bruker klemmer er enda mer farlige i trafikken. Har vært med å kappe fjærer og senket biler med slike klemmer, poff, så smeller det og de knekker, heldigheten er at dette ikke har skjedd i by/tettsted eller andre plasser med andre trafikkanter. Eplejus har rett i at disse klemmene skal brukes for montering/demontering av fjærer, da det kan være problemer med montering og demontering av fjærer som er "for lange." Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 tror faktisk at de som selger disse er domme nokk til å selge dem som et "senke" alternativ, i likhet med de gummiklossene. For demontering brukes det mye større klemmer som går over hele fjera, men dette er vel gammelt nytt for de fleste. Men tror ikke de klemmene der kan presse fjera sammen nokk til å bruke den til demontering engang.. Skulle vært ulovelig å selge sånne ting skulle ihvertfall kommet med klistremerker: dette produktet dreper!" i beste røyking-advarsel stil Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg kjører med slike klammer. Har de i bagasjerommet til en reperasjon senere. Skrevet dette med bakgrunn i å ha lest utrolige dårlige vitser, tråden. Funket det? dårlige vitsen her? Lenke til kommentar
packs Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 ikke finn på det drittet der.. kjøp det et senkesett til 1000lappen. det får du 10000 ganger mer ut av Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 er ikke de klemmene egentlig for det motsatte? har hørt at dem er for å feste bake hvis man skal ha på en stor henger slik at bilen ikke synker alt for lavt Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 er ikke de klemmene egentlig for det motsatte? har hørt at dem er for å feste bake hvis man skal ha på en stor henger slik at bilen ikke synker alt for lavt 6506656[/snapback] Tror ikke det. Bruker du slike klemmer skaper man mange svake punkter, og med en henger bakpå så kan det knekke fort. Ved bruk av klemmene så får ikke fjærene den vandregangen de skal ha, og de vil vandre lite der klemmene er, og på de punktene hvor klemmene ikke er vil det være mer vandregang, og man vil bøye fjærene mye på et relativt lite område, knekk sier det fort. Hadde ikke turt tanken på å bruke slike klemmer uansett, kan går greit noen hundre meter for å flytte på en bil, men ikke for å kjøre vanlig med. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Brukte de i et år nesten, var ikke noe dårligere kjøreforhold syns jeg, og drivstoff forbruk tror jeg nok steg bitte litt.... MEN!! Det var en dag, jeg parkerte bilen hjemme, og hørte "POOOFFFF", skjønnte ikke hva det var, plutselig var bilen litt senka på ene sia, så i buene, fjæren hadde knekt av med nesten 2 runder spiral... etter noen uker skjedde det med andre åsså, samme ting, parkerte bilen hjemme og de knakk.... Men det ble litt nice når begge hadde knekt nesten like mye Så skifta jeg fjær bak, og dempere.....: Mindre oljeforbruk, mindre diesel forbruk, raskere akselarasjon, føltes tryggere og mer komfortabel å kjøre.... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jøss, sånne dempere og fjærer vil jeg også ha... lavere forbruk og bedre aks er jo ikke dumt lol Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jøss, sånne dempere og fjærer vil jeg også ha... lavere forbruk og bedre aks er jo ikke dumt lol 6507893[/snapback] Bare å bytte ut gamle demperne dine med nye så merker du forskjellen garantert skal jeg si deg Lenke til kommentar
Ullie19 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg kjørte med sånne klemmer i rallycross det funker kjempe bra! sett gjerne på sånne gummi klosser også for og få den stiv! Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Skjønner ikke hvor noen er inne på forumet har det fra at det går greit å kjøre med slike klemmer. Nå er lovverket slik at det er ikke lov å kjøre med slike klemmer, og selv om det er andre måter vi bryter loven på, så er slike klemmer like farlige å bruke som å kjøre for fort. Nå sier jeg ikke at alle her inne kjører for fort, men det blir dobbelt moral å si at det er farlig å kjøre for fort, men slike klemmer går fint å bruke. Kjøre for fort går også fint, men når det smeller, så er det lovbryteren som sitter igjen med kanskje liv på samvittigheten, og slik er det med bruk av klemmer også. Så for all del, om man kan bruke slike klemmer på lastebil, WRC, Rallycross og gud vet hvor, så er det ikke det samme som det er trygt Endret 22. juli 2006 av k_drey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå