Gå til innhold

AoC: blir det conan next?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit - så at det var DX9 only ja;)

 

Skjønner ikke helt hvilken blåfarge det er snakk om.

Eneste som ser litt for blått ut hos meg er noen av klærne til ryttergutta når man ser de bakfra. Forfra osv er de fine, noe som kan tyde på at det er lyssettinga som gjør det.

 

Synes ellers bevegelser mm ser bra ut... ihvertfall vanvittig fett hvordan archer'rne legger på pilene mm.

 

My 0,2$

Endret av Fornax
Lenke til kommentar
Edit - så at det var DX9 only ja;)

 

Skjønner ikke helt hvilken blåfarge det er snakk om.

Eneste som ser litt for blått ut hos meg er noen av klærne til ryttergutta når man ser de bakfra. Forfra osv er de fine, noe som kan tyde på at det er lyssettinga som gjør det.

 

Synes ellers bevegelser mm ser bra ut... ihvertfall vanvittig fett hvordan archer'rne legger på pilene mm.

 

My 0,2$

7686510[/snapback]

Dine 20 cent? hehe... ;)

 

Som 3 av oss her i tråden har sett, er den en nesten neon blåfarge som bl.a. gir seg utslag i en glow fra halsen til en kar ved close-up ca midt i vid'en. Det ser veldig "ikke-tidsriktig" ut. Helt enig med deg at det antakelig er lyssettingen som gjør det. Antakelig refleksjoner fra det veldig blå i klesplaggene. Før 1000-tallet var det mest vanlig med jord-farger (eller ikke farging i det hele tatt) på fattigfolk. Jeg synes AoC stilmessig legger seg omkring romertiden 150. f - 500 e. Det hadde derfor egenlig å vært likeså greit å kutte ut hele blåfargen på vanirer/cimmerians etc. Ihvertfall i low-level.

 

Enig med deg i animasjonene på archerne. Her har det vært noe kritikk på at de bommer på buas strengs midtparti. Jeg var spesielt obs på dette, men kunne ikke se det i vid'en. Faktisk kunne jeg ikke se strengen i det hele tatt ;) Men den kommer sikkert tilbake, det mangler liksom noe uten.

 

Lurer på om dette blir vanlig avstand for pc archere (vet at det heter ranger i spillet) også, eller om dette var spesielt for npc'ene i forbindelse med forsvar av "eiendom".

Også vært å merke seg at archerene hadde veldig bueskytter (ala Robin Hood) bekledning. Dette var kult på en måte fordi det skiller klassene ifra hverandre, men som kommende ranger, antakeligvis, håper jeg på litt kulerere outfit underveis.

Lenke til kommentar

Ser vel labert ut pga dårlig video-kvalitet... har bare sett DX10'en på jobben på elendig skjerm, så venter md å kommentere den. Men ser den ut som DX9 med litt attåt (noe den vel gjør i full kvalitet ;) ) blir det vanvittig fett - da DX9 ser meget bra ut allerede, imho.

 

Ref archers så er vel den bue-streng-missen forklart med animasjon, og at det ikke kan ses i live-bevegelser. Selv om det litt usynkrone sikkert kan fin-tunes litt mere.

Vurderer archer/ranger selv, men blir det den klart mest populære klassen tar jeg noe annet :ph34r: .

 

Ser som sagt den blå-glowen, men kun bakfra på rytterene. Siden det ser bra ut på alt annet er vel dette noe som kan og vil bli fixet... - sammen med den semi-transparent hesten osv...

 

Eneste bevegelsene jeg synes ser merkelige ut er når (N)PC'ene sprinter (ikke i de siste filmene) - ser stakkato ut, med små nusselig trippende bevegelser. Ellers synes jeg det ser bra ut.

 

Liker dog ikke helt noen av magi-effektene - masse styr på AoC-forumet - men noen har et poeng. F.eks. skjoldene som surrer rundt på ene buff-spellet, ser litt malplassert og for voldsomt ut, imho. Fjern skjoldene og sett inn noe røyk-effekt, sand som virvles opp e.l.

Samme med stein-alterene som popper opp - er det virkelig nødvendig...?

 

Back to work... :ermm:

Lenke til kommentar

Du finner en 640*360 versjon her hvis du trykker på High-res under "Watch it now". Eller så kan du laste ned 640*320 versjonen med denne torrenten.

 

Må bare si at denne DX10-videoen var helt syk. Skyggeleggingen og solas stråler gjennom trærne så jo bare helt utrolig ut! Søren som jeg gleder meg til dette spillet altså. Hvis Funcom klarer å holde det de har lovet på FAQ-sidene på community portal, så tror jeg dette blir en av de beste spillene noensinne (ja, jeg vil våge å påstå såpass!).

Lenke til kommentar
Vil ikke spillet få en aldersgrense på 18 år da ?

7680655[/snapback]

 

Det att spillet får en "mature rating" vil ikke hindre 14 åringer å komme seg inn i spillet

 

Det att koveret har ett tall med 18 på, betyr det ikke att det er ulovlig for en 14åring å spille det spillet. Det betyr bare att folk under 18 ikke får lov til å kjøpe det i butikken.

 

Om forreldrene til en "kid" sier att det er OK å spille ett "mature" spill, så er det ingen utvikler (Funcom) som kan gjøre noe med det.

7680778[/snapback]

 

Funcom har designet AoC til å passe et mer voksent publikum enn det WoW har.

For det første, Funcom har ikke planer om å lage gamecard, slik at personer som vil spille AoC må ha tilgang til et VISA. For å eie et eget VISA må man være minst 18år. Selvfølgelig er det noen under 18 som får låne av foreldre og bekjente, men dette vil luke borte en del "unger".

For det andre så har ikke Funcom lagt vanskelighetsgraden på "baby-mode". Auto-attack finnes ikke, og jeg tviler sterkt på at du kan drepe noe med og bare trykke på 1. Det kreves litt av personen som skal spille, og han må faktisk sette seg inn i sin karakter for å finne ut hva som er lurt å gjøre når, og med alle de forskjellig kombinasjonene kan dette bli en utfordring.

Samfunnet i AoC er rett og slett designet for "modne" gamere.

 

Spillet kommer nok ikke til å oppnå samme popularitet som WoW (tenker på antall betalende kunder), men det kommer til å bli det råeste og slemmeste av alle MMORPGs som finnes, og jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...