Gå til innhold

Vinn ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Regner med at det må være volum av tettstablete disker. Og at man skal regne med at en 'typisk' disk da var av samme størrelse som en nåværende 3,5" disk (hvilke ikke eksisterte da, man snakket fort om 'fullhøyde 5,25"' mao et volum omtrent som to DVD spillere/ brennere oppå hverandre... )

 

Men, jeg vil gjerne ha en bekreftelse på at det er volum og ikke areal av et gulv flislagt med HDer (jøss, det var en kul ide!) det er snakk om før jeg svarer. 50m2 leiligheten må i så fall regnes med standard takhøyde, formoder jeg?

 

M.

6449233[/snapback]

 

Det står "Lagre 100 GB med data i et PC-miljø" og det høres ut som "Hvor stort rom du må ha for pc-er med tilsammen 100gb disk?"

 

Men til slutt står det "(disker i dagens 3,5"-format legges til grunn)" som jeg tolker som at man skal regne med volumet av dagens disker, men kapasiteten til gamle disker.

 

K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker Opera til vanlig, men det fungerte ikke på Opera. (Ikke aktiv)

Prøvde så Internet Explorer og det fungerte fint :p

6449170[/snapback]

Veeeel, hvilken nettleser du bruker har ingenting å si.

 

Lykke til alle sammen! Har selv lyst på den disken, men jeg får ikke delta. ^^

6449703[/snapback]

 

Fungerte likevel med Internet Explorer - ikke med Opera.

(Poenget mitt.)

Lenke til kommentar
Men til slutt står det "(disker i dagens 3,5"-format legges til grunn)" som jeg tolker som at man skal regne med volumet av dagens disker, men kapasiteten til gamle disker.

 

K

6449778[/snapback]

Med "legge til grunn", de mener ikke da at man skal annta at det er 3.5" disker som skal legges utover da?

for skal man regne ut volumet osv må man jo vite takhøyden osv i leiligheten for å vite hvor mye plass det opptar ettersom det står kun 50m2, ikke noenting om hvor mangle m3 det er i leiligheten.

Lenke til kommentar
Denne konkurransen hadde potensiale, men ble ødelagt av dårlig formulering av spørsmålet.

6450535[/snapback]

 

Må si mig enig her :thumbup:

 

Pga 'svigtende hukommelse' brukte jeg en god del tid på å google frem info - men er nu kommt i tvil om, hvordan jeg skal bruke den info!

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Jeg forstod det som det fysiske volumet x antall disketter krever for å huse 100GB. Passa veldig bra med det ene alternativet ;)

6451340[/snapback]

 

Det står ikke disketter i konkurransen, men disker (harddisker?) ... :s

6452073[/snapback]

Neii! Dårlig lest av meg gitt. Da blir det nok ingen ekstern disk likevel :) større sjans til alle dere andre da ;)

 

btw: finnes det eksterne harddisker enda som ikke krever ekstern strømforsyning?

Endret av quack
Lenke til kommentar
Med et såpass dårlig spm. bør hw.no bare fjerne spm fra vurderingen evt. komme med en korrigering og la folk som har svart få prøve igjen om det forandrer saken.

6452076[/snapback]

Det er vel omtrent femte gang noe slikt skjer, men denne gangen er jeg uenig fordi jeg gjorde "så mye arbeid" for å finne frem til svaret.

 

btw: finnes det eksterne harddisker enda som ikke krever ekstern strømforsyning?

6452091[/snapback]

2.5" disker bruker bare 5V og kan derfor bli drevet direkte av en USB-kontakt, mens 3.5" disker bruker både 5V, 12V og bruker mer strøm enn en USB-kontakt kan gi, så der trenger du enten AC/DC strømadapter eller ekstern S-ATA-strømkontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...