mintman Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Jeg tenkte på bagrunn av tips her på forumet å gå til innkjøp av et nøytralt gråfilter til min Nikon D50 med standard kit linse. Gikk derfor innom en Preus butikk og de fortalte meg at det kostet 1690,-. Dette hørtes vanvittig mye ut og fant fort ut at jeg har skaffet meg en dyr hobby Jeg søkte litt på Prisguiden og fant denne. Hvis jeg skal kjøpe noe billig kan den brukes? Endret 7. juli 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Tror det bør gå greit, i hvertfall hvis du klarer å unngå sol mer eller mindre direkte i vinkel til glasset. Unnngår man situasjoner som skaper flare og nedsatt kontrast, så fungerer ofte billige filtre greit. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Da blir det nok Hoya HMC NDX4 58 mm på meg. Men hva er forskjellen på NDX2, 4 og 8? Er høyere bedre? Ser det er samme prisen på alle sammen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 x2, x4 og x8 er hvor mørke de er. x4 er dobbelt av x2. Hvis du med "bedre" mener styrken har du rett. Hvis du tenker på kvalitet er det ingen sammenheng. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Ok. Med bedre tenkte jeg mest på kvaliteten, men da er det jo ikke det. Går for NDX4 da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå