TettSpaden Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Am3 så tidlig? jeg mente amd hevdet am2 skulle nå være så og si uendret i lang tid fremover, slik at man slapp flere sokkel bytter på lenge, men dette blir jo nå som 939, bare en midlertidig løsning. I tillegg må man da bytte ram for å oppgradere prosessoren, og da blir det plutselig en omfattende oppgradering og ikke minst kostbar. Den plattformen var da altså drøyt 1 1/2år og det er i grunnen ikke lenge. Det er i såfall veldig lite fremtidsrettet og skuffende av Amd synes jeg. Lenke til kommentar
Jg.a Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Håper bare de fortsetter støtten og utviklingen av AM2 lenge etter AM3 har kommet ut. Litt dumt å bli tvunget til å bytte sokkel nok en gang hvis noe skjer. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Am3 så tidlig? jeg mente amd hevdet am2 skulle nå være så og si uendret i lang tid fremover, slik at man slapp flere sokkel bytter på lenge, men dette blir jo nå som 939, bare en midlertidig løsning. I tillegg må man da bytte ram for å oppgradere prosessoren, og da blir det plutselig en omfattende oppgradering og ikke minst kostbar. 6450485[/snapback] Hele poenget med at AM3-prosessorer blir bakoverkompatible er at du kan kjøpe et AM2-system nå, og sette inn en ny AM3-prosessor i det samme systemet når du vil oppgradere. Omvendt kompatibilitet, at AM2-prosessor skal fungere med nyere AM3-hovedkort, er ikke så viktig. Det er tross alt ikke så mange som kjøper nytt hovedkort til en gammel maskin uten å bytte prosessor. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Omvendt kompatibilitet, at AM2-prosessor skal fungere med nyere AM3-hovedkort, er ikke så viktig. Det er tross alt ikke så mange som kjøper nytt hovedkort til en gammel maskin uten å bytte prosessor. 6450694[/snapback] Synes egentlig ikke noen av delene er viktig, vil tro at de aller fleste CPUene blir solgt sammen med nye HK, kanskje endel entusiaster som kun bytter CPU, men vil tro at dette også er ett fåtall ettersom man gjerne ønsker å få siste chipsett og nyeste "features" på HK siden når man først oppgraderer? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Omvendt kompatibilitet, at AM2-prosessor skal fungere med nyere AM3-hovedkort, er ikke så viktig. Det er tross alt ikke så mange som kjøper nytt hovedkort til en gammel maskin uten å bytte prosessor. 6450694[/snapback] Synes egentlig ikke noen av delene er viktig, vil tro at de aller fleste CPUene blir solgt sammen med nye HK, kanskje endel entusiaster som kun bytter CPU, men vil tro at dette også er ett fåtall ettersom man gjerne ønsker å få siste chipsett og nyeste "features" på HK siden når man først oppgraderer? 6452915[/snapback] Det er faktisk ganske mange som først kjøper en billig cpu og så kjøper en kraftigere etter hvert som prisene har fallt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Kult at man kan kjøpe AM3 CPU til AM2 hovedkort da . Og hvis DDR2 og 3 er slotkompatible så betyr det at man kan kjøpe DDR3 til AM2 også hehe. Dvs. at AM2 vil få lang levetid. PCIe v2 er nok ikke det folk bytter hk for med det første. Endret 9. juli 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Det er faktisk ganske mange som først kjøper en billig cpu og så kjøper en kraftigere etter hvert som prisene har fallt. 6452947[/snapback] Det er også mange som kjøper hovedkort oftere enn prosessor -Jeg er en av dem Min kjære trofaste A64 3400+ har opplevd både NF3, NF3 250 og NF4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg bytter gjerne CPU nå hvis jeg kan få en AM3 på ett AM2 HK og alltid får skjermkortet jeg vil ha på HK'et. Ting har endret seg og CPU bytte er mer lønnsomt nå enn før. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=310695 Superprosessoren fra Intel endelig klar 2,5 ganger raskere Få overraskelser, men mye ytelse, ventes når Intel lanserer sin siste tokjerneprosessor Montecito neste tirsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå