hemo Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Er det nokon som kan ambefala ein breibandsruter for 100 Mbps med traffic shapeing? Har i dag ein NetScreen-boks som kan alt dette, men den har ein dum lisens i seg som gjer at ein berre kan ha 10 samtidige brukarar... Anyone? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 prøvd prisguiden? skal du ha med trådløst så har linksys noen modeller der du kan legge inn custom firmware som gir deg en rekke ekstrafunksjoner. asus har også en slik modell. sjekk bla linksysinfo.org Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 prøvd prisguiden? skal du ha med trådløst så har linksys noen modeller der du kan legge inn custom firmware som gir deg en rekke ekstrafunksjoner. asus har også en slik modell. sjekk bla linksysinfo.org 6448958[/snapback] Aldri i verden om disse klarer 100 mbit. Da må du nok opp i mer proff utstyr. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Boksen må ruta trafikken, og den bør klara 50 - 80 Mbps through put. Som sagt er NetScreen-boksen som står her i dag heilt grei, men det er noko lisens-greier som er til hinder. Trådlaust? På ingen måte... Produktforslag? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 ah du skal ha noe litt mer var ikke helt med på tanken. Men da vil nok en gammel linuxboks være best med wondershaper =) Folk sier at clarkconnect er laget for dette men jeg holder meg til slackware for alt En router som du snakker om koster vel en del, hva er budsjettet? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 ah du skal ha noe litt mer var ikke helt med på tanken. Men da vil nok en gammel linuxboks være best med wondershaper =) Folk sier at clarkconnect er laget for dette men jeg holder meg til slackware for alt En router som du snakker om koster vel en del, hva er budsjettet? 6448981[/snapback] Støtter deg fult ut. En linux boks er en billig og bra løsning. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Så lenge ein linux-boks krev meir oppfølgjing, administrasjon og kunnskap frå brukaren, trur eg nok det blir ein liten og hendig ruter som må kjøpast inn her... Ein fabrikkprodusert ruter kan vel i større grad installerast og stå urørt i årevis? Er det kanskje sånn at eg ber om noko som vanskeleg kan realiserast? 1 stk enkel boks med web-UI 1 stk 100 Mbps WAN-port minimum 1 stk 100 Mbps LAN-port Støtte for å strupa trafikk inn og ut ulikt (setta f.eks. 20 Mbps ut og 60 Mbps inn) Ingen grense for kor mange brukarar ein kan ha på innsida... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 En slik sak løser det nok men vil tro den koster litt: http://www.telefonselskapet.no/Nettverkspr...net/BM-2155.htm BM-2155 Bandwidth Manager 155 Mbps Business-critical and time-sensitive applications such as VoIP or transaction processing need guaranteed bandwidth. PLANET¡¦s 155Mbps Bandwidth Manager, the BM-2155, offers administrators of Enterprise network an easy yet powerful means to allocate network resources based on business priorities, and to shape, analyze and control bandwidth usage. Expensive WAN resources are more effectively utilized, avoiding the need for costly upgrades while still meeting business priorities. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Eit spanande produkt, men behovet strekker seg til struping. Prioritering trengs ikkje i den her samanhengen. Så som det står: "BM-2155 Price: $2250.00 Shipping Weight: 6.00 pounds." blir ca. 14 000,- som er litt mykje. NetScreen-boksen med maks 10 brukarar har tilstrekkeleg yteevne og kostar under 4000,- eks. mva. Hmm... kanskje løysinga. Ti lapper opp, for å få fleir enn 10 samtidige brukarar... hmm... (tenke-tenke..) Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Eit spanande produkt, men behovet strekker seg til struping.Prioritering trengs ikkje i den her samanhengen. Så som det står: "BM-2155 Price: $2250.00 Shipping Weight: 6.00 pounds." blir ca. 14 000,- som er litt mykje. NetScreen-boksen med maks 10 brukarar har tilstrekkeleg yteevne og kostar under 4000,- eks. mva. Hmm... kanskje løysinga. Ti lapper opp, for å få fleir enn 10 samtidige brukarar... hmm... (tenke-tenke..) 6450149[/snapback] Fortinet har noen artige bokser til en ikke så alt for ille pris. Men igjen så har den flere funksjoner enn det du sier at du trenger. Likevel IPS, spam, innholdsfiltrering, IM-kontroll og slikt er ikke å forakte. http://www.tryggdata.no/Produkter/Produsen...97/Default.aspx Lenke til kommentar
hemo Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Takk for tips om Fortinet! Produkta ser ut til å ha mange gode funksjonar. Det blei likevel ein Cisco 871 som blei kjøpt inn. Ein leverandør gjekk god for at den kunne det eg skulle, og at den kunne takla opp til 70 Mbps når brannmuren var av. Prismessig kom 871 også ut litt under. No kan eg i alle fall arestera leverandøren av Ciscoen, om det visar seg å vera ting der som ikkje fungerte etter planen ;-) Igjen: takk for gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå