Hanniz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Har nettopp fått gleden av å få ny bærbar pc via hjemmepc avtalen min. Har lyst til å benytte denne som en HTPC i stua. Noen specs: Fujitsu Siemens Amilio 1546 Xi, Centrino Duo 1,83 MHz, 1 Gb RAM Er usikker på hva slags Tv kort jeg skal kjøpe. Det er ikke så viktig om det passer til USB eller PCMCIA. MEN, det må passe til min Canal Digital dekoder. Hvis jeg blir sittende igjen med mine elendige signaler fra antenna på taket så er jo nesten hele poenget borte. I tillegg skal jeg straks gå over til digital kable tv fra UPC. Pris antydning: ikke over 2000,- Forslag mottas med takk. Endret 30. juli 2006 av Hanniz Lenke til kommentar
Hanniz Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 *BUMP* Er det ingen som har noen forslag? Det er jo en jungel av USB TV kort der ute, og jeg er helt ukjent med disse. Skal bruke WMC som OS. Kortet trenger ikke å ha dekoder egenskapene som min Canal Digital dekoder har , bare det at bildet skal vises via pc'en og at jeg kan ta opp programmer. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Kjøp Haupauge usb tv-kort, det er bra greier. Uansett kan det være ett tips å se etter tv-kort med mpeg-2 omformer innebygget, ellers kommer nok den bærbare maskinen gå på bortimot fullt. (Haupauge USB-kortet har innebygget mpeg-2) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120167 kr 1249. EDIT: Her er Win MCE versjonen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317944 koster 1195 på komplett. Søk etter pris her på hw.no på prisguiden Endret 30. juli 2006 av Kong Basse Lenke til kommentar
Hanniz Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Takk for svar. Kortet er nå bestillt fra komplett. Skal legge inn en ultra-kort tilbakemelding i tråden når jeg har fått installert og testet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå