Gå til innhold

AoC: blir det conan next?


Anbefalte innlegg

Vet ikke så mye om dette spillet, men hva vil max-lvlen være? og vil det kreve mye tid å lvle?

 

Har hørt at professions har mye å si, det liker jeg :)

7665729[/snapback]

Det at det såfall krever mye tid å levle evt. er mange level er jo en god ting. Det er på end-game at utviklerne virkelig får utfordringer rundt gameplayet.

 

Det er rundt dette med crafting det knytter seg mest spenning. Det kommer endel nyskapende ting med AoC. At både realtime combat og hiving/rts elementer kommer i mål, regner jeg som temmelig sikkert. Crafting derimot, er jeg mer nervøs overfor. De har lovt at dette skal ha mye å si, og kjempe applaus for det, fordi det er en svakhet i alle(?) MMO'er. Det er dog så lett å rive når de legger lista så høyt.

 

Noen synes sikkert at det er rart at jeg sier at det å fikse crafting er å legge lista høyt. Er ikke ting som hiving og realtime combat vanskeligere? Tingen er at alle andre MMO-utviklere har ønsket at crafting skal være vits, men de har alle gått i de samme fellene. i Prioritert rekkefølge:

 

1. Drops i raid gjør crafting verdiløst

2. Tatt for mye hensyn til de mostsatt av casual gamer under mottoet: "det skal lønne seg å sitte mye "

 

Å gi alle i pose og sekk er det krevende.

 

Vi håper alle at FunCom innfrir på alle nyvinningene. Men statistisk vil noen av dem ikke komme i mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funcom har jo sakt at crafting skal være på høyde med items men får i raid.

 

Eller att raid item skal være hakket bedre, der crafted items kommer like etter.

 

MEN, det som er fordelen og det som gjør att crafted er like bra, og/eller går forbi raid items, er att disse kan man "tweake". Man kan forandre stats på dem ved gems. Slik at crafted items vil kunne lettere tilpasse hver enkelt person. Og dermed bli like bra eller bedre en "drops".

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hvorden det helt fungerer... Men uansett, crafted items skal være like så bra som raid items.

 

Men for å være rettferdig, så må jo da de crafted itemsa være like så vanskelige å lage som de man må h raid for å få. Slik att raiding ikke blir noe man ikke trenger.

Lenke til kommentar
[klipp] crafted items skal være like så bra som raid items.
Jepp det er det de har sagt. Det er altså lik teorien, så for vi se hvordan praksis blir. Det er altså der de har lagt lista veldig høyt.

 

Men for å være rettferdig, så må jo da de crafted itemsa være like så vanskelige å lage som de man må h raid for å få. Slik att raiding ikke blir noe man ikke trenger.

7669345[/snapback]

Akkurat, det er det som er problemstillingen, og på sikt vinner alltid raid fordi det kommer nye end game dungeons med bedre drops. Det er altså her FunCom må ha fokuset om de skal levere det de har sagt.
Lenke til kommentar
[klipp] crafted items skal være like så bra som raid items.
Jepp det er det de har sagt. Det er altså lik teorien, så for vi se hvordan praksis blir. Det er altså der de har lagt lista veldig høyt.

 

Men for å være rettferdig, så må jo da de crafted itemsa være like så vanskelige å lage som de man må h raid for å få. Slik att raiding ikke blir noe man ikke trenger.

7669345[/snapback]

Akkurat, det er det som er problemstillingen, og på sikt vinner alltid raid fordi det kommer nye end game dungeons med bedre drops. Det er altså her FunCom må ha fokuset om de skal levere det de har sagt.

7670379[/snapback]

 

Ja, en får håpe de ikke er så sløve som visse andre MMOs til å lage bedre og bedre oppskrifter da bedre og bedre raid, og raid "rewards" kommer.

Lenke til kommentar

Da jeg først hørte om AoC håpet jeg en stund at det skulle bli et "nisjespill", noe som ikke ble så populært, fordi da kunne jeg kost meg med det uten "lolz", "thx" og "plz". Men nå som det har blitt så velkjent, så gruer jeg meg nesten til første møte med de satans 14-åringene som forpester hvert eneste mmorpg.

Ja, dere vet hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Da jeg først hørte om AoC håpet jeg en stund at det skulle bli et "nisjespill", noe som ikke ble så populært, fordi da kunne jeg kost meg med det uten "lolz", "thx" og "plz". Men nå som det har blitt så velkjent, så gruer jeg meg nesten til første møte med de satans 14-åringene som forpester hvert eneste mmorpg.

Ja, dere vet hva jeg mener.

7679761[/snapback]

 

Hvis du tar en kikk på det offisielle forumet her så vil du legge merke til att deres "community" er på laaaangt nær så barnslig som man finner på WoW sine forums. ( for å nevne ett eksempel ;))

 

For en stund tilbake så var gjennomsnits alderen der inne 27 år.

Dette vil jo selvfølgelig bli lavere, men med en så stor mengde "voksne" folk på samme plass, så skal det nok være mulig å "hisse" ned, eller stenge ute de som ikke klarer å spille på en ordentlig måte. Det vil ikke være lett å komme inn i en guild i AoC hvis man ikke klarer å oppføre seg.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Vil ikke spillet få en aldersgrense på 18 år da ?

7680655[/snapback]

 

Det att spillet får en "mature rating" vil ikke hindre 14 åringer å komme seg inn i spillet

 

Det att koveret har ett tall med 18 på, betyr det ikke att det er ulovlig for en 14åring å spille det spillet. Det betyr bare att folk under 18 ikke får lov til å kjøpe det i butikken.

 

Om forreldrene til en "kid" sier att det er OK å spille ett "mature" spill, så er det ingen utvikler (Funcom) som kan gjøre noe med det.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
[klipp] Men for å være rettferdig, så må jo da de crafted itemsa være like så vanskelige å lage som de man må h raid for å få. [klipp]

7669345[/snapback]

Det som er spennende med dette er hva som ligger i vanskelig. Er det lange sære oppskrifter? Er det materialer (materials) som er vanskelig å få tak i? Evt. andre ting.

 

For å ta det spillet som titulerer seg med Norges mest populære, så var det jo drop på 0,1% og sånn på ekelte bosser for nødvendige materialer. Og det er absolutt en løsning jeg håper FunCom styrer unna.

Lenke til kommentar

Vell.. Funcom går jo en annen vei når det gjelder fremgang når man skal lære seg sitt "profession". Og det skal vist nok gå igjennom formen fra Quests man får fra sin profession master. Så noe nytt har dem jo tenkt på. Så da regner jeg med att resten skal være noe annerledes det også :)

Lenke til kommentar
Jeg angrer på at jeg viste interesse for dette spillet såpass tidlig. Blir bare mye lenger ventetid :wee:

7681998[/snapback]

 

Hehe, jeg føler med deg :p Er godt over ett år siden jeg "fant" dette spillet selv.

 

Nå har ign.com fått sett en smakebit av Age of Conan flytende på DirectX 10 på CES messen. Og må jo si det høres bra ut :)

 

LINK:ign.com

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Jeg angrer på at jeg viste interesse for dette spillet såpass tidlig. Blir bare mye lenger ventetid :wee:

7681998[/snapback]

 

Hehe, jeg føler med deg :p Er godt over ett år siden jeg "fant" dette spillet selv.

 

Nå har ign.com fått sett en smakebit av Age of Conan flytende på DirectX 10 på CES messen. Og må jo si det høres bra ut :)

 

LINK:ign.com

7682396[/snapback]

Jepp spesielt den "nei det blir ikke september alikevel", var tøff å svelge.

 

Hvor er forresten den flytende delen? Noen CES vid'er der ute?

 

edit2: exzire for sekunder kjappere :-)

edit: fant en selv;

http://videogames.yahoo.com/download?eid=499972

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...