Gå til innhold

AoC: blir det conan next?

Anbefalte innlegg

Hvordan bli Age of Conan egentlig? Blir det ganske likt WOW, eller er det mye forskjell?

8153394[/snapback]

Blir noe HELT annet.

Litt mer voldelig og et helt annet comat system og gameplay samt historien bak spillet er også ganske siden den er basert på Conan.

Tror monstrene blir litt "slemmere" enn Taurens som ser ut som kosebamser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan bli Age of Conan egentlig? Blir det ganske likt WOW, eller er det mye forskjell?

Hadde egentlig tent å begynne å spille WOW, men vis denne godsaken kommer ut.. ;)

8153394[/snapback]

Spørs egentlig hva du mener.

Age of Conan og World of Warcraft er ganske like da de begge er "MMOs".

Men det er stort sett der likheten stopper også.

World of Warcraft ble bygget opp med PvE som "hoved" del av spillet, der PvP kom inn litt senere av spillets gang. Og på grunn av dette så ble aldri PvP den store tingen i dette spillet.

Age of Conan er bygget opp med PvP som "hoved" del, og på grunn av dette så kan man ikke sammenligne disse to spillene.

I WoW så går slåssingen automatisk, man kan kan trykke på en knapp og ta seg en bolle imens man ser på att dataen gjør jobben for seg.

I AoC så må man fysisk trykke på en knapp for hvert slag man skal utøve i spillet.

Slåssingen går da over i "real time", og man kan "dodge" unna slag som du ser kommer ved å bevege seg utenfor rekkevidde, ved å hoppe/rulle til siden eller bakover.

Man har ingen "target" system i AoC. Her må man fysisk sikte med pil og bue, eller løpe opp til fienden for å slå med sverdet. Og alt hva sverdet treffer tar skade, om det er bare 1 person eller 5...

Det samme går for "healing" i spillet. Man kan ikke "targete" en person for å heale han. Slik som i WoW... Man kan kaste heals, men man må "sikte" dem inn, da man healer i en kjegle "form" foran seg. Så alle som er innenfor din "kjegle" radius foran deg blir "healet". Større direkte heals kan man gjøre ved å løpe bort og "ta på" han du vil heale.

Guild strukturen vil være en mye mer viktigere del i AoC enn den er i WoW.

I WoW så er man i guild bare for å få items.

I AoC så er man i guild for å få muligheten til å bygge en by, hvor man kan lage "vendors", "barracks" etc.. Og folk utenfor guilden kan komme og handle hos din egen by, slik at det blir en liten konkuranse her også. Om hvem som har de beste oppskriftene til armor eller våpen og hvem som selger det billigst.

Denne byen kan man ikke få ødelagt av andre guilds, men den vil bli angrepet av NPCer som bygger sin egen by ved siden av.. De blir sterkere og sterkere ettersom tiden går og man kan velge å angripe den byen for å fjerne trusselen demmes mot din by.. Eller man kan vente til de er blitt store og sterke og ta dem når dem angriper. Jo større og sterkere dem er jo bedre våpen, armor etc man får... Så det kan være en fordel å vente litt, selv om det også kan koste dyrt hvis de klarer å ødelegge byen din mye.

Spillet har ett område som heter The Border Kingdoms hvor man også kan lage en lignendes by. Byen vil gi guilden som har den forskjellige fordeler, akkurat hva vet man ikke riktig ennå.. Men kanskje små buffs til enhver spiller, eller mer gull fra en gruve i nærheten osv..

Denne byen derimot kan bli angrepet av andre guilds. Da området ikke er stort nok for hele serveren og det finnes bare ett visst anntal områder å bygge disse byene på.

På den måten vil man alltid møte guilds som vil ha området for dets fordeler og man må sloss for den.

Etc, etc.... Jeg kunne ha skrevet flere sider om hva som er forskjellig mellom disse to spillene.. Men spør heller mer eksakt så får du nok svar.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Det fikk forklart litt ja :)

Vet vi noe om spillverdenen? Størrelse?

8161563[/snapback]

De sier den skal være på rundt 185 miles/2.

Så det er jo en grei størrelse ;)

Og med tanke på att Hyboria er enormt, så har dem store muligheter for å ta med andre land seinere i expansion packs.. Siden nå vil det bare være 3 land til å begynne med. Cimmeria, Aquilonia og Stygia. Som forsåvidt er de 3 forskjellige menneske rasene man kan velge mellom i starten også.

Lenke til kommentar

Idag kom jo en ny Class update. Denne gangen var det om Demonologist

Men hoved nyheten er to nye "Developer Walkthrough" filmer som en kan få se:

Part1

part2

Jeg syns det hele ser helt fantastisk ut! Og jeg klarer nesten ikke vente på å få fingrene i spillet! :p

Med videoene så kommer det jo alltid noen små klager på ting og tang.

Så her er det lit spørsmål og svar også tatt fra forumet.

the only thing I noticed that looked a bit bad was some stuttery animations where you saw multiple arms during weapons swings or multiple characters when he moved fast. Hopr that's not in the game.
"The popping seen with the jumping was an issue with stacking movement in animations. Because our attacks move forward like in fighting games and also the dodge to the side moves you sideways. We fixed this but the guys are still demonstrating using a GDC build. So this is already taken care of so no more weird jump or camera pop."

"And I have never seen multiple arms while testing so I am guessing that might just be some weirdness with the recording framerate."

Why was he only slashing from left right diognally while you should be able to slash the other way aswell! That kind of bothered me.
"As much as Jørgen is a great PR guy, he probably isn't known for being the "combo master" of the universe....

That, and being 18 levels higher than the mobs he was fighting really didn't require a lot of attention to what he uses to attack. It's not really typical of the "average" combat rotation and such."

Thanks for the reply Jayde. But I was also wondering whether Collision Detection is on in these presentations?

"Does not look like it. We have been changing the tech in regards to npc's and collision volumes".

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
AoC på 360 tviler jeg på blir like bra som på PC.

8172783[/snapback]

HVorfor tror du det? Det er jo samme spillet. Jeg tror det blir like bra på 360 som på PC.

8172907[/snapback]

Tror jeg å.

Med kampsystemet dems så tror jeg det vil være konge å svinge med sverdet med joystickene på 360 :)

Men, hvordan tror dere betaling i mnd blir på 360? Betaling via xbox live?

Lenke til kommentar
Håper det blir egne servere for folk som spiller på konsoll hvertfall. Ser for meg at å ta en dungeon med folk som sitter med kontrollere og ikke har tastatur kan bli et problem.

8175335[/snapback]

Det blir nok mest sannsynlighet en mulighet for å spille sammen og å spille separat.

Altså servere med bare PC eller X360 folk og servere som tillater begge parter på samme server.

Så da har man jo muligheten til å gjøre som man vil.

Lenke til kommentar
Tror jeg å.

Med kampsystemet dems så tror jeg det vil være konge å svinge med sverdet med joystickene på 360 :)

Men, hvordan tror dere betaling i mnd blir på 360? Betaling via xbox live?

8172978[/snapback]

Blir vel ca. 100kr i måneden, tenker jeg.

Mulig det blir betaling via Xbox Live ja. Eller så kan det jo også bli betaling med Visa som i WoW/SWG/EQ2 osv.

Lenke til kommentar
[klipp] Men hoved nyheten er to nye "Developer Walkthrough" filmer som en kan få se: [klipp]

8172135[/snapback]

Fikk forhåpninger om å se formasjons-combat når han begynte å snakke om det.

Men FunCom velger fortsatt å gi oss ting litt etter litt, og formasjoner kommer nok langt frem i tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Har egentlig vert litt skeptisk til AoC, men etter jeg så Developer walktrough filmene, og leste hva o (O) phus sa, har jeg faktisk blitt ganske så hekta. Er det slik at HW skal mekke guild når det blir lansert?

Lenke til kommentar

noen som vet hvorfor release-datoen til pc-versjonen er satt i oktober og 360-versjonen i Q1 2008? (Ifølge Gamespot)

må bare si at etter å ha sett begge de Developer Walkthrough's som er linket til i denne tråden, og en annen på 30-40 minutter jeg har på pc'en, ser det ut som et veldig bra spill. jeg går for xbox 360-versjonen, men litt synd at den kommer så lenge etter...

Edit: hvordan skal man egentlig få tak i våpen osv i dette spillet? blir det grinde-fest som WoW, eller legger de større vekt på crafting-yrker?

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
noen som vet hvorfor release-datoen til pc-versjonen er satt i oktober og 360-versjonen i Q1 2008? (Ifølge Gamespot)

må bare si at etter å ha sett begge de Developer Walkthrough's som er linket til i denne tråden, og en annen på 30-40 minutter jeg har på pc'en, ser det ut som et veldig bra spill. jeg går for xbox 360-versjonen, men litt synd at den kommer så lenge etter...

Edit: hvordan skal man egentlig få tak i våpen osv i dette spillet? blir det grinde-fest som WoW, eller legger de større vekt på crafting-yrker?

8183244[/snapback]

Utviklinge til pc begynte endel tidligere enn den til 360, så kanskje det har noe med saken å gjøre.

Den 30-40 minutter lange du referer til er den gammel?

Veldig interessant spørsmål det der med items. FunCom har sagt at blacksmither skal du lage opptil tilsvarende like bra items som drops. Dette er vanskelig å implementere i praksis, men hvis det stemmer slipper man jo å gjøre pve runs hvis man ikke vil.

Personlig synes jeg dette er en veldig spennende tanke som har mye for seg i et spill som er såpass pvp orientert. Mye bedre å skaffe in mats slik at guild-bs'ene kan lage bra items til folk slik at de igjen kjemper bedre om nye landområdet/forsvarer bedre. Det som er litt kjipt i WoW f.eks er jo dette å gjøre MC for 60 gang fordi en person av 40 skal ha et item han ikke kommer til å bruke for guildet i PvP.

FunCom har sagt at det dog skal være forskjell på PVE items og PvP. Dette for å unngå NAxx-gear problematikken fra WoW (NAxx-gear folk herjet over reine pvp folk).

Noe som også er veldig spennende, er at hvis du kontrollerer landområder i PvP området, vil guildet ditt få mats. Dette kan sees på som Arathi Basin i WoW, men mer permanent og episk. Samtidig er altså ikke tømmer og gull ikke bare noe som gir poeng, men noe som faktisk kan brukes til noe. Hvorvidt disse matsene også kan brukes til pve-gear vet jeg ikke (kanskje exzire eller oophus kan svare på det..?)

EN liten NB tilslutt dog: Av er erfaring blir ikke alt dev'er sier perfekt i praksis. Det skal gå fra tegnebordet til implementasjon. Noe kan bli kuttet, noe kan bli endret eller vise seg vanskeligå implementere. Men hvis det meste som de sier blir riktig implementert, ser det veldig lovende ut.

Som alle som kjenner MMO'er godt sier, vil det også i AoC bli grinding. Uansett hva noen måtte si, det ligger i alle MMO'ers natur. Men jeg liker at FunCom faktisk innser at det er noe som de har lyst til å gjøre noe med.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...