Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig eksosanlegg, ble kvalt av CO

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark...ppland/1.689121

De to ungdommene som mandag kveld ble funnet døde inne i en bil på grensen mellom Løten og Elverum døde av kullosforgiftning.

Det viser den foreløpig obduksjonsrapporten. Bilen de to ble funnet i hadde et ødelagt eksosanlegg. Bakre del av eksosanlegget var ødelagt, og lekkasjepunktet var rett under setet der de to ungdommene satt.

Den 18 år gamle jenta fra Elverum og den 19 år gamle gutten fra Løten ble kvalt mens de satt i baksetet og bilen gikk på tomgang.

Hvorfor reagerte ikke de to på eksoslukt og kunne stoppet motoren og få opp døra på bilen?

- Man dør av karbonmonoksid, og den verken lukter eller smaker. Den skaper pusteproblemer, og man kveles innvendig, forklarer Eidsvåg.

Det er ingen indikasjoner som tilsier at de to tok sine egne liv. Politiet karaktriserer det hele som en tragisk ulykke.

- Det bekrefter hvor viktig det er å ha et eksosanlegg som fungerer, sier Eidsvåg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette virker suspekt, hvorfor skal noen kjøre på en avsidesliggende vei og stoppe der med motoren på tomgang? :hmm:

Kan si at jeg kjørte selv med bilen når røret var tvers av rett under bilen, men merket ikke noe til det da.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette virker suspekt, hvorfor skal noen kjøre på en avsidesliggende vei og stoppe der med motoren på tomgang? :hmm:

De hadde vel kost seg litt i baksetet da ;)

Men forferdelig historie. Synd bil er så dyrt i Norge, slik at ungdommene ender opp med å kjøre rundt i gamle (og ødelagte) biler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...