Gå til innhold

Intel Core Solo/Duo vs Intel Pentium

Anbefalte innlegg

Hvordan er Intel Core Solo i forhold til Intel Pentium 4?

I den nye Mac Mini står det en 1,5 GHz Intel Core Solo prosessor. Hva tilsvarer denne i Intel Pentium 4?

Og hva med den sprekere MacMini konf. med 1,66 GHz Intel Core Duo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

supreme_being: totalt nytteløs post.

baffen: tja, Core er vel litt raskere enn Pentium M. en 1.5 Core Solo er vel så og si ca en Pentium 4 2,5-2,6Ghz vil jeg si. En Cor duo har to kjerner, en på 1.6Ghz er vel ca en Pentium D 2,8 eller noe slikt (mulig jeg er helt på jordet her også)

Lenke til kommentar
supreme_being: totalt nytteløs post.

baffen: tja, Core er vel litt raskere enn Pentium M. en 1.5 Core Solo er vel så og si ca en Pentium 4 2,5-2,6Ghz vil jeg si. En Cor duo har to kjerner, en på 1.6Ghz er vel ca en Pentium D 2,8 eller noe slikt (mulig jeg er helt på jordet her også)

6468753[/snapback]

Det tilsvarer noe i den duren ja, en Core Duo yter jo ganske likt som en A64 X2 på samme frekvens.

Lenke til kommentar
En Core Duo har vel vesentlig bedre ytelse per klokke enn A64 X2?

6470093[/snapback]

Core 2 Duo er vesentlig raskere, men vanlig Core Duo tror jeg er omtrent lik som X2

6470418[/snapback]

Jepp, Merom (Core 2 Duo) er ifølge Intel 20% raskere enn Yonah (Core Duo) på samme frekvens.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar!

Jeg vurderer Mac Mini som media senter "pc". Mac mini med Boot camp og XP høres konge ut spør du meg! Den er så og si lydløs, og det er den alene om av stasjonære (media senter) pc'er som er lansert i norge hittil. Mitt valg står mellom Mac mini eller en bærbar pc, som media senter:D

Jeg velger dermed USB TV-kort løsning og lurer på om en solo prosessor klarer brasene eller om jeg bør velge en duo. Eventuelt et kort som prosesserer selv, men det er dyrt. Seff anbefaler alle som ikke selv har erfaring at jeg bør kjøpe minst 1,66 duo, men realiteten er ofte at man klarer seg med laaangt mindre enn mange mener. Det er ett stooort skille blant alle som bruker pc, det er de som spiller 3d-spill (og tung videoredigering) og de som ikke gjør det. Min oppfatning er at de fleste IKKE spiller 3-d spill, men de som gjør det skriker høyest om hva alle andre bør ha i pc'en sin :D Alle somn ikke bruker det klarer seg med en pc til 3-5000 kr. For eksempel en Mac Mini. Skal man ha en bærbar så blir prisen 5-10 000 etter min mening.

Uansett, takk for veldig nyttige og stort settt seriøse svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...