democomputer Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Regner med at det må være volum av tettstablete disker. Og at man skal regne med at en 'typisk' disk da var av samme størrelse som en nåværende 3,5" disk (hvilke ikke eksisterte da, man snakket fort om 'fullhøyde 5,25"' mao et volum omtrent som to DVD spillere/ brennere oppå hverandre... ) Men, jeg vil gjerne ha en bekreftelse på at det er volum og ikke areal av et gulv flislagt med HDer (jøss, det var en kul ide!) det er snakk om før jeg svarer. 50m2 leiligheten må i så fall regnes med standard takhøyde, formoder jeg? M. 6449233[/snapback] Det står "Lagre 100 GB med data i et PC-miljø" og det høres ut som "Hvor stort rom du må ha for pc-er med tilsammen 100gb disk?" Men til slutt står det "(disker i dagens 3,5"-format legges til grunn)" som jeg tolker som at man skal regne med volumet av dagens disker, men kapasiteten til gamle disker. K Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Eneste 'standard' der er igen fra den tiden - er den forb*nete 4-pins molex strømkontakt Kimmer 6449644[/snapback] Hehe, liker molexen 4-pin jeg, kan brukes til alt AtW Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg bruker Opera til vanlig, men det fungerte ikke på Opera. (Ikke aktiv)Prøvde så Internet Explorer og det fungerte fint 6449170[/snapback] Veeeel, hvilken nettleser du bruker har ingenting å si. Lykke til alle sammen! Har selv lyst på den disken, men jeg får ikke delta. ^^ 6449703[/snapback] Fungerte likevel med Internet Explorer - ikke med Opera. (Poenget mitt.) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Men til slutt står det "(disker i dagens 3,5"-format legges til grunn)" som jeg tolker som at man skal regne med volumet av dagens disker, men kapasiteten til gamle disker. K 6449778[/snapback] Med "legge til grunn", de mener ikke da at man skal annta at det er 3.5" disker som skal legges utover da? for skal man regne ut volumet osv må man jo vite takhøyden osv i leiligheten for å vite hvor mye plass det opptar ettersom det står kun 50m2, ikke noenting om hvor mangle m3 det er i leiligheten. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Denne konkurransen hadde potensiale, men ble ødelagt av dårlig formulering av spørsmålet. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Denne konkurransen hadde potensiale, men ble ødelagt av dårlig formulering av spørsmålet. 6450535[/snapback] Må si mig enig her Pga 'svigtende hukommelse' brukte jeg en god del tid på å google frem info - men er nu kommt i tvil om, hvordan jeg skal bruke den info! Kimmer Endret 7. juli 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
quack Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg forstod det som det fysiske volumet x antall disketter krever for å huse 100GB. Passa veldig bra med det ene alternativet Lenke til kommentar
BigBirdy Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Da har jeg svart. Har en følelse av at denne gangen vinner jeg garantert! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 arghhh. er usikker på nr. 3 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Trur at dei fleste vil få problem med å svare på spørsmål 3. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg forstod det som det fysiske volumet x antall disketter krever for å huse 100GB. Passa veldig bra med det ene alternativet 6451340[/snapback] Det står ikke disketter i konkurransen, men disker (harddisker?) ... :s Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Med et såpass dårlig spm. bør hw.no bare fjerne spm fra vurderingen evt. komme med en korrigering og la folk som har svart få prøve igjen om det forandrer saken. Lenke til kommentar
quack Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Jeg forstod det som det fysiske volumet x antall disketter krever for å huse 100GB. Passa veldig bra med det ene alternativet 6451340[/snapback] Det står ikke disketter i konkurransen, men disker (harddisker?) ... :s 6452073[/snapback] Neii! Dårlig lest av meg gitt. Da blir det nok ingen ekstern disk likevel større sjans til alle dere andre da btw: finnes det eksterne harddisker enda som ikke krever ekstern strømforsyning? Endret 7. juli 2006 av quack Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Med et såpass dårlig spm. bør hw.no bare fjerne spm fra vurderingen evt. komme med en korrigering og la folk som har svart få prøve igjen om det forandrer saken. 6452076[/snapback] Det er vel omtrent femte gang noe slikt skjer, men denne gangen er jeg uenig fordi jeg gjorde "så mye arbeid" for å finne frem til svaret. btw: finnes det eksterne harddisker enda som ikke krever ekstern strømforsyning? 6452091[/snapback] 2.5" disker bruker bare 5V og kan derfor bli drevet direkte av en USB-kontakt, mens 3.5" disker bruker både 5V, 12V og bruker mer strøm enn en USB-kontakt kan gi, så der trenger du enten AC/DC strømadapter eller ekstern S-ATA-strømkontakt. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 hmm, noen planer om og endre på spørsmålet? Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Må nokk skuffe dere heile gjengen, vinner jeg vettu Hihi, lønner seg med 2 etternavn og 2 epostadr Endret 15. juli 2006 av Thmas Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Må nokk skuffe dere heile gjengen, vinner jeg vettu Hihi, lønner seg med 2 etternavn og 2 epostadr 6498044[/snapback] Du har sikkert bare en IP! Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Må nokk skuffe dere heile gjengen, vinner jeg vettu Hihi, lønner seg med 2 etternavn og 2 epostadr 6498044[/snapback] Du har sikkert bare en IP! 6498093[/snapback] haha Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 jeg gjetta på alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå