Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

rar ip & null nett med trådløst på bærbar.

Anbefalte innlegg

hei..

jeg har ett trådløst nettverk som fungerer på denne pcen, den er stasjonær, men får ikke koblet til på min bærbare pc. jeg finner den trådløse forbinnelsen, og får skrevet inn passord, det er rett passord. men han stopper opp på "henter nettverksadresse". og det står ugyldig ip.

instillingene er satt til å motta ip automatisk og dns server. det rare er at når jeg skriver ipconfig i ledetekst så er ipen 0.0.0.0 etc ! men når jeg går på denne pcen å skriver ipconfig så får jeg opp ipen og jeg skriver inn den samme på nettverksinstillingen. og da blir jeg tilkoblet. men kommer meg ikke på nett, da er det gateway som er noe feil med. signalstyrken er god++ hele tiden..

men når jeg var hos noen andre og brukte dere trådløse forbindelse funket alt med disse instillingene, men ikke etter jeg komm hit.

når jeg klikker reperer så stopper han opp på fornyer ip adresse (det er med instillingene - motta ip etc automatisk -), og når jeg har skrevet inn ip etc selv så fulfører han reperasjonen men jeg kommer ikke på nett.

så hva kan være feil og hva skal jeg gjør for å fikse opp i den/det?

eller er det noen som har noe annet å tilføye etc om dette..

håper noen kan hjelpe, på forhånd takk :)

Endret av awlex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bumper ikke, og spesiellt ikke på samme dag. Gi folk tid til å komme seg hjem fra skole/arbeid før du begynner å bli utålmodig (og selv da gjelder bumpereglene)

Mange blir faktisk provosert av bumping og gidder derfor ikke svare, så det virker meget ofte mot sin hensikt.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
har akkurat samme problem, og alle di andre pcene i huset kobler seg opp å går fint, men min pc vil ikke på nett som din, har startet 2 tråder før, men lite respons. min pc er ikek en bærbar men stasjoner.

6451397[/snapback]

Start egen tråd og husk å oppgi info om nettverk, PCene, router, modem, nettverksleverandør. Uten info kan du ikke vente svar (og ihvertfall ikke i andres tråder).

Lenke til kommentar

nøkkelen er rett. og autoip er ON, på begge dataene. det rare er jo at ipen min er 0.0.0.0 og ingen gateway. når han kobler til stopper han opp på "henter nettverksadresse". men alt har fungert før, men ikke på denne trådløse tilkoblingen. DHCP er slått på. jeg har sandefjordbredbånd.

det trådløse kortet er ; Broadcom 802.11g nettverkskort.

håper enda på hjelp.. :)

Lenke til kommentar

jeg har prøvd å slå av brannmuren..

en liten ting, nå har jeg skrevet inn ip og slikt selv.. og når jeg bruker søkeverktøyet til msn, så sier han at DNS er feil og nøkkelporter er feil, men det står at jeg er tilkoblet. men jeg får ikke internett... DNS er rett, jeg skriver den som står oppskrevet på sandefjordbredbånds hjemmeside. vill det funke om jeg skriver den infoen jeg får ved å skrive "ipconfig/all" i cmd når jeg bruker kabel (for da funker jo alt) på det den trådløse instillingene... men det skal jo funke med å motta alt automatisk. men da er jo ipen 0.0.0.0 etc.....

Lenke til kommentar

agvg Postet i går, 18:39

På wep-koden skriver du koden direkte eller bruker du ett ord som generer koden? Hvis du bruker det sistnevnte så prøv og skriv wep-koden direkte eller gå over til wpa-psk som er en mye bedre kryptering.

jeg skjønner ikke helt hva du mener her.. men jeg skriver koden jeg har fått opgitt, først en gang, så bekrefter jeg den.. men noe som er rart, at han kobler til med nesten hva som helst som er skrevet inn, først skrev jeg inn en ting da koblet han til, men jeg fant ut at det ikke var rett, så skrev jeg inn noe som jeg trodde var rett, og da komm jeg også inn, så skrev jeg inn det som var rett, og komm inn da også. men han stopper på "henter nettverksadresse" og den rare ipen.. så jeg lurer på om jeg virkelig skriver inn rett nøkkel.. men det er den jeg har fått oppgitt. men kan dette skyldes at det faktisk er feil nøkkel?

Lenke til kommentar

akkurat det er jeg ikke helt sikker på, men jeg skriver passordet som jeg (tror) jeg mener er rett. :S

men om det er feil passord, kan det da hende at den stopper opp på henter nettverksadresse? og jeg prøver å skrive enkle ting som alexander og fotballsko og det samme skjer da. altså, stopper opp på henter nettverksadresse. det er jo rart at han i det hele tatt godtar noe annet en det som er det rett passordet.. så jeg lurer på om hvis jeg har det "rette" passordet om det da vill funke.. er det noen som har erfaring med dette eller hatt noe av det samma problemene? venter enda på en redningsmann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...